Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Pes zavřený v kotci je pro mne zvěrstvo. Manžel to vidí jinak.

Pes zavřený v kotci je pro mne zvěrstvo. Manžel to vidí jinak.

Před rokem jsme s manželem koupili dům na venkově, takový starší baráček, ale byl cenově přijatelný, navíc hned obyvatelný, tak jsme neváhali. Už dlouho jsme toužili vyměnit byt ve městě za klid venkova. Byt jsem prodali, koupili dům a postupně ho dáváme do kupy podle našich představ.

Už když jsme bydleli ve městě, mluvil manžel často o tom, že by si rád pořídil nějakého pořádného psa, konkrétně vlčáka. Jako dítě prý doma jednoho cvičeného měli a často na něj vzpomínal. Když jsme se přestěhovali, začal o psovi mluvit častěji a dohodli jsme, že proč ne, k baráku pes vlastně patří.

Naivně jsem se domnívala, že naše velká zahrada je jedním z důvodů, proč si psa pořídíme. Říkala jsem si, že tady bude mít hodně prostoru k volnému pobíhání a bude mu fajn. Jenže manžel mne překvapil, když začal přemýšlet, kam umístí pro psa kotec. Nejdřív jsem si myslela, že chce kotec jen pro výjimečné případy, ale vyvedl mě z omylu.

Jeho postoj je takový, že pes bude v kotci a my ho budeme brát na procházky, na cvičák apod. V žádném případě prý není vhodné, aby takový pes běhal volně po zahradě, zvlášť, když máme malé děti. Dětem je 5 a 3 roky.

Jsem z toho dost zaražená. Sama jsem psa nikdy neměla, i když jsem po něm vždycky toužila, takže nějaké zvláštní zkušenosti s výchovou a výcvikem nemám. Ale svým selským rozumem myslím, že držet psa zavřeného většinu dne v kotci, je strašné. Byl by chudák, sám, odstrčený, odkázaný jen na to, až k němu někdo přijde a milostivě ho vyvenčí. Navíc si myslím, že když bude na děti zvyklý od štěněte, nebude žádný problém, i děti musíme naučit, jak se mají k psovi chovat.

Moje představa byla taková, že pes bude mít volnost na zahradě a navíc bude mít také přístup do domu, minimálně do chodby, ale nebyla bych proti, aby směl i do kuchyně, aby byl s námi. Vždyť je to společenské zvíře, potřebuje být se svou smečkou.

Máme ohledně toho s manželem dost velký rozpor, on mi říká, ať se do toho nepletu, že sám ví nejlíp, jak se o takového psa starat. Já tvrdím, že je pro mne představa, jak si v klidu sedím doma a pes je chudák sám venku v kotci, nepřijatelná, že v tomhle případě radši žádného psa nechci.

Jaký je váš názor? Připadá vám normální, že mají lidi psy zavřené v kotcích o svých domů? Vím, že to tak často je, ale asi jsem moc útlocitná, mně se to prostě nelíbí a připadá mi to hodně kruté.

Radka


14.11.2013   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 103   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Pes zavřený v kotci je pro mne zvěrstvo. Manžel to vidí jinak.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105
Monik
Monik - 14.11.2013 11:02

Stanik: Prosim te, muzu se zeptat? Ted si me trochu nahlodala s tema granulema ze supermarketu. My nasemu pesanovi kupujeme granule, ke kterym ma pristup porad a varim mu a to mu davam jednou denne (vetsinou maso s ryzi a mrkvi). Ale chci se zeptat, co davate psum misto granuli? Nebo mas tip na nejake lepsi granule? My jednou koupili u veterinare nejake specialni a ty nam nechtel zrat smajlik - 26

 
tornado-lou
tornado-lou - 14.11.2013 10:56

jen pro vyrovnanost - oni ti milovníci pejsánku, co se s nima nuhnají v postelích mají sklony těm zvířatům ubližovat zase jinak. namátkou - přežírání a obezita.

 
hrosinka72
hrosinka72 - 14.11.2013 10:49

Monik: On je také velký rozdíl mezi ovčákem s PP a bez (to samé jezevec). Poctivý chovatel chová na svých psech tak, že potlačuje vlastnosti nežádoucí např. agresivitu, poctivý chovatel nevhodné zvíře z chovu vyřadí ,ten, kdo to množí jen tak, protože si prostě chce prásknout štěňata, to neřeší. Proto ty kousance.
A ovčák patří mezi pracovní plemena, tak si myslím, že ten přežitek "u každého správného baráku musí být ovčák", už by měl také zmizet.
Jinak souhlas s tím, že manžel se k pisatelce chová divně.

 
hrosinka72
hrosinka72 - 14.11.2013 10:37

Stanik: Jo,jo, je to stejný kretén jako lidi, co si pořídí psa, pyšní se tím, že ho mají v domě či bytě, ale zapomenou dodat, že pořídili také klec. Jenže dokud se lidi neodnaučí jednat se zvířaty jako s věcí či módním doplňkem ke kabátu nebo baráku, budeme takové přiblblé články a dotazy číst pořád.
Já do postele beru jen malého psa + tři kočičky sphynx. Velcí psi už by se tam moc nevešli, ale stejně leží někde poblíž a irčák má navíc raději studenější povrch...A já jim to kompenzuji tak, že třeba na tu televizi koukám z podlahy, aby se po mně mohli válet, nebo si za mnou vlezou alespoň na gauč.

 
Monik
Monik - 14.11.2013 10:33

My mame psa doma a ma volnost.
Osobne bych teda nechtela k detem vlcaka, vybrala bych nejake plemeno, co se k detem vic hodi, protoze nejvic pokousani je od vlcaku a jezevciku, vlcakum moc neverim.

