Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Moje dítě versus naše děti. Manžel se chová jako tyran.

Moje dítě versus naše děti. Manžel se chová jako tyran.

Není zde na magazínu nějaká žena, která řešila či zrovna právě řeší podobný problém jako já? Jde o chování mého současného manžela k mému synovi z předchozího manželství. Jsem z toho nešťastná, hovory na toto téma nepomáhají a já nevím, jak situaci vyřešit. Respektive jedno řešení je, ale je strašně bolestivé. Připadám si jako v pasti.

S prvním mužem jsme se rozvedli, když byly našemu synovi čtyři roky. Krátce po rozvodu se bývalý znovu oženil a má už i dítě. Se synem se pravidelně stýká k oboustranné spokojenosti. Matěj, kterému je nyní devět let, k němu a jeho nové ženě jezdí rád, pokaždé na něm vidím, že se doslova nemůže dočkat. Někdy mi to připadá, jakoby od nás doslova utíkal.

Vlastně se mu ani nedivím. Patrně jsem něco hodně pokazila, protože v současné době nejsem šťastná ani já. Na vině je můj současný manžel.

Seznámila jsem se s ním asi rok po rozvodu. Matějovi bylo tehdy pět. Docela dobře si na sebe navzájem zvykli, po dalším roce se ke mně přítel nastěhoval a brzy byla svatba, vycházelo to akorát na dobu, kdy šel Matěj do první třídy. Otěhotněla jsem a narodila se nám dvojčata – dva hošíčci. Teď jim jsou necelé dva roky, jsem s nimi na mateřské.

Nevím, co způsobilo manželovo ochladnutí k mému synovi z prvního manželství. Jestli to byl okamžik, kdy zjistil, že jsem otěhotněla a on bude mít vlastní dítě, či jistá žárlivost na prvního muže, k němuž Matěj hodně tíhne, nebo to, že syn se ve škole neprojevil jako nějak výrazně nadaný a s učivem dost bojuje. Možná ani není podstatné, co je příčinou současné, již vyhrocené, situace.

Ačkoli se snažím, seč můžu, vidím, že Matěj je doma nešťastný. Ke mně se chodí pomazlit, pokaždé, když se naskytne chvilka, aby se mnou byl o samotě, vyloženě si to užívá. Jenže takových momentů moc není, vzhledem k dvojčatům, která jsou ještě malá a musím se o ně stoprocentně postarat.

Manžel Matěje neustále okřikuje, sráží, hubuje, vyhrožuje mu, nemine den, aby od něj nedostal nějaký trest či zákaz. Někdy mi to připadá, že cokoli, co syn udělá, je špatně, a sleduji, jak je čím dál více zakřiknutý a radši někde zalezlý, aby na sebe moc neupozorňoval. I to je však dle mého muže špatně, okamžitě ho peskuje za lenost a malou aktivitu. Každý den mu kontroluje učení, sešity, zkouší ho a cepuje, a když není dostatečně rychlý, pohlavkuje ho a křičí na něj.

Rve mi to srdce. Mnohokrát jsem s manželem mluvila a vysvětlovala mu, že je to jen malý kluk a potřebuje lásku a trpělivost. Marně. Podle něj je potřeba pevná ruka při výchově, jinak z něj nic nebude. Mluví o něm jako o lemplovi a hlupákovi. K dvojčatům se chová úplně jinak, ty doslova zbožňuje a všechno jim dovolí.

Je to strašné. Mám ráda všechny své syny stejně, dala bych za ně život. A strašně trpím tím, že jsem díky tyranšpatnému výběru partnera připravila Matějovi tak stresující život.

Předminulý víkend odjel manžel s dvojčaty na celý den ke svým rodičům, já zůstala doma s Matějem, který měl zrovna angínu. Měli jsme tedy dost času si povídat, úplně jsem na něm viděla, jak zjihnul a jak si užívá ten klid bez neustálé povinnosti být ve střehu, jestli něco nedělá špatně. Jak jsme si tak povídali, svěřil se mi, že by moc rád bydlel u táty. Sevřelo se mi srdce. Představa, že mé vlastní dítě je na tom psychicky tak zle, že je ochotné odejít od vlastní matky, pro mne byla strašná.

Pak mi Matěj vyprávěl, jaké to u jeho táty je. Když o tom mluvil, vysloveně mu zářily oči. Otcovu novou rodinu má rád, včetně jeho nové manželky a malé sestřičky. Prý tam nikdo na nikoho nekřičí, chodí na výlety, s tátou si hrají s vláčky, jeho manželka se k němu rovněž chová moc hezky.

