Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Očkuje proti mně naše dcery

Očkuje proti mně naše dcery

Po patnácti letech manželství se rozvádíme. Žádost jsem podala já poté, co jsem již nemohla trpět manželovy opakované nevěry. Vždycky slíbil, že se polepší a zahýbat mi nebude, ale nikdy to nedodržel. Po nějakém čase se opět provalila nějaká jeho aférka a mně došla trpělivost.

On se rozvádět nechtěl, nedivím se, asi mu tento způsob života vyhovoval. Milenek měl několik, i v současné době nějakou má, ale pokud vím, do vážnějšího vztahu se s žádnou z nich nehrnul. Tím mi taky zdůvodňoval svůj odpor k rozvodu. Já prý jsem ta jediná, se kterou chce žít, ty „mimo“ má jen pro zábavu a rozptýlení. Nemám si to prý tak brát, protože většina mužů je nevěrných. Apeloval na naše dcery, kvůli kterým bych se měla snažit zachovat rodinu. Nějak nechtěl pochopit, že to nejsem já, kdo ji svým nezodpovědným chováním rozbil.

Když jsem se definitivně rozhodla, že se rozvedu, a on zjistil, že to myslím vážně, začal kolem sebe kopat. Nějaké handrkování o majetek bych asi překousla, ale co mi vadí, je, že proti mně začíná očkovat naše dcery. A to velmi vydatně. Je jim 13 a 9 let, samozřejmě, že když jsme jim o rozvodu řekli, nesly a stále to nesou obě velmi těžce. Tatínka zbožňují a za každou cenu nás chtějí mít oba dva. Když jim tedy táta řekl, že on se rozvádět nechtěl, že to já… okamžitě se obě holky otočily proti mně. Hlavně ta starší tím, jak je už v pubertě, se chová nesnesitelně. Absolutně mne odmítá poslouchat, obviňuje mě z rozpadu rodiny a ze sobeckosti. Když se jí snažím celou záležitost vysvětlit, zacpává si uši, prý nechce slyšet žádné ošklivé věci na tátu. Dokonce mi řekla, že jestli se opravdu rozvedeme, půjde bydlet k němu.

I ta mladší má k našemu rozvodu a hlavně ke mně podobný postoj, i když není tak vyhrocený. Spíš je uzavřená do sebe a hodně pláče a dennodenně mne prosí, abych se nerozváděla, že tatínek je přece hodný a má nás rád.hádka

Jsem v koncích. Cítím to jako obrovskou křivdu, protože to skutečně nejsem já, kdo rozpad naší rodiny zavinil. Ale jsem přece člověk, mám nějakou svou důstojnost, kdo nezažil, neví, jak strašně ponižující je život s člověkem, o němž víte, že vás při každé příležitosti podvede. Z manžela se stal snad erotoman, či co, jakoby si dokazoval, jak je pro opačné pohlaví neodolatelný. Já už jsem s ním pak nemohla spát, hnusily se mi i jakékoli jiné intimnosti včetně polibku. Copak jsem povinna něco takového trpět jen kvůli tomu, abych nerozbíjela rodinu?

Strašně moc bych chtěla dcerám všechno vysvětlit, ale nemám šanci. Jsou tatínkem dokonale zpracované a vlastně ani nevím, jestli bych je do toho všeho chtěla ještě víc zatahovat. Ale když nic neudělám, budu to v jejich očích jenom já, kdo nese vinu na našem rozvodu. Je mi ze všeho zle a nevím, jak z toho ven.

Helena


28.2.2012   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 43   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Očkuje proti mně naše dcery

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-44
rychlonožka
rychlonožka - 2.3.2012 18:39

