Reklama:                                                                 Moderní tapety na zeď a povlečeníModerní vliesové tapety IMPOL TRADE, Reality pro ženy IT práce

Konzumace energetických nápojů ohrožuje dětské srdce

Konzumace energetických nápojů ohrožuje dětské srdce
Energetické drinky se v našich obchodech objevují již řadu let a zejména mezi mladými lidmi jsou velmi oblíbené. Obecně vzato jejich konzumace nezpůsobuje u zdravých lidí žádné zdravotní riziko. U dětí to ale tak snadné není.

Kofeinová bomba není pro každého

Energetické nápoje si dopřává 30 až 50 procent adolescentů a mladých dospělých. Plechovky těchto životabudičů přitom obsahují často vysoké a nijak neregulované množství kofeinu. V průměru to může být 70 až 80 miligramů na jedno balení, Todítě je přibližně třikrát víc než v běžném pití kolového typu. Další kofein je obsažen nepřímo v jiných ingrediencích těchto nápojů, jako jsou kolový ořech, kakao nebo guarana. Dětští lékaři z Univerzity v Miami se proto zaměřili na podezření, zda tyto nápoje nemohou být nebezpečné pro děti a dospívající.

Nežádoucí účinky těchto nápojů se vyskytly u dětí, adolescentů a mladých dospělých, kteří:

  • trpí některou chronickou nemocí, jako jsou cukrovka, epilepsie, srdeční onemocnění,

  • bojují s poruchami nálad a chování,

  • dlouhodobě užívají některé léky.

Nežádoucí účinky se objevovaly nejčastěji v podobě vysokého krevního tlaku a pocitu nepříjemného bušení srdce, ale byly i případy srdeční zástavy a úmrtí. Takto závažné riziko může představovat energetický nápoj například pro pacienta s vrozenou hypertrofickou kardiomyopatií, onemocněním, kdy srdeční sval je nenormálně ztluštělý.

Dětem pití energetických drinků zakázáno

Energetické nápoje nemají žádný „léčebný“ účinek a řada složek v nich obsažených nepodléhá regulaci ani neprošla detailním výzkumem. Autoři studie proto apelují zejména na dětské lékaře a rodiče, aby se konzumací těchto nápojů u dětí a dospívajících zabývali a zejména nedávali tyto přípravky k dispozici malým dětem a mladistvým s některými chronickými onemocněními.

 

(omat)

www.kardiochirurgie.cz

Převztaý článek


10.5.2011   Rubrika: Pro maminky   |   Komentářů 0   |   Doporučit článek   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Konzumace energetických nápojů ohrožuje dětské srdce

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Anketa

Směnný provoz

Pracujete ve směnném provozu? Ranní, odpolední, noční.

Celkem hlasovalo 3122.
Archiv anket.