Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Vyhodit z domova vlastní dítě?

Vyhodit z domova vlastní dítě?

Nevím, jestli mi někdo dokážete poradit, asi ne. Situaci, kterou právě řešíme, jsem si nedokázala představit ani v těch nejhorších snech. Jde o mého staršího, jedenadvacetiletého syna. Kromě něj mám ještě mladšího, devítiletého.

Jsem podruhé vdaná, se současným manželem máme devítiletého syna, ten starší je z mého předchozího manželství.  Jeho biologický otec o něj v podstatě nejevil zájem, plně ho nahradil můj současný manžel. Oba kluky má rád, nedělá mezi nimi rozdíly.

Starší syn nám ale pořádně zavařil. Jeho puberta byla naprosto šílená, nehnulo s ním vůbec nic. Ve druhém ročníku se vykašlal na učňák a nedokončil ho, celý další rok se flákal doma, nic nedělal, kradl nám peníze z peněženek. Přiznám se, že tehdy jsem se modlila, aby mu už bylo osmnáct a já ho mohla poslat do světa, ať si žije za své. Těsně před tím, než se stal plnoletým, se ale vzpamatoval, konečně si našel práci a vypadalo to, že šel do sebe.

Klid však netrval dlouho. Asi rok, maximálně rok a půl. Pak to začalo postupně narůstat. Začalo to nezaplaceným účtem za mobilní telefon, následovala kreditní karta po splatnosti, vždycky jsme mu pomohli a zdůraznili, že takhle to opravdu nejde. Jenže syn si to patrně vysvětlil po svém. Vůbec jsme netušili, v čem lítá, zjistili jsme to až ve chvíli, kdy mu domů začaly chodit obálky se zeleným pruhem a poslední kapkou byl telefonát od exekutora. Hrozilo, že nám přijde domů zabavit věci, pokud nezaplatíme osmdesát tisíc za jeho půjčku po splatnosti. Manžel si tehdy sám vzal úvěr, aby to zaplatil a synovi jsme řekli, že nám to bude splácet.

Jenže to není všechno. Postupně vypluly na povrch jeho další půjčky, všechny u nebankovních společností. Součet splátek je tak vysoký, že mu na to jeho příjem nestačí. Momentálně nám syn tedy dává celou výplatu, my to posíláme na jeho úvěry a ještě doplácíme. K tomu ho samozřejmě živíme a dáváme mu kapesné. Řekli jsme mu, že je to už opravdu naposledy, co mu takhle pomáháme, že to teď musí dva roky takhle vydržet (a my taky) a pak může začít znovu s čistým štítem.

Minulý týden přišla další rána. Syn si vzal další nebankovní úvěr od nějakého lichváře. Mně vůbec není jasné, jak je možné, že mu vůbec ještě někdo půjčí, nemá čím ručit, splátek má jak naděláno. Nicméně ten poslední úvěr mne už dostal do kolapsu. Nevím, co s tím. Manžel je naštvaný strašně, dělá od rána do noci, aby to všechno utáhl, já jsem v invalidním důchodu. A kluk si tím vším proplouvá, jako by se nechumelilo a když potřebuje peníze, najde si nějakého lichváře a zas je chvíli v balíku. Všechny ty napůjčované peníze prohýřil, probendil s kamarády, platil za ně večeře a kdoví co všechno. Nic hodnotného za ně nemá.

Jsem v koncích. Mám to teď postavené tak, že buď půjde syn nebo manžel s tím mladším. Muž je už s trpělivostí úplně na konci a řekl, že nic jiného nezbývá, než kluka vyhodit a nechat ho, ať se stará sám.

Já s tím na jednu stranu souhlasím, už toho bylo opravdu moc. Mám ale dilema. Prý i když se syn odstěhuje a odhlásíme mu trvalé bydliště, tak stejně k nám může přijít exekutor na ty jeho dluhy, které vznikly ještě v době, kdy tady bydlel. To bychom si tedy nepomohli, protože on by to rozhodně neplatil.

