Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Manžel kazí dceři prázdniny a nutí ji do učení

Manžel kazí dceři prázdniny a nutí ji do učení

Máme velký rozpor s manželem kvůli přístupu k naší devítileté dceři. Po prázdninách půjde do čtvrté třídy a manžel ji začal v posledních dnech nutit do učení. Prý aby se na začátek školního roku připravila a nebyl to pro ni velký přechod.

Já to považuji za nesmysl. Podle mne jsou prázdniny především k tomu, aby si děti od učení odpočinuly, učit se pak budou celých deset měsíců. Jenže s mužem není řeč. Je velmi ambiciózní a chce, aby z dcery „něco bylo“, jak často říkává.

Začal s tím hned od první třídy, respektive už v mateřské školce, kdy si prosadil tu s předškolní výukou angličtiny. Po nástupu dcery do školy pak vzal do ruky organizaci její mimoškolní činnosti a doslova jí rozplánoval celý týden tak, že nemá prakticky čas sama pro sebe. Tak to trvá dosud. Dcera chodí na piano, na basketbal a do výtvarného kroužku. Nestěžuje si, všechny tyto aktivity ji baví. Ale podle mne je to příliš.

A teď ji začal manžel doslova buzerovat už teď, kdy má ještě prázdniny a mohla by si užívat bezstarostnosti. Na každý den jí připraví úkoly, které musí vypracovat, a večer po návratu z práce ji kontroluje. Když má něco špatně, nutí ji ještě ten den to opravit a přepracovat.

Hádáme se kvůli tomu strašně, protože holka stráví dopoledne nejméně tři hodiny nad těmi úkoly, a pak se až do večera třese, aby jí tatínek nevyhuboval a ona nemusela všechno předělávat. Je mi jí líto. Manžel je velmi přísný a náročný a ona to odnáší.

Chtěla jsem se zeptat, jestli se něco takového praktikuje i v jiných rodinách. Taky nutíte děti, aby se před začátkem školního roku učily a připravovaly do školy? Nebo je necháváte volně dýchat s tím, že tak jako tak do toho stejně vplují? Já se přikláním k tomu druhému, připadá mi zbytečné krátit dětem čas určený k odpočinku.

Katka


17.8.2011   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 69   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Manžel kazí dceři prázdniny a nutí ji do učení

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-69
Rozehnalova
Rozehnalova - 6.10.2020 14:53

Tak to já nechávám děti o prázdninách odpočinout. Teď jak to bylo prodloužené, tak byla jiná situace. Jelikož mají obě moje děti problémy hlavně v češtině, tak jsem jim zaplatila výuková videa na webu https://www.primauca.cz/ Líbí se mi, jak to mají zpracované pro děti, které si dokáží u cvičení dělat cvičení a zároveň si to pak i kontrolovat.

 
Verera
Verera - 18.8.2011 11:31

Syn se včera vrátil od babičky, kde psal se sestřenící nějakou povídku, hned se vrhnul k počítači a přepisoval, musela jsem ho odehnat večer málem násilím. Píše ve Wordu s kontrolou pravopisu, takže pokaždé vidí chybu, opraví a nebo se zeptá, když neví. Pokud na stejný jev narazí několikrát, věřím, že už si to zapamatuje. Takže se vlastně sám dobrovolně o prázdninách učil češtinu a ještě škemral, aby mohl pokračovat.

Ať se tatínak pokusí vymyslet něco , co dcerku podobně zaujme, a může ji vzdělávat třeba celé dny smajlik - 68

 
Kočkomilka
Kočkomilka - 18.8.2011 9:52

U nás to bylo tak, že poslední týden prázdnin už byly děti doma, dělaly debordelizaci v pokojích, vytřídily učivo a nastavili jsme režim dne jako ve školní rok. Protože na vstávání v 7 je potřeba si zase navyknout, Taky se dokupovaly boty, tenisky a všechno, z čeho stihly vyrůst. Učivo jsme neprovičovali, ale chápu, že u dětí s horším prospěchem to není na škodu. Ale týden úplně stačí. Ale zničit srpen učením,je moc, autorka by fakt měla zařídit nějaký pobyt jen s dcerkou.A na manžela mluvit v holých větách,aby pochopil.smajlik - 68

 
rychlonožka
rychlonožka - 17.8.2011 23:11

Pokud s mužem není řeč, je potřeba mluvit srozumitelněji, aby to líp pochopil. Nejlépe skutky. Oznámit mu, že odtěďka bere školní a mimoškolní aktivity jako hlavní organizátor maminka a začala bych ještě v srpnu odjezdem s ní kamkoli, kde nebude tatínek. Nazvala bych to soustředěním. Pánovi to jistě jde, dělat ramena na malou školačku. Mohl by třeba doučovat středo a vysokoškoláky. Tam může ukázat, jak hluboké a kvalitní jsou jeho znalosti. Aby se pořádně připravil na práci s dcerou, až jí bude osmnáct, dvaadvacet...až bude studovat...pokud s vámi vůbec ještě bude komunikovat a bydlet.

