Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Asi se ze mne stává nesnesitelná tchyně

Asi se ze mne stává nesnesitelná tchyně

Když jsem se vdala, vyfasovala jsem naprosto úděsnou tchyni, která mi radila a komadovala mě doslova ve všem. Šlo mi to strašně na nervy a tehdy jsem si slíbila, že já taková nikdy nebudu.


Jenže pozoruju, že to tak úplně jednoduché není.


Syn se před dvěma lety oženil, mají roční holčičku. Myslím, že mají pěkné manželství, alespoň nevím o nějakých větších neshodách.


Ale některé výchovné metody a způsob vedení domácnosti tak, jak to provozuje moje snacha, mi rozum prostě nebere. Musím se strašně moc přemáhat, abych jí občas něco neřekla. Přiznám se, že někdy se neudržím a povím jí, co si myslím, a pak je hned oheň na střeše. Přitom se snažím být milá a příjemná, rozhodně ji nesekýruji, jak to dělala moje tchyně mně.


Je jí 24 let, a tím pádem je jasné, že moc životních zkušeností ještě nemá. Malé Nikolce je teď přesně 15 měsíců a já mám pocit, že ji snacha k ničemu nevede. Ještě ji třeba vůbec neučí chodit na nočník. Přitom si myslím, že na to je již nejvyšší čas. Když jsem jí řekla, že by bylo dobré malou občas po probuzení a po jídle na nočníček posadit, cítila se dotčeně. Prý z toho Nikolka ještě nemůže mít rozum a že na to má ještě času dost. Nechápu to. Myslím, že je spíš pohodlná a za malou se jen schovává.


A to není jen nočník. Všimla jsem si taky, že ji hodně učí na sladkosti. A to se mi líbí ještě méně. Pokaždé, když tam přijdu, Nikolka něco mlsá. Lízátko, čokoládu, nebo má v ruce aspoň nějakou sušenku. Navrhla jsem snaše, aby jí dala místo toho třeba půlku jablíčka nebo nějaké jiné ovoce, ale taky jsem se se zlou potázala. Ona si vůbec neuvědomuje, jak tím Nikolce škodí a zadělává na zkažené zuby a problémy s váhou.


O tom, že s vařením a s úklidem si hlavu zrovna neláme, snad ani nemá cenu psát. Můj syn byl z domova zvyklý na pořádek, a tak jejich domácnost udržuje především on. Přijde z práce a uklízí. Ale to by měla přece ona, vždyť je celý den doma. Kolikrát jsem ji ještě odpoledne zastihla v noční košili, když jsem se náhodou zastavila cestou z práce.


Jsem z toho, jak žijí a vychovávají své dítě, docela rozladěná. Manžel mi říká, že se tím nemám zabývat, ale já to prostě nedokážu vypustit z hlavy. A marně hledám tu správnou míru, kdy je dobře míněná rada opravdu jen tou dobře míněnou radou a kdy už se jedná o zasahování do jejich soukromí.


Třeba mi poradí některé zdejší mladé maminky, ale i ženy, které jsou v podobné situaci jako já. Moc synovi přeji spokojené manželství, ale mám strach, že když to u nich půjde takhle dál, brzy se jim rozpadne. Protože si nemůžu pomoci, ale snacha mi prostě připadá opravdu pohodlná a líná.

A taky na sobě pozoruji, že se ze mne asi stává protivná tchyně. A to jsem nikdy nechtěla.

Dagmar


11.11.2013   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 130   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Asi se ze mne stává nesnesitelná tchyně

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-140
barboraoul
barboraoul - 21.12.2013 17:06

ale to je normalni, takhle proste ty vztahy vzdycky fungujou
--
oblekame-andilky.cz

 
Vlastí
Vlastí - 12.11.2013 20:52

a to je jen takovy fejetonek na tema, ne?
ja bych ten clanek nebrala vubec vazne a ve me nebudi zadne vasne, opravdu ne.

