Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Těsně před svatbou jsem způsobila "rodinnou katastrofu".

Těsně před svatbou jsem způsobila

Dobrý den, před dvěma lety jsem k vám psala do diskuse článek o partnerovi a jeho rodině: Přítel je pro rodinu bezplatná pracovní síla. Ráda bych napsala pokračování příběhu, protože jsem v situaci, kdy opět potřebuji poradit.

Od doby, kdy jsem psala, se situace vyvinula rozhodně k lepšímu. Bydlíme spolu s přítelem v bytě, rodiče navštěvujeme společně střídavě (zhruba každý měsíc jsme u mých i u jeho), občas tam zajede také sám a s něčím pomůže, ale všechno je v pořádku. Oni i se sestrou konečně pochopili, že má už svůj život a kromě občasných "dobře míněných rad" jsou naše vztahy skoro přátelské. Tedy spíš byly, tento týden se stalo něco, z čeho se nemůžu vzpamatovat.

Na podzim mě přítel požádal o ruku a my jsme začali plánovat svatbu. Docela jsem si to užívala, bavilo mě věci vymýšlet a nakupovat a vyrábět různé jmenovky, pozvánky, program i svatební oznámení a měla jsem radost, když jsem je dodělala a začátkem týdne poslala. Teď musím odbočit ještě k loňskému létu, kdy nás přítelova sestra s manželem požádali o půjčku 20 000,-. s tím, že do měsíce nám to vrátí. (V tu dobu švagr neměl práci, pouze fušky, nicméně asi čtvrt roku už je opět zaměstnaný.) Nakonec nám po 5 měsících vrátili půlku a o zbytku se nějak nevyjadřovali. Bylo nám to s přítelem nepříjemné, na jednu stranu to není moc peněz, na druhou to zase ale není částka, která by měla jít do ztracena. Šlo nám spíš o to dohodnout se třeba na nějakém splátkovém kalendáři než o to peníze hned dostat. Přítel párkrát nesměle na toto téma zavedl řeč, ale vždy nás odbyli stylem, že teď nemají, ale že nám to vrátí. Pak už nám bylo trapné se ptát a poslední asi 3 měsíce už se k tomu nikdo nevyjadřoval a nebavili jsme se o tom.

Pak jsem já dostala ten "chytrý nápad", že jim dvěma (přítelově sestře s manželem) do obálky s pozvánkou na svatbu přidám lísteček s velmi slušným dotazem, zda by nám nemohli po skoro roce vrátit půjčené peníze, že teď před svatbou se nám hodí každá koruna a že moc děkuju. Tohle spustilo lavinu, která se zatím nezastavila a přiznám se, že mám hrůzu, jak to skončí.

Zavolal mi rozzuřený švagr, jak si to představuju, co si to dovoluju, že on se o tom se mnou nehodlá vůbec bavit, nic mi do toho není a on si to vyřeší s mým přítelem jako chlap s chlapem. Na můj argument, že to jsou taky moje peníze, odmítl reagovat a položil mi to. To se mě docela dotklo, zavolala jsem mu zpět a řekla, že pokud se se mnou nechce bavit, tak já si nejsem jistá, že ho chci na svatbě.

Od této chvíle probíhá veškerá komunikace jen s přítelem, celá (široká) rodina odmítá jet na svatbu, tchán prohlásil, že takhle ho nikdy nikdo neurazil jako já atd. Tchyně pro změnu brečela, že se mně teda celá rodina na peníze složí. No, prostě, ani nevím, jak to nazvat. Kocourkov? Vůbec nepochopili, že jsem se chtěla ve slušnosti domluvit, jak dál, ani to, jak na mě švagr křičel.

Nevím, máte taky pocit, že jsem se zachovala jako hyena a že jsem způsobila rodinnou katastrofu? Normálně bych to asi přešla, řekla si, že dělají z komára velblouda, ale to jaksi dost dobře nejde. S přítelem jsme se škaredě pohádali, sice uznal, že mám ve všem pravdu, ale prostě jsem to neměla dělat. Přirovnal to k pohlazení (pozvání na svatbu) a následné facce (žádost o vrácení peněz). Nevím, kdybych jen tušila, co se stane, tak to samozřejmě neudělám, mě prostě jen nenapadlo, že se kvůli něčemu takovému může někdo urazit do morku kostí.

