Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Vlastní máma mě podrazila

Vlastní máma mě podrazila

Asi jsem plná emocí a nedokážu uvažovat nějak rozumně, proto bych vás chtěla poprosit o názor na mou situaci. Docela dost jsem se totiž pohádala se svou mámou, je to mezi námi teď hodně napnuté a nejsme schopné se domluvit. Každá z nás si myslí, že je v právu.

Je mi dvaatřicet let, mám dvouletou holčičku a jsem rozvedená. Manžel od nás odešel krátce poté, co se malá narodila. Máma mi nabídla, že až budu potřebovat a budu se chtít vrátit do práce, převezme na sebe hlídání. Je v invalidním důchodu, ale celkem vitální, je taky sama, rozvedená, připadalo mi, že pro ni hlídání vnučky bude přínosem.

S dcerkou jsem zůstala doma rok a půl, pak už mne finance donutily vrátit se do práce. A tak jsme s mámou najely na systém: já ráno přivezu Anetku k babičce a odpoledne si ji vyzvedávám. Zaměstnavatel mi přistoupil na šestihodinovou pracovní dobu, což jsem ráda. Finančně je to celkem slušné, v pohodě zvládám a každý den od tří hodin jsem už zase se svou dcerkou.

Takhle to fungovalo půl roku a najednou mi máma oznámila, že od nového roku už nemám s hlídáním počítat. Rozhodla se, že si od ledna najde brigádu a začne si k důchodu přivydělávat. Už prý má i něco předjednaného.

Pro mne je to šok. Čára přes rozpočet. Zkusila jsem najít řešení, které by mohlo vyhovovat nám oběma. Rozšířím si pracovní dobu na plný úvazek a za hlídání jí budu platit, v podstatě by to měla jako přivýdělek. To nechce, musela by se prý propadnout hanbou, kdyby si brala peníze za hlídání vlastní vnučky. Další návrh, aby si tedy našla brigádu až na odpoledne a večer shodila s tím, že to by asi těžko zvládala, mít od rána na starosti dvouleté dítě a pak jít ještě pracovat.

Zkrátka a dobře, myslím, že už takhle každý den prostě hlídat nechce. Asi se vnučky nabažila a každý den se o ni starat, o to už nestojí.

Jsem z toho docela rozhozená. Jsem s malou sama, když se vrátím na rodičovskou, nevyjdu. Jesle u nás stojí přes šest tisíc korun, na to nemám, navíc si myslím, že by byla Anetka často nemocná a měla bych problém v práci. Asi mi nezbude, než si najít nějaké jiné hlídání, ale ani to si neumím představit, vzhledem k tomu, že chůvy berou cca stovku na hodinu, to je sedm set denně, to by se mi v podstatě nevyplatilo do práce chodit.

Snažila jsem se mámu přesvědčit, aby mě v tom nenechávala, že jí s náklady pomůžu, i jí klidně za hlídání nějakou kačku dám, ale je už rozhodnutá. Prý si to mám zařídit sama.

Co si o téhle situaci myslíte vy? Mám právo být naštvaná a rozčarovaná, když mě máma nechala tímto způsobem na holičkách?  

Lucie


19.11.2013   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 82   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Vlastní máma mě podrazila

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-110
Stanik
Stanik - 19.11.2013 14:31

Bellana: dneska s Tebou sohlasim na 1000%

 
Bellana
Bellana - 19.11.2013 14:22

Stanik: Jak to, že to dnešní generace nedokáže? Protože se pořád mluví o právech, ale povinnost je sprosté slovo. Zodpovědnost rovněž. A bude hůř. Jak tak vidím, jak se podlézá mláďatům, aby nedejbože jejich dušička neutrpěla, jak se jim nedostává mantinelů a omlouvají se jejich hrubosti, tak z těch mláďat vyrostou takové Lucie, které si myslí, že matka je povinná sloužit jim do roztrhání těla a vůbec je nenapadne, že matka nemá invalidní důchod jen tak, jen proto, že se jí zrovna nechtělo pracovat. To její já, já, já tam je cítit velmi intenzivně. Mezigenerační solidarita je nezbytná, ale nesmí fungovat jen jedním směrem.

 
tornado-lou
tornado-lou - 19.11.2013 14:06

Stanik: jj lucieby mela trochu vychladnout.

 
Stanik
Stanik - 19.11.2013 13:50

tornado-lou: souhlasim, ze chybi vazby.. ale nazyvat vlastni nemocnou mamu podrazackou je proste pres caru, Tecka.

 
Stanik
Stanik - 19.11.2013 13:49

Cinderella: tnhle argument je lichy.. bavime s eted a tady. Btw. nasi zvladli oboji, postarat se o nas i o sve rodice.. a taky zadne zazqaracne penize nemeli... jak to, ze dnesni generace to nedokaze?

 
tornado-lou
tornado-lou - 19.11.2013 13:41

Stanik: no, podelaly. Ani se tem chlapum nedivim, ze nechteji zodpovednost a zavazky. Proc taky, kdyz vsechno dostanou i bez zavazku. Ale nejsou to jen chlapi. Chybi kolikrat i vlastni rodina, sourozenci, tety, sestrenice, kmotry..... lidi se mocnezajimaji co se deje v jejich okoli a pak kdyz potrebuji pomoc, tak vazby chybi.
Kurnik. Pisu jak konzervativni hipisak, coz si trochu protireci. Kaslu na to, jdu si dat cokoladu.

