Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Cestování po Šumavě 5.díl

Další den jsme obě dvě sotva chodily a plánovaný výstup na Ostrý (1293m.n.m, po Jezerní Stěně a Svarohu je to dalsí vrchol Královského hvozdu) jsme zrušily. Nakonec kopce jsou tady od poslední doby ledové tak mužou klidně počkat než přijedeme někdy příště. A strávily jsme velice příjemný den opalováním a dojídáním zbytků – přece se s jídlem nepotáhneme zítra do Brandýsa. Na cestu do civilizace jsem zvolila přímý rychlík ve čtvrtek ráno, ať se zavazadlama a zničeným svalstvem nemusíme zbytečne přestupovat. Smůla, před Plzní byl poslední den výluky. Když jsme přestupovali na autobus tak mi potomek zmizel do roští. Evidentně se ji roští u nádraží v zapadákově zdálo hygieničtější než toalety českých drah a já tiše doufala, že jí tam něco nekousne a autobusová nahradní doprava neodjede bez nás. V Plzni na nádraží jsme našly náš vlak pouze díky intuici, protože cedule sice pravila kde stojí, nicméně už jsme se nikde nedočetli, kde že se daná kolej vyskytuje. Na Smíchovském nádraží jsem při návštěvě sociálního zařízení zalitovala, že jsem před Plzní neskočila do roští společne s dcerou.

Následující dva dny jsme si v poklidu užily společně s naší kámoškou v Brandýse a okolí. V pátek jsme ještě stačily zaskočit na Pražskou Kampu na výstavu Wintonovy vlaky. Než ji dcera podrobně prozkoumala obešly jsem s kamarádkou celou Kampu hned několikrát. Nevím proč se nad námi zrovna během těch několika hodin musela přehnat průtrž mračen, a kdyby jedna, ale to někomu tam nahoře nestačilo a tak jsme plavaly hned třikrát. Asi aby obchodníci ve všech přilehlých uličkách vydělali na prodeji deštníků. Ještě si k nim měli dát cedulku pouze na jedno použití a nebo něco ve stylu nepoužívat ve vodě!

V sobotu jsem se rozloučila jak s kamarádkou tak s dcerou a vydala jsem se zpátky směr Dánsko. Dcera si pobyt v Praze prodloužila se skupinou kamarádu z práce, kteří přijeli do Prahy na víkend a společně zůstali do pondělka večer. Někdy kolem půlnoci dorazila domů do Mnichova, aby vysypala kufr a znovu ho zabalila a v uterý v časných ranních hodinách pokračovala s kamarádkou na týden někam do teplých krajin.

A já se rozhodla tentokrát vyzkoušet noční mezinárodní vlak. Na pražském Hlavním nádraží jsem narazila na nepřehlédnutelnou skupinu dánských turistů, kteří stáli bezradně pod informační cedulí a nemohli najít nástupiště. Nejdřív jsem si pomyslela něco nehezkého pro sebe, ale pak jsem uznala, že se jim stejně nevyhnu a navíc podle nepřeslechnutelné diskuze hledali ten stejný vlak jako já. Proč neprokázat dobročinnou službu a tudíž jsem se vmísila do rozhovoru a ukázala jim ceduli ”Nástupiště” ve třech jazycích o velikosti tak 1,5m x 1m a dál jsem si jich nevšímala. Po posledním zaskočení si na slušnou toaletu jsem na ně v podchodu pod nástupištěmi narazila znovu, tentokrát řešili zásadní problém, kde je nástupiště 5 když oni stojí pod cedulí 1S a 1J a kde mají ty 1S a 1J začátek (tím mysleli 1A,B, C, D.....). Tak jsem jim objasnila situaci, že to znamená severní nástupiště (=nord) a jižní (=syd) a zbytek abecedy se nevyskytuje. Stejně tak, že pokud vlak odjíždí z PÁTÉHO nástupiště pokračujeme tunelem dokud nepotkáme pětku a nestojime jak tataři pod jedničkou (ten zbytek věty jsem si nechala pro sebe). Zato jak jsem je v Praze vysvobodila mě celou cestu až do Kodaně málem nosili na rukou. Když jsem zjistila, že s dvěma z nich sdílím kupé, začala jsem litovat, že jsem si nepřibalila s sebou na cestu i lahvinku něčeho ostřejšího. V Ústí nad Labem k nám přistoupil mladík z Norska, který momentálne studoval medicínu v Kodani. A v Drážďanech se přidruzil další mladík, tentokrát Němec, který žil někde na hranici polárního kruhu ve Švédsku. Zajímavá sešlost, nicméne příjemná a cesta utíkala poměrne rychle. Když nic jinýho bylo více místa než v autobuse a člověk se aspoň natáhnul. I přidělená deka s polštářem vypadaly, že už potkaly pračku. Zato sociální zařízení bych si na těchto dlouhých tratích představovala trošku jinak, aspoň v kategorii použitelnosti a ne abych přemýšlela, jestli prasklý močový měchýř není až tak špatná alternativa.  Do Kodaně jsme dorazili s pouze dvouhodinovým zpožděním, což v kombinaci dánské dráhy, české dráhy a celou noc různé spoje a přípoje z celé Evropy pokládám za menší zázrak.

