Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Od kdy začít vychovávat štěně?

Od kdy začít vychovávat štěně?

Pořídili jsme si štěně jezevčíka. Je moc roztomilé, teď mu jsou čtyři měsíce. Máme ho moc rádi, ale nevíme si rady s výchovou. Sice jsme nastudovali nějaké příručky, ale nějak se nám nedaří pejska podle nich vychovávat.

První problém je venčení. Beník se to dodnes nenaučil, i když s ním chodíme ven pravidelně. Občas se mu to venku podaří, to ho vždycky moc pochválíme. Ale většinou venku nic neudělá a sotva přijdeme domů, přidřepne na koberec v obýváku a dílo je vykonáno. Chtěli jsme ho naučit alespoň na noviny, ale ty taky ignoruje. Jako místo konání své potřeby prostě preferuje obývák. Koberec je samozřejmě na vyhození, několikrát denně ho čistím, ale i přesto ten pach a fleky úplně zlikvidovat nejdou.

Druhý problém je kousání a ohryzávání. Když si s ním hrajeme, pořád nás kouše. Nevíme, jak ho to odnaučit. A pak taky okusuje všechno, co najde. Už takhle zničil i ovladač na televizi, několikery boty, doslova oškubal tapety v předsíni.

Nechceme ho bít ani na něj křičet. Poradí mi někdo, jak postupovat, aby se štěně naučilo chovat tak, jak má? Nebo je na to ve čtyřech měsících ještě malý, aby to pochopil?

Děkuji.

Eva


11.11.2013   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 30   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3,2/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Od kdy začít vychovávat štěně?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30
Terka jun
Terka jun - 18.9.2019 11:53

Jasně jsou to pamlsky Brit functional snack https://krmivo-brit.cz/cs/produkty/psi/334583-brit-care-dog-functional-snack-mineral-ham-for-puppies , náš pes je miluje.

 
Hankakovaverca
Hankakovaverca - 17.9.2019 16:24

Tak to bych mu nakoupila, poradíte mi, kde bych to prosím mohla sehnat?

 
Terka jun
Terka jun - 16.9.2019 10:19

Když jsem tohle řešila s naším dlouholetým veterinářem, a také kamarádem, tak mi doporučil psí pamlsky, které jsou dobré pro jeho trávení, obsahují výtažek z cukrového melounu, a spoustu kolagenu.

 
Hankakovaverca
Hankakovaverca - 15.9.2019 15:42

Můžete mi tu prosím někdo zkušený poradit, které pamlsky bych mohla kupovat pejskovi, abych mu kupovala zdravé pamlsky?

 
Stanik
Stanik - 12.11.2013 8:20

Linda: no je fakt, ze tady te ockovani k europasu vyjde sakum prdum kolem tisicovky, coz mi zas tolik neprijde.
LIška .. souhlasim, ze na podlozku misto venceni neucit. Resp. ucit, ale vic vencit, nez ho na ni nechat curat. jak rikam poprve jsme si takhle nabehli a bylo to dost tezky , nez se naucil venku. Koberec vyhodit a halt poctive ty dva tri mesice vydrzet vstava t po dvou hodkach.. ono se to pak prodluzuje... uz to nejsou dve, aletreba tri, pak 4, 5.. nakonec vydrzi az do rana :)))

 
.Liška.
.Liška. - 11.11.2013 23:08

K tomu venčení - berte ho vždy po spaní, jídle, pití a nezapomeňte s sebou vzít odměnu, třeba psí piškoty a po vyvenčení ho pochvalte a odměňte. Můžu ti zaručit, že to opravdu fungujesmajlik - 47 Samozřejmě, že ze začátku se s nějakou tou nehodou musí počítat. Na noviny bych ho radši vůbec neučila. Co vím od pejskařů, kteří si takhle štěně naučili, tak byli většinou dost nešťastní, protože pes už to pak dělá pořád. Takže je lepší ho rovnou naučit chodit ven. Stojí to sice víc úsilí, ale vyplatí se to.
A proti tomu okusování věcí prodávají ve zverimexu sprej. Obsahuje to nějakou látku, co psům vadí. Já jsem tím vždycky postříkala hlavně boty, nábytek, dveře, tapety. Taky se mi osvědčily kostičky z buvolí kůže, tím se pes na nějakou dobu zabavil a neměl potřebu kousat něco jiného.
Ale jak přezubí, tak se (snad) zklidní ;-) Tak hodně štěstísmajlik - 45

