Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Můj syn mne kouše. Jak ho to mám odnaučit?

Můj syn mne kouše. Jak ho to mám odnaučit?

Mám rok a půl starého chlapečka a už si nevím rady, proto jsem se rozhodla zeptat se zdejších maminek a babiček. Můj syn mne totiž kouše. Hodně a dost bolestivě a já nevím, jak ho to mám odnaučit.

Začalo to když mu bylo asi deset měsíců. Chovala jsem ho, on se tulil a nejednou mne zničehonic kousnul, až jsem vykřikla. Pohrozila jsem mu prstem, řekla „nenene“, ale asi to tenkrát ještě nechápal. Od té doby mne kouše vlastně pořád, několikrát denně. Pomalu se ho bojím vzít do náruče, přiblížit se k němu, pomazlit ho. Je totiž strašně zákeřný a kousne ve chvíli, kdy to člověk vůbec neočekává.

Teď je mu rok a půl a je to pořád stejné. Zkusila jsem všechno. Plácnout ho, odstrčit, dokonce jsem ho kousla i já, dítěsice ne moc, ale tak, aby to pocítil. Strašně se rozbrečel, až mi ho bylo líto, ale ani to nezabralo.

Nekouše jenom mě. I tátu, starší sestřičku, babičky a dědu. V podstatě kohokoli, kdo ho vezme do náruče. Přitom se chování dožaduje, není to nějaká obrana proti něčemu, co mu není příjemné. Lísá se, natahuje ručičky, rád se chová, a pak ňaf!

Nejhorší je, že je ještě hodně malý a asi nechápe, že tohle nesmí dělat. Připadám si jako matka hyena, protože ho už chovám a mazlím čím dál míň, což taky není dobře.

Dětská doktorka mi řekla, že to některé děti dělají, a když dostanou trochu rozum, tak pochopí, že nesmí. Poradit mi, co s tím, mi nedokázala.

Nemá některá z vás podobnou zkušenost s kousavým batoletem? Existuje nějaký způsob, jak takhle malému dítěti vysvětlit, že do lidí se nekouše?

Radka


21.2.2011   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 56   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

Související odkazy:

 

Diskuse ke článku - Můj syn mne kouše. Jak ho to mám odnaučit?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-56
Almega
Almega - 22.2.2011 16:20

Zkuste homopatický lék Belladona....

 
Miilka
Miilka - 21.2.2011 21:55

Souhlasím s příspěvkem Niky1 z 8:21 hod - začít důrazným NE, hlasitějším NE, plácnutím (ne přes plenu - pěkně přes stehýnko, ať to lupne) a když neposlechne, tak výprask.
... asi jsem také staromódní, ale tohle prostě funguje. Mám doma 4 malé děti (ve věku 9 měsíců až 7 let) a u všech se mi osvědčilo být důsledná a v určitých věcech nekompromisní. Vysvětlování nemá cenu, malé dítě nepochopí sáhodlouhé řečnické projevy .. děti potřebují jasná pravidla!

 
punh
punh - 21.2.2011 20:26

medved: řekla bych, že i dřív se mezi dětmi vyskytovali spratci, to je stejné jak dneska. I když se dřív nepropagovala výchova dítěte ke svobodě, byli i tenkrát rodiče, kteří byli více liberální, ale třeba děti si ve škole nedovolily to co teď. Nemám nic proti výchově dítěte k tomu, aby se umělo svobodně projevit a vyjádřit, ale někdo to chápe tak, že nechá dítěti volnost skoro ve všem a chudák dítě pak nemá žádné hranice, takže je z toho jen zmatené a těžko ví, co si může dovolit a co už ne. Rozumní rodiče vedou své dítě i k tomu, aby bralo ohledy i na druhé.

 
medved
medved - 21.2.2011 19:20

no, tak na to jsem cekala....nazory, jak driv byly deti v cajku a dneska jsou totalne zkazene, protoze rodice jsou neschopni smajlik - 36 mmch, ti neschopni rodice jsou obvykle ty deti, ktere byly vzorne vychovane, ze smajlik - 42

