Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Mužská a ženská nevěra. Jaký je v nich rozdíl?

Mužská a ženská nevěra. Jaký je v nich rozdíl?

Milá redakce,

už nějakou dobu navštěvuji vaše stránky a vždycky tady najdu něco zajímavého k přečtení. Ráda bych přispěla svou úvahou do vašeho Diskusního fóra. Je na téma nevěra. Kamarádky a kolegové mi říkají, že jsem ve svém názoru na tento problém příliš radikální. Ráda bych prostřednictvím diskuse na magazínu zjistila, zda mají pravdu. Možná že nejsem zdaleka jediná, kdo si myslí, že každá nevěra je špatná. Děkuji.

 

Nevěra

Slovo, které mi nahání husí kůži. Kdo se s ní setkal, ví, jak moc bolí zrada, které se dopustí milovaný člověk. Zrada někoho, komu důvěřujeme, s kým jsme jak se říká „jedno tělo, jedna duše“. A nezáleží na tom, zda je podvedený muž či žena. Oba dva to bolí stejně.

Říká se, že mužská nevěra je svým způsobem omluvitelná. Muži prý dokáží odlišit sex od vztahu a příležitostný úlet berou jen jako příjemné zpestření stereotypu. U žen je to něco jiného. Ty většinou potřebují cítit lásku a porozumění a sex je přirozeným vyvrcholením důvěrného vztahu, založeného hlavně na duševním souznění. Zatímco muž se po prožité avantýře dokáže vrátit k manželce a neleží na něm balvan nové zamilovanosti, žena, když už se „spustí“, má sklon pálit mosty, stavět vzdušné zámky a nachází se v jakémsi stavu nadoblačné poblázněnosti bez ohledu na věk.

Jenže ať je to tak nebo tak, myslím, že málokterou ženu utěší skutečnost, že se k ní nevěrný manžel vždycky vrátí jako do bezpečného přístavu. Každá nevěra je zrada a nic na tom nemění ani okřídlené „co oči nevidí, to srdce nebolí“. Jistě, pokud klamaný partner netuší, že se něco děje, je v klidu. Jenže co ten druhý, podvádějící? Vrací se domů, dělá jakoby nic...

Dnes se – alespoň podle různých výzkumů – na nevěru nahlíží jako na něco, co je takřka úplně normální. Dokonce se objevují názory, že absolutně věrný není ve vztahu nikdo. Dříve nebo později prý podlehne nějakému lákadlu každý, hlavně muži. Nějak tomu nevěřím.

Nevím, jak bych se chovala a co bych dělala, kdybych zjistila, že mi byl partner nevěrný. Jestli bych pátrala, zda to byla jednorázová záležitost, či je v tom něco „osudovějšího". Nikdy jsem v takové situaci nebyla, takže to těžko mohu posoudit. Co však vím jistě, je, že by to bolelo. Moc. Ztracená důvěra, zklamání... A víme dobře, jak je těžké důvěru získat. Nedá se vykoupit zlatem ani penězi.

Co si o nevěře myslíte vy? Považujete ji sice za nepříjemnou (pro klamaného), ale reálnou součást života? Dokázali byste svůj protějšek podvést? Odpustili byste odhalenou nevěru? A vůbec – myslíte si, že je nevěra opravdu normální? Nebo že existuje nevěra omluvitelná?

Maria


31.1.2013   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 112   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Mužská a ženská nevěra. Jaký je v nich rozdíl?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-114
Nessie
Nessie - 1.2.2013 14:29

Piafka: Dop*dele práce - a já bych ti doporučila, aby sis prvně pořádně a bez emocí přečetla moje příspěvky, než tady začneš něco mlet. Já jsem nikde netvrdila, že nevěra je pro každého přirozená a banální. Já totiž nikdy o ničem nevydávám soudy - že něco nějak JE nebo NENÍ a hotovo. Vždycky píšu jenom SVŮJ názor, SVŮJ pohled. Jsi schopna to pochopit? Jakože něco JE pro MĚ banalita. Nebo není. Ne, že to tak je pro každého, prokristapána.
Já jsem psala, že JÁ nečekám, že mi chlap bude věrný, že JÁ předpokládám, že když to udělá, tak bude natolik zodpovědný, že si vezme kondom, že JÁ bych se kvůli tomu nerozváděla a doufám že ani nehroutila. JÁ taky považuju nevěru oproti skutečným životním tragédiím za banalitu.
To jsou moje názory a postoje - a na ty mám doufám právo. Jak vidíš nevěru ty nebo Arna nebo Anička Vomáčková a jestli byste se kvůli bokovce hroutily nebo rozváděly, je mi srdečně jedno a je to jen vaše věc.
Ale nepodsouvej mi, že vydávám svoje názory za obecné pravdy -. to dělají jiní, kteří například tvrdí, že KAŽDÝ by se z nevěry hroutil.
Bylo to dostatečně ironické?

