Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Proti jeho vůli jsem vysadila antikoncepci. Je to podraz?

Proti jeho vůli jsem vysadila antikoncepci. Je to podraz?

Je mi dvaatřicet let, jsem čtyři roky vdaná, manžel je o šest let starší. Náš dosavadní život byl tak trochu jako v „básníkách“. Můj muž je takový plánovač, všechno má rád přesně dané a naplánované. Už před svatbou jsme se oba dohodli, že rodinu, tedy děti, rozhodně chceme. Ale přivedeme je na svět až ve chvíli, kdy budeme zajištěni.

A tak jsme se oba zakousli do práce, koupili si na hypotéku byt, naštěstí nemusela být nějak vysoká, oběma nám rodiče dali slušnou sumu, kterou jsme do koupě bytu vložili. Splátka hypotéky tedy není zatěžující, nedělá to ani výši nájmu, pokud bychom bydleli v odpovídajícím nájemním bytě.

Manžel se vypracoval na slušně placenou pozici, ani já na tom nejsem finančně špatně. Našetřili jsme si slušnou rezervu, moje práce navíc umožňuje částečně pracovat z domova, dělám v jedné PR agentuře.

Tolik k tomu našemu materiálnímu zabezpečení. Před půl rokem jsem začala mluvit o dítěti. Přece jenom čas mi utíká, po miminku toužím čím dál víc. Manžel nebyl proti, ale projevil přání, že bychom měli ještě radši počkat. Proč, mi nevysvětlil. Podle mne se bojí to dítě mít, má strach z odpovědnosti a z totální změny života. Když jsem se ho přímo zeptala, popřel to. Řekl, že dítě chce, ale ne hned. Vůbec není schopen brát v potaz, že už je mi přes třicet a že se třeba nemusí zadařit hned.

Dala jsem mu pár měsíců na to, aby se s myšlenkou na dítě srovnal a přišla znovu. Jeho odpověď byla stejná. Naštvalo mne to. Je mi jasné, že dítě musí chtít oba dva, ale jeho chování beru jako podraz. Celé roky, co jsme spolu, když přišla na děti řeč, nikdy nebyl proti, naopak, kolikrát sám na toto téma zavedl řeč a bylo evidentní, že si dítě přeje. A teď se najednou, když máme ideální podmínky, začíná zbaběle cukat.

Tak jsem udělala něco, čím jsem ho naštvala. Vysadila jsem antikoncepci. Ne tajně, řekla jsem mu to. Vysvětlila jsem mu, že já si dítě přeju, že máme veškeré zajištění, aby se miminko mohlo narodit, a že nemíním čekat, až se rozhodne on, protože to by taky pro mne už mohlo být pozdě. A že tedy vysazuju antikoncepci a pokud on dítě nechce, ať se chrání sám. Já už do sebe tu chemii cpát nebudu.

Strašně se naštval. Bere to ode mne jako podraz, prý nemám právo ho k dítěti nutit, když se na něj momentálně necítí, proč prý nemůžu ještě tak dva, tři roky počkat. Vysvětlila jsem mu, že to už opravdu čekat nebudu, protože za tři roky mi bude pětatřicet, může se stát, že se budeme klidně dva tři roky snažit, než otěhotním a že rodit ve čtyřiceti opravdu nechci. A taky jsem mu vpálila, že podraz to je, ale nikoli můj, nýbrž jeho.

No, není to teď mezi námi dobré. Už tři týdny jsme spolu nespali, já bych chtěla, ale on trucuje. Prý jsem z něho udělala idiota. Jsem z něj zklamaná, najednou vidím, že je to vlastně sobec. Začínám ho podezírat, že možná žádné dítě nikdy nechtěl, ale protože viděl, že já ano, tak aby si mne udržel, tvářil se, že ano. A teď, když by mělo dojít na věc, začíná brát zpátečku.

Proč to sem celé píšu. Chtěla bych vědět, jak probíhala domluva o budoucím dítěti u vás. Měli jste to nějak naplánované a dodrželi jste to? Nebo došlo k početí spíš náhodně a prostě jsme se s tím smířili? A taky by mne zajímal váš názor na to mé vysazení antikoncepce. Myslíte, že jsem ho tím opravdu podrazila?

