Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Babička odmítá svou druhou vnučku

Babička odmítá svou druhou vnučku

Právě mám rozepři se svou tchyní. Máme dvě dcery, mladší se narodila před rokem, starší je 5 let. Zatímco svou starší vnučku babička miluje nade vše, mladší úplně přehlíží. Tvrdí, že třetím vnoučetem jsme jí udělali čáru přes rozpočet. Od svého druhého syna totiž ještě má desetiletého vnuka.

Už když jsme jí oznámili mé druhé těhotenství, přijala to velmi vlažně, vlastně spíš chladně. „Hm, jak myslíte, do dnešní doby dvě děti, to já bych si netroufla,“ byla její první slova. Po narození Kačenky sice projevila takovou tu povinnou radost, hlavně že je prý holka zdravá, a tím její vřelý zájem o vnučku skončil.

Když přijdeme k ní nebo ona k nám (je rozvedená, žije sama), pokaždé se hodně věnuje pouze té starší. Malou jen letmo pohladí, aby se neřeklo. Sama od sebe si ji nikdy ani nepochovala. To já jsem se občas snažila napomoci tomu, aby si k ní vytvořila vztah, a poprosila jsem ji například, zda by Kačku nemohla chvilku vzít do náruče, než něco dodělám. Sice tak učinila, ale po celou dobu stejně mluvila jen na starší Lucku.

Je mi to velmi nepříjemné. Vím, že Kačenka je ještě malá a rozum z toho nemá, ale to se začne brzy měnit. Začne víc vnímat, a rozdíly, které mezi nimi babička dělá, ponese určitě velmi těžce.

Říkala jsem to manželovi, jenomže on je v těchhle věcech nějak bezradný. Řekl mi, že přece nemůže poručit své matce, aby měla ráda naše dítě. Jestli prý to necítí sama, nikdo ji k tomu nepřinutí.

Když jsem si o tom promluvila s ní, bylo mi hořko ještě týden poté. Doslova mi řekla, že dvě vnoučata jí stačí, krásně to vyšlo i v tom směru, že se jako první narodil vnuk a druhá v pořadí vnučka. Po dalším dítěti do rodiny už netoužila. Jako by se celý svět točil jen kolem ní! Chápete to? Zeptala jsem se, jak by jí bylo, kdyby její tchyně odmítala jejího mladšího syna. Na to mi odpověděla, co by s tím prý asi mohla dělat.

Je mi z toho všelijak. Od našeho rozhovoru se situace ještě zhoršila. Je schopná zavolat manželovi, ať přijde v neděli s Lucinkou na oběd, ale já s Kačkou ať nechodíme, že malá jí to tam vždycky všechno ocumlá a udělá binec.

Nevím, co mám dělat. Když jí zakážu stýkat se s oběma dcerami, ublížím tím Lucce, která babičku miluje. Bojím se chvíle, kdy si naše mladší dcerka začne babiččinu nelásku uvědomovat.

Dovedete si představit, že byste se takhle chovali k vlastním vnoučatům? Co znám babičky ve svém okolí, mezi kamarádkami, tak jsou všechny šťastné, že mají vnoučátka, a ani ve snu by je nenapadlo dělat mezi nimi rozdíly. Jenom ta naše je po téhle stránce nějaká divná.

Sandra


10.10.2013   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 102   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Babička odmítá svou druhou vnučku

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-104
monja
monja - 10.10.2013 7:30

jo a skutečně nikdy bych nepřistoupila na její pravidla hry.... chceš vidět vnučky ? přijd k nám ... chceš vidět a zveš na návštěvu jenom jednu ... trhni si ... a manžel by měl stát absolutně při tobě a při dcerách ... smajlik - 59 protože tohle je něco tak nenormálního, až to bolí u srdce ... smajlik - 82

 
monja
monja - 10.10.2013 7:25

rychenza: hrozný ale pravdivý ... je to bába sobecká smajlik - 48smajlik - 36smajlik - 82

 
PEGG
PEGG - 10.10.2013 7:25

sallie - 10.10.2013 1:03smajlik - 47

 
rychenza
rychenza - 10.10.2013 7:19

Ja bych ji rekla, ze jsem vzdycky doufala, ze az se vdam, ma tchyne bude uz v Panu a ona je tu tedy uz jaksi navic a nadbytecna a zabouchla bych dvere. smajlik - 36
Ale uznavam, ja jsem drzka nevymachana.

 
loupák
loupák - 10.10.2013 7:15

smajlik - 56vím jak se cítíš Sandro,prožívám něco hodně podobnýho už 9 let,ze začátku jsem se taky snažila ten vztah mezi mým synem a tchánovcema nějak vytvořit,ale po několika letech jsem to vzdala,lásku si nevynutíšsmajlik - 26...o proti tobě mám výhodu,že máme jediný dítě...malej už to teď taky vidí,že babi s dědou z něho nejsou odvázaný a možná je to dobře,přišel velice brzy na to,že i když je jedinej,svět se z něho nepose.resmajlik - 58...pokud si byla schopná s tchýní vést debatu na tohle téma už jednou,znovu bych se k tomu vrátila a důrazně jí upozornila,že pokud se nezačne chovat aspoň trošku lidsky k tvojí druhorozený,omezíte návštěvy na minimum ať se jí to líbí nebo ne,jinak opravdu nevim co poradit,protože pokud je to až takhle vyhrocený a ona se ani nestydí říct nahlas,že tvoje druhá dcerka je ,,už navíc,,smajlik - 20,vůbec bych se s ní nepárala-možná si to vezme k srdci,aby neztratila kontakt s Lucinkousmajlik - 26...přeju hodně štěstí a ať se to u vás brzy urovnásmajlik - 25smajlik - 61