Heleno....nemáte to lehké, ale žádný Váš příbuzný nemá právo Vás tlačit do setrvávání v manželství s nenapravitelným holkařem. Dotáhněte rozvod do konce, protože nyní už byste byla pro legraci i sama sobě, kdybyste couvla. Klidně nechte dcery po rozvodu bydlet s tatínkem a řekněte jim, holky, mám vás ráda, pokud budete chtít zpátky domů, kdykoli tu budete mít otevřené dveře na návštěvu či napořád a mě tady vždycky najdete. Vy ty holky neztratíte, nebojte se. Vrátí se k Vám po čase samy a rády. Nebo si snad myslíte, že tatínek s nimi chce bydlet a že o to jeho avantýry budou stát, mít za zdí natrvalo dva potomky milence? Ani omylem! Až děvčata pochopí, že táta je mírně řečeno ...jak se to říká slušně...závislák na sexu s kteroukoli, co je svolná, změní názor a budou při Vás. Tatínek s nimi manipuluje, aby dosáhl zpětvzetí žaloby a mohl si dál pod maskou vzorného otce rodiny lítat za ženskýma. Musela byste se stydět sama před sebou nechat si tohle líbit. Doufejte, že tahle rada zabere a že budete mít sílu to udělat. Dokud dcerám nedáte možnost tatínka poznat pořádně, budou ho obhajovat. Držím palce. Jediná cesta podle mého je-neustoupit.

 
Verera
Verera - 1.3.2012 16:27

Hm, zajímavý je názor, že on se rozvádět nechce, takže viníkem jsi ty.

Možná by to holky pochopily víc na zcela analogickém případu:

Když někdo krade , tak ho zavřou (no, ne vždy, ale děti věří, že ano, tak se toho držme, každopádně by to tak mělo být). Takže ještě lépe- pokud někdo krade, patří do vězení.
A kdo může za to, pokud v tom vězení je? Policie nebo soud, protože přišli na to, že krade a nechali ho zavřít, aby už nemohl poškozovat jiné lidi? To asi ne. I dítě chápe, že je to vina toho zloděje a bylo to jeho rozhodnutí- krást a počítat s tím, že bude zavřen a nebo nekrást a zůstat na svobodě.

Stejně tak je to i s manželem. Prostě pokud někdo zahýbá (a v tomto případě se nejedná o nějak úlet nebo manželskou krizi, ale pánův životní styl), následuje rozvod. Je to zcela jeho volba, on to věděl a musel s tím počítat. Ale rozhodl se , že mu to za to stojí, takže je to jen jeho vina, nikoho jiného.

Co teď říká, je vcelku jedno, ten zloděj taky tvrdí, že do vězení nechce, že to tak nemyslel, že se vlastně tak moc nestalo.

 
Kassy
Kassy - 29.2.2012 14:56

mam-ča: Jasně, však proto je ten odstavec odsazený. Je to spíš obecné zamyšlení, nemyslela jsem tím, že Helena má držet pusu a krok. Jestli jí to ubližuje, tak je rozvod na místě. Ale chtěla jsem tím říct, že to, jestli nám taková situace ubližuje nebo ne, je hodně otázkou našeho vlastního vnímání. Žádný podvod mi nemůže ublížit, když ho jako podvod nebudu vnímat. A v tomhle se podle mě mnohem víc odráží celospolečenské nastavení, než individuální emoce.

 
Lissie
Lissie - 29.2.2012 13:52

mam-ča: Díky. Něčeho takového bych se asi tak bála. jenže co dělat jiného? Když by chtěli dcery jít, tak by je držet něměla, to by jejich vztahy narušilo ještě víc. Tak to prostě asi risknout. Ono dcery by asi na akční babičku nebyli zvědavé a pohodovou maminku by ocenili. A tatínka by prokoukli časem tak jako tak, takže alsepoň to by posloužilo svému účelu. Nakonec fakt budou malé jen pár let, ale dospělé spoustu času a to, jak se k tomu teď paní Helena postaví, ocení opravdu až časem a zformuje to jejich pohled, jak se na ni budou dívat.

 
kubikm
kubikm - 28.2.2012 22:35

utekla mi poslední věta
a ať si jim to potom vysvětluje, proč je nechce....

 
kubikm
kubikm - 28.2.2012 22:33

nečetla jsem reakce, jen ten článek
bohužel, holky prostě tatínka milují a představují si, žeš v budoucnu si ho vezmou za muže...je to tak
s tím se bojovat nedá
zkusila bych jeden risk....fakt risk
řekla bych jim nějak úměrně věku, co se děje...a že pokud budou chtít, že souhlasíš, aby šly bydlet k tatíkovi, a že se 1x za 14 dní budete stýkat....
mám pocit, že on se toho šíleně lekne...většina chlapů prostě se neumí ani nemůže starat celodenně, celotýdně starat o 2 děti....