 
Linda
Linda - 11.11.2013 20:12

Stanik: jenze u nas je ta dovolena krapet problematicka - tahnout je 12 hodin v aute do cech to je tyrani a po dk je velice malo mist kam muzu vzit psa s sebou, navic jezevcik hlida a steka (blbci chlupaty). Takze bud jezdime po kempech, tech je dost co berou psi, a nebo poruznu kde kdo pronajima chatu a nevadi mu pes. A kdyz jede manzel se svyma letadylkama nekam na zavody tak jsem ja doma se psy a naopak kdyz ja zatouzim navstivit domovinu tak je doma on, abych ja je teda nemusela tahat tech 1000km s sebou v aute. A uprimne ockovani na prevoz evropou je taky silena palka. Neco jinyhoi by bylo kdybych jela nekam na chatu na cely leto, ale na 10 dni do Prahy je s sebou nevlecu.

 
Stanik
Stanik - 11.11.2013 16:19

Linda: nasi teda jezdej na dvci s nama.. vybirame tak, aby nemuseli byt nekde na hlidani.. byt treba u mamy to milujou... tam jsou navic dalsi dva kavalirci, co si je mam adoptovala, protoze je nekdo nechtel.
Ale i tak... jsou vpohode a nikoho neobtezujou.
Jen Benousek blahe pameti nam kdysi velmi davno, kdyz mu bylo asi jkao ted Angusovi v horskem hotelu utekl od manzela z pokoje... uklizecka zdesena, ze nekdo neni dopoledne na sjezdovce.. manzel nelyzar... no a pes ji proklouznul.. privedl ho za tri hokdy kuchar, ze se mu u nch v kuchyni moc libilo, szral asi dve kila hoveziho a v polivce budou jen nudle.. musim rict, ze pes nechtel nic, natoz granule az do konce pobytu na tehle prima horske chate.smajlik - 68

 
Stanik
Stanik - 11.11.2013 16:15

Kawa: vis co , ja taky byla blba a prvni pes byl bez PP, odesel brzy..Tobounovi je pet a ma vrozenou vadu opci, po nevystrenych rodicich.. az posledni je papirovy a uz jineho nez papirove nechci.. byt nikdy chodit po vystavach nebudu. taky sirim osvetu.. i kdyz si lidi tukaji na celo a mamji me za debila.

 
Linda
Linda - 11.11.2013 15:13

Stanik: Kawa: presne smajlik - 47smajlik - 47 priste uz si taky radsi priplatim za papiraka, i kdyz vystavovat nehodlam. Sice mam v tomto smeru vic stesti nez rozumu po zdravotni strance, ale po povahove jsem se u jedne smajlik - 40 priserne sekla (nemela zadnou socializaci) a v podstate s tim uz nic nenadelama a tak mam holt psa ktery se jeste v 5letech boji vseho a vsech a pokud se citi ohrozena tak vyrazi do utoku a nevysvetlim ji to a nevysvetlim smajlik - 82. takze mi nezbyva nez ji proste nespustit z oci, aby nekde neco nevyvedla. O nejake dovolene se psem v penzionatu si muzu nechat jenom zdat, to by vubec neprezila, takze jezdime bud kempovat kam se da i se psama a nebo se s manzelem stridame doma se psem smajlik - 16