 
Monik
Monik - 17.8.2011 22:29

Kadla: Hm. Zapomnela jsem, ze devitileta holka uz asi nechodi po obede spat smajlik - 76 smajlik - 68
Nicmene, kdyz zacne s ukolama pocitam kolem devaty treba, ma do dvanacti co delat, Katka pise 3 hodiny nejmene. To je stejne cely dopoledne zabity. A ty krouzky jako piano, basketbal apod. se o prazdninach neprovozuji? Ja nevim, tam jsem predpokladala, ze se chodi asi odpoledne, kdyz Katka pise, ze kvuli mimoskolnim aktivitam nema cas sama pro sebe. Ale je mozne, ze o prazdninach maji s pianem a sportem pauzu. (I kdyz otazka je, jestli by ten otec tu pauzu dovolil.)
Taky jsem tam nikde nenasla, co delaji jineho krom mimoskolnich aktivit a ukolu.
Kdyby tam bylo napriklad, ze kvuli ukolum nemaji cas na oblibene vylety nebo neco podobneho, tak by me nenapadlo, ze nikam nechodi. Takhle to tak na me pusobilo a ja osobne jsem predpokladala, ze by tam teda byla nejaka zminka smajlik - 64

 
Kadla
Kadla - 17.8.2011 17:19

Monik: Tak jsem celý článek pro jistotu přečetla znovu, ale nikde tam nevidím nic, z čeho by vyplývalo, že holka dřepí permanentně doma (na což usuzuješ někde v příspěvku níže). Matka se zmiňuje jen o 3 hodinách denně strávených úkolama od otce, ale o zbytku dne nic nepíše, tak já osobně nějak předpokládám, že ten zbývající čas tráví jinak než jen sezením doma... To by tam snad byla nějaká zmínka.

 
Petruša
Petruša - 17.8.2011 17:02

a hlavně ažby měl kecy, tak mu vysvětlit proč se k němu tak chovam, protože jemu by to samotnýmu nedošlo...

 
Juana
Juana - 17.8.2011 16:36

Manžel si taky bere práci na dovolenou a práci domů? Vždyť je to úplně stejná situace. Je to magor, tohle hraničí s týráním dítěte, zvlášť jestli je z něj dcera vystresovaná. Jak to řešit, nevím - snad jedině začít se vůči němu chovat naprosto stejně, kotrolovat ho a peskovat, když něco neudělá správně (počínej umytými botami, konče zavřeným poklopem od záchodu).

 
Monik
Monik - 17.8.2011 15:21

Manžel je velmi přísný a náročný a ona to odnáší.

Prectete si prosim znovu po sobe tuhle vetu a zamyslete se prosim.

 
Monik
Monik - 17.8.2011 15:19

Ta matka mi pripada taky divna, kdyz se nad tim zamyslim. Mam na mysli to strasny hadani, nikam nevedouci.
Katko, to vas to neubiji? Ja se s nekym hadat a nic "nevyhadat", tak jsem totalne vycerpana a povazuju to prinejmensim za ztratu energie.

 
Monik
Monik - 17.8.2011 15:16

Verera: smajlik - 47 souhlasim se vsemi prispevky, ted jsem to docetla.

 
Verera
Verera - 17.8.2011 15:11

Když ono je tady z principu špatně dost věcí:

-o dceři rozhoduje otec, ne oba rodiče. Přitom jejich názor na výchovu dítěte má stejnou váhu, takže by byl na místě aspoň kompromis, pokud už nefunguje zdravý rozum (učit se ano, ale zábavnou formou, ubrat na množství, na četnosti, najít nějaké hry, při kterch se dítě učí, ani o tom neví...)

