5 mýtů kolem e-shopů: má cenu si v dnešní době zakládat e-shop?
Možná právě uvažujete, že si založíte nový internetový obchod. V Česku je v současnosti přes 38 000 e-shopů, což je opravdu hodně. Ale nenechte se vyděsit, většina z nich totiž nefunguje, jak by měla.
Když se vám tedy podaří nalákat správné zákazníky, určitě se úspěch dostaví.
Lidé vidí vedení e-shopu často velmi zkresleně, ať už v tom pozitivním nebo negativním smyslu. Společně se podíváme na největší mýty a uvedeme je na pravou míru.
1. Musím být „ajťák“
Ne, rozhodně nemusíte. Tyhle doby naštěstí dávno minuly a pokud si teď chcete otevřít e-shop, snadno jej získáte už skoro hotový během několika minut. E-shopové řešení si totiž můžete pronajmout.
Prostředí je uživatelsky příjemné, obejdete se bez velkých IT znalostí a brzy se v něm budete orientovat. Pronájem e-shopu doporučujeme taky těm, co si chtějí založení a vedení internetového obchodu zkusit a nemají velké finanční prostředky.
2. E-shop stojí spoustu peněz
Opět jsme u toho: už dávno neplatí, že je otevření e-shopu otázkou peněz. Jde spíš o vaši houževnatost, vytrvalost a schopnost se orientovat v marketingu. Pokud dokonale znáte zboží, které prodáváte, může to být konkurenční výhoda.
Pronájem e-shopu může být i zdarma, zvlášť, když chcete prodávat jen několik produktů.
3. Potřebuji velké skladovací prostory
Skladovací prostory si na rozjezdu také často nemůžeme dovolit. V takovém případě nevěšte hlavu, protože v posledních letech se u nás rozšířildropshipping. Při dropshippingu e-shopař nabízí zboží velkoobchodníka nebo výrobce a nemá je fyzicky u sebe. Pokud si zákazník něco objedná, odesílá objednávku přímo velkoobchod či výrobce.
Jako majitel e-shopu tak ušetříte za pronájem prostor.
4. Budu prodávat VŠEM
Stále ještě se spousta e-shopařů domnívá, že u nich bude nakupovat každý – tedy studenti, rodiče, prarodiče… Ale tak to není. Přesně si určete, koho vaše produkty zaujmou? Kdo bude vaším typickým zákazníkem?
Pro někoho to bude mladý student nebo teenager, který ve volném čase sleduje blogery a Youtubery, pro jiného zase muž ve středním věku, zaměstnaný v bance, co po práci rád tráví čas s rodinou. A hraje podle vás spíš fotbal nebo golf? Zamyslete se. Čím konkrétněji si zákazníka představíte, tím líp ho budete moci oslovit.
5. E-shop jsou lehce vydělané peníze
Další mýtus a rozhodně neplatí. E-shop je vytrvalá práce, která nikdy nekončí. Vyžaduje jak znalost produktů, tak i neustálé vzdělávání v marketingu. Nesledujete-li trendy online marketingu, budete to mít v konkurenci těžké.
Dobrý e-shopař má silnou dávku empatie, umí poradit zákazníkovi, odhadnout a zjistit jeho potřeby. Chová se asertivně a slouží – zákazníkovi. Jednou se zapomenete, stačí jen maličko vyjet proti zákazníkovi a můžete ztratit nejen jeho, ale i desítky a stovky dalších.
Pár tipů na závěr:
- Jestli chcete těžit z Vánočních prodejů, otevřete si e-shop už na začátku roku.
- Dobře rozjetý internetový obchod začne být výdělečný asi po roce od spuštění, do té doby je třeba peníze investovat do kvalitního marketingu a rozvoje e-shopu. Proto vytrvejte.
- Budování značky není jen aktivita pro velké hráče na trhu. Pracujte na ní také, a mějte svou konkurenční výhodu. To může být třeba i velmi osobní přístup k zákazníkům, které si budete pamatovat a zavoláte jim, když budou mít narozeniny.
- Nechtějte být nejlepší jen cenou, je to začarovaný kruh.
- Lidé pořád touží po osobním kontaktu, proto mají rádi kamenné prodejny a jakoukoli možnost vyzvednout si produkt osobně.
14.10.2016 Rubrika: Společnost | Komentářů 8 | Vytisknout
Hodnocení článku: 2,9/5 Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1 2 3 4 5
Diskuse ke článku - 5 mýtů kolem e-shopů: má cenu si v dnešní době zakládat e-shop?
Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.Podle mě je jeden z velkých mýtů také to, že každá firma musí mít svou kancelář, kde bude mít sídlo. Já třeba žádnou kancelář nemám, pracuji pouze z domova a sídlo společnosti mám jako virtuální sídlo přes firmu http://www.officetime.cz/
Ano to je, a navíc se jedná o hodně dobře zabezpečený systém jak pro obchod, tak i pro zákazníka. Mohu doporučit systém od https://exactly.cz/ Zavedení do eshopu je zdarma.
Tak to je velice dobré 1% a jinak žádné poplatky. Kolik jste zaplatila za zavedení do systému?
Internetový obchod provozuji už 10 let, a před rokem jsem tuto možnost platby pro zákazníky řešila. Naštěstí jsem narazila na společnost, kde nemusím platit žádné měsíční poplatky, platím jen 1 % z každé proběhlé platby, takže pokud bych třeba nic neprodala, tak nic neplatím. Nemám tak tedy s tím spojené žádné fixní poplatky.
Holky nemáte některá zkušenost se zavedením online platebního systému do internetového obchodu?
Z vlastní zkušenosti můžu potvrdit, že založit si svůj vlastní eshop není ani zdaleka taková věda, jak by se mohlo zdát. Co už je ale trochu složitější je přilákání zákazníků. Mně právě v tomto například velmi pomohlo to, že jsem zainvestovala do lepší SEO optimalizace, o kterou se mi postarali https://kvalitneseo.cz/seo/
Pěkný a přehledný článek. My když jsme zakládali firmu, tak jsme se obrátili na http://www.restartfirmy.eu/. Pomohli nám vyřešit veškerou byrokracii spojenou se zakládáním firmy a taky nám zprostředkovali sídlo. Po celou dobu s námi komunikovali, vše nám vysvětlili a jednali s námi velmi profesionálně. Nevím, co bychom si bez nich počali.
Nic není hned, to tedy máte pravdu, ale zase šetřit by se také nemělo. Pokud web vypadá otřesně nebo je extrémně pomalý, zákazníky akorát naláká ke konkurenci. Já jsem pro na tvorbu mého e-shopu vybrala společnost Next Vision - https://www.nextvision.cz/tvorba-eshopu, mají spoustu zkušeností a práce je očividně baví, protože jejich výsledky vypadají opravdu úžasně :)