Reklama: Moderní tapety na zeď a povlečeníModerní vliesové tapety IMPOL TRADE 

Štíhlá a bez křečových žil

Štíhlá a bez křečových žil

Máte dispozici ke křečovým žilám a nějaká kila navíc? Redukční dieta a pohyb patří v celkové léčbě křečových žil mezi standardní režimová opatření. Někdy je shození nadváhy nezbytné řešení, aby se pacient do kompresních elastických punčoch zkrátka a dobře vůbec „nasoukal“.

 

Zbavte se kil navíc i křečových žil

Je třeba si uvědomit nepříznivý dopad, který má obezita na vznik křečových žil a problémů s nimi. Vedle dědičné dispozice, věku, kouření a dlouhodobého stání v zaměstnání jsou obezita, potažmo náš jídelníček a nedostatek pohybu, dalšími rizikovými faktory pro vznik křečových žil. Obezita u žen představuje v tomto smyslu větší riziko než u mužů. Výskyt varixů v těhotenství je velmi častý. S pokračujícím těhotenstvím vzrůstá tlak v cévách dutiny břišní a snižuje se napětí žilní stěny i v důsledku hormonálních změn a zvýšené váhy.

 

Dietou a pohybem nejen ke krásným nohám

Je možné něco v prevenci vzniku neesteticky vypadajících křečových žil a následných komplikací udělat už dnes? Rozhodně ano. Je třeba shodit nadbytečná kila rozumnou dietou a hýbat se. Studie amerického lékaře Sugermana a jeho kolegů dokazují, že extrémně obézním pacientům, kterým byl proveden chirurgický by-pass žaludku, se stav křečových žil a městnání krve výrazně zlepšil ve všech případech.

Lékaři proto doporučují pravidelný pohyb pro aktivaci podpůrných svalů dolních končetin i oběh krve žilním řečištěm. Kila navíc zatěžují svým zvýšeným tlakem cévní oběh. I proto je dobré zhubnout. A pohybová aktivita je vhodnou pomocnou léčbou nejen u lidí s křečovými žilami, ale také u všech pacientů s bércovými vředy. Prokrvení svalové tkáně totiž podporuje hojení ran.

 

Změňte životní styl

Ke snížení a udržení váhy vedle pohybu přispívá i zdravá výživa bohatá na vlákninu, dostatek tekutin a omezení tuků, soli a alkoholu. Na posílení žilní stěny blahodárně působí také flavonoidy, antokyanidy a vitaminy obsažené v zelenině a ovoci. Energetický výdej musí samozřejmě převážit příjem kalorií.

 

Vhodným sportem pro hubnutí je:

  • chůze,
  • plavání,
  • jízda na kole.
    • Ideální délka sportování je alespoň třicet minut denně. Pravidelný pohyb nakonec vede nejen ke zhubnutí, ale také ke zlepšení srdeční činnosti a kontroly hladiny cholesterolu. Bude se vám lépe spát a budete ve větší rovnováze. A bez křečových žil!

      (thom)

      Zdroj: www.krecove-zily.cz

      Převzatý článek


      21.1.2009   Rubrika: Zdraví a krása   |   Komentářů 0   |   Doporučit článek   |   Vytisknout

      Hodnocení článku: 3,1/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

       

      Diskuse ke článku - Štíhlá a bez křečových žil

      Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
      Sponzori

      Prohledej


      Výherci v soutěžích

      Anketa

      Zpívám rád a je to na mě doufám znát...

      Zpíváte si občas doma?

      Celkem hlasovalo 78062.
      Archiv anket.