Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Vychovává ze syna agresora

Vychovává ze syna agresora

Mezi mnou a manželem jsou dost výrazné spory kvůli výchově našeho pětiletého syna. Vůbec se mi nelíbí, jaký na něj má manžel vliv a jak ho vede a vychovává. Jeho krédo totiž zní, že dnes jsou nutné ostré lokty a že kluk nesmí být bábovka. Prý je správné, když se o sebe bude umět postarat, a líp je na tom vždycky obávaný rváč než kolektivní otloukánek.

Nesouhlasím s tím, jsem ostře proti takovému přístupu. Sama jsem spíš smírčí typ a myslím si, že je lepší vše řešit rozumnou domluvou. Tento rozdíl v našich názorech bohužel nejvíc odnáší Tomášek, který neví, jak se má správně zachovat.

Když je například venku jen se mnou nebo mi vypráví o nějakém konfliktu ve školce, snažím se mu všechno vysvětlit. Učím ho, že násilí není řešení a důležitější je snažit se druhého pochopit. Když o podobných věcech mluví s tatínkem, slyší zase, že je přece chlap a nemá si nechat nic líbit. Vyloženě ho ponouká k agresi a prosazování si svého silou.

Teď přišel s tím, že bychom ho příští školní rok mohli přihlásit do přípravky na nějaký bojový sport. Tomášek by chtěl, manžel je z té představy nadšený a mě obcházejí mrákoty. Když navrhnu jiný sport, například plavání nebo fotbal, jen mávne rukou, že tomu jako ženská nemůžu rozumět. Nejhorší je, že má manžel na syna takový vliv, že ten malý se v něm vidí a jeho chování začíná kopírovat i vůči mně. Odsekává mi, neposlouchá, tuhle dokonce řekl, že on je přece chlap!

Nevím, co mám dělat. Manžel je výbušný a dominantní, což mi dříve imponovalo. Cítila jsem se vedle něj bezpečně. Jenomže teď vidím, že se to proti mně obrací, a nevím, jak z toho ven. Jde mi hlavně o synka, nechci, aby z něj vyrostl rváč a násilník.

Monika


13.6.2008   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 27   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Vychovává ze syna agresora

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-27
selma
selma - 22.6.2008 13:35

Také si myslím,že bojové sporty jsou dobrá volba, určitě lepší než fotbal. je to o obraně ne napadání druhých a v dnešní době se obrana opravdu hodí.

 
orinka
orinka - 16.6.2008 13:34

orinka: jo, a ještě - pošli ho tam už z toho důvodu, aby viděl rozdíl mezi tím, co mu doma vykládá pomýlený tatínek a tím, co mu bude říkat kvalifikovaný trenér. Aby se pak zas tatíček nečílil, že ztrácí autoritu a kluk doma mluví jen o tom trenérovismajlik - 42

 
orinka
orinka - 16.6.2008 13:32

muž má pravdu v tom, že dnes je slušnost považována za slabost. Když jsi ale 5 let vedla syna v tom, že člověk má být v první řadě slušný, určitě se pod vedením dobrého trenéra nezkazí, bude slušný a navíc se bude umět bránit. Radši si zajdi do oddílu, že chceš vidět, kam syna pouštíš. Bude to rozhodně lepší, než se doma strachovat a nevědět, jaké to tam vůbec je. Třeba se bojíš zbytečně. S manželem nenaděláš nic, ale syn se bude teprve vytvářet.

 
zonan
zonan - 14.6.2008 18:04

Syn zacal v prvni tride judem. Tam se naucil perfektne padat, ale skubani a trhani ho moc nechytlo. Chvili zkousel karate, pak aikido a nakonec ho pohltilo kung fu. Loni (mel 16) ho napadla parta mladiku. Vyvazl jen s natrzenou bundou. Mohu potvrdit, ze treneri (zvlastne u aikida a kung fu) kladli velky duraz na vnitrni koncentraci a klid. Mi osobne se nejvice libi aikido. To je ze vsech bojovych umeni (pokud nepocitam tai-ci) nejmene utocne. Naopak, ceka na utok protivnika a vyuziva jeho silu a energii.
Moniko, tak jak uz nize vsichni psali. Ten, kdo je jisty sam sebou, nema potrebu byt agresivni a utocny. Proto bych se bojovych sportu vubec nebala.

