Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Těhotenství bez pocitu těžkých nohou? Jde to!

Těhotenství bez pocitu těžkých nohou? Jde to!
Těhotenství je krásný čas očekávání miminka, řada žen má však toto období znepříjemněné různými obtížemi. Mezi časté problémy patří křečové žíly a pocit těžkých nohou. Tomu lze ale částečně zabránit. Devět měsíců si tak opravdu můžete užít s nohama lehkýma jako pírko.

V těhotenství dochází vlivem hormonů k oslabení cévní stěny a rozšíření žil. Také rostoucí děloha a její tlak na cévy dolních končetin mají na tuto nepříjemnou záležitost vliv. Odtok krve žilami je narušen – dochází k městnání a k tvorbě křečových žil.

Opatrnost a prevence se vyplatí

Pokud jste křečovými žilami trpěla již před těhotenstvím, je dobré nohy pravidelně sledovat a při jakémkoliv zhoršení se poradit s gynekologem nebo praktickým lékařem. V průběhu těhotenství se totiž mohou křečové žíly ještě zvýraznit nebo nepříjemně zanítit.

Kompresivní punčochy jako nezbytný pomocník

Od určitého stupně křečových žil vám lékař může doporučit a předepsat kompresivní punčochy. I v případě, že vás křečové žíly ještě tolik neobtěžují, by bylo dobré punčochy nosit preventivně. Zabrání nepříjemnému zhoršení problémů, dokud je čas. Kompresivní punčochy navíc nejen uleví pocitu těžkých nohou a podpoří krev vracející se zpět k srdci, ale mohou zabránit i tak nepříjemné a život ohrožující komplikaci, jakou je žilní trombóza. Vytvoření žilní sraženiny je v těhotenství a u žen s křečovými žilami pravděpodobnější a může vyústit i v nebezpečnou plicní embolii.

6 tipů pro lehčí nohy bez křečových žil:

  1. těhotenstvíHoďte si nohy nahoru – A to tak často, jak je to jen možné. Pokud to vaše práce dovoluje, klidně si nohy položte i během pracovní doby na stůl. A pokud by to váš šéf nesnesl, aspoň si pod stolem nohy pořádně protáhněte a pohodlí si udělejte, jakmile přijdete domů.

  2. Vyhněte se dlouhému sezení a stání – V práci choďte pěšky do schodů i ze schodů, kdykoliv se najde nějaká záminka se zvednout, tak jí využijte. Stání se v dnešní době nevyhneme, zkuste ho ale zkrátit na minimum. Gentlemani v našem okolí mizí, a proto se nestyďte požádat někoho z pánů (pokud se sám nedovtípí), aby vás pustil sednout.

  3. Dopřejte si masáž – Tento luxus si můžete dopřát sama a každý den – proklepejte si nohy a lýtka dlaněmi a pak jemnou masáží podpořte tok krve směrem k srdci.

  4. Skotské střiky – Každý večer po náročném dni nohy osprchujte – nejvíce jim prospěje, pokud budete střídat teplý a studený proud.

  5. Punčochy už od rána – Pokud vám lékař doporučil kompresivní punčochy, navlékněte si je už ráno – ještě než vstanete z postele – a noste je celý den.

  6. Hýbejte se – Pravidelným pohybem prospějete nejen svým nohám. Vhodné je třeba plavání, pravidelné procházky nebo speciální cvičení pro těhotné, které vychází např. z jógy nebo z pilates.

(hak)

Zdroj: www.krecove-zily.cz

Převzatý článek


31.1.2012   Rubrika: Pro maminky   |   Komentářů 2   |   Doporučit článek   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Těhotenství bez pocitu těžkých nohou? Jde to!

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
babkatapka
babkatapka - 31.1.2012 15:55

Tento pocit jsem nikdy neměla, je to už moc dávno, co jsem byla těhotná, já jenom vzpomínám, že jsem zvracela a zvracela, od 14 dnů těhotenství až do porodnicesmajlik - 76smajlik - 68

 
Aja
Aja - 31.1.2012 8:05

Pocit těžkých nohou mám i jako netěhotná, už s tím umím docela i žít.

 

Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Anketa

Zpívám rád a je to na mě doufám znát...

Zpíváte si občas doma?

Celkem hlasovalo 84338.
Archiv anket.