- tatínek neposuzuje nutnost učení podle školních výsledků (pokud by holka propadala, tak je to asi něco jiného), ale má čas, tak jí to neuškodí. Že dělá něco, co jí třeba jde a nudí se u toho, je mu jedno. Kdyby mu v práci šéf zadal opakovat nějakou činnost aby si ji procvičil i když pro to není důvod, asi by byl pěkně otrávený. Dítěti právo na takový pocit upírá. Že přínos takové činnosti je mizivý je mu jedno.

-bere se vůbec v úvahu názor dítěte? Je jí 9, už dokáže říct co ji baví, co ne, co by chtěla zkusit , jak by jí něco vyhovovalo víc.

-přísnost a náročnost? - chválí otec tu holku vůbec někdy? Nebo jí vynadá za každou maličkost a úspěchy přejde jako samozřejmost? To pak ale není náročnost ale tyranie. Mělo by to být přesně naopak. (Zase, jak by se tatínkovi líbilo mít šéfa jako je on? )

-pokud je matka přesvědčena, že otec chce něco, co dítěti ubližuje ( a třást se každý den půl dne strachem teda ten případ je), tak má rázně zakročit zamezit tomu, a to i během roku, dítě si samo nepomůže. Pohádat se s otcem a ustoupit je k ničemu.

 
Kelud
Kelud - 17.8.2011 15:00

Moje děti si na školu vzpomenou až 31.8. večer. Já sama jsem ráda, že jsou prázdniny, je to období klidu i pro nás-rodiče.
Jinak s malými úkoly, jejichž řešení by dceři zabralo max. 20 minut, to bych souhlasila, ale aby nad tím strávila i 3 hodiny, tak to je moc. Manžel dceru zbytečně přetěžuje a stresuje. Vyřiď mu, že z toho stresu a přetěžování můžou vzniknout ty nehorší nemoci a pokud mu nezáleží na zdraví dcerky, tak to budeš muset řešit tvrději. Zašla bych do nejbližší pedagogicko-psychologické poradny, však tam by to tvému manželovi už vysvětlili. Chce mít dokonalou dceru, ale sám není dokonalý otec!!

 
Petruša
Petruša - 17.8.2011 14:59

souhlasím s Kadlou ve všem

Pentlička smajlik - 47

a jinak jsem něco mezi Vererou a Riki...souhlasím s Vererou v přístupu k učení, já to tak měla taky, naši věděli jaký mam známky a učila jsem se když měla být písemka nebo zkoušení u toho co jsem si nezapamatovala ze školy (dějepis, přírodopis a tak). Na střední stejně. Málokdy jsem se učila doma, na střední po cestě budem a na základce to zmíněné vždycky jen chvilku. denní soustavnou přípravu jsem nikdy nemusela (krom udělání úkolů)
A Riki... jj takhle to mam se synem, hlavně teda čtení, on by se na to vykašlal a netrénoval by, takže by furt zapomínal ty písmenka. Do budoucna myslim že jeho hlídat budu muset, že to nebude jako když jsem chodila do školy já.

 
Monik
Monik - 17.8.2011 14:58

Katko a to v tomhle pocasi ani nechodite ven?
Jsem ted na materske s dvoumesicnim synem a naproti jsou tady na prazdninach deti u babicky a dedy. Kde myslite, ze jsou? Porad u nas, vcetne sousedovic holcicky. Mam jeste dvoletou dceru a tady proste je trampolina, kridy, pastelky apod. Me to rychle utece a deti to bavi. Vyblbnou se na trampoline, malujou, vymyslime ruzne hadanky, pred par dny jsme malovali silnicni znacky a nutili ridice zastavovat na stopce a davali jim pokuty (neni tu zase tak frekventovana silnice). Nutim holky i trochu psat, ze si treba podepisou obrazek co namalujou apod.
A naopak s tema starsima holcickama se da vymyslet mnohem zajimavejsich veci a cim vic je deti, tim vic zabavy. Minuly tyden jsme delali kridama otisky rukou na pergolu a jak je to hezky. Mit starsi dceru a nutit me manzel at pise ukoly, poslu ho asi nekam. Nemame na takovy "blbiny" proste cas.
A hlavne v kolektivu deti se i vic zabavi moje dvouleta, takze potom tolik nezlobi.
To mate chudinku dceru v izolaci? Vzdyt se ani nedostane ven mezi deti. Na co pak bude vzpominat? Je mi ji docela lito smajlik - 17

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-69
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77048.
    Archiv anket.