Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Těsně před svatbou jsem způsobila "rodinnou katastrofu".

Těsně před svatbou jsem způsobila

Dobrý den, před dvěma lety jsem k vám psala do diskuse článek o partnerovi a jeho rodině: Přítel je pro rodinu bezplatná pracovní síla. Ráda bych napsala pokračování příběhu, protože jsem v situaci, kdy opět potřebuji poradit.

Od doby, kdy jsem psala, se situace vyvinula rozhodně k lepšímu. Bydlíme spolu s přítelem v bytě, rodiče navštěvujeme společně střídavě (zhruba každý měsíc jsme u mých i u jeho), občas tam zajede také sám a s něčím pomůže, ale všechno je v pořádku. Oni i se sestrou konečně pochopili, že má už svůj život a kromě občasných "dobře míněných rad" jsou naše vztahy skoro přátelské. Tedy spíš byly, tento týden se stalo něco, z čeho se nemůžu vzpamatovat.

Na podzim mě přítel požádal o ruku a my jsme začali plánovat svatbu. Docela jsem si to užívala, bavilo mě věci vymýšlet a nakupovat a vyrábět různé jmenovky, pozvánky, program i svatební oznámení a měla jsem radost, když jsem je dodělala a začátkem týdne poslala. Teď musím odbočit ještě k loňskému létu, kdy nás přítelova sestra s manželem požádali o půjčku 20 000,-. s tím, že do měsíce nám to vrátí. (V tu dobu švagr neměl práci, pouze fušky, nicméně asi čtvrt roku už je opět zaměstnaný.) Nakonec nám po 5 měsících vrátili půlku a o zbytku se nějak nevyjadřovali. Bylo nám to s přítelem nepříjemné, na jednu stranu to není moc peněz, na druhou to zase ale není částka, která by měla jít do ztracena. Šlo nám spíš o to dohodnout se třeba na nějakém splátkovém kalendáři než o to peníze hned dostat. Přítel párkrát nesměle na toto téma zavedl řeč, ale vždy nás odbyli stylem, že teď nemají, ale že nám to vrátí. Pak už nám bylo trapné se ptát a poslední asi 3 měsíce už se k tomu nikdo nevyjadřoval a nebavili jsme se o tom.

Pak jsem já dostala ten "chytrý nápad", že jim dvěma (přítelově sestře s manželem) do obálky s pozvánkou na svatbu přidám lísteček s velmi slušným dotazem, zda by nám nemohli po skoro roce vrátit půjčené peníze, že teď před svatbou se nám hodí každá koruna a že moc děkuju. Tohle spustilo lavinu, která se zatím nezastavila a přiznám se, že mám hrůzu, jak to skončí.

Zavolal mi rozzuřený švagr, jak si to představuju, co si to dovoluju, že on se o tom se mnou nehodlá vůbec bavit, nic mi do toho není a on si to vyřeší s mým přítelem jako chlap s chlapem. Na můj argument, že to jsou taky moje peníze, odmítl reagovat a položil mi to. To se mě docela dotklo, zavolala jsem mu zpět a řekla, že pokud se se mnou nechce bavit, tak já si nejsem jistá, že ho chci na svatbě.

Od této chvíle probíhá veškerá komunikace jen s přítelem, celá (široká) rodina odmítá jet na svatbu, tchán prohlásil, že takhle ho nikdy nikdo neurazil jako já atd. Tchyně pro změnu brečela, že se mně teda celá rodina na peníze složí. No, prostě, ani nevím, jak to nazvat. Kocourkov? Vůbec nepochopili, že jsem se chtěla ve slušnosti domluvit, jak dál, ani to, jak na mě švagr křičel.

Nevím, máte taky pocit, že jsem se zachovala jako hyena a že jsem způsobila rodinnou katastrofu? Normálně bych to asi přešla, řekla si, že dělají z komára velblouda, ale to jaksi dost dobře nejde. S přítelem jsme se škaredě pohádali, sice uznal, že mám ve všem pravdu, ale prostě jsem to neměla dělat. Přirovnal to k pohlazení (pozvání na svatbu) a následné facce (žádost o vrácení peněz). Nevím, kdybych jen tušila, co se stane, tak to samozřejmě neudělám, mě prostě jen nenapadlo, že se kvůli něčemu takovému může někdo urazit do morku kostí.

Prostě tomu nerozumím, nepřišlo by mi divné udělat to v mé rodině, ale asi jsem fakt hloupá. Teď tedy nevím, co dál. Nejradši bych celou svatbu zrušila, ale to už nejde, přítel si to ani nepřeje. Chce jet za rodičema, omluvit se, pokusit se jim to vysvětlit a že se uvidí. Jenže já nějak nemůžu, nevím, za co bych se rodičům měla omlouvat? Nebo myslíte, že to je jediná možná cesta?

 

catja


15.5.2012   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 117   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Těsně před svatbou jsem způsobila "rodinnou katastrofu".

