Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Malířem za víkend - kreslení „pravou“ mozkovou hemisférou

Malířem za víkend - kreslení „pravou“ mozkovou hemisférou

Věříte, že kreslit se dá naučit za pouhé dva dny? A že jediné, co k tomu potřebujete, je vlastní mozek? Respektive zapojení celého jeho potenciálu.

V našem mozku máme levou a pravou mozkovou hemisféru. Levá je ta část mozku, ve které je schované myšlení, fakta, čísla, logika. Tato část mozkové hemisféry pracuje s časem a prostorem. Pravá hemisféra nerozlišuje čas ani prostor, jsou v ní uchované emoce, city, tvořivost, kreativita, fantazie,intuice, sny, hravost... a nevinnost. Právě tuto oblast přirozeně používají děti. Pro malé děti není nic nemožné. Společnost nám však udává určitá pravidla a západní civilizace propaguje výchovu, která nám brání v přirozeném vývoji pravé mozkové první den kursuhemisféry, a čím jsme starší, tím více jsme nuceni používat levou hemisféru. Do popředí vstupuje naše ego, které je uchované v levé části mozku. Začínáme aktivně pracovat s levou mozkovou hemisférou a pravá nám podřimuje.

Jen málokdo má to štěstí, že jsou mu poskytnuty takové podmínky, aby aktivně rozvíjel své přirozené tvůrčí schopnosti. A pak se nám stane, že někdo zkritizuje něco, co jsme vytvořili, a dotkne se tím našeho ega. To zhodnotí, že nejsme tak zruční, že nejsme obdařeni talentem a tak to už zůstane v levé mozkové hemisféře uchované. A to je nesmírná škoda, protože každý jsme obdařen nesmírnou tvořivostí, jen jsme ji nechali někde spát - špatně zhodnocenou. Kreslení pravou mozkovou hemisférou umožňuje tyto staré levomozkové návyky odblokovat a pravou mozkovou hemisféru otevřít. Díky této technice se naučíte přirozeně pochopit, jak obě části mozku pracují, kdy je v popředí levá a kdy pravá a jak se dají obě části vyrovnat. Ke kreslení potřebujeme obě strany našeho mozku.

Po dvoudenním kurzu je každý nucen si přiznat, že přestože si myslel, že mu naprosto chybí nadání a talent, je schopen nádherně kreslit. Kreslit totiž umí každý, kdo má ruce. Stačí k tomu jen chuť a odvaha zkusit to.

„Často slýcháváme: Možná že naučíte kreslit kohokoli, ale mě opravdu ne! A to mluví právě levá mozková hemisféra. To ego, které kdysi dávno rozhodlo, že vy nejste malířem a basta! A nejvíce mne dokáže potěšit, když právě tací odcházejí po kurzu nadšeni ve stejné míře, jako ti, jež si třeba jen doma rádi kreslí,“ říká Pavla Macháčková, která vede kurzy kreslení pravou mozkovou hemisférou.

Otevření pravé mozkové hemisféry nepřináší jen úspěch v kreslení, ale otevřou se zároveň i dveře do jiných druhý den kursutvůrčích oblastí uvnitř každého z nás. Změní se celkový pohled na sebe samé i naše okolí, což se projeví v osobním i pracovním životě.

„Kurzy kreslení pravou mozkovou hemisférou jsou vhodné pro ty, kteří mají zájem v sobě rozvinout netušené možnosti a odvahu pracovat na sobě. Výborné zkušenosti máme také s dyslektiky a dysgrafiky, pro které je toto kreslení velmi dobrým cvičením, a ačkoli právě oni mají s kreslením problémy, jsou schopni po kurzu malovat jako všichni ostatní,“ doplňuje Pavla Macháčková.

A nemůže člověku vyrovnání mozkových hemisfér nějak ublížit? „Nemůže. Naopak. Jsou-li mozkové hemisféry vyrovnané, je to naprosto v souladu s tím, jak to příroda sama chtěla, a proto nám to je spíše přínosem nežli naopak,“ vysvětluje lektorka.

Kurzy jsou vhodné i jako příprava na talentové zkoušky nebo třeba pro firmy, které mají zájem probudit ve svých zaměstnancích tvůrčí potenciál, radost z práce, větší chuť, nasazení a produktivitu. Vrchní věková hranice není omezená, děti již od 9 let. Menší děti se mohou zúčastnit dětských táborů.