Prostě tomu nerozumím, nepřišlo by mi divné udělat to v mé rodině, ale asi jsem fakt hloupá. Teď tedy nevím, co dál. Nejradši bych celou svatbu zrušila, ale to už nejde, přítel si to ani nepřeje. Chce jet za rodičema, omluvit se, pokusit se jim to vysvětlit a že se uvidí. Jenže já nějak nemůžu, nevím, za co bych se rodičům měla omlouvat? Nebo myslíte, že to je jediná možná cesta?

 

catja


15.5.2012   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 117   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Těsně před svatbou jsem způsobila "rodinnou katastrofu".

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-119
catja
catja - 15.5.2012 7:57

A ke vztahům - je to přítelova sestra a její manžel (ne dva bratři). Oni (přítel a jeho švagr) spolu taky zas tak moc nevycházejí (švagr je hrozný cholerik), přítel by to právě nejradši snad nechal tak (už mi i nabízel, že ty peníze do společné kasy dá pro klid rodiny ze svého), ale já právě nechci, aby to takhle vyšumělo. A s tchánovcema to je těžké, oni se právě velmi rádi míchají do všeho (i když jim jsem samozřejmě nic neříkala, opravdu to bylo určeno jen švagrovi a švagrové)

 
Deafina
Deafina - 15.5.2012 7:56

Udělala jsi sice velkou hloupost, netaktnost, ale dobře tak! Aspoň se takto ukázalo, co všechno se může od koho očekávat.

 
catja
catja - 15.5.2012 7:45

Ahojte, díky za názory. Já se v tom právě plácám - nejradši bych svatbu odsunula, jenže skoro vše je zařízené, navíc zveme spoustu kamarádů a samozřejmě moji rodinu, se všemi vycházíme bezvadně, tak by jim určitě bylo líto, kdybych to rušila nebo nějak odsouvala (ani nevím, jak to zdůvodnit). S každým, s kým jsem mluvila, stojí za mnou (já si totiž opravdu už připadám jako hloupá kráva, pořád všechno řešíme ve slušnosti, už jsem se fakt bála se na ty peníze ptát, tak v psané formě to pro mě bylo prostě jednodušší), jenže nejvíc mě mrzí reakce přítele. Prošli jsme si taky spoustou problémů (bouračka, zamlklé těho, IVF) a vždy stál při mně, jen když jde o jeho rodinu, tak se chová hrozně... To mě mrzí. Zas chápu, že rodiče má jedny a nechce mít s nima problémy.

 
tornado-lou
tornado-lou - 15.5.2012 7:38

přikládat k pozvánce žádost o vrácení dluhu bylo velice netaktni, ale to už asi víš. opravdu to budí dojem jako by mohli přijít jen když vrátí.
jinak máš samozřejmně pravdu, peníze by vrátit měli, křičet by na tebe neměli atd. situace v rodině řeší ti, kterých se týkají nejmíň nebo kteří do nich nejmíň vidí.
v tomto případě švagr a skoro švagrová. proboha, dlužník a věřitel jsou sestra a bratr. nechte je, ať si to vyřeší sami. ty mluv s přítelem, ona bude nejspíš mluvit s manželem, ale o penězích ať se baví jen oni dva, bez vás. obejde se to bez urážek a scén. s tchyní a tchánem se na téma pujčené peníze vůbec nebavte, jich se to nijak netýká.

 
Linda
Linda - 15.5.2012 7:33

Udelala jsi blbost, ale to nakonec vis sama. I kdyz oni (svagrovka s svárou) si asi mysli, ze jim tech 10 tácu spadne do klina smajlik - 36. Neomlouvala bych se, pokud se chce pritel omluvit, je vul, ale je to jeho rodina jeho problém. Nevim, neznám vase prizbuzné, z mé zkusenosti s rodinou mého manzela - jednou bych se omluvila (navic za neco za co nemuzes) a do konce zivota bych jim slouzila za rohozku. Ani omylem. A to ze neprijdou na svatbu a urazila jsi je atd...kecy. Chteji te zahnat do kouta a docela se jim to dari. Nebavila bych se o tom uz vice, pokud se chce bavit pritel s rodinou na toto tema, tak at se bavi, ale bez tebe. Pokud bude nekdo vyhrozovat nepritomnosti na svatbe a pod, ve vsi slusnosti bych odpovedela, ze ty bys je tam ráda videla, ale je to jejich svobodná vule a nikoho nenutis. Evidentne v tyhle rodine se vrele vztahy nevypláci a i kdyz se vztahy vylepsili a po tomhle se zase vylepsi, tak vzdycky budou "cekat" kdy zase slápnes vedle, aby si smlsly.... mozná to neni pravda, ale pusobi tak na me. Pevné nervy holka !!!
PS. stoji ten chlap DOOPRAVDY zato??? Takovyhle cirkus a komedii mit k vuli kazdy ptakovine do konce zivota smajlik - 26

