Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Nevím si rady se synem mého manžela

Nevím si rady se synem mého manžela

Jsem vdaná a společně s námi žijí v naší domácnosti naši synové z předchozích manželství. Oběma je nyní 19 let. Ze syna mého manžela jsem však velice nešťastná a mám obavu, že jeho chování a přístup už vážně ohrožuje naše manželství. Čím dál častěji mě napadají myšlenky, zda mám něco takového zapotřebí.

Když jsme se s mužem vzali a nastěhovali do společné domácnosti, bylo synům 15 let. Vím, že bych mezi nimi neměla dělat rozdíly a srovnávat je, a opravdu jsem se o to snažila, ale zjišťuji, že mi docházejí síly. Sama jsem se své děti vždy snažila vychovat dobře a myslím, že se mi to podařilo. Dcera již s námi nebydlí a právě čeká miminko, syn je velice pracovitý a slušný. Nemám s ním žádné problémy.

Syn mého manžela je však jeho úplný opak a navíc má ve svém otci vydatnou podporu, protože ten ho hájí, jak může. Kluk teď dodělává učňák a je otázkou, zda vůbec udělá závěrečné zkoušky, protože školu strašně fláká. Když je doma, sedí jen u PC, nebo jde do hospody. Odmítá se účastnit jakékoli pomoci v domácnosti, neustále vyvolává hádky, staví se na zadní. Konflikty jsou čím dál častější a nepříjemnější a manžel je řeší tak, že odejde do hospody, kde se opije.

Už jsem kvůli této naší rodinné situaci navštívila psychologa, který mi poradil, ať manželova syna co nejvíce ignoruju. Snažím se o to, ale je to nadlidské úsilí, ignorovat někoho, kdo s vámi žije ve společné domácnosti a jsou s ním pořád jen nějaké problémy.

Dospěla jsem už tak daleko, že uvažuji o rozvodu, ale připadá mi hloupost ničit manželství kvůli nevychovanému klukovi. Jsem přesvědčená, že příčinou všech konfliktů mezi mnou a manželem je právě a jen jeho syn. Říkám si, že až kluk dodělá učňák, odstěhuje se a pak bude klid. Mám však obavu, že vzhledem k jeho pohodlnému způsobu života z jeho strany nic takového nehrozí a zůstane nám, za vydatné podpory svého otce, na krku ještě hodně dlouho.

Co byste dělaly na mém místě, kdybyste se ocitly v takovéto situaci? Jsem bezradná a ze všeho již strašně unavená. Předem děkuji za vaše příspěvky.

čiky


21.4.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 34   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3,1/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Nevím si rady se synem mého manžela

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-34
jitulkačka
jitulkačka - 3.11.2009 15:17

dobrý den, toje těžké radit.Určitě tonemáte jednooduché, ale myslím si,že je vše o komunikace.Hlavně byste měli s manželem držet při sobě,pokud mu něco vysvětlujete.A snažit se mu vše lidsky vysvětlovat.On z toho vyroste podle mne.Každý jsme si prošli pubertoua on se třeba hledá...Zkuste s ním být kamarádka spíše,ptát se jak bylo,říkat své názory,udělat si sním vztah založený na komunikaci.pokud nebude plnit povinnosti,nedala bych mu kapesné.Občas ho i pochvalte,řekněte,že máte ráda, ale aby vám ulechčil vstřícným chováním život.vždy je dobré si tuto situaci obrátit na druhou sranu.Jaká bych byla já v jeho situaci, a zeptat se ,zda nedělá manžel vněčem chybu,pak si popovídat,vím s chlapama je to těžké.

 
Kassy
Kassy - 22.4.2009 17:39

mashanka: Tak to je podle mě naprosto nesmyslný nápad. Nevlastní bratr nemá vůbec žádné páky, jak toho druhého donutit něco dělat. Tohle by nefungovalo ani mezi vlastními sourozenci, natož mezi nevlastními. Výsledkem by bylo buď to, že by práce hotová nebyla a potrestaný by byl i ten, který se snažil, nebo by hotová byla, ale za cenu toho, že ji všechnu oddře jeden. V obou případech by to vztahy mezi nevlastními bratry navzájem i mezi nimi a rodiči spíš zhoršilo.

 
mashanka
mashanka - 21.4.2009 20:59

Jsou to dospělí kluci. Jen mě tak napadá - co určit práce, které jsou jejich "dětí" a nechat je, ať si je rozdělí mezi sebou. Je na nich, jak se domluví, zajímá mě jen, aby bylo hotovo. Když nebude, následky ponesou oba.
Mně totiž přijde nejhorší to rozlišování na hodného a nehodného, mého a tvého....... nevím - vůbec jsi nenapsala nic o tom, jaký vztah vlastně mají kluci mezi sebou. Myslím, že ve vaší rodině nefungují skupiny děti a rodiče, ale skupiny já a můj syn a on a jeho syn - to myslím není dobré, pokud chceš, aby měli všichni pocit, že žijí v rodině - takhle je to nějaké společenství, ale ne rodina