Jinak muj nazor je ten, ze chovani manzela je dost zvlastni. Dost me zarazila tahle veta:" ...on mi říká, ať se do toho nepletu, že sám ví nejlíp, jak se o takového psa starat."
On jako bydli v dome sam? Nebo ty jsi nesvepravna?
Jako jednou jste partneri, tak by mel minimalne brat ohled na tvuj nazor, i kdyby problematice rozumel lepe.

 
Stanik
Stanik - 14.11.2013 10:32

Kočkomilka: smajlik - 47
souhlas.. tromu mi ten pan prijde jako pako, co si porizuje psa tim vetsiho, cim mensi ma pero.. aby to kompenzovalsmajlik - 42

 
Kočkomilka
Kočkomilka - 14.11.2013 10:20

Máme psa asi o 50% většího než je vlčák a k němu 6 arů trávníku. Má zateplenou boudu a celou zahradu pro sebe. Jenže pes potřebuje člověka, je na něm závislý psychicky i fyzicky. Pokud má tvůj manžel takový přístup k psovi, bylo by lepší žádného nepořizovat.

 
Stanik
Stanik - 14.11.2013 9:58

PEGG: pes udrzuje cloveka ve forme.. to neokecas... se psem se netdelaji michelinky kolem pasu smajlik - 42 nesnasim sport... to si to dama radsi s klukama 4x denne kolem proseka, kdyz to obejdem cele, je to tak 3km prochazka. (jedno venceni).. takze nachodim vic nez 10.000, kroku denne, coz je zaklad pro to, aby clovek nekynul.

 
Stanik
Stanik - 14.11.2013 9:55

jitka 19: to bude taky dobra blbka Vase tchyne. Pes v domacnosti vyslektuje lidi na pratela a pokrytce. Kdo nema rad me psy, nema rad me a ja nemam co bych si s nim vic rekla.

 
Stanik
Stanik - 14.11.2013 9:50

hrosinka72: mluvis mi z duse, nechapu lidi , co jim pes nesmi tam a a tam.. to si psa nepordim a nemusim resit, kam se mnou smi a akm ne.jediny co jsem schopna pochopit, kdyz ho neberou do postele, ackoli ja bych bez nich neusnula smajlik - 68 jeden mi lezi v nohacha maly se tuli za hlavou...
a jsem stejneho nayoru, atkovemu kretenovi , jako je ten z clanku pes do ruky royhodne nepatri.. cimapk ho asi bude krmit s atakovymi prepotopnimi nazory? granulem ye supermarkteu, nebo zbytakama y kuchyne? smajlik - 63

 
Stanik
Stanik - 14.11.2013 9:31

hrosinka72: smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47

 
Stanik
Stanik - 14.11.2013 9:30

pes jenom v kotic je normalni tyrani, manzel je debil. To radsi psa zadneho / a ze ja je miluju, sama mam dva... psy mam uz 12 let). V tomhle by mel se mnou velky, ale opravdu velky problem.
Pokud chce psa k detem, proc ne retrievera, nebo proste neco vhodnejsiho mensiho? smajlik - 66 boze to je dement.

 
hrosinka72
hrosinka72 - 14.11.2013 9:22

Chovám psy 25 let, momentálně mám setra, ridgebacka s PP a útulkáče mix jezevce a yorka. Neuznávám ani to, že by nesměli do domu a byli jen na zahradě. Pes potřebuje dobře vychovat (nezaměňovat s výcvikem - to jsou prosím dvě různé věci!) a potřebuje být se svou smečkou. Naši psi mě následují na každém kroku. Vařím, leží u dveří kuchyně, díváme se na televizi, jsou "poskládaní okolo nás atd. atd.
Kreténa z článku bych na prvních pár měsíců strčila i se štěnětem do toho kotce a nejlépe i přes zimu, aby poznal, co tam bude štěně (=psí MIMINO) ve dne, v noci cítit a prožívat. Ona ani ta zahrada není výhra, pes potřebuje zaměstnat a ne zblbnout z ochcávání jejích čtyř rohů. To je přesně cesta k tomu, aby si stres na někom vybil kousnutím.
Vašemu manželovi pes do ruky rozhodně nepatří.

 
Sam+3
Sam+3 - 14.11.2013 8:20

Jo, pokud chtějí ovčáka, tak s PP! Budou mít záruku kvalitního psa, právě ti šmrncnutí něčím jiným nemusí být dobrá volba k dětem. Stojí dost: min. 12tisíc-ale jestli chtějí vlčáka, tak už raději s papírama.
Samozřejmě, jak píše Jarča pode mnou- kotec být může, pes potřebuje mít svoje místo-ale nechat ho otevřený a zavírat psa, jen když přijdou třeba řemeslníci, nebo pošťačka...smajlik - 47

 
Linda
Linda - 14.11.2013 8:11

Pes zvlast pokud ho budete mit od stenete se da vycvicit k detem. Chce to prisnou ruku jak na psa tak na deti, ale da se vycvicit. Nenechala bych je samotne bez dozoru, ale nevidim problem v behani psa po zahrade spolecne s detmi. Do domu se musite domluvit ka az smi, osobne mam zkusenost s malymi plemeny a ty smi vsude, ale taky poslechnou. Pes v kotci - ano venkovni pes v zateplene boude bydlici venku, ano to neni problem. Ale bouda / kotec je jenom misto na prespani a kdyz pes potrebuje chvili klid a odpocinek od deti a zazitku. V zadnem pripade pes zavreny cely den v kotci - tot muj nazor.
Vlcak potrebuje vycvik, cas a aktivitu. Mate na to cas? Mate ty nebo manzel a nebo oba dva cas litat po praci hodinu,dve venku? Mate cas jezdit jednou, dvakrat tydne na cvicak a pak doma opakovat?

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.