 
Nika1
Nika1 - 15.5.2012 7:29

Vy jste katastrofu nezpůsobila. To vychcaný švagřík, který není schopen za půl roku vrátit po částech 10tis. Kč. Já chápu, že vás to štve, urgovali jste je několikrát, tak jaképak ohledy. Taky nevím, co se do toho míchají tchánovci. Tak téhle vypečené rodince bych svatební hostinu neplatila. Chtěla bych svatbu jen se svědky, přece těm kyselým ksichtům nebudete platit hostinu a jinak podlézat, aby se milostivě zatvářili přívětivě a odpustili, že chcete vrátit rok starou půjčku, kterou jste x-krát urgovali. Chování švagra mě zaráží, to jeho hulvátství, jako dojná kráva to jsme mu byla dobrá, ale hlavně do ničeho nekecat.

 
ax
ax - 15.5.2012 7:16

Já bych se asi neomlouvala. Možná nebylo příliš vhodné strkat vzkaz k pozvánkám na svatbu, ale když není blbé švagrovi, že nesplácí, proč by mělo být něco blbé tobě???
Ještě bych se zeptala přítele, zda se náhodou spolu se švagrem nedomluvili na jiných podmínkách splácení či zda mu dluh dokonce neodpustil, ale pokud ne a peníze byly společné, tak jsi z mého pohledu v právu.
Sama vycházím z toho, že mám kolem sebe pár lidí, kteří mají rozpůčované po všech známých, pořád fňukají, jak nevychází, nesplácí, ale utrácí za takové kraviny, že člověku zůstává rozum stát.
Je dobře, když si lidé pomáhají, ale nikdo tu pomoc nesmí brát jako samozřejmost či si ji dokonce vynucovat hysterickýma scénama.

 
orinka
orinka - 15.5.2012 5:32

Mně se to jeví celé bláznivé - tak půjčili jste jim? Slíbili to vrátit? Bohužel, písemně to asi nemáte, ale zdá se mi na hlavu postavené vyčítat, když chcete svoje peníze zpátky. Nechci být zlá, ale nemůže to být třeba tak, že švagr prostě ty peníze vrátil bráchovi, tvému příteli, ten je nějak odklonil a teď je z toho rodinná tragédie? Vím, to je přitažené za vlasy, ale je varující, jak se k tobě celá rodina chová. Asi bych se svatbou vůbec posečkala.smajlik - 42

 
Verera
Verera - 15.5.2012 0:49

Na druhou stranu po poněkud nešťastném upozornění na dluh by rozumný dlužník zvedl telefon, omluvil se, že nezaplatil, řekl by že třeba nemá a dohodl se co s tím. A mohl by samozřejmě i připojit výtku, že to nemuselo být připomenuto zrovna tímhle způsobem, že se jich to trochu dotklo. Ale přiznat svůj díl viny.

Takhle si představuju reakci férového chlapa, který buď zapomene nebo je v situaci kdy nemůže splácet a je mu z toho trapně. A to bych taky řekla rodině, pokud se do tebe pustí.

Švagr bude zřejmě ješitný pitomec, který než by přiznal svoji vinu za něco, tak osočuje široké okolí a dělá ze sebe chudáčka.

Ježiš jak já nesnáším ješitné chlapy. To je snad jedna z nejhorších vlastností.

 
modroočka
modroočka - 15.5.2012 0:40

Jedno židovské přísloví říká: "Chceš-li ztratit přítele, půjč mu peníze."
Nechápu, proč na Tebe rodina z přítelovi strany křičí. Půjčili jste jim peníze a jejich povinností je sumu vrátit. Pokud nemají celou částku, což je možné díky sníženým příjmům, je slušností i nutností pro zachování dobrých vztahů vracet alespoň po částech. Neexistuje žádná výmluva či ticho po pěšině. A protože dlouho mlčeli, připomněla ses. Pokud se rodina složí, ber peníze bez váhání. A příště než něco půjčíš, udělej si domácí smlouvu s podpisy a všemi detaily...

