Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Kamarádka chce rodit doma. Mám šanci jí to rozmluvit?

Kamarádka chce rodit doma. Mám šanci jí to rozmluvit?

Sama jsem matkou dvou dětí, a i když jsem oba porody měla naprosto bez problémů, nikdy bych si netroufla rodit doma jen za přítomnosti porodní asistentky. Připadá mi to zbytečně riskantní a doslova hazard se životem toho malého miminka. Proto mne docela znepokojilo přání mé letité kamarádky, která se mi svěřila, že by si přála rodit doma.

Zdůvodňuje to svou fóbií z bílých plášťů a pobytu v nemocnici. Myslím, že to přehání, asi nikdo z nás není blahem bez sebe, když musí na pár dní do nemocnice. Ale normální dospělý člověk to přece vydrží, aniž by se z toho musel hroutit.

Kamarádka čeká první dítě, je teď v šestém měsíci, zatím je, dle jejích slov, vše v pořádku a nemá prakticky žádné potíže. Už před tím, než otěhotněla, se začala hodně zajímat o dnes tolik módní alternativní způsob života a asi jí to trochu vlezlo na mozek. Důkazem je její touha porodit své dítě doma, jak ona říká, zcela přirozeně. Studuje kvůli tomu spoustu odborné literatury, shání informace a zkušenosti, kde se dá. Bohužel, našla velkou podporu u žen, které smýšlejí stejně jako ona a její rozhodnutí jí schvalují, dokonce je mezi nimi i pár takových, které doma rodily a pochvalují si to jako to nejlepší řešení a úchvatný životní zážitek.

Vím, že je to její věc a nemám právo jí jakkoli zasahovat do života. Ona je dospělá, svéprávná. Přesto o ni mám porodobavy. I o to miminko, které má teprve přijít na svět. Mám pocit, že kamarádka vše bere na lehkou váhu, odmítá poslouchat jakékoli negativní zprávy a možná rizika, to vše odbývá jednou větou s tím, že když se něco takového stane, je to spíš výjimka. Podle ní je většina domácích porodů naprosto bez komplikací a proběhne v pořádku. A ona prý myslí především na své dítě, které chce porodit v klidu a nikoli jako vystresovaná troska na porodním sále.

Zkoušela jsem s ní mluvit horem dolem, ale marně. Stojí si pevně za svým a začíná už podnikat kroky, jak svůj sen o domácím porodu uskutečnit. V skrytu duše doufám, že se jí to nakonec nepodaří, protože má problém sehnat porodní asistentku, která by s ní do toho šla. Po odsouzení Ivany Königsmarkové mají asi všechny strach. (I.K. byla odsouzena za to, že chybovala při domácím porodu, když si nezjistila potřebné informace o tom, o jak komplikovaný porod se jedná, a dítě po narození nedýchalo. Oživit se je podařilo až přivolané záchrance, dítě pak ve věku 20 měsíců zemřelo. Pozn.red.)

Vím, že vám asi bude připadat, že se starám o něco, do čeho mi nic není. Ale já na to musím pořád myslet. Dělám si o kamarádku a její miminko opravdu starosti. Myslíte, že se mám pokoušet jí její záměr vymluvit, nebo to vypustit z hlavy? Co byste dělaly vy, kdyby se jednalo o někoho vám hodně blízkého?

Zuzka


19.10.2011   Rubrika: Pro maminky   |   Komentářů 107   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Kamarádka chce rodit doma. Mám šanci jí to rozmluvit?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-107
Haluška
Haluška - 27.10.2011 10:54

Osobně bych doma rodit nechtěla, ale na druhou stranu je to každého věc! Děti i maminky umírají i v porodnicích - jen ty čísla nejsou tak známy. Zatím co, když se stane něco u domácího porodu tak se o tom mluví hned....a kolik toho bylo? 2 případy za poslední roky?
Osobně chci rodit v porodnici hlavně z důvodu, že kdyby se nedej bože cokoliv stalo, vždycky si můžu říct, že jsem pro to udělala maximum a nebudu si do konce života vyčítat domácí porod.

 
Monik
Monik - 20.10.2011 22:32

Lucimia: Mate vzkaz

 
Lucimia
Lucimia - 20.10.2011 18:12

monia: A dávali Vám nějaký lék na porod placenty? MEM nebo oxy.? Někde dokonce dávají koktejl - kobinaci obohího. smajlik - 63 To praktikují snad všude v čr. Ptám se proto, že takový zásah už totiž řadí porod také do medikamentozního porodu, ale málokdy to píší do dokumentace. smajlik - 98 JE to vtipné. Já ještě nezažila jedinou rodičku, které by to nepodaly. Martina a prtata: je pro mě příjemným zjištěním, že aspon někde respektují porodní plán :) a že vám nenutily něco na porod placenty.