 
Arna
Arna - 1.2.2013 14:25

Nevěra = podvod, podvod = nevěra? No, zajímavé, ale těžko pochopitelné. Že by kamarádka která mě podvedla, mi byla nevěrná? smajlik - 26



 
mashanka
mashanka - 1.2.2013 13:52

Každá nevěra je zrada první řadě nesouhlasím s větou "každá nevěra je zrada" - pokud to tak někdo vidí, logicky uvidí v nevěře strašáka a naprostou katastrofu.

Myslím, že tohle každý vnímá jinak a také slovem nevěra nazve třeba něco úplně jiného. Pro mě je nevěra podvod - jakýkoli - nemusí mít sexem nic společného - třeba, když mi záměrně lže, kvůli nějakému svému osobnímu prospěchu - když se prostě nechová jako parťák.

Jestli se někdy vyspal s nějakou ženou, protože byl zvědavý, jaké to s ní je, to nezkoumám a nemám z té představy nějaké trauma - v partnerství považuji za daleko důležitější jiné věci - například to, že mám jistotu, kdyby k tomu došlo, že se a potažmo i mně ochrání před pohlavní chorobou nebo třeba dalším přírůstkem do rodiny - v tom mu věřím a to je podstatné

 
Arna
Arna - 1.2.2013 12:50

Piafka: smajlik - 61

 
sqwela
sqwela - 1.2.2013 12:47

loupák: a to čtvrtý, leží na cestě už dlouho? já jen, aby ho něco nepřejelo, dneska lidi jezdí jako blázni smajlik - 16 no ne fakt, tý jo, tak 4 dětičky se čtyřma babama..to bude alimentů, fíha..a ten pán je pěkný rozsévač a taky asi magor, ne? teda takového nebrat..ten můj ex měl jeden veliký dar - byl to dar řeči, ukecal by i mrtvýho že dejchá, ale naštěstí mně už ukecává někdo jiný a ten můj ex si už taky rozsévá jinde smajlik - 68

 
Piafka
Piafka - 1.2.2013 12:40

Nessie: Promiň, ale celá tahle debata se začala odvíjet od toho, že ty jsi celkem zarytě tvrdila, že na nárazové nevěře vůbec nic není, dokonce že je to jakási mužská přirozenost, a stačí, když bude muž používat kondom. To je první nesmysl, protože kondom před všemi pohlavně přenosnými chorobami rozhodně nechrání. Obecně řečeno, se ti tady Arna a někteří ostatní snažili naznačit, že nevěra nerovná se žádný problém a že většinu lidí zasáhne psychicky, někoho i zdravotně. Pokud ti jdou tyto argumenty proti srsti, tak prosím, ale aspoň respektuj, že má někdo jiný představy o soužití a o respektu k partnerce a neosočuj hned protidiskutéra z ironie (mimochodem, tvoje příspěvky jsou ironické skoro všechny).

 
loupák
loupák - 1.2.2013 12:19

sqwela: 10:05: smajlik - 47přesně takhle jsem to myslela,ta nevěra mýho ex mi dala takovu facku,že mi spadli růžový brejle a od tý doby už jsem si je nenasadila,ani když jsem se zamilovala do mýho (tenkrát) budoucího manželasmajlik - 58...prostě mi to otevřelo(co se týče partnerských vztahů) úplně jiný obzory,který jsem asi nikdy před tím nechtěla vidět a za to jsem opravdu rádasmajlik - 45...samozřejmě,že by mě manželova prokázaná nevěra nejdřív posadila na židli,ale jsem naprosto přesvědčená o tom,že bych se z tý židle honem rychle zvedla a šla dál,vstříc novým zítřkům i když by to chvíli bolelosmajlik - 58....ještě k mýmu ex,jen tak pro zajímavost,dnes má 3 děti,čtvrtý na cestě a každý to dítě má s jinou ženou,síla co?smajlik - 76jak já jsem ráda,že nejsem jedna z nichsmajlik - 81