 
Ivča+3
Ivča+3 - 12.11.2013 20:39

Monik: Mám to podobné. Jen proto, že jsem slušně vychovaná, se svojí tchýní slušně komunikuju - ale bohužel ji nevyhledávám. Možná tomu Jituno nebudeš věřit, ale občas mi to přijde i líto, že to není mezi náma právě nejlepší. Ne však zcela mojí vinou.
A k tomu : Přeci neznamená, že se bude hovořit pouze jazykem nevěsty a tchýně je tvor bez mozku a cokoliv řekne bude použito proti ní."
Tak si jen prohod tchyni s nevestou a mas presne situaci,.... která je bohužel častější.....smajlik - 26

 
Monik
Monik - 12.11.2013 19:06

jituna: A jeste jedna vec. Nez jsem ji blize poznala, byla jsem smerem k ni hodne otevrena a nastavena na pratelsky vztah. Dokonce vic nez muj muz.
Ale ona si ty dvere svym chovanim zavirala postupne sama.
A reknu ti jedno. Kdyby se choval timto zpusobem, co ona obcas predvadi, kdokoli cizi, tak uz mi davno nesmi pres prah.
Takze prave kvuli tomu, ze mam v sobe jeste pokoru, slusnost a snahu zachovat, alespon v ramci zdvorilosti, rodine vztahy, tak s ni jeste komunikuju a vidam se a vyhrady sdeluji slusnym zpusobem a ne tak jak bych to nejradeji udelala. Obcas bych s ni teda uprimne ty schody s chuti vytrela, jak pises.

 
Monik
Monik - 12.11.2013 18:57

jituna: To o tom nerikani dulezitych veci jsem psala ja.
Vis, az ti bude nekdo vsechno co udelas, kritizovat, hodnotit a snazit se zmenit k obrazu svemu, chovat se k tobe povysene, blahosklone te poucovat jako blbecka a delat veci ve tve domacnosti za tvymi zady i proti tvoji vuli, lhat a pomlouvat te...
Kdyz ti ta sama osoba bude kecat i do toho jak a kde mas rodit a necha si od znamych zjistovat zda si sporis a kolik...
Kdyz vsechny dulezite informace, co ji sveris, prekrouti a pouzije driv nebo pozdeji proti tobe a bude se te snazit presvedcit, ze vsechno delas blbe, a ze jen ona to vi lip, jen proto, ze je starsi a zkusenejsi, a ze bys to mela udelat podle ni a bude neskutecne urputna (to znamena, ze te s tim bude otravovat neustale, dokud nepodlehnes a neprizpusobis se) tak jsem zvedava, jak dlouho ti to nadseni, se sverovat, vydrzi smajlik - 64
Jo, kdo nezazil nepochopi smajlik - 26
A mimochodem, dost informaci, co ji nesverujeme je na popud manzela. Takze mu vlastne hrozne ublizuju, ze s nim souhlasim, co?

A k tehle vete:"Přeci neznamená, že se bude hovořit pouze jazykem nevěsty a tchýně je tvor bez mozku a cokoliv řekne bude použito proti ní."
Tak si jen prohod tchyni s nevestou a mas presne situaci, co u nas panovala a jak to tchyne zkousela praktikovat u nas, dokud jsem v sobe nenasla dost odvahy se vzeprit a delat si veci dle sveho.

Myslim, ze s tou pokorou a slusnosti mas pravdu, ale melo by to byt oboustranne, jinak to nikdy nemuze fungovat.
Jeste bych k tomu pridala trochu respektu. Respektu k soukromi druhych lidi a k jejich pravu volby, co a jak budou ve svem zivote delat.
Ja na rozdil od moji tchyne jsem slusne vychovana a nedovolila bych si k ni to, co popisuju vyse a jeste mnohem vic. A fakt, ze je starsi a matka meho muze ji k tomu neopravnuje.

 
sharon
sharon - 12.11.2013 18:24

jituna: ano, tohle je jeden jedinej správnej názor....všechny ostatní včetně těch mých to je hrůůůza........smajlik - 76smajlik - 68 strašná nenávist....bože smajlik - 76

 
Ivča+3
Ivča+3 - 12.11.2013 17:56

jituna: Nemyslím si, že je to nenávist, co tu mluví z ostatních. Ono všeobecně nemají tchýně dobrou pověst, proč asi? Myslím, že je to proto, že některé matky soustředí svůj život příliš na své děti, na sebe zapomínají a najednou je tu syndrom prázdného hnízda. A co ted se životem, když jsme zapomínala na vlastní zájmy? Tak jedou dál v nastavených kolejích, ale odchodem dítě zcela mění svůj život a pokud to matky nezvládají, je zaděláno. A můžu mít tisíc výhrad ke svému snad budoucímu zetánkovi, musím prostě respektovat, že je to život mého dítěte a tak to beru, nakonec jsem se taky neptala rodičů, koho si smím vzít. Přijímám to tak, jak to je, a to beze vší hořkosti či zklamání, proč taky?