 
Milly
Milly - 13.6.2008 21:20

Moniko, Tvuj manzel je zakomplexovany chudak, ktery svou agresivitu vydava za "chlapactvim". Navic je tedy jeste blby - bojova umeni jsou urcena k tomu, co tu prede mnou psali ostatni. A podle mne clovek, ktery se jim venuje, vi, ze je nesmi pouzivat v zivote k nasilnemu prosazovani vlastnich zajmu, ale pouze v pripade sebeobrany.
Osobne si myslim toto: na to, aby Vas syn v budoucnu "obstal" v zivote, potrebuje uplne jine veci, nez je hruba sila. Pokud ho manzel povede k agresivite, je to cesta do pekla. Lepe by bylo vest ho ke zdravemu sebevedomi - a to se buduje tak, ze se dite uci, jak si poradit v ruznych situacich, vede se k samostatnosti a podobne.
Ale vysvetli tohle chlapovi jako je on. smajlik - 96smajlik - 97



nedostatek schopno zni jako testosteronem nabity , ktery je vlastne vevnitr zakomplexovany a tak mu nezbyva nic jineho, nez se schovat za agresivitou...

 
Juana
Juana - 13.6.2008 17:47

Pokud syn chce chodit na bojové sporty, podporovala bych ho v tom. Dobrý trenér naopak dokáže adepta vychovat k vnitřímu klidu a k sebevědomí. Syn chodil rok na judo, myslím, že mu to pomohlo. Dcera mé sestřenice začala chodit na karate (její otec ho kdysi provozoval v mládí a začal trénovat opět s dcerou) a naopak jí to pomohlo k získání sebevědomí a rovněž k jakési vyrovanosti, dokonce se pak i zlepšila ve škole. Manžel taky v mládí chodil na karate a stejně tak říká, že trénink nevede k tomu, aby zaútočil, ale naopak k tomu, aby se dokázal bránit.

 
modroočka
modroočka - 13.6.2008 13:58

Moji synové chodili do karate 4 roky. Uplatnili tam svoji silu i výbušnost podporovanou tatínkovou výchovou. Dopracovali se k černému a druhý hnědému danu. V té době už přišly na řádu klasické boje v ringu... a tady už nechtěli pokračovat. Takže moje výchova zvítězila. A konečně mám doma klidněji.

 
sarmyn
sarmyn - 13.6.2008 13:49

Taky vidim problem spis v manzelovi....ty rikas A a on B.. a kluk z toho ma gulas...ja bych prihlasila vas oba ... k psychologovi...

 
Ťapina
Ťapina - 13.6.2008 12:29

Já bych ho na bojový sport přihlásila. Jestli to totiž povede dobrý trenér, tak by jim měl v první řadě vysvětlit, že násilím se neřeší konflikty.

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 13.6.2008 11:55

Jinak Moniko vážně nechápu, jak v tobě někdo, kdo je výbušnej, může vyvolávat pocity bezpečí... Spíš si myslím, že jsi submisivní puťka a vyhovovalo ti, že ti někdo organizuje život a ty se nemusíš moc zabývat tím, že bys chtěla někde prorazit. No a teď máte dítě a divíš se - NE-CHÁ-PU.

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 13.6.2008 11:52

Bojový sport se mi zdá jako OK řešení, ale pouze v případě, že tatínek rovněž chápe, že tenhle druh sportů je o vnitřní disciplíně, sebeovládání a poznávání vlastních hranic a limitů a překonávání jich. Moničin popis na mě dělá dojem, že ten chlap je úplnej kretén (pardon) a kluka bude maximálně tak poňoukat, aby mu ukázal novou sestavu a zmlátil souseda smajlik - 48

 
catcat
catcat - 13.6.2008 11:46

sorry, opakuji se po předřečnicích, ale nečetla jsem komentářesmajlik - 72

 
catcat
catcat - 13.6.2008 11:45

domnívám se, že fotbal produkuje daleko zákeřnější agresáky, než jakýkoliv bojový sport. Tam je totiž veškerá agrese přísně pod kontrolou!smajlik - 76smajlik - 80

 
mariena
mariena - 13.6.2008 10:00

sally: smajlik - 47naprosto souhlasím

 
Ota
Ota - 13.6.2008 9:36

ještě jeden dotaz na autorku ... váš muž je dominatní a výbušný nebo je násilník ? To je totiž obrovský rozdíl

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-27
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77194.
    Archiv anket.