 
Kawa
Kawa - 11.11.2013 15:10

znám jezevce, co vydržejí celý den sedět na dupě a ven aby je člověk tahal a znám přesně ty, o kterých se tu píše, že jsou zákeřní a dá velkou práci je utahat... taky z toho tady trošku cítím pořízení jezevčího mimina s vidinou, že se moc fyzicky nenadřete Evi, není tak..? smajlik - 58 ale věř mi, ono se na ten pohyb dá (musí) zvyknout...každopádně: cvičák - od 4 měsíců už berou do normálních řad, chodit po venku tak dlouho dokud se nevyčurá - únavné, ano, a trvá to...ale dá se to... hryzání věcí může skončit po výměně mléčných pidláků, ale taky nemusí, zase je třeba neustále předkládat nové hračky a třeba nějaké zase schovat, obměňovat...no myslím, že holky pode mnou už řekly všechno podstatné a nevěš hlavu, je spoooousta lidí, kteří se neodhadli a pořídili ne úplně štastně některé plemeno, ale záleží že nerezignuješ (jak někteří se stafordama, co si s nima chtěli jenom honit ego) a pátráš...tak hodně úspěchů a sháněj lidi, co dělají a mají přímo jezulata... smajlik - 45

 
Kawa
Kawa - 11.11.2013 15:04

Stanik: "nehodlam podporovat mnozitele bezpapiracku, co maji nevysetrene rodice" smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47 ba, ba...ale tych lidí co nechápavě kroutí hlavu proč sem si pořizovala krutě drahého papírového NO... smajlik - 76

 
Stanik
Stanik - 11.11.2013 13:33

sevenofnine: takze dohormady mam psy vlastne 12 let. Kazdy je osobnost.. po Benouškovi s emi dodnes styska.. kluci jsou skvlei, vesela strakata torpeda.. ale on byl Pan Pes... manzel si ho po jeho smrti nechal vytetovat podle fotky na predlokti.

 
Stanik
Stanik - 11.11.2013 12:11

sevenofnine: mam peti a dvouleteho.
Petileteho jsm eporizovali k osmileteme Benouskovi, ktery pookral a omladl se stenetem. Bohuzel nas predloni opustil... byt jen s jednim psem byl neskutecne prazdny...smajlik - 85 tak jsme probreceli pet dnu a pak si jeli pro maleho. Ten uz byl v te dobe desetitydenni... a chovatele jsou opravdu perfektni lide ( ted jsme se seli po dvou letech na vystave.. oni vystavoali, ja jako divak, pravidelne si piseme a posilam fotky, ale mladz ma masku posunutou, tak by nebych uchovnen.. ale to mi naprosto vyhovuje, htela jsem pejska s PP, kvuli zdravi).. navic nehodlam podporovat mnozitele bezpapiracku, co maji nevysetrene rodice.Ale taky mi trvalo, nez jsem pochopila, proc, kdyz chci konkretni rasu mam poridit pejska s prukazem puvodu. Maldej by perfektne socializovany, doma necural nikde jinde nez na urcenou podlozkua uz v peti mesicich to byla jen jedna louze a bobik denne, prsne v prostredku mezi vencšenimi. Ale vzdy na podlozce... s nim bylo z tech tri nejmene prace.


Linda: naprosty souhlas, jezevcika a teriera nikdy mit nebudu. Nemam duslednou ruku, tihle meli drilu hodne malo, je to ucenliva rasa, co posloucha sama od sebe.

 
Linda
Linda - 11.11.2013 11:32

Stanik: ja jsem blaznivy clovek ktery dokaze i jezevcika utahat do bezvedomi, ale tohle neni rasa pro kazdyho. Lidi si mysli ze je to maly tak je to lehce zvladnutelny a prusvih je na svete. Navic jsou to zakerny potvory a i kdyz je clovek zna verit jim 100% nelze (aspon teda ta jedna nase je nespustitelna z oci)

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77190.
    Archiv anket.