 
Almega
Almega - 10.10.2013 6:51

Zajímalo by mě,kolik let je této podivné "babce"??? Já bych na ní hodila kakáč,buď obě děti nebo nic,jsou to od tchýně demagogické kecy,co kdyby měla dětí deset a každé přišlo s x- vnoučaty??? Tak se před nimi zamkne na WC??? Bude dělat mrtvolu?? Opravdu divný postoj.To už bych víc chápala,že jí celkově malé děti otravujou a nehodlá se s nimi vůbec mažňat.

 
annie
annie - 10.10.2013 5:38

Panebože to je blbý důvod - třetí vnouče je nad počet...smajlik - 36 A tchýně náhodou nad počet není? smajlik - 59

 
orinka
orinka - 10.10.2013 5:28

souhlasím se Sallie, že bude lepší návštěvy u paní tchyně výrazně omezit. Proč by měla mladší vnučka trpět za něco, co nezavinila? Upřímně, i kdybych měla cokoliv proti jakémukoliv dítěti, vždycky bych se snažila, aby to na mě nebylo poznat! Dítě nemůže za to, že přišlo na svět a ten svět že je blbý.

 
Alice.
Alice. - 10.10.2013 5:26

Já myslím, že v situaci kdy vyloženě i tchyně řekla, že tu nejmladší nebere, protože je "nad počet" smajlik - 98, je to na rodiči aby zakročil. Souhlasím se Sallie, prostě bych omezila návštěvy a nastavila hranice.
Sandra je matka obou dětí a tak zcela správně cítí, že je má obě chránit.

Jestliže babička je tak citově zdegenerovaná a sobecká že je schopná vědomě ubližovat jednomu vnoučeti na úkor druhého, tak to není dobrá babička a děti z ní žádný přínos nemají. Nemá ho ani ta privilegovaná vnučka, protože s věkem začne celou situaci vnímat líp a začně si uvědomovat že je něco špatně, divně.

Není ničí povinností milovat všechny děti úplně stejně, to není ani povinností rodičů a ani to není prakticky možné.. Ale říct s chladnou hlavou, že třetí vnouče je nadbytečné a nechtěné, to je moc.

 
sallie
sallie - 10.10.2013 5:15

modroočka: záleží na dítěti.... ale když ho ten dospělej soustavně zašlapává, tak si to pak rozmyslí i s tou upřímností... (a nebo jsem prostě byla "měkká" smajlik - 68 - ale dodnes nelituju, prostě jsou lidi, s kterýma nemá cenu se moc zabývat)

 
YXH
YXH - 10.10.2013 5:14

Jo ale co delat kdyz to neprejde ani kdyz holciny budou dospele?????smajlik - 26

 
modroočka
modroočka - 10.10.2013 4:32

sallie: záleží na výchově ... malé děti jsou bezelstné a upřímné. Ještě jsem nezapomněla, jak moje děti přiváděly okolní dospěláky, včetně mě samozřejmě, do rozpaků svými upřímnými dotazy, na které čekaly jasné odpovědi...

 
sallie
sallie - 10.10.2013 1:03

Sandro, je potřeba trošku víc zapojit manžela. Když mu babička zavolá, ať přijde s Lucinkou a ne s kačenkou, protože by jí to kačenka všechno ocumlá, tak by jí měl manžel říct "tak to my tě nebude otravovat vůbec".

Prostě bych vůbec omezila styky - protože upřímně, co se od babičky naučí ta starší? Že je v pořádku být zlá, nespravedlivá a sobecká?. Nezakazovala bych ty styky úplně, jednou za čas klidně může k vám přijít na oběd (i když bude mladší ignorovat), ale rozhodně bych nepřistoupila na hrátky typu "ty smíš přijít a ty ne". A prostě to omezit třeba na jednou měsíčně a u vás a všichni.

modroočka: pokud bude babička na malou hnusná, tak se nejspíš neodváží se zeptat... vím z vlastní zkušenosti. Prostě jsem se dotyčné příbuzné vyhýbala - a poslední do čeho bych šla by bylo nějaké navazování hovoru. Já jsem jí odepsala taky - a naše vztahy se nikdy nezlepšily.

 
modroočka
modroočka - 10.10.2013 0:43

Chování babičky je ... trapné, hloupé, nelogické, sobecké.
Nařídit jí nemůžeš, aby neděla rozdíly mezi vnučkami.
Řekla bych, dej tomu čas. Neřeš to, co ještě není nutné.
Starej se hlavně o to, abyste rozdíly mezi dcerkami nedělali vy rodičové. A až nastane ta správná chvíle, sama maličká položí babičce otázku, proč jí nemá ráda. Pak uvidíš, jak se z toho bude babi kroutit. smajlik - 61

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-104
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.