Po tomto rozhovoru jsem nemohla spát. Bylo mi strašně úzko. V pondělí jsem zavolala bývalému manželovi a požádala ho o schůzku. Pak jsem mu všechno vypověděla. Neříkalo se mi to lehce, je to pro mne tak bolavé. Nakonec jsem se ho zeptala, jak by se on a jeho žena tvářili, kdyby u nich byl Matěj natrvalo. Jeho odpověď mne překvapila.

Řekl, že už o tom mluvili a oba se shodli, že by to asi bylo to nejlepší řešení v zájmu našeho syna. Z nějakých Matějových reakcí prý poznali, že u nás není vše v pořádku, taky na něm prý vidí, jak je nešťastný pokaždé, když ho vezou zpět domů.

A já teď nevím, co s tím. Mám se „zřeknout“ vlastního dítěte a dovolit, aby vyrůstal sice se svým otcem, ale místo matky by měl cizí ženu, ke které by si určitě vytvořil velmi silnou citovou vazbu? Obávám se, abych pak nebyla jako máma na úplně vedlejší koleji. Vnitřně cítím, že v zájmu Matěje by to bylo to nejlepší, jde hlavně o něj. Přesto se stále nemůžu rozhodnout. Napadlo mne i odejít od současného manžela, který je strůjcem toho všeho, ale co bych si jako matka se třemi dětmi počala?

Je mi ze všeho nějak strašně zle. Mám pocit, že se mi život úplně vymknul z rukou, že jsem zavinila něco, co jsem nikdy nechtěla. A teď za to mám trpět tím nejhorším způsobem, jaký může každá máma zažít.

Prosím, pomozte mi ujasnit si stanovisko, abych mohla dospět k tomu nejsprávnějšímu řešení.    

Majka


16.3.2011   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 80   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Moje dítě versus naše děti. Manžel se chová jako tyran.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-80
danielitko
danielitko - 11.4.2011 14:10

ach jaj, toto je strašne smutné...je mi Ťa veľmi ľúto, máš to ťažké...smajlik - 56smajlik - 17Tiež som rozvedená a toto je dôvod pre ktorý sa bojím trvalejšie v nejakom vzťahu zostať...že by to mohlo dopadnúť podobne.Neviem, aký je vzťah vás 2 s manželom- keď sa takto správa k synčekovi? Ja by som takého chlapa nenávidela...smajlik - 37smajlik - 37A teda stojí otázka, či s ním ozaj chceš ostať? ? Ak by ste sa rozviedli, možno by to nemuselo byť také zlé, záleží od toho, či máš pomoc od rodičov, akú máš fin. situáciu, a hlavne- on- otec-koľko by so dostávala výživné na chlapcov...ja by som vážne zvažovala napriek všetkému rozvod,lebo toto je prisilná káva, čo on robí, to mu nesmieš dovoliť!!smajlik - 6
Ešte šťastie, že Tvoj bývalý je zjavne celkom fajn, možno vo vašom prípade by bola namieste striedavá výchova, povedzme po 2 týždňoch u otca, a potom u vás...to by ten Tvoj hajzel( prepáč, ale iné pomenovanie nemám pre človeka, ktorý takto cielene a kruto a nenávistne ubližuje môjmu dieťaťu!!smajlik - 72smajlik - 37-nejako vydržal, ak už nemáš odvahu odísť...Ale fakt by som od neho odišla...aj sama s 3 deťmi...veď na Maťka budete dvaja s exom...nejako by ste to zvládli, a súčasný by sa zas vídal so svojimi synmi...ale u Teba by mali všetci 3 spokojný a spravodlivý DOMOVsmajlik - 45aj keby to bolo komplikované, ale toto čo máte- Ty aj synček- toto je hrôza, horšie to nebude, to som si istá. A Ty si mama, Ty ľúbiš všetky svoje 3 deti rovnako, a si zodpovedná za Maťkove šťastie a detstvo...NIJAKÝ chlap zato nestojí!!smajlik - 76Prajem veľa síl...nech to dopadne hocijako, hlavne nech je chúďa Matej spokojný...smajlik - 25

 
bibusa
bibusa - 18.3.2011 20:25

Rozarka, to myslis vazne? Potom som mala same dlhodobe vztahy:)))
Ja som s manzelom zila 5 rokov, nez sme sa vzali, par rokov je predsa nic... A hlavne, ked uz raz vydata bola...

 
corall+Emmy30.9.
corall+Emmy30.9. - 17.3.2011 14:34

Tahle situace je dost slozita, ale vsimla jsem si ze tvuj nynejsi manzel se chova tak jakoby se chtel zbavit tveho syna,ze udela vse pro to, jsou 2veci co muzes udelat. Tvuj syn je uzasne dite 100% ale jeho psychika neni dobra v tehle situaci a citi se sam,i kdyz tam ma tebe tak je sam.

