Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Pohádal se s mými rodiči a zakazuje mi je vídat

Pohádal se s mými rodiči a zakazuje mi je vídat

Nevím, jestli tady najdu radu, spíš se asi potřebuju z toho, co mne trápí, nějak vypsat. Jde o to, že můj manžel se pohádal s mým otcem, do hádky se vložila i máma a pořádně to mezi nimi zajiskřilo. Naši u nás byli na návštěvě a po té hádce je manžel vyhodil. Doslova. Důvod hádky byl úplně zbytečný, chytli se kvůli rozdílným politickým názorům. Jak to bývá, nastoupily emoce a vzájemně si řekli věci, které se neříkají, táta označil mého muže za hochštaplerka a lenocha, padlo i několik hodně peprných výrazů z obou stran.  Snažila jsem se je nějak uklidnit, ale nikdo z nich mě nevnímal.

Tohle se stalo před dvěma měsíci. Od té doby u nás naši nebyli. Nikoli proto, že by nechtěli, ale protože to manžel zakázal. Prohlásil, že už nikdy nepřekročí práh našeho bytu. Dokonce jim to ještě ten večer, když je vyhodil, zavolal. Já za nimi s dětmi jezdím sama a pokaždé se kvůli tomu s mužem pohádáme. Vadí mu, že se s nimi stýkám, prý ho smrtelně urazili a já mám jako jeho žena stát na jeho straně.

Máme kvůli tomu dusno, on má pořád potřebu to řešit, neustále v sobě živí tu zášť vůči nim a asi by byl nejraději, kdybych své vlastní rodiče zavrhla. Jenže to já nikdy neudělám, mám je ráda, děti je milují a oni nás taky. Musela bych být blázen, kdybych je od sebe odstřihla. To je prostě nepředstavitelné.

Je to pro mne hrůza. Rodina je pro mne hodně důležitá a to, co se stalo a jaké to má následky, považuji za naprosto nesmyslné a zbytečné. Naši by byli ochotni se s ním usmířit, ale on je jako balvan, nic s ním nehne.

Teď řeším, jak to bude na Vánoce. Na první svátek jsme vždycky jeli k našim, na druhý k jeho rodičům. Už teď mi manžel řekl, že v žádném případě nedopustí, abych tam o Vánocích s dětmi jela, že svátky chce strávit s námi. Že nebude sám celý den doma. Když jsem mu řekla, že ho nikdo nenutí aby byl sám, že může jet s námi, tak vylítnul jako cvok a chytnul takový amok, až jsem se lekla. Řval na mě, že se postará, abych už své rodiče nikdy neviděla, že jsem ho zradila, když ho urazili a místo, abych stála při něm, ještě přilévám olej do ohně a provokuju ho.

Je mi z toho na nic. Já jsem se té jejich hádky neúčastnila, naopak, snažila jsem se ji už v zárodku zažehnat. Jim všem ujely nervy, seštěkali se jako psi a mám pocit, že nejvíc ze všech to teď odnáším já. Nechci ztratit ani rodiče, ani manžela. I když přiznávám, že způsob, jakým se ty poslední dva měsíce chová, mě dost vyvádí z rovnováhy. Vždycky byl vznětlivější, je to cholerik, ale většinou se dokázal uklidnit. Teď mi připadá, jakoby se zbláznil.

Existuje nějaký způsob, jak urovnat takhle vyhrocenou situaci v rodině? Tak moc bych si přála, aby bylo všechno jako dřív.

Andrea


7.11.2012   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 56   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Pohádal se s mými rodiči a zakazuje mi je vídat

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-56
Stanik
Stanik - 8.11.2012 10:27

a....: presne tak! smajlik - 33smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47