 
jituna
jituna - 12.11.2013 16:38

Milé snachy jsem dvojnásobná tchýně a jak tak čtu vaše příspěvky plné nenávisti, sebestřednosti a pýchy mám z vás až strach. Moje snachy jsou každá jiná, já jsem stará škola, všechny víme, že rozdíly mezi námi jsou, ale naštěstí si synové vzaly ženy slušné, takže se všechny snažíme spolu vyjít. Asi je občas trochu naštvu, tak jako mě moje tchýně, ale já to nedélám úmyslně. Tak jako to nedělala ona. Přeci neznamená, že se bude hovořit pouze jazykem nevěsty a tchýně je tvor bez mozku a cokoliv řekne bude použito proti ní.
Je to nesmírně smutné," předat " své dítě , které je u vás 20 a více let a od té doby být považována za něco otravného, co vlastně nikdo nepotřebuje, komu se dokonce neříkají důležité věci.
Já mám se svýma snachama vztahy dobré, musela jsem přijít na to, že pro mě největší prioritou je, aby synové a vnoučata byli spokojení a to asi jsou, i když žijí jinak ,než doma. Nevměšuju se do ničeho, ale i tak občas cítím, že i při normálním hovoru naše názory zadrhnou, ale hned jedna nebo druhá se snažíme to přejít.
Chce to jediné, být trochu pokorní a snažit se o dobré vztahy v celé rodině. Vy, které byste s tchýní vytíraly schody, máte samy problém a nejvíc ubližujete svému maželovi, ale to vám v podstatě je jedno jde o vaše ego. A o to vám půjde i když vy budete tchýně......

 
rychlonožka
rychlonožka - 12.11.2013 8:42

Rybičko 82 a Piafko, srovnávat dceru a snachu skutečně nemůžu, snacha je pracovitější a pořádnější. Ve vztazích a rozhovoru to je na rovinu: řekneme si to přímo, co potřebujeme. jednám s nimi stejně. Ale dcera dítě má, tam jsem víc a pomohu víc. Ti druzí dva bezdětní mě tak často nepotřebují. Jen upřesním, že za tu pomoc s vařením pokrmů, co je holky neumí, dostávám naturálie, které najdu doma v bytě...v lednici, na sektorce zmerčím při příchodu domů věcičky, co je mám ráda. Vím, od koho to je a za co. Ale když připojí lísteček, to máš za vaření, pochutnali jsme si...jsem ráda. Ony vaří jiné věci, a jinak. Mé vnouče si už dovede hrát samo. když bylo malé, vařila jsem, když spinkalo. Umím to prostě rychleji, mám praxi, mám i nadhled a trpělivost. A kdybych měla dítě nechat bez dozoru - to ne, pokud jsme třeba na chalupě, u bazénu, atd....jsem venku, nevařím a jen hlídám...

 
Ivča+3
Ivča+3 - 11.11.2013 23:19

A ještě dodatek k tomu nočníku - to je opravdu neskutečné plýtvání tvojí energií, jak tě to může vůbec rozčilovat? Asi máš nějaký potlačený stres z toho, že tě na ten nočník nutili už v půl roce - a tohle je ten výsledek smajlik - 26

 
Ivča+3
Ivča+3 - 11.11.2013 23:13

Při nočním čtení tu přemítám, jaké to asi bude být tchýní smajlik - 68 Rozhodně nic jednoduchého. smajlik - 20. Každopádně ctím nějaké zásady, např. nikdy druhého nehodnoť (jedno přísloví k tomu dodává - dokud nestrávíš týden v jeho botách). Viz hodnocení Dagmary: snacha mi prostě připadá opravdu pohodlná a líná. Tím je zaděláno na problém. Dále ctím pravidlo, že druhý člověk je vždy naším zrcadlem - velmi složité téma. Co tě na tom tak dráždí? Že ty jsi kdysi MUSELA to a to... ? Určitě máš o čem přemýšlet, ale pozor, at si nevytváříš falešné domněnky na základě jen svých zkušeností. Tvoje snacha má dozajista jiné zkušenosti a jiný způsob uvažování, tady je ta hranice. Nicméně rozhodně ctím i to, že určitá míra tolerance ke vztahům v rodině patří z obou stran a že když si někoho vezmu beru si ho i s celou jeho rodinou je také naprosto samozřejmá věc - to platí pro snachu jako pro všechny ostatní. Určitě si máte co dát, jen najít ten správný způsob předávání. Fajn je, že víš, že jsi nevykročila ideálně. smajlik - 45