Kurzy probíhají vždy dva dny (sobota, neděle), od 10 do 18 hodin. Kurzovné je 2 000 korun včetně pomůcek. Pro bližší informace a přihlášky můžete kontaktovat přímo lektorku Pavlu Macháčkovou na tel. č. 724 583 331. Více informací o městech, kde kurzy probíhají, a o jejich termínech naleznete na www.witchcraft.cz. Pokud není právě Vaše město na vypsaném seznamu, nezoufejte a zašlete nám mail. Velice rádi jej zařadíme.

 

Na horní fotografii vidíte kresbu z prvního dne kursu, na spodním z druhého dne. Na další obrázky kde můžete porovnat výsledky z prvního a druhé dne se podívejte ve fotoalbu pod článkem.

Více pak najdete na  www.cary-mary.cz a www.witchcraft.cz

 

Dvoudenní kurs kreslení můžete nyní i vyhrát na našem magazínu. Soutěž najdete v pravé liště.

Redakce


12.1.2010   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 59   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

První den kursu Druhý den kursu První den kursu Druhý den kursu  

Diskuse ke článku - Malířem za víkend - kreslení „pravou“ mozkovou hemisférou

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-59
Aranka.xxx
Aranka.xxx - 14.2.2010 19:50

Anni: zdravím ještě jednou..-)) nestíhám být tady tak často. Proto doporučuji, když by měl někdo konkrétní dotazy, zkuste mi napsat mail...tam odpovídám denně. Mám špatný pocit, když vidím, že je tu nezodpovězená otázka z mé strany.
Kurzy jsou vhodné od 9ti do 100 let i když někdo chodí do kroužků či lidovky....mám takových dětí spoustu na svých hodinách a tábory jsou od 5ti do 15ti let....více informací na mých stránkách www.witchcraft.cz, kde jsou i kontakty na mne..-))

 
Anni
Anni - 3.2.2010 20:04

Aranka.xxx: probuh, to je vpohode...jen jsem ti chtela rict, ze je asi otazka casu, kdyz se tim bude nekdo zabyvat i v cechach a pak bude mit spusta lidi problemy...proc nenapsat celkovou cenu a do zavorky vcetne DPH?
Jinak kurz je opravdu hezky.....asi ale nebude uz pro deti, co delaji lidovku a ruzne kurzy, vid? A asi ne uz pro starsi, ze? Neterinka je totiz 13, chodi do lidovky a na keramiku.....nevim, jestli by o neco takoveho stala, ale jestli ano, klidne bych ho pro ni zaplatila, pokud by to melo pro ni smysl.

 
Aranka.xxx
Aranka.xxx - 3.2.2010 17:10

Anni: omlouvám se, ale nějaký čas jsem tu nebyla. Každopádně moc děkuji za pochvalu stránek....co se týče dětských táborů, tam pracujeme jinak, než na kurzech....a ano, pracujeme i s mozkovými hemisférami, ale i mnoho dalšího.
K té ceně se omlouvám, ale je těžké vyhovět všem...v uměleckých řemeslech a výrobních řemeslech komunikujeme vždy s cenou bez DPH a já když mám pak někdy cenu bez a cenu s tak je v tom tzv. "bordel". Snažila jsem se to tedy sjednotit pro mé kolegy a mou účetní a všechny, ale ne všem to vyhovuje. Nicméně proto je u ceny uvedeno, že je bez DPH a tudíž potřeba jej připočítat, aby to bylo srozumitelné.
Nicméně pracujeme na tom, abychom nebyly plátci, protože nespadáme do tabulek, kdy je to povinné, což dříve bylo nutností u druhé mé činnosti...taže nedorozumění se natrvalo odstraní. Děkuji za pochopení

 
Anni
Anni - 2.2.2010 8:46

Aranka.xxx: tak jsem to procetla, jen jsme na tohle jeste mali /vekove/...a mozna i zkuseni /mam umeleckou a nasi nadsenou a talentovanou malirku rozvijim od te doby, co vzala do ruky tuzku/...ale jinak se mi to libi, hezky kurz, mate to hezky udelane, dobry napadsmajlik - 47 uvidime za par let, ale urcite povim dal /jen jsem nepochopila, jestli v tom kurzu pracujete taky tou metodou s pravou mozkovou hemisferou, nebo jen proste ucite a rozvijite talent ditete. To by me jeste zajimalo/
jo, jeste k tomuhle....Cena 6 700,- bez 20%DPH (jsme plátci)
to znamena 6700kc plus 20% k tomu? To se takhle v cechach muze psat? V nemecku by na vas uz vletel pravnik a zazaloval vas, neb se musi psat celkova cena, ono, obycejneho platce zajima jen ta koncova cena, ze?smajlik - 58

 
Pampeliška
Pampeliška - 28.1.2010 6:58

Aranka.xxx: a co třeba Thomas Kinkade, Scott Gustafson, Josefine Wall, James Christensen, Charles Wysocki, fakt se Ti to nelíbí?