 
Stanik
Stanik - 8.11.2012 10:26

sallie: souhlasim s kaliban....myslim, ze rodice maji radar na spatne chlapy... nevim jak o delaji, ale maji... aspon u nas meli nakonec vzdycky pravdu.... smajlik - 58

 
rychlonožka
rychlonožka - 7.11.2012 21:28

Zapomnělas nám Andreo napsat docela podstatné věci, a to jak dlouho jste spolu, jak jsou staré děti, jaké vzdělání a práci mají rodiče a manžel. Moji bývalí tcháni a moji rodiče měli zcela odlišné názory na politickou situaci a byli doslova na opačných stranách barikády. Tcháni byli v kurzu za totality a moji rodiče byli rádi za její pád. Role se spravedlivě vystřídaly - v sedle byla každá skupina stejnou dobu. Pak jsme se rozvedli. Ale nikdy se kvůli politice nezrafali, ani spor neměli. Každá doba má prostě svoje klady a zápory. Řekla bych, že u vás je to asi tak, že ta politika byla záminkou, spouštěčem sporu. Že vykvasilo a vylezlo na povrch něco, co v nich doutnalo už delší dobu. A že to asi už nikdy nebude jako dřív. Tvůj manžel má právo říct, koho doma u sebe na návštěvu uvítá a koho tam nechce, ale takové scény jako dožadovat se zpřetrhání vztahu dcera-rodiče a zakazování Tvých návštěv u nich je nějaké příliš přehnané. Tvoji rodiče měli mít asi víc rozumu, jsou starší, víc toho zažili a měli vést dialog mírněji. Bez urážek. Zejména když jako rodiče jistě odhadli vznětlivost pana zetě. Třeba rodiče jen tak tak vyjdou s důchodem a Tvůj muž podniká v něčem, co je rozčiluje? A to na Vánoce k těm jeho ten druhý svátek normálně pojedete? Pro klid v rodině bych tedy vánoční setkání s rodiči obětovala, protože jednou budou rodiče potřebovat Tvoji pomoc ve stáří a lépe prohrát jednu bitvu než celou válku. Nech vše vychladnout a děti posílej k rodičům samotné. Pokud to tedy nejsou batolata. Pan zeť si třeba časem uvědomí, že máš-li sourozence, dají rodiče přednost jim a jejich dětem a ty vaše už by od nich nemusely dostat ani lásku prarodičů, ani nic jiného. A mezi námi, rodina by si měla spíš pomáhat než se rozeštvávat. Nikdy nevíš, koho můžeš potřebovat. Moje rada je - nech to vychladnout, neprovokuj ho a počkej až se hrany obrousí. Nenech se vtáhnout do sporů, nenech to ale ani dojít k vyhrožování, omezování, je to manipulace a šikana. Ostatně - když to nepůjde, vždycky se můžeš rozvést. Dojde-li na lámání chleba. Muž nahraditelný je. Rodiče v Tvém případě ne.

 
kubikm
kubikm - 7.11.2012 19:20

a pokud se nedomluvíte na ničem, tak vánoce jen doma...

my tedy osobně to řešíme tak...co se narodila vnoučata...mám jen od dcery...tak zásadně štědrý den tam, celá rodina...a stromek a dárky jen tam
děti mají v hlavě zmatek z tolika stromečků...

 
kubikm
kubikm - 7.11.2012 19:17

jak jsem si tak pročetla reakce i článek
pokud všichni nejsou bláznismajlik - 64
tak tam něco kvasilo pod povrchem....proč se od politiky přešlo na zeťáka? on nepracuje? nebo je nějak pochybná existence? proč ty urážky?
jak z toho?
no bez znalosti pravé přičiny, těžko říct
sejít se na neutrálním místě...restaurace...u kulatého stolu...bez dětí...a zkusit si to probrat z jedné vody na čisto

 
caira
caira - 7.11.2012 18:11

No, Ty si je ale neměla usměrňovat... Ty si měla velmi rázně a slušně svým rodičům oznámit, že u vás doma tebe a tvého muže nikdo urážet nebude a oni už vůbec ne!
Když se vžiji do té situace a představím si sebe na místě manžela a tchyni, jak mi nadává - vyrazila bych s ní dveře! A určitě bych s ní nechtěla trávit vánoce, to stopro ne.
A ty, jestli náš trochu rozumu se prober a uvědom si: s kým žiješ a s kým chceš žít. Jestli s maminkou a tatínkem, no tak tam na Vánoce jeď. Být tvým mužem, doma bys mne už nenašla.