Darina


29.4.2013   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 166   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Proti jeho vůli jsem vysadila antikoncepci. Je to podraz?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Stanik
Stanik - 6.5.2013 11:56

Verera: myslela jsem ted, kdyz jsou doma na materske.

 
Stanik
Stanik - 6.5.2013 11:53

Verera: myslis, ze kdyz chlap maka hlavou a je cely den v praci, aby uzivil deticky a manzelku, tak to neni dost prace? rekla bych, ze nektere baby fakt nemaji soudnost.

 
Verera
Verera - 4.5.2013 20:33

Stanik: No jo, jenže "mužských" prací oproti dřívějšku ubývá a "ženské" zůstávají". Pokud dřív chlap makal kolem baráku, na poli, staral se o zvířata, tak bylo jasné, že domácnost, děti, prádlo, vaření je na ženě.

Hospodářství už má málokdo, zahrádku spíš na víkend, ale v bytě kromě občasných oprav moc mužských prací nezbylo, ještě tak auto. Takže pokud bychom se drželi dřívějšího rozdělení, muž na sídlišti by vlastně neměl dělat skoro nic. Pak je myslím na místě přeřadit mezi mužské práce třeba vysávání a mytí nádobí, když už chceme dělit.

 
čokoládka
čokoládka - 3.5.2013 21:29

Ahojky... myslím, že to není podraz smajlik - 69 jdeš na to chytře smajlik - 5 a zároveň se ukáže, jaký je tvůj chlap CHLAP. U nás to bylo tak, že já chtěla mimi více než můj muž smajlik - 89 ale zasejc tomu mému nevadilo na mimi "pracovat", to on rád smajlik - 43 no a teď, když máme doma čerstvé smajlik - 29, tak už mluví o druhém a maličko tlačí na mě on... ale teď zas nechci já smajlik - 2 smajlik - 62 až tak za rok... smajlik - 43

 
Claritass
Claritass - 3.5.2013 12:09

Po přečtení nápisu jsem se trochu vyděsila, že antikoncepce byla vysazena bez nějakého upozornění. Ale takto je to vše v pořádku. Nevím, jestli to tu zaznělo, ale HA je hlavně i zátěž pro tělo, každá na vysazení reaguje jinak. Může trvat i rok, než se obnoví pravidelný cyklus a tělo začne fungovat v normálním režimu. Tady jde také o vaše zdraví. HA je brána jako samozřejmost, ale je to lék se spoustou vedlejším účinků a vlastně blokuje roky přirozený cyklus ženy. Ať používá kondom, když dítě nechce a vy zase nechcete brát HA a řekla jste mu to. Také by mě ale zajímal reálný důvod, proč dítě nechce. Jestli je vůbec někdy chce, čeho se bojí. Možná bych zvážila i manželskou poradnu.

 
monia
monia - 2.5.2013 18:12

Stanik: Má, určitě to má něco do sebe. Já jsem ráda, že máme emancipaci, to samozřejmě ano, ale taky si myslím, že už je to kapku přes...přeháníme to a opravdu se nám to vrací. Blbé je akorát to, pokud ten chlap doma za nic nestojí a žena se musí o vše starat sama, i to se bohužel stává.

 
Stanik
Stanik - 2.5.2013 16:32

monia: ted je o tom nadherny clanek v Marianne... musim rict, ze muj tata byl neskutrecne sikovny chlap. Staral se o veci, od vyroby nabytku az po kachlikovani koupleny a vsecko perfektne... nidky mamka nikoho ciziho na tyhle veci nepotrebovala... na druhou strasnu neluxoval neprebaloval, nekoupal deti... rad varil, ale jen kdyz mel naladu. Cim jsem starsi, tim vic si myslim, ze tío "tradicni" rozdeleni roli ma neco do sebe.
Muj muzsky tedy taky nepere... a ja zas neresim vubec veci kolme ( sveho) auta napr. - a to tak, ze ani netankuju, kdyz chci nekam jest, reknu si... a nadrz je plna :D ( ne zy bych to v pripade nouze nejka nedala... ale krasny na tom je, ze proste nemusim)

 
monia
monia - 2.5.2013 13:42

Stanik: Trefilas hřebíček na hlavičku. Do kamene tesat. smajlik - 47

 
Stanik
Stanik - 2.5.2013 12:51

Yitka: no rekneme, ze jsem tu emancipaci damy.. trochu prehnaly.. ukazaly jsme, ze muzem delat vsecko... ated se nam to vraci, Chlapci se radi odvodensti zbavili... je jim vlastni a cloveku prirozene, ze nedela, co nemusi smajlik - 42

 
Stanik
Stanik - 2.5.2013 12:49

mashanka: souhlasim s Tebou.... taky jsem presvedcena, ze priroda/osud/Buh (jak komu libo) - vi, proc to nekterym parum nekdy nejde. Bud neni vhodna doba, nebo geny. taky to rikam a taky vim, ze se to spouste lidi nelibi.