Jo a to tlačení na břicho - tzv. Kristelova exprese - je pěkně nebezpečná a dokonce už u nás ZAKÁZANÁ!!! Ale což, vesele se praktikuje dál... koukněte na http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1142743803-reporteri-ct/211452801240038/?index%5B%5D=171864&x=46&y=17, mluví za vše.

 
Lucimia
Lucimia - 20.10.2011 18:01

monia: Mohu Vás ujistit, že pokud do většiny porodnic v ČR dnes rodička nepřijde s hlavou na hrázi a tudíž neporodí téměř na příjmové místnosti, tak ten medikamentozní porod velmi často má. Vidím to jen v dokumentacích, z 25 šestinedělek má v dokumentaci třeba jen jedna "spontanní porod" a ostatní medikamentozní či SC nebo jiný operativní porod. Nevymýšlím si to a nemám to jen ze čtení, ale vidím to také na praxi. V tom včerejším příspěvku jsem i psala šílené zásahy, které jsem viděla, např. podání oxytocinu do klyzmatu, kdy to bylo POZOR i BEZ VĚDOMÍ MATKY! Takže u těch svých 3 porodů můžete skutečně jen doufat, že to medikamentozní porod nebyl. Je to šílené, co se v dnešních porodnicích děje. Na nic se nečeká, šupne se oxy. a bude klid. Přijde mi, že snad nikdo z porodních sálů po letech praxe nezná "poslíčky", nebo klidovou fázi před samotnou 2. dobu porodní, která slouží pro nabrání síly rodičky, výhody zachovalé plodové vody..... a mohla bych pokračovat. Ze všech porodů, co jsem zatím vedla s dozorem porod. personálu, je opravdu jen zlomek těch spontánních přirozených porodů a většina fakt přišla z velkým vag. nálezem nebo se rodilo na příjmu. Velkou chybou je, si myslím, také mizivé užívání porodních plánů (zažila jsem párkrát). Personál pak na ně není zvyklý a vesele i ty porodní plány ignoruje. Takže o fámě medikamentozních porodů to zřejmě nebude....

 
Monik
Monik - 20.10.2011 15:49

Podotykam, ze problem s tim nemeli ve Vrchlabi, to byla jedina vstricna porodnice a timto jim posilam s nekonecnou uctou veliky dik a poklonu za to, ze moje druhe dite je zdrave a pohodove a ze se nemusim zase rok hrabat z poporodnich depresi.

 
Monik
Monik - 20.10.2011 15:45

monia: martina a prťata: S tou famou o medikamentoznich porodech si taktez dovoluji nesouhlasit.
Mam uplne jinou, hodne spatnou zkusenost, kdy mi do prvniho, dobre rozbehnuteho a zdraveho porodu, zasahovali tak, ze se nakonec mala dostala diky tomu do tisne, nedorotovala a skoncilo to cisarem.
A proc? Protoze se jim zdalo, ze to jde pomalu. nejspis jsem jim blokovala sal. Jelikoz ve vsech ostatnich to slo jak na bezicim pase a ja tam byla od rana az do vecera.
Taky ze jsem druhe dite jela rodit jinam i presto, ze me v te prvni nemocnici dost hnusnym psychickym natlakem talcili do planovaneho cisare.
A svete div se, jinde s mym prvnim cisarem nemeli takovy problem. Porodila jsem normalne, zdraveho, a hlavne donoseneho! chlapecka.
Coz by se nestalo, kdybych poslechla a sla si ho dobrovolne nechat vyriznout mesic pred tim nez se narodil, jak mi doporucovali v te prvni porodnici.

 
martina a prťata
martina a prťata - 20.10.2011 15:12

monia: tak to si fakt dovoluji nesouhlasit. V jednom máš pravdu: Pokud vše probíhá, jak má, není důvod podávat žádné léky. Taky jsem rodila 3x a pokaždé v jiné porodnici. A to, že mi nezasahovali do porodu bylo díky porodnímu plánu a díky tomu, že jsem zásahy odmítla. Tedy aspoň ve 2 případech. U prvního porodu se na mě vyřádili včetně toho, že mi sestra "skočila" na břicho. Teď mám čerstvou zkušenost, v červenci se mi narodilo třetí dítě. V jedné nejmenované porodnici, kde naprosto respektovali můj porodní plán, mi dr. po porodu chtěla dát oxytocin - prý ho standardně dávají při porodu, na porod placenty a po porodu na zavinování smajlik - 76. Fakt je, že bez problému vzala moje odmítnutí, za což jsem jí vděčná, ale ptám se - proč oxytocin při nekomplikovaném porodu???