 
Nessie
Nessie - 1.2.2013 12:05

Arna: A já po 151 opakuju, že považuju svého manžela za rozumného, zodpovědného chlapa, který ví, že pokud si chce odskočit a nechce dotáhnout domů nějaký moribundus, tak SAMOZŘEJMĚ použije kondom - to je bez debat. Takže doufám, že k nevěře pohlavní nemoci patřit nemusí.
A pro toho, kdo mi napíše, že rozumný, zodpovědný chlap si neodskakuje opakuji - pro mě nemá bokovka se zdopovědností nic společněého.

 
Arna
Arna - 1.2.2013 11:58

Nessie: Nemocema posedlá nejsem, sama si je u sebe nepřipouštím, ale pokud je tu řeč o nevěře, pohlavní nemoce k tomu tak trochu patří.

Víc psát nebudu, aby z toho nekapala ironie.smajlik - 105

 
Nessie
Nessie - 1.2.2013 11:47

smajlik - 68Arna: Nejseš těma nemocema nějaká posedlá, opravdu? Na HIV se testpovat nenechám, ale vzhledem k tomu, že manžel je dárce krve a HIV nemá, nemám ho zcela jistě ani já. A i kdy¨by? I kdybych měla chlamydie nebo syfilis? nebo rakovinu nebo cukrvku nebo roztroušenou sklerózu, tak co?? Mám se jako bát dopředu? Celý život prožít ve strachu? Spousta lidí souloží vesele s kým je napdne a nesotanou nic - a někdo jinej zase jo . A co z toho vyplývá? Spousta lidí kouří jak fabrika a rakovinu nedostanoü a někdo kouří a dostane ji, A co? Co z toho vyplývá? Jestli ty chceš prožít život v hrůze z nemocí, tak prosím - mě do toho netahej.
A jinak -píšše, že mi závidíš mou jistotu - no děkuji ti, i když ironie z toho jen kape. A nechápu proč - že by kyselé hrozny? tys věřila manželovi a on tě podvedl, takže každou jinou musí taky?
Přečti si ještě jednou mé příspěvky - píšu, že věřím, dokonce jsem o tom přesvědčená, ale když se stane, že mě manžel opustí - tak si nohu za krk nedám. Já miluju jen své děti, ostatní lidi (včetně manžela) mám ráda, některé i moc, ale jejich odchod mi teda srdce nezlomí. Takže žádná naivní husa nejsem, nemusíš mít žádné obavy.

 
sqwela
sqwela - 1.2.2013 11:36

holky: máte pravdu obě dvě svým způsobem, Arna i Nessie.. uzavřela bych to tím, že věrnost je lepší, jenže co naděláme, život to zařídí někdy úplně jinak, a pak nezbývá nic jinýho, než to přežít a jít dál smajlik - 62 stresovat se dopředu je blbost, ale být občas ostražitá a počítat i s nezdarem se vyplatí smajlik - 58

 
Arna
Arna - 1.2.2013 11:35

Pardon, syfilis, omlouvám se.

 
Arna
Arna - 1.2.2013 11:34

Nessie: A co sifilis? Myslíš že se u ženy pozná hned?

A stejně, když si čtu že by tvůj muž kvůli žádné "díře" syna neopustil, vzpomenu si na naše celebrity, to jsou plné noviny,časopisy a tv šťastných tatínků a za pár let?

 
Arna
Arna - 1.2.2013 11:27

Nessie: Ano, ale dáváš se testovat na HIV? Co ty chlamydie? Asi o nich nic nevíš, teď tě netrápí, nevíš že je máš, ale je to nejrozšířenější pohlavní přenosné onemocnění a jeho následky se projeví často až mnohem později. Něco si o tom přečeti.

 
Arna
Arna - 1.2.2013 11:24

Nessie: Přeji ti tvé štěstí a jistotu.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-114
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77176.
    Archiv anket.