 
Cadence
Cadence - 28.2.2012 20:45

Kassy to napsala dobře,Pokud budou dcerky zmanipulované tatínkem,nic s nima nesvedeš.Je to těžké,ale pokud se to vyhrotí ,ať se stará.Mám to za sebou.Bylo to nejtěžší rozhodnutí v mém životě.Všechno se srovnalo a se synem mám krásný vztah.

 
Verera
Verera - 28.2.2012 19:54

Kassy: To určitě může fungovat, ale musí to tak cítit oba a musí to být dohoda předem, ne až zoufalé řešení jaké následek opakovaných nevěr.

 
mam-ča
mam-ča - 28.2.2012 18:05

Kassy: Většinou s Tvými názory souhlasím. Ale "volným vztahem" není, když si jeden zahýbá jak mu libo a ten druhý (druhá) tím trpí.
Já osobně bych odmítala mít sex s manželem, který by kromě mě obšťastňoval nějaké další ženy. "Výměna tělesných tekutin" s lidmi které neznám, není na tom to nejhorší.
Nejvíc by mi vadila ta bezmoc. Vždyť Helena má taky právo na život, který by jí uspokojoval po všech stránkách, a né někde v koutku brečet do polštáře, aby teda "nebourala dětem rodinu". Děti jí za pár let vylétnou z hnízda (tím dřív, oč bude doma dusněji) a jí zůstane pocit promarněného života.

 
Kassy
Kassy - 28.2.2012 17:03

Nech dcery tatínkovi, s velkou pravděpodobností ho to brzo přestane bavit, protože najednou přijde o velkou část svojí svobody, když se o ně bude muset starat se vším všudy 24 hodin denně. A holčičky taky pochopí, že není všechno černobílé, až jim každého čtvrt roku přivede novou "tetu". zatímco ty budeš ta úžasná a skvlá, která vždycky přinese čokoládu, má čas jenom pro ně a vymýšlí zábavný program. Opravdu nikde není psáno, že děti patří jen matce a pokud chtějí k otci, mají to mít, přinejmenším ta starší je dost velká na to, aby se rozhodla a pak nesla následky.

Ale jinak k tématu nevěry a k větě "Ale jsem přece člověk, mám nějakou svou důstojnost, kdo nezažil, neví, jak strašně ponižující je život s člověkem, o němž víte, že vás při každé příležitosti podvede." - to je podle mě jen otázka vnímání. Podvod je podvodem jen pokud se dělá za zády a překračují se nějaká dohodnutá pravidla. Pokud se místo obvyklého "nebudeš mít jinou než mě" dohodne "dělej si co chceš, ale budeš věnovat tolik a tolik času mně a dětem, odvedeš svůj díl práce v domácnosti, nebudeš vyvádět z rodiny peníze a já jako tvoje žena budu vždycky na prvním místě (ergo třeba zrušíš rande, když mi bude blbě a budu potřebovat odvézt k doktorovi)" může to podle mě slušně fungovat. Každý asi není na takový volný vztah stavěný, ale celkově mi přijde, že se význam fyzické nevěry strašně přeceňuje.

 
Teoretik
Teoretik - 28.2.2012 16:52

Také jsem se rozhodovala o rozvodu. Měla jsem jedno dítě. Tenkráte jsem se rozhodla "kvůli" dítěti manželství zachovat. problémem byl alkohol. Situace se ale po půl roce opakovala , tentokrát s napadením. Už jsem neváhala a celou záležitost uvedla do zdárného konce. Syn zůstal se mnou a po 2 letech si sám vybral nového tatínka, který mu plně nahradil toho původního. Ode mne v životě neslyšel o svém otci špatné slovo. Možná i vlivem toho se spolu stýkají dodnes i když čím dál tím méně. A víte co jsem si nakonec po létech přiznala ? Že prvé rozhodnutí ohledně udržení manželství nebylo kvůli synovi, ale protože jsem muže stále milovala... Věřte, že jsem si i jemu ušetřila mnoho nervů a výsledkem je to, že můj býv. muž je pro mě cizejší než kdokoliv cizí, ale můžeme se při setkání slušně pozdravit a nebyl narušen vztah ani s příbuzenstvem. A věci se již nezmění, neboť ne všichni aktéři tohoto příběhu ještě žijí.