22.7.2014   Rubrika: Krásy naší země   |   Komentářů 17   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5

Diskuse ke článku - Cestování po Šumavě 5.díl

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-17
Hancule
Hancule - 29.6.2022 19:22

Dobrý den, my se chystáme s přítelem na několika denní tůru po Šumavě, takže se mi tyhle články opravdu moc hodí! Chceme vyrazit na Kvildu a pokračovat pořád dál. Skončit chceme v Železné rudě. Už jsem si koupila super krosnu a novou karimatku tady: https://www.naturehikecz.cz/. Mám z obojího velkou radost! :-)

Jarča*
Jarča* - 28.7.2014 13:10

Anahir: já si taky myslím, že je to hlavně v lidech. Dráhy můžou vypravit vlak třebas s pozleceným WC, ale co je to platné, když se pak někdo chová jako čuně.

Anahir - 23.7.2014 11:51

Linda: víš co, ty toalety ve vlacích - to není na žádné domácí trůnění. Čistí se to drsnou chemií a různýma hadicema s tlakovou vodou, různým nářadímsmajlik - 68
To znečistění a zápach dělají lidi. Minimálně jednou za týden přijde muž domů s tím že opět hnal nějakésmajlik - 79 aby si koukalo po sobě ten výtvor a bordel uklidit.
Krade se toaletní papír, mýdla, dokonce i papírové ručníky. Toto lze doplňovat jen v určitých stanicích, ne v každé druhé.
Než byla výluka z Liberce, tak mnohdy se stalo, že vyjel s čistým připraveným vlakem (má povinnost to kontrolovat a pokud to není v pořádku, hlásí se to a skutečně to hlášení nejde do větru) a zža čtvrdtou stanicí není toaleta k použití, protože ji zasvinilo nějaké prase, nšbo najednou zmizí několik mýdel, celé kolo toaleťáku.....a než dojel vlak do cílového depa, byl vagon celý jako od prasat.

Linda - 22.7.2014 21:04

kubikm: mozna skutecne ze jsem jenom mela vysoka ocekavani smajlik - 26, ja jsem rozmazlena - kdyz jednou za uhersky rok jedu vlakem tak je to IC smajlik - 68

kubikm
kubikm - 22.7.2014 20:31

Linda: jinak musím říct
Toskánsko...senzační vlak, rychlost jako pendolino, jezdil na čas, dvoupatrák
ale tedy WC??? ani náhodou, ano byly, ale až na 1 všechny zavřené, cedulka obsazeno
jeden starší pán šílel a běhal po celém vlaku...a když ten jediný našel, byli jsme na místě a vystupovali a pána to tam zavřelosmajlik - 76

kubikm
kubikm - 22.7.2014 20:28

Linda: proto asi byl Hamlet tak váhavý, už tomu rozumím
nakonec a jazykem, kde se nemáš čeho chytit....smajlik - 34