 
Doudice
Doudice - 11.11.2013 21:57

Teda Dagmarsmajlik - 76smajlik - 76nečetla jsem diskusi, ale normálně si mě nadzvedla mandlesmajlik - 76
Je jí jen"24"...snad je to dospělá ženská, matka a manželka, tak si může žít vlastní život a ne život podle tvých představsmajlik - 76
Mě už dost dlouho není 24, mám tři děti a tchyni v baráku a je bohužel přesně to co ty....jen JÁ vím všechno nejlíp a jen JÁ umím vychovávat dětismajlik - 48
Já to snášela osm let než jsem jí řekla své, ale řekla bych, že tvoje snacha bude chytřejší.A syn je spokojenej, takže abys za chvílu nebyla i bez synasmajlik - 48
Promin, už jen názor o nočníku...v 15 měsících má času dostsmajlik - 42
Omlouvám se, ale dnešní článek mě opravdu dostalsmajlik - 48

 
Rybicka82
Rybicka82 - 11.11.2013 21:38

rychlonožka: levou zadní pohlídám i uvařím... no ono je to asi kus od kusu...já teda doma vařím denně i uklízím,ale rozhodně to není levou zadní, protože na té levé zadní mi visí to dítě,které mám a řve a chce si hrát.

Hezky se to vždycky soudí ostatním lidem. Moje tchýně taky nechápe, jak můžu mít doma nevyžehlené prádlo a na lustru prach. No asi proto,že když je moje dítě se mnou vyžaduje pozornost, chce abych jí četla, hrála si s ní,zpívala,lezla po kolenou. Kdežto když je s babičkou tak si sedne na zadek, něco si veme do ruk a babičky si nevšímá.To se to pak vaří a uklízí jedna báseň. Ale pak taky dochází k tomu,že babičce tu a tam spadne dítě z gauče (protože babička mezitím něco pucuje) a nebo slupne babiččiny prášky na tlak (a skončí na 4 dny na JIPce),protože babička kuchtí a dítěte si nevšímá....

Každej ať si hledí své domácnosti a 24letá snacha je dost dospělá na to aby si vedla svůj život jak chce, pokud chce dítěti dávat čokoládu,tak je to její věc. Zajímalo by mě, zda ji někdy paní autorka pozoruje 24 hodin denně,že může dělat závěry z toho,že je to chudák dítě,když dostane sušenku. Třeba tu sušenku dostává právě jen když je tam babička...to ale už nikdo neví....

 
Piafka
Piafka - 11.11.2013 20:29

Podle mě je dost velká vzácnost, když si tchýně a snacha rozumí. Srovnávat vztah se snachou se vztahem s dcerou je nesmysl. Dcera je zvyklá na matčiny projevy, proto ji nezaskočí, když jí radí, zná její způsob uvažování i vyjadřování a taky ji většinou dokáže přirozeně usměrnit. Snacha je v jiné pozici - nejdřív si třeba usměrňovat netroufne, později to přepískne nebo si prostě nerozumí a náznaky vyznívají naprázdno nebo jinak, než jak byly míněny. Je to podle mě jeden z nejkomplikovanějších rodinných vztahů, celkem nesrovnatelný se vztahem tchýně-zeť například. Tam takové rozkoly až tak moc nehrozí a logicky tak tchýně bude většinou vycházet líp s rodinou dcery (bohužel). Výjimky určitě existují....narození vnoučat může ty vztahy buď poměrně zlepšit nebo naopak skoro pohřbít, to už záleží na zúčastněných.

 
1234-5
1234-5 - 11.11.2013 19:30

tornado-lou: to si piš -- před pár lety tu taky takhle psala jako ty a dnes ??? to bývají právě nejhorší tchýně .....

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-140
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.