Bud bych udelala zacala bych se syna hodne zastavat a bojovat i kdyz to muze mit pro tebe hrozne nasledky

anebo Tvuj syn by sle k tatovi a setkavali byste se jak casto by to slo.

Ale nejhlavnejsi je,nezkazit mu detstvi a jeho psychiku,povidat si s nim ze ho mas porad rada i kdyby byl u taty.

Moc drzim palce a dej vedet jak jste dopadli

 
rozarka74
rozarka74 - 17.3.2011 13:41

bibusa, dva roky s nekym byt, nez si ho vezmes, je docela dlouha doba. A dokud by nemeli vlastni deti, tak by to stejne Majka nepoznala!! smajlik - 76

Zivot proste neni fer a neni sranda, ale proto se tady Majka ptala na radu, tvoje odsuzovani (a jinych taky) ji nepomuze.

 
rozarka74
rozarka74 - 17.3.2011 13:38

Lilinka 16.3.2011 6:58: Nějak si neumím představit, že bych milovala chlapa, který se takto chová k dítěti...... NAPROSTO SOUHLASÍM.

Majko, chápu, že pokud máš ještě dvojčata, bylo by to pro tebe náročné, zůstat s dětmi sama. Zkus nějakého psychologa, než se definitivně rozhodneš. Třeba by mohl být syn u svého otce rok nebo dva a pak se zkusit vrátit zpátky k vám, třeba se hrany obrousí a bude líp. Ale nedovedu si představit, že bych se vzdala svého dítěte... až bude v pubertě, tak ano, to bych ho s radostí k otci asi poslala smajlik - 42. Ale i kdyby byl tvůj syn u svého otce, tak být tebou, beru si ho co nejvíc.

 
evropka
evropka - 17.3.2011 7:03

škoda že se majka nevyjádřila,ale doufejme že si uvědomila jak situaci řešit

 
mashanka
mashanka - 16.3.2011 23:48

Je to těžké, ale uvědom si jednu věc. Dítě má dva rodiče. Když syn žije s Tebou, znamená to snad, že se ho jeho otec zřekl ? To víš, že ne. Má ho rád, je to jeho otec, těší se k němu.

Takže v tom, s kým bydlí, to asi není.

Ona je další věc ještě ta, že máte teď ještě dvě další mimina - i kdyby byl otec vlastní a nepeskoval, starší dítě se vždycky bude cítit odstrčenější, protože prostě už není sám a nemáte na něho tolik času.
A taky si bude připadat, že se po něm pořád něco chce, "má mít rozum"
Do určité míry tohle prožívá každý starší sourozenec, ale tu míru.... to už musíš nějak vyhodnotit sama.

Já bych mu to dovolila - nebylo by mi dobře, ale dovolila. A víkendy, kdy by byl u mě, bych potom uzpůsobila tak, abych se mu opravdu alespoň jeden den mohla intenzivně věnovat.
Kvalita stráveného času mu dá víc, než kvantita.

 
rychlonožka
rychlonožka - 16.3.2011 21:32

Nedopustila bych, aby se nový manžel takhle choval k mému dítěti. Matěj má obrovské štěstí, že o něj otec stojí. Koho by na tom světě měl? Majko, jednou budeš litovat. Pokud si myslíš, že Ti oporou v životě, nemoci a stáříbude nový manžel a jeho synové, moc se pleteš. Porč proboha zakládají lidi nové a další rodiny? Nestačil by nějaký volnější vztah, když už tu je dítě, které by mělo být matčinou prioritou?P.S. Znám jednu, ta má čtyři děti. každé s jiným. Jednou to nevyšlo...jsem proti dalším pokusům! Láska, chození, společné bydlení...proč ne. Ale další a další nešťastné děti, které jednou nebudou vědět, čí jsou a kam patří? Proč?

 
bibusa
bibusa - 16.3.2011 20:00

Ja vobec nerozumiem ludom, ktory si odkrutia jedno manzelstvo, naplnia si materinske/otcovske pudy a potom maju potrebu mat deti este raz s inym clovekom. Naco? Maju sa uz predsa o koho starat, na koho platit alimenty, tak naco vyrabat deti ako na beziacom pase. Su z toho len problemy, nevlastni surodenci, deti z prveho manzelstva, druheho, hotove kocurkovo. Neviem, naco sa pisatelka vydavala za chlapa, ktoreho poznala len dva roky. Co si cakala? Ze nevlastne dieta bude mat tak rad ako vlastne? Rozved sa este druhy raz a o rok sa nezabudni znovu vydat... Lutujem tvoje deti.