Petruša
Petruša - 22.7.2014 19:13

Linda: 12:46: mazec smajlik - 68

Anahir - 22.7.2014 15:23

Linda: smajlik - 80 tybláho, do Dánska by se asi mělo jezdit povinně, aby se tam trénoval a utužoval vnitřní klid. Kurz vnitřního klidu by měl statut kurzu přežití.
Panebože....vrátili by se do haly aniž by koukli dál.....smajlik - 80smajlik - 80smajlik - 23smajlik - 23

No ono ale co si budem vykládat, tady to mnohdy není o nic lepší. Pořád slibuju jak napíšu co všechno zažívá můj muž ve vlaku, to je kolikrát taky takové ,,dánské"smajlik - 68 ale pořád nemám psavou.

Linda - 22.7.2014 12:46

Anahir: JO...radim to do kategorie - danska logika, kterou je lesi pro nasince neresit smajlik - 42... pravda najdou se logicky premyslejici jedinci, ale prumerny Dan -pokud pod tou jednickou neni cedule se sipkou a s oznacenim ze timto smerem pokracuji cisla 2-5 (nebo kolik tam tech nastupist je) - se vrati do haly (nenasla jsem smajlika vyjadrujiciho to chce klid smajlik - 42)

Anahir - 22.7.2014 12:41

Nevím jak se zeptat, aby to nevyznělo nějak urážlivě....smajlik - 26

asi na rovinu. smajlik - 16
To jsou ti dánové takový jelita normálně, že když stojí pod číslem 1 tak neví že by měli hledat číslo pět, které mají na jízdence?

evropka
evropka - 22.7.2014 12:27

Linda: Jarča*: v regio mají na toaletě orchidej,zatím se jim to daří udržet ....předloni jsem jim tam dělala kontrolu a procestovala kus republikysmajlik - 68smajlik - 68

Linda - 22.7.2014 12:20

.... co ja vim, mozna to odpovidalo standartu smajlik - 26, ja jsem nikdy predtim mezinarodnim rychlikem nejela.... mozna jsem to tak videla jenom protoze jsem proste cekala "neco" vic, neco jinyho nez obycejny rychlik jakym jsme jely ze Sumavy do Prahy smajlik - 26

Linda - 22.7.2014 12:05

Jarča*: evropka: uprimne od mezinarodniho rychliku, ktery ma pripoje z cele evropy a jizdenka na jednu cestu se pohybuje do 1000ddk, jsem cekala neco vic, nez vagon starsi nez já, pravda snazili se ho udrzovat jakz takz cisty, toaletni papir byl pouze v Praze, dosel nekde kolem hranic, dalsi dodali az rano. Na spaci vagon 2 toalety a jenom na nich byla zasuvka, takze vsichni behem vyprazdnovacich akci meli s sebou mobil nebo i-pad a nabijeli, takze nepretrzita fronta. A asi je drzeli pri akci v zubech, protoze polozit nebylo kde, vuz s obcerstvenim nam v Drazdanech odpojili (byl soucasti spoje do Francie), dalsi pripojili az nekde v Hamburku, podle toh oco z neho nosili jsem byla rada za moje zasoby. ...skutecne jediny plus bylo to pomerne pohodlny a jakz takz cisty (rozhodne jsem se nestitila pouzit polstar a deku)

Jarča*
Jarča* - 22.7.2014 11:55

evropka: u nás rychlíky do Prahy celkem v poho, ale už jsem si taky všimla, že je rozdíl, jestli jsou mezinárodní nebo "jen" vnitrostátní.

evropka
evropka - 22.7.2014 11:26

Jarča*: jaru mimo regiojet ,pendolino a leo se raději poooo...než bych tam šlasmajlik - 72smajlik - 72

Zvolte stranu: 1-15 | 16-17
Sponzori

Prohledej

Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

Anketa

Covid

Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?