Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Stydí se za to, že je babičkou?

Stydí se za to, že je babičkou?

Milé šťastné ženy,

chtěla bych vám napsat, co mě trápí. Třeba některou z vás napadne, co bych s tím mohla udělat. Je mi 25 let, jsem vdaná a máme osmiměsíční dcerku. Bydlíme s mužem u mých rodičů v bývalém výměnku, všichni máme své soukromí a naše vztahy fungují dobře.

Horší je to s manželovými rodiči. Nevím, jak to říct, ale mám pocit, že naše dcerka Adélka je nezajímá. Za těch osm měsíců u nás byli na návštěvě jednou, krátce potom, co se malá narodila. My u nich byli jen párkrát. Častokrát jsme jim nabízeli, že přijedeme, nebo je zvali, aby přijeli k nám, ale vždycky jim do toho něco vlezlo nebo se nějak vymluvili. Snažím se být tolerantní, přizpůsobit čas případné návštěvy tomu, jak by se jim to hodilo – oba ještě pracují. Ale někdy mám pocit, že se opravdu jen vymlouvají.

Když jsem na jedné z našich návštěv u nich dávala pochovat Adélku tchyni, prohlásila, že je vnučka roztomilá, ale ona se ještě necítí jako babička. Prý si vůbec neumí představit, že by někde korzovala s kočárkem a sousedi by se na ni koukali jako na starou bábu.

Byla bych ráda, kdyby dcerka v budoucnu měla s manželovými rodiči dobrý vztah. Jenže opravdu nevím, jak to zařídit, když je prakticky nezná. Je mi z toho smutno a budu vám vděčná za jakoukoli radu.

Adéla


21.1.2008   Rubrika:   |   Komentářů 117   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Stydí se za to, že je babičkou?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-117
Hawa
Hawa - 21.1.2008 13:37

dadka: no, možná mě to dřív i mrzelo, nicméně, pak udělali tihle lidi pár věcí, které mě naprosto odradily od styku s nima..... z mé strany v tom nejsou ani vlastně skoro žádné emoce - je mi úplně ukradené kdy a kdo z nich dvou kde umře, až se tak stane, tak pokud se to dozvím, z povinnosti se zůčastním pohřbu, a možná donesu i kytku......
Milovat a prožívat svoje vnoučata samozřejmě není povinnost, každý má právo volby. Na druhou stranu myslím, že jsem typický příklad toho, jak to dopadne když takováto babička s dědečkem chtějí budovat "rodinné vztahy" s křížkem po funuse.....

 
tornado-lou
tornado-lou - 21.1.2008 13:34

Stanik: jo ale stejne tak by "babicka" mohla respektovat synovo rozhodnuti mit dite a neurazet ho prohlasenima, ze je jeste na babicku mlada. do toho jaksi nema co kecat.

 
medved
medved - 21.1.2008 13:30

Stanik: ja teda myslim, ze clovek ma z titulu pribuzenskych vztahu urcite veci "povinne"....minimalne z duvodu bezne lidske slusnosti....i kdyz nekdo deti nema rad, tak se snad muze premoct a jednou za mesic se k nim hodinu chovat slusne stejne jako je slusnost chovat se slusne k partnerum svych deti...tady nikdo nemluvil o nejakem bezbrehem nadseni a hlidani kazdy druhy vikend smajlik - 11

 
dadka
dadka - 21.1.2008 13:22

Hawa: Máš pravdu, taky bych se s nimi nechtěla stýkat a vykašlala bych se na ně.

 
Stanik
Stanik - 21.1.2008 13:15

Ota: plod lasky.. ty me bavis smajlik - 34
hele.. byt vrely k mrnatum neni nikde uzakoneny jako povinnost... a pokud se s nim pani nechce vidat nemusi.. syn je snad plnoletej a svepravnej, aby mohl prani matky respektovat....smajlik - 26
a v LDN umiraji i lidi, co svy vnoucata rozmazlovali... takze tohle jako argument neberu.. kecy v kleci proste smajlik - 42

 
medved
medved - 21.1.2008 13:14

ja adelu chapu, protoze mam to samy v blede modrym...tchanovci bydli hoooodne daleko, takze se moc nevidame a ja od nich ani neocekavam nejake vychovne intervence nebo hlidani, ale proste mi vadi, ze vidim totalni nezajem o dceru smajlik - 48 preci neni takovy problem o jejich narozeninach zvednout telefon a poprat nebo poslat aspon pohled, o darcich ani nemluvim smajlik - 48proste jakoby neexistovala...a kdyz jednou za pul roku prijedeme, tak nejenze pro ni nemaji ani prkotinu typu lizatku za tri kacky, ale jeste je k obedu palivy gulas, ktery samozrejme dvoulety dite jist nemuze smajlik - 48

vim, ze mit rad vnoucata neni povinnost, neocekavam zadnou peci, horentni dary, vim, ze laska se neda vynutit, ale stejne mi to je lito...hlavne kvuli dceri, protoze si myslim, ze mit hezke vztahy s prarodici je do zivota urcite obohacujici zalezitost...ale kde nic neni smajlik - 55

 
Ota
Ota - 21.1.2008 13:12

Stanik: ale to není o tom jestli má " splněnou povinost" jestli už má "odslouženo" to je prostě o urážce jejího syna a plodu jeho lásky.
Nikde se tam nemluví o tom že by se žádalo o výpomoc, mluví se o tom, že se někdo stydí s miminem na ulici.

