Reklama: Moderní tapety na zeď a povlečeníModerní vliesové tapety IMPOL TRADE 

Mužská a ženská nevěra. Jaký je v nich rozdíl?

Mužská a ženská nevěra. Jaký je v nich rozdíl?

Milá redakce,

už nějakou dobu navštěvuji vaše stránky a vždycky tady najdu něco zajímavého k přečtení. Ráda bych přispěla svou úvahou do vašeho Diskusního fóra. Je na téma nevěra. Kamarádky a kolegové mi říkají, že jsem ve svém názoru na tento problém příliš radikální. Ráda bych prostřednictvím diskuse na magazínu zjistila, zda mají pravdu. Možná že nejsem zdaleka jediná, kdo si myslí, že každá nevěra je špatná. Děkuji.

 

Nevěra

Slovo, které mi nahání husí kůži. Kdo se s ní setkal, ví, jak moc bolí zrada, které se dopustí milovaný člověk. Zrada někoho, komu důvěřujeme, s kým jsme jak se říká „jedno tělo, jedna duše“. A nezáleží na tom, zda je podvedený muž či žena. Oba dva to bolí stejně.

Říká se, že mužská nevěra je svým způsobem omluvitelná. Muži prý dokáží odlišit sex od vztahu a příležitostný úlet berou jen jako příjemné zpestření stereotypu. U žen je to něco jiného. Ty většinou potřebují cítit lásku a porozumění a sex je přirozeným vyvrcholením důvěrného vztahu, založeného hlavně na duševním souznění. Zatímco muž se po prožité avantýře dokáže vrátit k manželce a neleží na něm balvan nové zamilovanosti, žena, když už se „spustí“, má sklon pálit mosty, stavět vzdušné zámky a nachází se v jakémsi stavu nadoblačné poblázněnosti bez ohledu na věk.

Jenže ať je to tak nebo tak, myslím, že málokterou ženu utěší skutečnost, že se k ní nevěrný manžel vždycky vrátí jako do bezpečného přístavu. Každá nevěra je zrada a nic na tom nemění ani okřídlené „co oči nevidí, to srdce nebolí“. Jistě, pokud klamaný partner netuší, že se něco děje, je v klidu. Jenže co ten druhý, podvádějící? Vrací se domů, dělá jakoby nic...

Dnes se – alespoň podle různých výzkumů – na nevěru nahlíží jako na něco, co je takřka úplně normální. Dokonce se objevují názory, že absolutně věrný není ve vztahu nikdo. Dříve nebo později prý podlehne nějakému lákadlu každý, hlavně muži. Nějak tomu nevěřím.

Nevím, jak bych se chovala a co bych dělala, kdybych zjistila, že mi byl partner nevěrný. Jestli bych pátrala, zda to byla jednorázová záležitost, či je v tom něco „osudovějšího". Nikdy jsem v takové situaci nebyla, takže to těžko mohu posoudit. Co však vím jistě, je, že by to bolelo. Moc. Ztracená důvěra, zklamání... A víme dobře, jak je těžké důvěru získat. Nedá se vykoupit zlatem ani penězi.

Co si o nevěře myslíte vy? Považujete ji sice za nepříjemnou (pro klamaného), ale reálnou součást života? Dokázali byste svůj protějšek podvést? Odpustili byste odhalenou nevěru? A vůbec – myslíte si, že je nevěra opravdu normální? Nebo že existuje nevěra omluvitelná?

Maria


31.1.2013   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 109   |   Doporučit článek   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,7/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Mužská a ženská nevěra. Jaký je v nich rozdíl?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-114
Speedy
Speedy - 3.2.2013 17:26

Arna: tatove, pokud odejdou od rodiny, to maji v CR opravdu hodne usnadnene. Zaplati par susniku na alimentech a jedou si dal. Tady by jim to tak jednoduse neproslo a odesli by nejspis s holou, ci znacne proskubanou riti, s prominutim. Na druhou stranu je tu i hodne pripadu, ze deti po rozvodu zustanou zit s otcem.

 
Speedy
Speedy - 3.2.2013 17:19

Monik: Jsem vdana podruhe, s muzem jsme oba zazili v prvnim manzelstvi nevery partnera a mozna prave proto si vazime toho, ze nesmejdime jinde. Pokud muz hodi nekde vrzanecek na sluzebni ceste, nechci to vedet. Duverujeme si, neomezujeme se, davame si prostor, nesmejdime si po mobilech a jinde. Ja vyperu kolikrat muzovy veci i se spoustou materialu po kapsach, protoze me ani nenapadne, abych neco hledala. Snad i prave ta atmosfera duvery a nepodezirani prispiva k tomu, ze jsme spolu radi a nemame pnuti to zkouset jinde. Ja jezdim sama do CR, muz zase s partou na motorkach a pohoda. Je to neuveritelny rozdil stavu mysli, nez v prvnim manzelstvi s obsournikemsmajlik - 47

 
Arna
Arna - 3.2.2013 17:12

Speedy: smajlik - 47 Ony i odrostlé děti vyjdou mámu na víc než tátu. Ke komu se cpou na neděli na oběd? Od koho chtějí upéct buchty a štrůdl? smajlik - 68 Kdo hlídá vnoučata při nemoci a o prázdninách? A to tojí taky peníze, ale děláme to rády. Ale to už je jiné téma.