 
Aranka.xxx
Aranka.xxx - 25.1.2010 22:42

Ahoj Anni...musím bohužel říct, že máš pravdu a děkuji za upozornění...předělávali jsme nějaké věci na stránkách a zjistili jsme, že prostě blbnou a neukazují se všechny informace...nyní už by to mělo být v pořádku a ve sředu (jak jsem slíbila) budou i doplňující informace k táboru..-)) děkuji za info

 
Anni
Anni - 22.1.2010 15:47

tak me se neobjevilo nic ani ve vytvarnem atelieru....fakt nic....no, tak ja tam juknu pristi tyden. Docela by me zajimalo, co jsou ty vytvarne kurzy, co se tam deti nauci a od kolika to je letsmajlik - 63. Diky

 
Aranka.xxx
Aranka.xxx - 22.1.2010 12:43

Ahoj Anni,

máš pravdu, nyní aktualizuji nové informace na tento rok. V úterý příští týden budeme dávat dohromady již grafickou úoravu a nové texty na dětské výtvarné tábory. Vše už mám připravené, ale čekám na grafika, až bude mít čas mi to dát na web. Nechtěla jsem tam nechávat informace z loňského roku. Tábory jsou velmi vyhledávané a účast bývá již v březnu/dubnu plná. Mrkni na web příští týden (od úterý večer - bdou tam i ke shlédnutí obrázky z předcházejících táborů, které probíhají na hradě Svojanov, kde i spíme. Děti to tam milují. No a jinak hned druhý odkaz v hlavním meníčku (výtvarný ateliér), se můžeš dočíst (tyto informace tam jsou), že děti ke mě docházejí na pravidelnou výuku v týdnu v podvečerních hodinách. Taková školička výtvarných technik pro děti. Třídy jsou složeny ze skupin maximálně 6dětí, aby jim mohla být věnována profesionální péče.

 
Anni
Anni - 21.1.2010 21:07

Aranka.xxx: koukala jsem, ze mate v nabidce i detske kurzy, nicmene jsem se nedocetla nic vic podrobnejsiho....smajlik - 26

 
Aranka.xxx
Aranka.xxx - 21.1.2010 14:10

Z Kanady je to opravdu daleko...ale tam to taky někdo určitě učí....zakladatelkou této metodyje američanka

 
Minda
Minda - 20.1.2010 4:58

Aranka.xxx: Kdybych bydlela v ČR, tak si dojedu... ale jsem na severu Kanady, na horách, nemám šanci se do ČR dostat :(

 
sonije
sonije - 19.1.2010 12:22

Na kurzu jsem byla a super, jen jsem se k tomu už rok nedostala, ale pořád doufám, že malovat portréty stále umímsmajlik - 64. Jen bych ještě potřebovala naučit takové ty dětské malovánky, protože na nich jsem teď zamrzla s prcky.. A když vás těmi svými kukadly poprosí o namalování koně, musím hodně přemýšlet, jak na tosmajlik - 68

 
www.mracti.cz
www.mracti.cz - 15.1.2010 19:09

Aranka.xxx: Van Gogh je pro mě už docela velká abstrakce (ale portrét ještě přibližně vypadá jako portrét). Já jsem asi zamrznul někde mezi holanskými mistry 16 st. a Slavíčkem. A pozor, taky se mě líbí Hajný, ale ten hlavně kvůli barvám a energie z nich.

 
Aranka.xxx
Aranka.xxx - 15.1.2010 17:07

www.mracti.cz: ahojky....já osobně zastávám názor, že i každá abstrakce musí mít smysl a ten se snadno znázorňuje, když zvládneš realistickou kresbu. Já osobně miluji nejvíc ze všech van gogha - jeho každičký centimetr je jak pohled do dětské hračky kaleidoskopu..-)) a popravdě moderních obrazy, které by mne takhle zasáshly do srdce, jsem ještě neviděla. Neříkám, že se nenajdou některé velmi zajímavé, ale srdcem mi neprostopil žádný moderní.

 
www.mracti.cz
www.mracti.cz - 15.1.2010 15:09

Pro mě zajímavá otázka: Čemu dáváte přednost, realistickým obrazům (vzor staří mistři), nebo modernímu umění (2 čtverce, jedno kolečko - zátiší se slunečnicí)?

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-59
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77188.
    Archiv anket.