 
Capelucita
Capelucita - 16.3.2011 18:14

Manžel se chová jako tyran k Tvému synovi - a to ty neřešíš. Ty řešíš své ego, jestli náhodou nebude druhá žena tvého ex lepší matka než jsi ty. No, asi nejen bude, ale i je.
Nehledě na to, pokud už to Tvůj ex řešil se svou partnerkou a rozhodli se, že o Tvého syna stojí a chtějí mu dopřád lepší dětwtví, tak jednak pře nimi smajlik - 105 a jednak ty už do toho možná nebudeš mít co mluvit.
Neměl by pro ně být problém otevřít soud o opatrovnictví ještě jednou, pokud Tvůj syn k nim chce jít sám a dobrovolně.
Pokud ty to, abys nemusela řešit své dilemma, nikam nepustíš nebo budeš proti jeho přání bojovat, tak tě bude nenávidět, tebe i dvojčata nejen svého nevlastního otce. A až mu bude 15, tak uteče. Ale před tím bude svá traumata řešit alkoholem, drogama apod. Tvůj současný bude nadšený, že na jeho slova došlo a ty nám sem za pár let budeš psát, že nevíš co dělat s puberťákem, který ti přerostl přes hlavu.
Jsi blázen. smajlik - 76
A ten kdo zlu pomáhá (nebo mu nebrání) ten ¨je spolutvůrcem zla.

 
cmelda
cmelda - 16.3.2011 17:55

Pokud z nejakeho duvodu nejsi schopna odejit od soucasneho manzela, dovol Matejovi vyrustat v pohodovem prostredi, jakkoliv ty to ted odneses. Ted je nejdulezitejsi, at je on v pohode. Vsak nikdo nerika, ze to tak musi byt naporad, za par let muze byt situace na vsech stranach uplne jina.
A pokud mate s ex vztahy tak pohodove, myslim, ze i ty budes radsi, kdyz vlastniho syna uvidis zase stastneho.

 
mija
mija - 16.3.2011 17:19

Tedy ja se vubec nemuzu uklidnit znovu a znovu ctu ten clanek.............. a popravde je mi z toho chlapa ZLE smajlik - 70
Ja vubec nechapu jak Majka s takovym hovadem muze vubec byt a tohle p
ripustit ..........obzvlast tahle veta me dostala:
"Podle něj je potřeba pevná ruka při výchově, jinak z něj nic nebude. Mluví o něm jako o lemplovi a hlupákovi. K dvojčatům se chová úplně jinak, ty doslova zbožňuje a všechno jim dovolí."smajlik - 42smajlik - 42smajlik - 42

Jak muzete vubec pripustit ,aby o Vasem synovi ten kreten takhle mluvil?

 
Betyyna
Betyyna - 16.3.2011 17:07

smajlik - 76 hrůza, je mi z toho úplně blbě...

 
Teoretik
Teoretik - 16.3.2011 17:06

Majko vůbec nechápu proč situaci řešíš se sým ex. Toto je problém tvé současné rodiny. Co tě vede k takovému jednání? Sobeckost, peníze, láska bez hranic k novému manželovi, vypočítavost? Ano, nastavila jsem ti ošklivé zrcadlo, ale chyba může být i v tobě. O tom jsi zatím nepřemýšlela?smajlik - 90

 
mija
mija - 16.3.2011 15:50

Majko kdyz jsem cetla Vas prispevek tak chvilemi me oblilo horkosmajlik - 42
U nas to totiz bylo podobne muj nynejsi manzel a dcerka s predchoziho manzelstvi......a byli okamziky kdy jsem ho vylozene nenavidelasmajlik - 42
Jenze ja bych se sveho ditete NEVZDALA!!!!!
Dala jsem mu na vybranou bud zmeni sve chovani a nebo at JDE,ale holku mi nicit nebude!!!!
Taky mam 3deti a vim ze hnupa na smajlik - 73 najdu vzdycky,ale na deti mi zadny chcipak sahat(at uz fyzicky nebo psychicky) nebudesmajlik - 42
manzel si vybral 1moznost,nekdy to sice zkousi ,ale hned narazi....
Jj....pred rokem jsem tu mela tchyni,ktera vylozene davala najevo ,ze mou dceru nemusi a kdyz si mi jednou dovolila rict,ze preferuji starsi dceru pred mladsi(jeji vlastni vnuckou),tak jsem ji sla skoro balit kufrysmajlik - 42
dite by melo citit ,ze ma u matky zastani,samozrejme nic se nema prehanet,ale dat chlapovy prednost pred ditetem?....smajlik - 66

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-80
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77048.
    Archiv anket.