 
Almega
Almega - 7.11.2012 17:00

Je to smutné,jak si lidi dovedou zhnusit ten krátký pobyt na této planetě! Na to nemám slova,místo pospolitosti nejbližších lidí - nadávky,řev a nactiutrhání! Já bych asi nemluvila s nikým,jen s dětmi,s manželem jen o běžném a s rodiči taky jen ze slušnosti,vždyť ti už mají nějaké životní zkušenosti,a spadnout na úroveň pavlačové drbny,fuj! je to hodně jejich vina.Nedívala bych se ani na své vlastní rodiče skrz růžové brýle:jdu-li na návštěvu,nebudu tam vyvolávat scény!!!Měli si raději jazyk ukousnout,mohlo jim být předem jasné,jak to může dopadnout.Manžel je třeba cholerik,ale asi být urážen ve vlastním bytě prostě nevydejchal a jelikož je taky ješitný a nevelkorysý,tak se v té křivdě nadšeně patlá a matlá.Asi má málo starostí,nebo co.Nechodila bych nikam do rodiny,ani tam,ani tam,možná někam na neutrální půdu.Usmiřovat se mají ti rodiče se zeťákem,když už.

 
Verera
Verera - 7.11.2012 16:41

Kaliban: To by mě taky zajímalo. Co manžel dělá, jestli pracuje a jak.

Pokud se politická debata nesla v duchu, že všichni kradou, tak on, jako podnikatel, může všelijak podvádět, aby si vydělal, a že je to jedno, tak to mohlo vytočit tatínka, který si zakládá na tom, že vždy jedná poctivě a drží slovo, co my víme.

Ale taky může manžel pracovat od nevidím do nevidím a kvůli nízké kvalifikaci nebo nedostatku práce v oblasti málo vydělá a tchán jím za to pohrdá, to bych pak manžela chápala (ten pocit, ne ty výhrůžky ženě).

To může posoudit jen Andrea. Jestli ale sdílí názor na manželovu činnost s otcem, tak to se pak těžko stojí na jeho straně. Souhlasit s ním vždy jen proto, že je to manžel je blbost.

 
Verera
Verera - 7.11.2012 16:35

sallie: Prarodiče taky ne. Ale děti si bohužel všechno obrátí proti sobě- mám rád dědu i tátu, táta o dědovi říká špatné věci (a naopak), takže jsem špatný já. Děti se nemají tahat do sporů dospělých. S prarodiči se dá na jednodenní návštěvě domluvit, že o tátovi nic říkat nebudou. Ale pokud děti nadšeně tátovi přiběhnou ukázat dárky a ten je nějak utře, ublíží tím jen dětem.

 
a....
a.... - 7.11.2012 16:30

sallie: Tak třeba je to pravda, rodiče docela často dohlédnou dál než zamilovaná ženská.

 
Kaliban
Kaliban - 7.11.2012 16:18

Zajímá mne, proč rodiče nabyli dojmu, že je lenoch a hochštapler? Nepracuje? To musí mít nějaký důvod. Mám kliku, mí rodiče mého muže milují a když k nim přijdu sama, jsou zklamaní. Je tedy otázkou, kde je kořen té hádky. Ať je to, jak chce, pokud by se pokusil zakázat mi kontakt s rodiči, tak by u mne skončil

 
sallie
sallie - 7.11.2012 16:04

"Hlavně včas zaraz, pokud by se snažil dětem nějak znevažovat parodiče nebo věci od nich, to už pak je ubližování dětem a to si kvůli své ješitnosti dovolit nesmí."

Hm... a prarodiče smí před dětma na něj řvát že je hochštapler a lenoch? To není znevažování???????