Je to pár dní co v Metropol TV moderátorka vyprávěla, že její kamarádce v Podolí řekli: "Vy máte porodní plán? A proč tedy chcete rodit u nás? Asi se tam na porodní plány nehraje. Mě před 5 lety v Hořovicích řekli, že oxytocin mi prostě dají a pokud nesouhlasím, ať jdu rodit jinam - šla jsem jinam a tam to bylo naprosto bez problémů a bez oxytocinu.

 
monia
monia - 20.10.2011 13:54

Lucimia: Mám pocit, že tady skvěle bují fáma o medikamentózních porodech. Pokud vše probíhá, jak má, není důvod podávat žádné léky. Pokud se porod vyvolává, existuje k tomu vážný důvod, není to jen tak z plezíru. Já sama rodila 3x, v různých porodnicích a nikdo mi do porodu nijak medikamentózně nezasahoval a neznám nikoho, komu by se tak dělo naprosto bez důvodu.

 
Lucimia
Lucimia - 20.10.2011 13:35

Jsem skoro porodní asistentka. Včera jsem sem psala dlouhý příspěvek a sekl se mi net, tak jsem ho neodeslala smajlik - 23 Takže můžu jen napsat, že naprosto souhlasím s "martinou a prťata", nečetla jsem celou diskuzi. Přirozený porod doma je v porovnání s medikamentozním porodem v porodnici podle mnoha výzkumů STEJNĚ rizikový - takže jde pouze o výběr té určité formy rizika, kterou jsem ochotna postoupit. Ale riziko je na obou stranách stejně velké. Je to tak. Tečka. Zuzce doporučuji do toho kamarádce nekecat, protože ta toho ví víc, než ona, a přečíst nějakou litaraturu tohoto rázu. smajlik - 54

 
martina a prťata
martina a prťata - 20.10.2011 11:58

... já mám obavu o existenci Zuzky.

Speciálně SZ podezdřívám, že tyto příspěvky do diskuzí vymýšlí nějaká redaktorka podle toho co zrovna letí - někdo tu ty diskuze přeci musí rozproudit :)

Jestli jsi Zuzko skutečná osoba, tak se ti omlouvám.

 
martina a prťata
martina a prťata - 20.10.2011 11:53

... a zase porody doma :) Pro nízkorizikovou rodičku je porod doma stejně bezpečný jako porod v porodnici. Opakuji NÍZKORIZIKOVOU!!! Nemám obavy o ženy co chtějí rodit doma - ty mají vše nastudováno a vědí co je čeká a co se může stát. Spíš bych se bála o kamarádku co chce rodit v porodnici a o té dané porodnici, porodech a přístupu lékařů si nezjistila vůbec nic. Tam je riziko, že se něco nepodaří a zkomplikuje. Je obecně známo, že čím víc lékaři do porodů zasahují, tím se množí komplikace. Už bývalý primář z Vrchlabí, MUDr. Kavan, říkal, že když začal s přirozenými porody bylo nejtěžší stát v pozadí a nezasahovat!!!

Z toho co se poslední dobou děje okolo porodů jsem vytočená - je to hon na čarodějnice :( A k tomu komunismu - ať se to někomu líbí nebo ne, jsme národ ovlivněný komunismem - máme plnou pusu demokracie, ale skutek utek, nejsme demokratická společnost.

Zuzko, jestli chceš kamarádku podpořit, tak vyslechni její důvody, přečti si něco o porodech doma (a ne to co píší v médiích, tak je to zmanipulované), zajdi s ní na nějakou přednášku a tam polož otázky, které tě trápí. A pokud tě to nepřesvědčí, tak prostě a jednoduše respektuj její rozhodnutí. Ono rodit v nemocnici není o troše nepohodlí, lékaři rádi zasahují tam kde není potřeba a můžou tím nadělat víc škody než užitku.

 
PEGG
PEGG - 20.10.2011 7:26

Ivča+3 - 19.10.2011 20:46 smajlik - 47

 
Monik
Monik - 19.10.2011 22:32

Ivča+3: Proc se tomu stat tak brani? Mate vzkaz.
A mozna taky proto, ze by se nad zmenou zakona, smerem k podpore soukromych PA, musel nekdo zamyslet. A to by asi bylo moc prace.

 
Monik
Monik - 19.10.2011 22:29

Bellana: docela hezky napsany clanek:

http://vestylu.cz/deti-a-rodina/porod-doma-otevreny-dopis-ctenarkam/#.ToWXCKQ95sw.facebook

To jen ze asi i tak to mohlo byt mysleno s tim komunismem. Ale na to by nam mohla odpovedet jedine Ivca+3

 
Monik
Monik - 19.10.2011 22:20

Bellana: ten smajlik mel byt jen na konci.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-107
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77195.
    Archiv anket.