 
Kočkomilka
Kočkomilka - 28.2.2012 15:35

V dospělosti člověk pochopí věci, kterých si jako dítě nevšimlo nebo je nechtělo vidět.
Pokud už Helena požádala o rozvod, dotáhla bych to do konce. Dej dcery manželovi do péče, pokud své dcery tak abnormálně miluje. jak už někdo psal, budeš úžasná víkendová kamarádka,která neprudí kvůli úkolům a oblékání. Dcerám bych řekla jen to, že tebe tatínek přestal mít rád,je raději s jinými ženami a tobě to moc ubližuje. Takže s ním už nemůžeš žít. Nepomlouvej,nestěžuj si,nedělej si z nich důvěrníky.

 
mam-ča
mam-ča - 28.2.2012 14:24

Lissie: Souhlas do puntíku.
Jen bych se obávala např. zásahu aktivní tchýně, která by mohla v synově domácnosti po rozvodu "nahrazovat" péči matky, a tím by dcerky neprohlédly otcovu záletnou povahu, a k mámě by se třeba nevrátily. smajlik - 48

 
Lissie
Lissie - 28.2.2012 14:17

Ne, ne a ne. V žádném případě už nedávat další šanci, ultimáta, čekat na další milenku či jestli se polepší, vyčkávat po pubertě dcer/dcery nebo do prvních lásek. Bože, ženský, na život má člověk jen jeden pokus a pokud tohle někdo zvládne tolerovat, tak to asi nebude paní Helena, když už požádala o rozvod a mažel se jí zprotivil. Plně s ní souhlasím a myslím, že to naopak vydržela až moc dlouho. Chápu, že jsou to vlastní děti, ale prostě bych jim řekla, že manžel má vztahy jinde s jinými a že to je ten důvod. Víc už bych se k tomu nevracela, ani to příliš nerozpitvávala, aby to nevpadalo, že na nej házím špínu a pomlouvám. Pokud by skutečně nějak extrémně nechtěli poslouchat, i když snad jedna věta v klidu by se jim říct dala, tak bych jim napsala dopis. Musí přece vědět, že to není jen rozmar paní Heleny, ale prostě vyústění dlouhodobě neřešitelné situace. Zřejmě je ani to možná neobměkčí, když už jsou tak zmanipulované, ale časem, až budou víc chápat vztahy, tak pochopí. Pokud se stejně budou nebo bude chtít přestěhovat k otci, tak bych také byla pro, i když je to skutečně těžké. Jak píší níž, spíš od toho otec couvne nebo se časem přestěhují zpátky, asi to moc klapat nebude. Chápu, že jsou to její děti, tak to bolí, ale ze zkušenosti člověka, jehož rodiče se v mém dětství rozvedli, si myslím, že raději rozvod dřív než později. To je naprostá blbost čekat, až děti budou starší. Rozvod je vezme tak jako tak a jako bonus jim přidáte pár let v rodinné nepohodě, to samozřejmě děti vycítí. Jsou jen malé, ne hloupé. A jako bonus - pokud bych se až v dospělosti dozvěděla, že otec měl stále milenky a matky to trpěla pouze pro zachování rodiny, tak by v mých očích spíš klesla za nesprávné rozhodnutí, které ji jen ponížilo a ničemu nepomohlo. Možná se to někomu bude zdát jako špatný přístup, ale já jsem prostě pro skutečný život, i když to chvíli může bolet a to, jak často bývá, hlavně ty nejvíce nevinné, než si na rodinu jen hrát.

 
Verera
Verera - 28.2.2012 13:29

Možná, když už jste do toho holky takhle zatáhli, by se dalo říct, že ty ses nikdy rozvádět nechtěla, ale manželovo chování je pro tebe nesnesitelné. A před nimi se ho zeptat, co on je ochoten udělat pro zachování manželství.

Pokud slíbí, že nechá milenky, tak pokud to poruší (a to on asi udělá a předpokládám, že to poznáš), je pak vina na něm a holky to snad líp pochopí. A pokud neslíbí, tak holky uvidí, že to není až tak tvoje vina, že tatínek má hezké řeči, ale není ve skutečnosti ochoten pro ně nic udělat.

Když už jsi to vydržela tak dlouho, tak nějakého půl roku to ještě zvládneš, kvůli tomu, aby to dcery líp snášely, ne?



 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-44
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.