Jeden příklad z USA: otec šel předčasně do důchodu, znovu se oženil. A občas potřeboval od syna pomoc - někdy finance na opravu svého domu, jindy radu, či vyřízení právních záležitostí. Nikdy mu nemusel peníze vracet, ale vždy na úřadech byla uvedena suma, kterou syn do domu vložil. Díky tomu po tatíkově smrti manželce nezůstala vlastní střecha nad hlavou. Ale je zajištěná jiným způsobem, takže se nikdo nemusí hádat o nic. Prostě je všechno jasné. Ač se nám to může zdát hloupé, je to způsob, kdy nikdo nikoho neokrádá.

 
Verera
Verera - 15.5.2012 0:37

Já nějak nechápu, co s tím má společného tchyně a tchán. Proč se uráží. To si šel švagr stěžovat, že sis dovolila požádat ,aby vrátil peníze? To mu není hanba?

Je fakt, že přikládat to do svatebního oznámení, to nebyl dobrý nápad, to se asi dá udělat tam, kde jsou dobré vztahy mezi lidmi a ti druzí se chytnou za hlavu, ale dokážou uznat svoji chybu, což nebude tenhle případ.

Se svým vztahem k svatbám bych uvítala, že se zbavím veškerého příbuzenstva a udělám si malou svatbu podle sebe. Ale to nemusí vyhovovat každému.

Omlouvat se? No, spíš bych šla vysvětlit přítelově rodině, že tedy uznávám, že tahle forma nebyla nejvhodnější, ale že jsem nečekala, že z toho bude někdo dělat takové divadlo a že by se švagr zase měl omluvit za svoji reakci. A domluvit se na splátkách když už je o tom řeč.

Ale omlouvat se za to, že chci vrátit dluh, který měl být dávno vrácený, to snad nemyslí nikdo vážně.

Pro příště ale souhlas se sallie- problematické věci by měl řešit ten, kdo z té rodiny pochází, přece jen od něj se snese víc.

 
sallie
sallie - 15.5.2012 0:24

souhlas s Kassy... jet, omluvit se za způsob komunikace, ale trvat na vrácení peněz (respektive na domluvě, kdy peníze vrátí).

Poučení pro příště - nech s jeho rodinou jednat přítele a rozhodně se nesnaž nic řešit bez něj (on by měl být ten "nárazník"). Navíc on je zná a on má lepší představu o tom, co bude jak fungovat....

 
Kassy
Kassy - 15.5.2012 0:20

No holka, zachovala ses, jak to říct slušně... jako slon v porcelánu. Na vrácení peněz samozřejmě máte právo a za nos by se měl chytit především švagr, ale přikládat žádost o vrácení půjčky do obálky s pozvánkou na svatbu byl opravdu hodně hloupý nápad. smajlik - 76 Vždyť je to jako bys jim naznačovala, že jsou zváni podmínečně, jen když vrátí půjčku. Nebo je citově vydírala, že ty peníze nutně potebujete právě na svatbu. Švagrovi je asi nepříjemné, že peníze nemá a nemůže půjčku vrátit a ještě by to měl přiznávat "cizí" ženě a proto reagoval tak, jak reagoval.
Jasně, že před svatbou se hodí každá koruna, ale řešení těchhle dvou záležitostí mělo zůstat oddělené a hlavně jsi takovou věc neměla dělat bez domluvy s partnerem. Takže ano, k jeho rodině bych jela, omluvila bych se za neuvážený způsob komunikace, ale zároveň pevně dodala, že to nic nemění na tom, že švagr se ženou musí půjčku vrátit a že od nich čekáte v tomto směru aktivitu (ne nutně hned celou částku, ale aspoň třeba návrh splátek nebo něco), nikoli že budou hrát mrtvé brouky a urážet se, když se připomenete. Zároveň bych zdůraznila, že peníze jste půjčili s přítelem společně, mluvit do toho máte co oba a že si nehodláš nechat líbit, aby na tebe někdo rozzuřeně křičel. Tedy, ještě lepší by bylo, kdyby tohle své rodině sdělil tvůj přítel a postavil se v tomhle za tebe.

 
surika7
surika7 - 15.5.2012 0:10

Nejlepší by bylo, kdybyste udělali jen malý obřad se svědky a za ty peníze co by stála opulentní hostina pro znesvářenou rodinu jeli raději někam na dovolenou.Doufám, že máte na tu půjčku peněz nějaký ten podepsaný doklad, jinak také můžete o ten zbytek klidně přijít.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-119
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77188.
    Archiv anket.