 
Monik
Monik - 1.5.2013 23:03

mashanka: 13:42 smajlik - 47 naprosto souhlasim. Jsem totiz take toho nazoru. A neni to jen o te degeneraci, ale o tom, ze treba konkretni dva lide spolu dite mit nemaji. A kdyz to tem dvoum lidem spolu nejde prirozene, tak by to nemeli pokouset umele smajlik - 26
Ono je toho vic, tohle je jen jeden z mnoha prikladu.
Ono je taky dost dobre mozne, ze i kdyz Dariny manzel na to kyvne, ze se jim to vubec nemusi podarit, protoze "k sobe nepatri" treba smajlik - 26

 
Yitka
Yitka - 1.5.2013 17:05

podraz to prece neni, kdyz jsi mu o vysazeni antikoncepce rekla! Ja bych mu vusvetlila, ze HA neni pro tobe dobra ze zdravotniho hlediska a ze neskodna antikoncepce je pouzivani kondomu nebo prerusovana souloz. Jsem rada, ze jsem tohle nikdy nemusela resit. Me otehotneni navic (dvakrat) byl temer zazrak. Ja bych nikdy HA nebrala a manzel je nastesti vzdelany v tehle veci a vi, ze HA ma negativni vedlejsi ucinky. nebylo by mozne, aby si tvuj manzel o tom neco nastudoval? Na internetu toho najde dost, staci chtit. Od muzu je to hodne sobecke, kdyz poceti ditete nechavaji vyhradne na nas zenach! Nastesti ne vsichni jsou takovi.

 
mashanka
mashanka - 1.5.2013 13:42

Moník ... jo, to taky. Ale myslím, že to není jen ve vypouštěných sračkách. Ano, příroda ví, co dělá - že někdy nechce, aby někdo měl potomka a přenesl na něj své geny .... ale lidé přírodu přemůžou, silou toho dosáhnou uměle, ty geny, které se neměly dávat dál, násilím stejně předají, a pak se divíme, že degenerujeme.
Není to moc populární názor, vím - zvláště tady, ale vliv to prostě má, o tom jsem přesvědčená

 
rychlonožka
rychlonožka - 1.5.2013 10:07

Tenhle člověk, mám dojem, dítě mít nechce vůbec. Ani se nedivím, v pomalu čtyřiceti je už člověk zvyklý až moc na nějaký standard, pohodlí, volnost, něco v práci dokázal, chce v tom pokračovat, někam se každý rok podívat, a v chlapech to moc zakódováno není, obětovat tohle všechno kvůli nějakému brekavému uzlíčku, co mu vezme na dlouhý čas pozornost manželky. A před známými se třeba ten pán může cítit trapně, kde že jako po těch letech vzali dítě, ze zkumavky? Myslím, že pokud člověk děcko chce, jde do toho, i když nemá zařízený dětský pokoj atd. Dítě je otázka citu, ne rozumu. Smířila bych se být Darinou s tím, že mám dvě jasné volby:zůstat s manželem jako bezdětná / za ty tři roky Vám řekne, že na dítě je pozdě a bude mít svou pravdu/ nebo se s ním rozejít a pořídit si dítě sama. Protože než Darino někoho trochu pořádněji poznáte, bude fakt pozdě doopravdy....Jasně, dneska lidi mají děti klidně ve čtyřiceti,/celebrity z řad mužů i v sedmdesáti-to podle mě bez ohledu na finanční zajištění rodiny není normální/ ale po šedesátce někam lítat hlídat vnuky...kdo na to bude mít sílu...? To se uvidí, až děti těch pozdních rodičů dospějí, jak to bude vypadat.

 
monia
monia - 30.4.2013 17:34

Stanik: Jo, souhlasím.
Monik: Bacha, já do ní taky hormony nečůrám a děti mám 3. smajlik - 42

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.