Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Nechci druhé dítě a jsem za hysterku

Nechci druhé dítě a jsem za hysterku

Jsem pod šíleným tlakem nejen mého manžela, ale v podstatě celé rodiny. Všichni mne totiž vehementně přemlouvají, abych měla druhé dítě. A já se tomu bráním.

Máme pětiletou holčičku a dodnes mám v živé paměti, jak těžký porod jsem prožila. Bylo to skutečně hodně zlé, nakonec musely být použity kleště a strašně dlouho jsem se z toho vzpamatovávala. Kdykoli se mě někdo zeptal na druhé dítě, okamžitě jsem odpovídala, že nikdy. Říká se, že na porodní bolesti žena časem zapomene, ale v mém případě to neplatí. Já vím, že už nikdy nechci nic podobného zažít.

Manžel však začal před časem naléhat, abychom ještě jedno dítě měli. Vím, že touží po synovi. Vydatně ho podporují jeho rodiče, i oni by měli rádi ještě vnoučka a hlavně, jak jsem pochopila, nositele a pokračovatele jejich jména. On je totiž jejich jediný syn, kromě něho mají ještě dvě dcery.

Mé důvody, proč druhé dítě nechci, vůbec neberou v potaz, prý jsem přehnaně přecitlivělá a nebyla bych jediná žena na světě, která porodí víc než jedno dítě.

Pochopení a podpory jsem se nedočkala ani u svých rodičů, oba dva mne přesvědčují, že se mám vzchopit a přestat se litovat. Mám prý přestat myslet jen na sebe a brát ohled na manžela a také na Nikolku, která by sourozence potřebovala.

Připadám si jako černá ovce. Ten nátlak je opravdu hodně velký a já nevím, jak se mu mám bránit. Všichni mne v podstatě obviňují z pohodlnosti a zbytečné hysterie. Jenže nikdo neví, co se ve mně odehrává. Nejhorší je, že nejvíc na mne naléhá manžel, z jeho strany už to hraničí s citovým vydíráním.

Co byste dělaly na mém místě? Jsem povinna se v tomto případě manželovi a vlastně celé rodině podřídit? Nebo mám právo stát si za svým a řídit se vlastními pocity a důvody? Jsem z toho dost nešťastná.

Pavla


30.4.2010   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 159   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Nechci druhé dítě a jsem za hysterku

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
tučňák007
tučňák007 - 30.12.2010 10:55

Kdo nezažil, nepochopí smajlik - 42. Na opravdu těžký porod se v druhém kole píše císař, takže tohle by mohlo být řešení (u nás bylo smajlik - 47)

 
Verera
Verera - 7.6.2010 16:27

Jenenka: Ne, k psychologovi jedna návštěva kvůli psychickým problémům , vyšetření kvůli příčinám porodu druhá, nejlépe na gynekologii. smajlik - 68

 
Jogobella
Jogobella - 2.6.2010 23:19

Tak právo jistě máš..... ale asi jsi přecitlivělá, kdybys zažila velmi nepříjemný zákrok třeba u zubaře, tak bys tam již nechtěla jít? Většina lidí dokáže své nepříjemné zážitky časem vytěsnit z mysli, ale ty je zřejmě ve svém vědomí či podvědomí přiživuješ své nepříjemné zážitky z porodu a proto tvé okolí těžko chápe tvojí panickou hrůzu, jsme holt lidé různí.

 
Jenenka
Jenenka - 2.6.2010 16:44

Verera: že by psychlog zjistil příčiny těžkého porodu?????? Hm, tak to je kabrňák,ledaže by studoval i gynekologii.

 
Verera
Verera - 12.5.2010 11:28

kamima: smajlik - 47

Já prostě nemůžu souhlasit s tím, že je to jen její věc. Jsou manželé, tak jsou na všechno dva. A pokud je nějak problém, na který mají odlišný názor, musí se pokusit najít společné řešení .Vždycky je jeden, který má závažnější argumenty a musejí se snažit společně přijít na to, který to je.

Je rozdíl, že Pavla řekne, že dítě nechce , protože má špatné zážitky a hotovo a kdyby šla k psychologovi, kdyby se nechala vyšetřit ve snaze zjistit příčiny toho těžkého porodu a pravděpodobnost opakování,kdyby společně posoudili pro a proti. Chlap potřebuje racionální argumenty, ne jen pocity (ne že chce, prostě je tak dělaný).

Stejně tak je rozdíl, jestli on říká, že chce syna nebo když si vyslechne argumenty a posoudí, jestli za těch podmínek a rizik to je rozumné.

Jenom když dospějí společně k nějakému závěru, nezbyde v nikom křivda a budou moct společně existovat dál.