Takový chladní lidé pak umírají někde v LDN ve tři ráno zhruba rok potom co naposledy viděli někoho z rodiny ....


Mě by zajímalo jaké byly vztahy se snachou předtím ........

 
Hawa
Hawa - 21.1.2008 12:58

tornado-lou: souhlas - Adéla v článku neřeší to, že by babička nepřiběhla hlídat na zavolání či převzala starost o dítě místo jeho rodičů...ale to, že se vyhýbá kontaktu se svým vnoučetem, tj, normální občasné návštěvě....no, třeba se to časem srovná a děcka budou vědět, že mají babičku a dědečka, se kterými se navštěvují...a nebo to dopadne třeba jako se mnou a rodiči mého otce: protože můj otec byl v pozici neoblínbeného syna (byli celkem 4 sourozenci) a moje mamka se jeho rodičům nelíbila, páč pocházela z rozvedené rodiny, tento "vztah" se přenesl i na mě a mého bratra. za všemi svými ostaními vnoučaty jezdili a cpali jim horem dolem, my jakoby jsme neexistovali, navíc nám onu nechtěnost dávali patřičně najevo. Můj otec se to dlouho snažil "spravit", a pořád nás tlačil do kontaktu s nimi, přestože ono zájem nikdy nikterak nejevili. Pak ale pochopil, že to nemá cenu a osobní kontakt s nimi udržuje jen občas on sám. Výsledkem toho je, že otcovi rodiče jsou pro mě lidi, kteří mi 1 x za rok pošlou pohled k narozeninám.....možná je to hnusný, ale já osobně k nim nemám vztah vůbec žádný - jsou to pro mě v podstatě cizí lidi.
Největší ironií je, že vžichni oni dosud protěžovaní vnuci se na ně před pár lety postupně nykašlali, a oni jak stárnou, najednou si vzpomněli na mě a po různých příbuzných mi vzkazují, že by mě rádi viděli, jak se mám...atd. sami osobně nic....ale jak už jsem psala pro mě jsou to cizí lidi - skoro 30 let mě neznali, nemám teď potřebu se s nima stýkat.....

 
Meander
Meander - 21.1.2008 12:33

Křeček: smajlik - 72 smajlik - 63

 
Křeček
Křeček - 21.1.2008 12:27

Meander: smajlik - 34

 
Meander
Meander - 21.1.2008 12:23

No a co? Ona nemůže za to, že vy neumíte používat kondom. smajlik - 26

 
tornado-lou
tornado-lou - 21.1.2008 12:23

Viv :o): tak tak. pekne shrnute smajlik - 47

ale adela nepise, ze by chtela, aby babicka hlidala. pise, ze chce aby deti s babickou mely pekny vztah, to je myslim celkem prirozene prani.
jen je potreba nezapominat, ze pekny vztah muze mit vic podob. a ze bud prijde nebo neprijde, ale vynutit se neda.

 
LenkaT
LenkaT - 21.1.2008 12:17

ať se na babičku tchýně cítí, nebo ne, je jedno, stejně jí je, ne? smajlik - 16
Ale jinak buď ráda, že k vám pořád neleze a nemluví do všeho, do výchovy a chodu domácnosti, to by bylo horší. A když vás nepozvou, nebo nepřijdou na návštěvu, no bóže. Aspoň máš klid. To je aspoň můj názor.

 
Stanik
Stanik - 21.1.2008 11:43

ufff.. koukam, ze jsem psla jeste vice hotehtotsky, nez jindy... omlouvam se, ale fakt me to tak rozcililo, za jak samozrejme se povazuje, ze rodice se z vnoucat "podelaji" a nebudou stat o nic jineho nez je hlidat a co nejcasteji se s nima vidat...smajlik - 26

 
Viv :o)
Viv :o) - 21.1.2008 11:33

evelyn: presne tak... rozhodnuti mit ci nemit deti neni vec nikoho jineho nez potencionalnich rodicu... a jakakoliv poznamka, at uz "uz aby jste meli deti" nebo "nesmite mit deti, jsem mlada byt babickou" je jaxi mimo misu....smajlik - 26 Zrovna tak jako povazuju za naivni a drze pocitat s tim, ze kdyz si poridim ditko, musi ho kazdy zboznovat, popr. ze musi babicky a dedove hlidat... NEMUSI... kdyz si poridim dite, musim se umet spolehnout na sebe a manzela... pokud jsou babicky ochotne hlidat, je to BONUS... a velke diky jim za to... smajlik - 61

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-117
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.