 
Speedy
Speedy - 3.2.2013 17:06

mashanka: pochopitelne, ze by mel byt clovek schopny se uzivit sam. Jenze jinak se odchazi(ci vyhazuje)tomu, kdo je bez malych deti, pripadne bydli ve svem byte, takze muze sbalit partnerovi fidlatka a jede si dal. Prosla jsem si tim a zustala sama s malym ditetem, ale mela jsem byt a taky za komanceros jistou praci a alimenty, byt zanedbatelne. Podotykam, ze jsem se nehroutila, ale opakovane muzovy nevery uz nehodlala snaset. Prezili jsme, ale obdobi to bylo krusne a nekdy pri nenadalych vydajich jsem nemela temer co do huby, coz zase melo vyhodu v tom, ze jsem mela parametry primo modelkovske. S dvemi, tremi detmi, eventuelne na ubytovne a zijici v oblasti, kde je nedostatek prace, spatne spojeni do mesta atd., si skutecna neumim predstavit. Asi tak k tomu uziveni, to je ale jaksi mimo tema "nevera".

 
Arna
Arna - 3.2.2013 12:34

mashanka: Vidíš to velmi jednoduše. Žena bez dětí si klidně najde jinou práci, ale s dětmi je to mnohem horší. A také záleží na tom kde žije, jaké jsou možnosti.
Ono platit nájem z jednoho platu nebo ze dvou?
Ostatně, kde ty žiješ? V Praze?

 
mashanka
mashanka - 3.2.2013 11:31

mashanka: oprava : tomuto člověku - tím bylo samozřejmě myšleno tomu, kdo není schopný se uživit sám

 
mashanka
mashanka - 3.2.2013 11:28

clovek schopny se uzivit bez partnera .............. tak to mě zaujalo ........ takže tomuto člověku by vadilo to, že se partner muckal s někým jiným nebo má píš strach, že hrozí, že mu odejde peněženka ?

Kromě ženské s miminem na MD, samozřejmě, by měl být každý schopný se uživit sám, jinak to není vztak, ale čistokrevná závislost. A když trvá dlouho, je logické, že to pana "peněženku" jednou přestane bavit. Nepovažuji to zradu vůči své "vyživované osobě", ale osvobození se z otroctví

 
Monik
Monik - 3.2.2013 11:01

Speedy: 22:11 S tou prvni polovinou naprosto souhlasim.

Jinak neveru jsem zazila oboustrannou a nic prijemneho to neni, to je pravda. A at uz clovek kvuli tomu hysterci predem nebo ne, stejne tomu nezabrani, kdyz se to ma stat. Proto se priklanim k tomu, ze nema cenu se tim zabyvat, dokud to nenastane a clovek neni nucen to resit.
Kdyz to clovek resi predem, tak si to akorat privola a toho druheho tim tak otravuje, ze nakonec... smajlik - 26
Jinak teda se pro zmenu nepriklanim k nazoru, ze kdyz by mne podvedl muz, tak mu to oplatim. To mi nepripada jako dobre reseni, navic si myslim, ze psychice to nepomuze vubec, spis naopak. Ale kazdy to ma jinak, nekomu treba takove reseni pomaha.

 
Speedy
Speedy - 2.2.2013 22:13

Podruhe uz to byt nemuselosmajlik - 59

 
Speedy
Speedy - 2.2.2013 22:12

Kazda z nas vi prd, jak by se zachovala, kdyby na "tu situaci" doslo. Nikde nejsou totozne vychozi podminky. Jinak reaguje clovek mlady, jinak zenska ve veku. Jinak clovek zajisteny a schopny se uzivit bez partnera, jinak zenska, ktera je momentalne na MD s malymi detmi a zavisla na partnerovi.
Taky ma kazda z nas jinou povahu, predstavy o zivote, partnerstvi atd.
Za zadneho chlapa bych ruku do ohne nedala, i kdyz si myslim, ze mne partner nezahyba(ja jemu ne). Ale kdyz uz si hodi hrbem jednorazove jinde, nikdy to nechci vedet a predpokladam, ze to udela tak, aby si o tom nepovidalo cele mesto. To je myslim vzdycky na situaci to nejhorsi, drzy a posklebovani. Pokud se to dozvim, bude to horsi, nebudu se primo hroutit ci balit kufry, ale nedokazala bych to velkoryse prejit. Asi bych se musela drzet zuby nehty, abych to smilnikovi neomlatila o hubu pri kazde vhodne situaci.
A uz vubec je blbost, ze zahybaji chlapi, kteri nemaji doma dost, znam par pripadu, kde ma chlap primo naruzivou manzelku, peknou a chytrou a stejne si soupne vedle, holt je trava u souseda casto zelenejsi. Ale oni jsou prece ti chudacci s vrozenymi genetickymi dispozicemi a vlastne za to nemuzousmajlik - 42