Ale to je přece tak se vším zásadním.

 
rychlonožka
rychlonožka - 7.5.2010 22:02

Ale jo. Já doznám, že se Pavly zastávám zcela vědomě. Zaprvé je v menšině. Tohle je totiž záležitost její a mužova. Tam by to bylo fifty fifty. Pokud do toho kecají ještě oboje rodiče, tam je to na blázinec. Zadruhé si dítě už pořídila a nebylo to všechno OK, proto má podle mě důvod dalšího těhotenství se obávat. Může být přehnaně citlivá na bolest, umíněná, co já vím, ale ona to odnese. Ona bude nosit, rodit, ponocovat, atd. Znám pár lidí, kteří měli první dítě velmi nemocné. DO DRUHÉHO NEŠLI. Zatřetí pokud musely být použity kleště, pak má nějaký problém a třeba se špatně otvírá - v tom případě si nemyslím, že by byl druhý porod zcela jiný, ale stejně špatný. Osobně si myslím, že tahle otázka jednou v dané rodině dospěje do stadia, kdy Pavla požádá o rozvod a dceru bude dávat na víkendy či ¨do střídavé péče. A s rodiči se moc stýkat nebude. Možná, že Pavla po čase podlehne a aby byl klid, nezbyde jí, než si pořídit druhé proti své vůli. Devět měsíců se bude bát. Ať to pak dopadne jakkoli - nezapomene jim, že ji k tomu vlastně dohnali.

 
micka
micka - 7.5.2010 20:40

Víš, kamino, ono to vypadá třeba hrozně směšně. Ale v kojeneckých ústavech je spousta postižených dětí jen proto, že rodiče mají právo na zdravé dítě. To jsem tím chtěla říci.

Já ti rozumím a v jedné věci se s tebou nepřu. On se totiž ten chlap k dítěti jinak než přes ženskou nedostane.

Pak je ovšem potřeba se dívat, čímže si to tak posr.l. A pak jsme u těch důvodů, které jsem vyjmenovala jen tak namátkou. Jistěže je možné je odmítnout s tím co by, kdyby ... ale stejně bych ráda věděla, jakže se dotyčný snažil o souhlas s druhým dítětem. Jen nátlakem?

 
kamima
kamima - 7.5.2010 20:25

to micka:
promiň, fakt promiň, ale tomu "není to právo jinak by bylo v zákoníku", tomu se musím smátsmajlik - 34...

 
kamima
kamima - 7.5.2010 20:24

to micka:
Pavla MÁ psychický problém, protože prožila bolestivou zkušenost...je to jen psychika, druhý porod může být naprosto jiný...a když je první porod v pohodě, tak druhý být nemusí, a tak to radši ani nezkusím?

To ostatní je jen: "kdyby v ři.. byly ryby, nebylo by rybníka, sáhl bych si do pr...., vytáhl si kapříka"...
Postižené dítě může mít kdykoliv, kdokoliv i když je první v pořádku...ochrnout po porodu může kterákoliv žena, i když po prvním porodu se to nestalo...
a nemyslím, že tohle všechno stojí chlapa málo...stojí ho to dítě, které chce a mít nemůže, protože jeho žena se rozhodla, prostě jen nechce a s tím "nechci, protože se bojím" ani nezkusí nic udělat...tohle JE dle mého sobecké...pokud by její muž viděl snahu se s tím vším vypořádat, pak by se mu jistě lépe smiřovalo s myšlenkou, že druhé dítě nebude...takhle vidí jen "nechci, protože se bojím...a ty si mysli co chceš"...




 
micka
micka - 7.5.2010 20:16

A ještě maličkost ... já vim ... jsem neskutečně ukecaná.

Neexistuje nic takového jako právo na dítě. Pokud by to bylo právo, bylo by zaneseno v zákoníku.

 
micka
micka - 7.5.2010 20:13

(pokračování předchozího příspěvku, je to dlouhé omlouvám se)

...Což se stalo. Zůstali spolu. On se rozplývá nad cizími kočárky a chce další dítě. Ona má na krku tři děti, které tatínka nezajímají. A ona je ten sobec, který nechce dát svému muži dítě?

 
kamima
kamima - 7.5.2010 20:10

Rychlonožko máš pravdu, je to slovíčkaření, vy se všechny zastáváte Pavly, ale vztah je o domluvě a kompromisu...neříkám, že druhé dítě mít ti dva musí, že Pavla musí ustoupit, jen by se měli spolu domluvit...striktně manželovu prosbu a touhu odmítnou JE sobecké...stejně jako JE sobecké odejít bezpodmínečně za jinou kvůli druhéme dítěti...každá mince má dvě strany...toť vše...

 
micka
micka - 7.5.2010 20:10

To kamima:
Vezmu to od konce. Pavla nemá problém psychický. Pavla má faktickou osobní bolestivou zkušenost. Ona nemá jakousi nepodloženou obavu, ona ví, čeho a proč se bojí. Ona chápe, že příště to sice může dopadnout dobře, ale také nemusí. Protože v tom stavu prostě už byla.