 
Cinderella
Cinderella - 19.11.2013 13:33

Stanik: kdyby takhle uvažovali tvoji rodiče, tak si tu dneska nevykládáme, a tím končím tuhle diskusi, musím jít uspávat dítěsmajlik - 90smajlik - 68

 
Stanik
Stanik - 19.11.2013 13:21

Cinderella: ale draha, to je kazdeho rozhodnuti, jestli se postara o rodice , nebo o deti, nebo o oboji. Nikdo preci lidi nenuti mit deti s pistoli u hlavy... jen to jen o prioritach.

 
Cinderella
Cinderella - 19.11.2013 13:19

mam-ča: jak jsi přišla na to že na výchovu a zajištění Luciina vzdělání byla její máma sama??? smajlik - 26

Stanik: jak jiného??? je to hlídání jako hlídání....a víš kolik lidí se do takového stacionáře hlásí? na 1 místo stovky starých lidí, kteří potřebují doopatrovat a nic ve zlém, ty si můžeš našetřit kolik chceš, protože ty peníze neutratíš za dětismajlik - 90
ale jinak s tou emancipací s tebou souhlasím, dnešní chlapi už nejsou to co bývalismajlik - 36smajlik - 36smajlik - 36smajlik - 36smajlik - 36

 
Stanik
Stanik - 19.11.2013 13:07

tornado-lou: jakepak volebni pravo? ja jsem zminoval emacipaci obecne. Volebni pravo je zaklad.. ale zbytek jsme si stacily coby baby podelat samy. Strasne jsme musely chlapum vyrtovnat.. a oni se radi zbavili povinnosti a odpovednosti. Rozvadime se kvuli pitomostem , chlapcum pak chybi muzske vzory.. a pak to takhle dopada.

 
Stanik
Stanik - 19.11.2013 13:04

Cinderella: ale prosimte, s rodici je to neco jineho. POkud oba vydelavaji, vdy se da sehant aspon denni stacionar. Ja se snazim mit nasetreno tolik, abych se jednou o mamu postarat mohla.

 
mam-ča
mam-ča - 19.11.2013 12:56

Mě spíš zaráží, že Lucie automaticky předpokládá, že máma má povinnost jí (zřejmě do smrti) pomáhat a o vnučku se starat, bez ohledu na svůj život a svůj zdravotní stav.
Napadlo Tě Lucie, že by třeba máma mohla chtít jet do lázní, na dovolenou, nebo se stýkat se svými vrstevníky ?
Není ještě tak stará, aby si nemohla najít třeba partnera.
Pomohla Ti, když Ti bylo nejhůř, ale teď už se na to z nějakého důvodu necítí. Sama víš, jak aktivní dokáže být dvouleté dítě a jak to unavuje.
Řekla Ti to dostatečně včas, abys mohla změnit svoje plány a třeba mohla pracovat z domova.
Máma Ti umožnila získat vzdělání, což není samozřejmost když na to byla sama, pomohla v krizovém období, a co by ještě měla udělat, abys nebyla "naštvaná a rozčarovaná" ?

 
Cinderella
Cinderella - 19.11.2013 12:38

Stanik: a tenhle "problém" se netýká jenom hlídání dětí, týká se také starých nemohoucích rodičů, o které je třeba se postarat, málokdo má našetřeno tolik peněz, aby mohl opustit svoji práci a starat se o dožívající rodiče, to jsme si je taky neměli pořizovat? smajlik - 76

 
Jarča*
Jarča* - 19.11.2013 12:27

Lucko, zkusila jsem se vžít do tvojí maminky. Jsem zdravá a taky celkem vitální, přesto bych denně hlídat takhle malé dítě nechtěla.Taky občas jezdím hlídat malého vnoučka, a i když se na něj vždycky těším a užívám si ho, po víkendu se zase už těším na svůj klid. A kolik tady už bylo článků, kdy si maminky na mateřské stěžovaly, jak jim doma už začíná hrabat a dostaly spoustu rad, jak by měly občas někam vyrazit nebo jít pracovat na částečný úvazek. Třebas tvojí mamince taky začal chybět kontakt s lidmi. Ona jedna věc je výpomoc v nouzi a druhá věc mít dítě na krku dnes a denně. Já myslím, že příroda to nezařídila pro nic za nic tak, že děti má člověk v mládí, kdy má ještě hodně sil. A házet péči o svoje dítě na krk babičce a ještě být uražená, když už se jí do toho nechce, to mi nepřipadá fér od tebe.

 
sharon
sharon - 19.11.2013 12:20

tornado-lou: haranti nevděční....smajlik - 68

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-110
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.