 
YXH
YXH - 21.2.2011 18:18

sharon: Jo podobnou zkusenost jsem mela s dcerou v jeslich. Byla pokousana od jineho kluka. Bylo mu uz vic nez 2 1/2 roku. Tak jsem si ho v satne v pritomnosti jeho matky a sestry z jesli "podala". Ne rucne ale vynadala jsem mu, ze se to nedela, a jestli to neprestane delat, tak ze ho pokousu ja. Asi se mne leknu, a prestal. Jeho maminka napred vsem tvrdila, ze on to nedela a ze je hodny chlapecek, az do te doby, co mu v satne obouvala boticky a on ji kousnul do ruky. Tak jsem na nej vyjela ja, protze maminka mu rikala "ale Pavlicku ty vis, ze se to nedela." Maminka z toho byla paf, kluk taky, ale v jeslich uz nikoho nekousal. Jesli zral rodinu nevim, hlavne ze byl klid v jeslich. smajlik - 68

 
kamima
kamima - 21.2.2011 18:01

Pokud nepomohlo to, že jsi ho taky kousla, to mě totiž napadlo jako první, tak bych udělala to, že jakmile kousne, tak ho od sebe odstřčím , řeknu mu, že to bolí, že to nemá dělat a otočím se zády...i negativní pozornost je pozornost, takže bych to dál nerozebírala a pokaždé když kousne, tak přestat mazlit, říct, že tohle ne,aby věděl důvod změny tvého chování a odejít...

 
blaženka
blaženka - 21.2.2011 17:19

Nevím, jak je to u jiných dětí, ale myslím si, že u mého syna - třetího (16 měsíců) je to tím, že ho stále kojím. Chce se do maminky doslova zakousnout. Naštěstí dokáže pochopit, že se to nedělá. Občas se nám to ale stává. U starších synů to probíhalo podobně.
Nepřikládám tomu velkou důležitost, ale ve vašem případě se mi zdá, že to dělá syn schválně. Je třeba mu důrazně vysvětlit, že se to nedělá.
Náš Ondrášek velice dobře ví, co nemá dělat, a právě proto to dělá, provokuje, baví ho připoutat něčí pozornost..
Navíc je velice rychlý, takže občas jde o zdraví...
Chce to s ním zkoušet po dobrém znovu a znovu.

 
punh
punh - 21.2.2011 17:18

Verera: nepsala jsem nic o bití dětí, protože je rozdíl plácnout a namlátit.

Mezi asociály se vyskytuje hodně i těch, co je nikdo nevychovává a nedá jim najevo, co je dobře a špatně, nemají od malička ty správné vzory, protože si jich pomalu nikdo ani nevšimne. Takže nejen těch, co jsou od malička biti. Ale o tom snad tahle diskuse není. Taky nesouhlasím s bitím, ale plácnutí přes ruku a odepření pozornosti za naschvály je snad něco jiného.

 
Cadence
Cadence - 21.2.2011 15:48

Synovce to můj muž odnaučil tím,že ho taky kousnul.Od té doby si to na něj už nedovolil.

 
Verera
Verera - 21.2.2011 15:02

punh: jestli budeš bít děti, tak ti namlátím.. no to je opravdu velmi přesvědčivý argument jak dítěti vysvětlit, že nemůže bít nikoho, kdo dělá něco, co se mu nelíbí.

Ti, které doma hojně mlátí se mezi zloději a feťáky vyskytují taky ve značném množství. Ono to bude spíš tím, že děti nemají vymezené hranice nebo nemají nikoho, kvůli komu by se včas zarazily a nepouštěly se do velkých lumpáren. Ani jedno se ale nemusí a většinou ani nedosáhne bitím, i když to je zdánlivě nejjednodušší. Jenže to nevede k tomu, že něco nedělají, protože pochopí, že to není správné, ale udělají to tak, aby se na to nepřišlo a nebyly byty.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 21.2.2011 14:33


sharon - 21.2.2011 14:17

asi není dobře nad mazánkem držet ochranou ruku za každou cenu. Pak se nadělá víc škody jak užitku.

 
sharon
sharon - 21.2.2011 14:17

punh: však je to už poznat ta volná výchova, ve 13 přepadávají , kradou , fetují atp......

 
punh
punh - 21.2.2011 14:03

Kozoroh18: sharon: smajlik - 47 Teď se pořád omílá, aby se děti svobodně rozvíjely a projevovaly, ale všechno má své meze. Není třeba dítě mlátit za každou hloupost, ale když ubližuje ostatním, tak se to nemůže tolerovat a plácnutí ve vhodnou chvíli je účinnější než domluvy smajlik - 75

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 21.2.2011 13:43

mam-ča - 21.2.2011 13:10 smajlik - 68

nemusím si doma vychovávat otloukánka, ale v pravou chvíly a správném místě, mohu zabránit velkým problémům.

 
sharon
sharon - 21.2.2011 13:38

punh: smajlik - 68smajlik - 76

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-56
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77177.
    Archiv anket.