 
Kassy
Kassy - 21.4.2009 15:55

Hm, mě přijde, že problém je složitější, než "nezvedený puberťák". Přinejmenším za velký problém považuju to, že manžel není ochoten naslouchat své ženě a stát za ní. Rozbuškou je sice ten puberťák, ale tohle není jeho vina.
Já bych asi v téhle situaci tatínkovi i synáčkovi jasně sdělila, že nebudu dělat otrokyni a že všichni, kdo žijí v jedné domácnosti se budou podílet na jejím chodu. Pokud synek odmítne, nebude se mu dostávat výsledků práce ostatních - nedostane večeři, ponožky bych opravdu třídila a ty jeho prostě neprala a tak dále. Odstřihla bych ho od internetu - platí ho snad rodiče. Prostě nebude si úplně zadarmo válet šunky a ještě držkovat, když je to zdravý mladý muž.

 
zelle
zelle - 21.4.2009 14:46

Nečetla jsem příspěvky, ale jediný problém je kluk? Já ho vidím spíše v manželovi smajlik - 36

 
denda04
denda04 - 21.4.2009 14:19

je to hrozná situace a řešit ji opravdu musí ,ale s manželem sama nic neudělá ,ale to je můj názor( pokud manžel nedomluví synkovi tak je na to na enec )smajlik - 48smajlik - 48smajlik - 48

 
myše
myše - 21.4.2009 13:22

talenka: určitě. s tím souhlasím. proto se i já snažím poradit, ale rozumně, něco, co si z toho může vzít a popř. použít. Každá rada je dobrá, ale rada typu "vyrazila bych dveře" ale máš pravdu, taky názor...
každému co jeho jest, každý jedná jinak.
Já bych Čiki ráda pomohla, třeba by její zkušenosti pomohly zase mně...

 
sevenofnine
sevenofnine - 21.4.2009 13:20

mě by zajímalo, kde bere 19. letý kluk na hospodu, to mu ji jako financujete? Nebo jdou do hospody spolu?
Řešení nemám, snad rodinná nebo manželská poradna, ale pokud manžel problém nemá a klidně by Tě nechal odejít tak se obávám, že vaše manželství je u konce.

 
talenka
talenka - 21.4.2009 13:19

myše: třeba jí pomůžou v tom, aby nebyla úplně pasivní. Není třeba je hned vyhazovat, ale nějaká akce, co já vím, nastolení nějakých pravidel pro starýho i pro mladýho, pohrození ultimátem, já nevím, něco... Pořád je něco lepší než nic... smajlik - 65

 
sharon
sharon - 21.4.2009 13:17

myše: myslím, že rady nepomůžou všeobecně.....nikdo z nás s nima nežijem, čiky musí jednat sama ,my můžem jen radit, třeba i blbě......smajlik - 96

 
myše
myše - 21.4.2009 13:13

sharon, ale ty nevíš, jestli chlastá denně, nebo jednou týdně, když "bouchnou saze" a pohádají se. Přece bych nezahodila fungující manželství kvůli jednoho zpovykaného fracka. Ale je pravda, že by tatík měl zakročit - a to pořádně!!!
Je pravda, že se Čiki ptá, co byste dělaly vy, ale tyhle rady jí fakt nepomůžou.

 
sharon
sharon - 21.4.2009 13:08

myše: čiky se ptá všech ..."co byste dělaly na mém místě".......jasně to píše i Křeček! Já bych je vyrazila oba......chlast ahospoda nic nevyřeší!

 
sharon
sharon - 21.4.2009 13:06

JarkaP: to chápu, já to nezažila,byť má syn 37.....a že jsou chlapi slaboši , v tom máš pravdu...!

 
myše
myše - 21.4.2009 13:05

sharon: no nezlob se na mne, to je rada jak noha... vyrazit s nimi dveře...
nic o tom nevíš, souhlasím s JarkouP
Kdo nezažil, neuvěří. Je to strašně složitá situace, Čiki je pod hrozným tlakem ze všech stran - já to vím taky, žiju přesně tak a trápím se už rok a naděje je - tak za rok za dva, že dodělá školu a vypadne... ale to je kdoví-jestli. Kdosi tady radí - neposkytovat servis - jak to chceš udělat, pokud nevyhlásíš absolutní válku... Nebudeš prát? takže budeš třídit prádlo na jeho fusekle a ty ostatní? a když uvaříš večeři - tak zavoláš ke stolu jenom manžela a svoje děti? Ono totiž, musíš si uvědomit, že se taky může hnusně chovat manžel k tvému dítěti. Nejednám třeba už "alergiciky" na jakékoli jeho jednání?
opravdu je to strašně těžké. vím o čem mluvím.

 
sharon
sharon - 21.4.2009 13:04

Křeček: jasněsmajlik - 47

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-34
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.