A teď jsou tu otázky:
Jak jí podpořili manžel a rodina v jejím poporodním stavu? Brali jí vážně nebo její problémy bagatelizovali stejně, jako bagatelizují její současné obavy?
Má jistotu, že se za ní manžel a rodina postaví a neopustí ji, když se při porodu něco nepovede? Narodí se skutečně postižené dítě. To asi nebude splněný tatínkův sen. Co když po porodu žena ochrne. I to se stane. Má v rodině jistotu?
Tohle jsou věci mezi partnery dopředu nedohodnutelné. Jeden bude tvrdit to, druhý ono. Ale rozhodnutí musí být na Pavle. Na ní bude celá tíha mateřství. Chlapa to stojí jen málo. Tomu je to v podstatě jedno.
Máš jistě pravdu, že na sebe naráží dva zájmy. Snad lze říci dvě sobectví. Stojí tu přání proti přání. Přání vyvarovat se bolesti a přání mít dítě.

Co má přednost?
Já soudím, že nikdy nelze stavět svoje štěstí na strachu a bolesti jiného. Pokud si muž tak přeje dítě, že si ho pořídí mimo se všemi důsledky ohrožení první rodiny, pak je mnohem větší sobec a nemělo by mu být vyhověno už z principu.

A za další ...

Jiná věc by byla, kdyby děti neměli a do vztahu vstoupili s dohodou, že je mít budou. Jenže tady se jedná o druhé dítě. Skutečně má tatínek tolik rodičovského citu, že jedno mu nestačí? Nebo je to jen póza "já chci syna"? Proč? Protože se to sluší? Vážně se stará o první dcerku hlava nehlava, že se k ní maminka celý večer ani nedostane? Hraje si s ní, vodí jí ven, ukazuje svět, čte pohádky ... a ještě mu zbývá čas, který by tak hrozně rád dal druhému dítěti? Proč se mi tomu nechce věřit ...

Měli jsme v okolí jeden případ. Muž miloval malé děti. Měli jedno mimi, byli šťastní. Měli druhé mimi, byli šťastní. Měli třetí mimi, byl už štastný jen on. Tedy po čase. Protože první dítě dorostlo věku, kdy se podle něj nemohlo považovat za "malé" a přestalo ho zajímat a matka pochopila, že až i další děcka dorostou školnímu věku, nebudou otce zajímat a bude na ně sama. Což se stal

 
rychlonožka
rychlonožka - 6.5.2010 16:09

Pavla není sobecká. Ona dítě má a vychovává.

Chceme-li slovíčkařit, potom když si její muž někoho na dítě najde - bude to pořád její první dítě. První dítě druhé ženy. Ona může chtít ale i druhé, protože nechce jedináčka, ale Pavlin muž už bude mít dvě děti a bylo by to jeho třetí. Bude i on potom sobec, když s novou partnerkou nebude chtít mít její vysněnou holčičku...?

Pavla není sobecká. Kdyby sobecká byla, nemá dítě vůbec, nebo je strčí na vychování prarodičům a nestará se o ně. V jejím případě bych se bránila zuby nehty. Něco nedopadne dobře - a může se dočkat hodnocení typu...ty sis to těhotenství tak nepřála, že nakonec máš dítě s vrozenou vadou....můžeš si za to sama....nebo....ty děti se tak perou, že nejsou věkově hned za sebou a ty je neumíš srovnat...atd. Porodem druhého potíže s příbuznými neskončí. Jen naberou obrátek. Mé stanovisko je - nenechat se nacpat do situace, do které nechci, do které se bojím jít! Jaký mám důvod - to je má věc!

 
kamima
kamima - 6.5.2010 12:25

to micka:
kdyby jsi četla všechno a ne jen část, dočtela by ses, že jsem napsala, že se především musí domluvit oni dva spolu...zastáváš se Pavly, ale i její muž má svá práva...ona má právo, dítě nemít, on má právo dítě mít...není tu jen jedna strana, oba mají právo vyplnit si své tužby a sny...prostě a dobře, pokud Pavla druhé dítě nechce, dobře, ale nesmí se divit, když si její muž najde ženu, která s ním to dítě mít bude...je to stejné vydírání jako by bylo vydírání ze strany Pavly "nechci mít druhé dítě, protože ..." (doplň si co chceš)...říct druhému že druhé dítě nechci a přes to nejde vlak, je stejně sobecké jako říct "ty nechceš, tak půjdu jinam"...když má právo být sobecká Pavla, má právo být sobecký i její manžel...
A myslím si, že důvod Pavly je jen psychický, tohle se dá odstranit, pokud ona sama bude chtít...neznám ženu, která by neměla strach z porodu, mě nevyjímaje, i když jsem měla oba porody rychlé a bezproblémové (to jsem ale dopředu vědět nemohla, že jo)...když bude sedět doma a vzdychat, že se bojí porodu a nic s tím neudělá, tak se to samo nevyřeší...

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.