A pak mám ještě takové to klasické maminkovské dilema. Je to můj syn, ano, je to výlupek a zasloužil by co pro to. Ale když ho vyhodím, podepíšu mu tím definitivní ortel. On už teď je v podstatě na dně a jakž tak žije jenom díky tomu, že má u nás zázemí. Nemá kam jít, nemá na to, aby si zaplatil podnájem, aby se uživil. Tím, že nedodělal školu, bere jako nekvalifikovaný opravdu malý plat.

Nevím, co mám dělat. Věřte mi, že jsou chvíle, kdy bych mu nejraději okamžitě sbalila jeho věci a poslala ho do háje, ale přes to všechno, co nám způsobil, je to přece pořád moje dítě.

Možná mi pomůže přečíst si vaše nezaujaté názory a pohledy na naši situaci. Já nějak asi nejsem schopná ji objektivně posoudit. Předem vám děkuji.

Věra


9.7.2013   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 59   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Vyhodit z domova vlastní dítě?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-73
Dana5
Dana5 - 20.7.2013 23:44

Lissie: souhlasímsmajlik - 47

 
Ťapina
Ťapina - 10.7.2013 17:42

To oni mu půjčí bez problémů, protože takovýhle člověk je pro ně ideální klient. Oni nechtějí lidi, co si půjčí, splatí a hotovo, nebankovní společnosti vyhledávají lidi, kteří na splácení nemají. Protože oni to z nich dostanou a ti lidi si půjčí na to, aby měli na splátky - a vezou se v nekonečném řetězci, ve kterém stále jen trvale sunou té společnosti úroky coby stabilní příjem. To jen k tomu "jakto že mu někdo ještě půjčí". No a jinak už bylo asi všechno řečeno.

 
Ivča+3
Ivča+3 - 10.7.2013 12:39

Léthé: asi kdybys byla v situaci Věry, city by šly po určité době stranou. Každý pohár někdy přeteče.

 
Léthé
Léthé - 9.7.2013 22:58

Hm...tak koukám, že problémy mého syna jsou tady proti tomu procházka růžovým sadem.
Tohle, co tu popisuješ, je dnes asi noční můra hodně matek. Dovolím si teď napsat tu šílenou větu, kterou sama nesnáším..."ZLATÝ TOTÁČ" a pracovní povinnost (když někdo nemakal, šel do báně) a půjčky, kdy museli být a na blbé 3 tisícovky dva ručitelé. Tahle doba nahrává flákačům, lichvářům a lidem, kteří žijí na úkor druhých. Jediné řešení...bohužel nejsem si jistá, že já bych to dokázala udělat. Jsem asi moc cíťa, co se mého "vrhu" týče a i když bych je někdy zabila, tak bych je asi pod most neuměla vyhodit. Takže radu nedám. smajlik - 97

 
kubikm
kubikm - 9.7.2013 20:45

Ivča+3 - 9.7.2013 13:48
přesně

 
Verera
Verera - 9.7.2013 15:34

Pokud se chytl nějaké party, tak by mu možná pomohlo se jí zbavit. Tedy pokud má aspoň trochu snahu něco řešit a není úplný lempl, mohl by zkusit třeba nějakou práci v zahraničí, kdyby jen sběr ovoce nebo aupair, naučil by se jazyk a pomohlo by mu to pak v práci. A v cizině mu snad nikdo nepůjčí.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 9.7.2013 15:14

zde bojuje srdce a rozum. Možná bude lepší srdce zamknout a dát přednost rozumu a tím zachránit co se dá. On si je moc dobře vědom, že jste pro něj dělali co jste mohli, protože on je ten chudáček co ho vychovával náhradní tatínek a možná jste ho chránili až moc. On stále posouval hranici a nyní je tak vysoko, že už to nezvládáte a ničí se tak zbytek rodiny.
Hodně štěstí.