 
Speedy
Speedy - 2.2.2013 22:11

Kazda z nas vi prd, jak by se zachovala, kdyby na "tu situaci" doslo. Nikde nejsou totozne vychozi podminky. Jinak reaguje clovek mlady, jinak zenska ve veku. Jinak clovek zajisteny a schopny se uzivit bez partnera, jinak zenska, ktera je momentalne na MD s malymi detmi a zavisla na partnerovi.
Taky ma kazda z nas jinou povahu, predstavy o zivote, partnerstvi atd.
Za zadneho chlapa bych ruku do ohne nedala, i kdyz si myslim, ze mne partner nezahyba(ja jemu ne). Ale kdyz uz si hodi hrbem jednorazove jinde, nikdy to nechci vedet a predpokladam, ze to udela tak, aby si o tom nepovidalo cele mesto. To je myslim vzdycky na situaci to nejhorsi, drzy a posklebovani. Pokud se to dozvim, bude to horsi, nebudu se primo hroutit ci balit kufry, ale nedokazala bych to velkoryse prejit. Asi bych se musela drzet zuby nehty, abych to smilnikovi neomlatila o hubu pri kazde vhodne situaci.
A uz vubec je blbost, ze zahybaji chlapi, kteri nemaji doma dost, znam par pripadu, kde ma chlap primo naruzivou manzelku, peknou a chytrou a stejne si soupne vedle, holt je trava u souseda casto zelenejsi. Ale oni jsou prece ti chudacci s vrozenymi genetickymi dispozicemi a vlastne za to nemuzousmajlik - 42

 
Arna
Arna - 2.2.2013 19:13

Jagea: Kdo ji zažil, ten ví své. A nemusí být hysterka.

 
Jagea
Jagea - 2.2.2013 19:04

Nessie: souhlas. Pokud tu někdo hysterčí, o nevěru, jíž se panicky bojí, si přímo říká. Tečka.

 
Monik
Monik - 2.2.2013 17:01

smajlik - 68smajlik - 68 Tady se to dva dny hada a vyresil to Milda3 smajlik - 47

 
rychlonožka
rychlonožka - 2.2.2013 16:06

Poněvadž očekávám smršť,předesílám,že se nebudu pouštět do rozpitvávání některých obratů,jež jsem použila.Abych je vysvětlila těm,co by si je vyložili jinak.Když BM nebyl celé noci doma,nepátrala jsem,kde je ani se neptala.Nezjišťovalajsem vlasy na mikině,nenajímala diskrétní pozorovatele.Doma byl klid,já i děti jsme měli nerušený večer u TV,PC,tichou noc pro spaní.Abychom druhý den normálně fungovali ve škole a v práci.To bylo prvořadé.Že mi nedával peníze jsem řešila levnějšími jídly.Že nemám na luxusní ohoz či šminky jsem moc neřešila.Takže po pravdě nevím,zda mi muž nevěrný byl.Není to prvořadé.Vše to bylo důsledkem daleko tragičtějších věcí,které jsme prožili.To, co kde s kým dělá,bylo v danou chvíli jedno.A na druhou stranu,je nevěrou,že má někdo únik před peklem domova,rozvinutým domácím násilím,permanentním nevyspáním,přezíravým chováním, shazováním,posměšky od partnera,když náhodou potká někoho,kdo stojí o občasné shledání?Je prohřešek proti mravům,že někdo řekne,jdu na nákup,ke kamarádce,a s někým se sejde a normálně se vrátí domů?Do toho pekla,které chrlí lávu zcela nečekaně,ale jak často to jde?Nevěra je jedním z důsledků,že se něco děje.Psychická nemoc,zhoubná nemoc,domácí násilí,alkoholismus,gamblerství,drogy,to jsou katastrofy.Přeju všem,co si přestali rozumět,aby se rozešli jako lidi po dohodě a neválčili mezi sebou jako smyslů zbavení.trpí tím děti,sousedi mají divadlo, rodiče to trápí,k čemu to komu je...?

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-114
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Anketa

Zpívám rád a je to na mě doufám znát...

Zpíváte si občas doma?

Celkem hlasovalo 78223.
Archiv anket.