 
Kassy
Kassy - 7.11.2012 15:02

Já v lecčems souhlasím se Sallie. Kyby šlo opravdu jenom o politické názory, tak ať se třeba navzájem sežerou, nemíchala bych se do toho. Ale jakmile se to přehouplo do osobní roviny a nastoupily urážky (a jak z článku chápu, prvně ze strany Andreina otce), měla se Andrea manžela zastat. Ne se zapojovat do hádky podporou jeho politických názorů, ale jasně svým rodičům říct, že si nepřeje, aby v jejím domě uráželi jejího manžela. Ne to nechat dojít tak daleko, že její rodiče musel její muž vyhodit. Myslím si, že tohle je to, co jejímu manželovi vadí a co považuje za zradu, ne to, že nepodpořila jeho politický názor. A taky si myslím, že tam nějaké osobní neshody musely být už dřív, jinak by to k tomuhle nesklouzlo.
Myslím si, že by se Andrea měla rázně ohradit proti zákazům styku, vyhrožování a podobným kecům od manžela a jasně mu říct, že ona se s rodiči nepohádala, má je ráda a i s dětmi se s nimi dál stýkat bude. Ale na druhou stranu by mu asi měla i vyjádřit pochopení a omluvit se, že situaci nezvládla a nepostavila se za něj, když se její rodiče začali chovat nevhodně. Co se týče usmíření, je sice hezké, že rodiče "jsou ochotni", ale co to znamená? Že blahosklonně přijmou omluvu, když za nimi zeť přijde? Nebo čekají, že to nějak zprostředkuje Andrea? Pokud se chtějí usmířit, tak ať se snaží, ať udělají nějaký první krok. Nemusí si hned padnout kolem krku, ale aspoň uzavřít příměří, aby nesmyslným sporem netrpěly děti, to by snad mohl zkousnout i manžel.

To všechno ovšem platí za předpokladu, že celou tu hádku nevyvolal Andrey manžel záměrně za účel odstřižení kontaktu. To tady z toho popisu nepoznáme. Jestli je to snaha o manipulaci, měla by si Andrea naopak začít dávat velký pozor, jak se k ní manžel chová. Aby na ni řval, že se postará, aby své rodiče už nikdy neviděla, to je opravdu hodně přes čáru. Pokud to byl ojedinělý výstup ve vzteku, dalo by se to přejít, ale pokud by se to mělo opakovat, tak zpozornět.

 
modroočka
modroočka - 7.11.2012 14:09

Všechno, co se nám děje, je třeba považovat za učení a zkoušky.
Tvůj manžel má problém a ještě ho rozšiřuje a nutí druhé (Tebe, děti...), aby jste stály na jeho straně, aby ho nemusel vyřešit... najdi cestu, jak ho přesvědčit, že Tě nemá zatahovat do svých krizí a vydírat Tě, zvětšovat problém, že je to malicherné. Je to JEN A POUZE JEHO A NIKOHO JINÉHO.
Situaci by snad šlo vyřešit tím, že by "ustoupil" Tvůj otec, napsal mu dopis, kde by mimo jiné uznal, že každý člověk má právo na svůj názor. To neznamená, že ten druhý, který to cítí jinak, je okamžitě darebák a zrádce.
Lze poprosit i jeho rodiče o pomoc, radu. Oni svého syna dobře znají a určitě podobné situace řešili... zrovna tak jde uspořádat Vánoce společně pro všechny... neboj, dokážeš to vyřešit, ale netlač na něho, řekni jen své stanovisko, nech ho o tom přemýšlet...
Můj muž urazil nejen své rodiče, vyhodil je... neudobřil se... jeho otec umíral a teprve potom s ním začal mluvit. Pozdě, ale přece. A tíhu svých cholerických výpadů musel řešit až do své smrti. Bohužel. Někdy jsou lidé zvláštní. smajlik - 96

 
Verera
Verera - 7.11.2012 14:05

Lissie: Svátky pohromadě- jde jen o jeden den, ty další pohromadě budou. Nevíme, jestli bydlí ve stejném městě a nebo daleko, nemá cenu jet tři hodiny tam, tři zpátky a stavit se jen na kafe. Předpokládám, že to je taky pro děti, budou mít u prarodičů dárky pod stromečkem apod.

Hlavně včas zaraz, pokud by se snažil dětem nějak znevažovat parodiče nebo věci od nich, to už pak je ubližování dětem a to si kvůli své ješitnosti dovolit nesmí.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-56
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.