 
catcat
catcat - 9.7.2013 15:12

Také si myslím, že byse Věra měla konečně vzchopit a zachránit si manželství a ochránit mladšího syna. To jest, dlužícího vyhodit... Jinak se jí stane, že jí zůstane jen dlužník a dluhy a invalidní důchod a zblázní se z tohosmajlik - 76

 
Ivča+3
Ivča+3 - 9.7.2013 14:00

Lissie: naprosto souhlas, jen lépe rozepsaný smajlik - 75

 
Kaliban
Kaliban - 9.7.2013 13:58

Pokud si půjčil od lichvářů, tak mu oddlužení nepomůže. Opravdu jediná možnost je, jej vystěhovat. Pokud to roztáčí takhle, tak exekutor je ten lepší konec.

 
Lissie
Lissie - 9.7.2013 13:56

Źenský, proboha, neblázněte. Jak tu čtu, platit ubytovnu, nosti jídlo, vzít ho k psychologovi, apod. To jste si nevšimli, že je to vlastně dospělý člověk? To, že je něčím dítetem, neznamená, že je dítetem navždy. I když některé matky by si to evidentně přály, vše pro to dělají a je to těm dětem jen ke škodě. Zde je vidět, že nejen jim, ale i celé rodině.
Po první půjčce velmi důražně pohrozit, vysvětlit, že takhle tedy ne, stanovit režim splácení a finoto. Pokud by se situace opakovala, tak vystěhovat a ať si poradí, jak umí. Když si umí sjednat půjčku, tak určitě umí i najít podnájem, práci, počítat, číst...
To už je ale pozdě řešit. To stejné přemítat, kde se asi stala chyba. Maximálně tak proto, aby se neopakovala u dalšího dítěte. Takže aspoň zachránit to, co jde. Tedy dokázat skvělému manželovi, že jste ještě úplně neztratila rozum a pud sebezáchovi a že váš vztah nesmyslně nezahodíte kvůli nevděčnému synovi. Tudíž okamžitě sbalit, odstěhovat (ne, mu něco hledat, prostě kufry za dveře, vyměnit zámek). A že se může vrátit/ ozvat, až přijde k rozumu. Zároveń se ihned jít poradit do některé instituce, co se tím zabývá, co udělat, aby exekutoři nezbavili věci vám.
Je nutné počítat s tím, že syn možná dopadne hodně bledě, jako bezdomovec, feťák, apod. Ale myslíte, že mu v tom zabráníte tím, že ho necháte doma a vše za něj řešíte? Fakt bych se doma nechtěla dívat na dospělého syna, co mě jen využívá. Třeba ho to nakopne k jinému způsobu života, třeba ne, ale to už je něm...

 
Ivča+3
Ivča+3 - 9.7.2013 13:50

Pardon, nějak mi blbne technika smajlik - 76

 
Ivča+3
Ivča+3 - 9.7.2013 13:48

Věro, jestli mu něco může pomoct, pak ho chytnout za flígr a poslat ho do světa. Pak je už jen na něm, jak se svým životem naloží. Možná bude bolestivé na to koukat, ale na druhou stranu, kde on bere právo vám ničit vaše životy??!!

 
Verýsek
Verýsek - 9.7.2013 13:47

sharon: ono to vždycky má dvě strany víš...opravdu se do problémů, které ti třeba naseká někdo blízký dostaneš tak rychle, že se nestačíš divit...

taky samozřejmě je plno lidí, kteří si naberou půjčky na vánoce a na dovolené a pak si žádají osobní bankrot - toto je mi taky proti srsti....

Ale jak jsem psala někdy s tebou život tak zatočí, že pak hledáš řešení...

 
Ivča+3
Ivča+3 - 9.7.2013 13:47

Věro, jestli mu něco může pomoct, pak ho chytnout za flígr a poslat ho do světa. Pak je už jen na něm, jak se svým životem naloží. Možná bude bolestivé na to koukat, ale na druhou stranu, kde on bere právo vám ničit vaše životy??!!

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-73
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.