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-119
Monik
Monik - 15.5.2012 10:36

Stanik: 10:03 Co po svatbe. Ale az bude na matersky..
Uz ted je mi ji lito

 
Monik
Monik - 15.5.2012 10:31

Verera: 9:44 Boze. Tak tyhle slova si nekam prepisu.
Obcas mam pocit, ze je manzel pubertak, ale tyhle tvoje slova to naprosto vystihujou smajlik - 80
A jeste kdyz to parkrat zkusil, nasadila slzicky smajlik - 76
Boze, dej mi silu smajlik - 81

 
Monik
Monik - 15.5.2012 10:29

loupák: Linda: 9:43 V klubu jo? Tak to se koukam mam na co tesit. Protoze me rikali lidi kolem me neco podobnyho smajlik - 80smajlik - 42

 
Viv :o)
Viv :o) - 15.5.2012 10:18

sevenofnine: Stanik: jo... dela to na mne dojem falesne "soudrznosti", tchanovci, kdyby byli moudri, tak se do toho vubec nemontujou a nebudou se stavet bud na jednu nebo druhou stranu... tim vlastne nadrzuji jednomu z deti. Catji pritel na mne dela dojem vystraseneho kluka (bojuje o pozici ditete, na jehoz stranu se rodice nepostavili, coz, jak uz se tu psalo, neni chovani dospeleho jedince)... neni spatne, ze chce byt s nimi zadobre, ale ne za kazdou cenu. Nechat sebou vorat jen pro klid v rodine, to se mi moc nelibi. Kazdopadne, at uz Catja nejakou komunikaci s nima zacne, tak by mela ale v klidu po nich chtit splatkovy kalendar, ktery se bude dodrzovat. Maximalne bych pripustila, ze forma, kterou jsem se o penize prihlasila, byla nestastna, nicmene to nemeni nic na tom, ze dluhy se splacet maj... smajlik - 26

 
Stanik
Stanik - 15.5.2012 10:07

Viv :o): no prave... pritel je naplacena pracovni sila, odkejva rodince vsecko... a mila zlata co si ho vezme si fakt pomuze, budou vydelavat na vacuranyho svagra..a beda kdyz budou chtit vratit pujcene prachy, nebo nedejboze, kdyz mu pujcit nebudou chtit. A co tepve ,az by si poridili mimino. Tohohle chlapa bych si fakt vazit nemohla, natoz se nej vdat.

 
sevenofnine
sevenofnine - 15.5.2012 10:04

Viv :o) : taky se mi rodinka nelíbí, ale ještě horší je přístup přítele, ano máš pravdu, ale půjdeme se omluvit a zkusíme to urovnat ... z toho bude ještě pořádný průšvih :-(. Catja nemá šanci uhájit slušnou pozici v této rodině ... :-(

 
Stanik
Stanik - 15.5.2012 10:03

loupák: souhlasim.. kdyz ji takto valcuje ted, bude i dal..a po svatbe mnohem hur.smajlik - 66

 
Viv :o)
Viv :o) - 15.5.2012 9:56

Mno, myslim, ze k te pozvance si to davat nemela, ale pripomenout se splacenim je v poradku... jen ta forma, jak si to udelala, ti podle me trosku ulitla... smajlik - 68
Co mi prijde neuveritelne je spis reakce svagra... kdyz nekomu dluzim, urcite si nedovolim na nej jecet. To silne prestrelil on. A nechapu proc jako tchan s tchyni se urazeli, ty jsi to dala i do jejich pozvanky? Asi ne, ze. Me se tahle rodina ale vubec nelibi smajlik - 66

 
ax
ax - 15.5.2012 9:51

Luciq: Ne, nepřijde mi to netaktní. Pokud je někdo natolik vyčůraný, že rok dluží a dělá mrtvého brouka a v konečné fázi ze mě udělá ještě vola, že chci zpět svoje peníze, netaktní mi nepřijde nic. Naopak obdivuju odvahu každého, kdo si umí vymoct svá práva. Proč se má ustupovat neseriózním dlužníkům, nepřizpůsobivým menšinám a dalším takovým?

Udělala chybu, že se pletla do manželovy rodiny, což se jí vymstilo. Ale obdobně kolem sebe kope hodně dlužníků, takže ten princip mi přijde správný.

Ano, upomínku klidně mohla dát do vánočního dárku. Spíš se nabízí otázka, zda ještě cpát dárky někomu, kdo už tak žije z mých peněz.smajlik - 42

 
sevenofnine
sevenofnine - 15.5.2012 9:50

já mám osobní zkušenost, že dokud jsem slušná a taktní tak s dlužníkem nic nesvedu. Přijde mi "vtipné", že se má catja stydět a omlouvat za to, že si dovolila urgovat bezúročnou pujčku rok po splatnosti. Ať si příště švagr pujčí u banky nebo Providentu a zkusí rok neplatit ...

 
mam-ča
mam-ča - 15.5.2012 9:48

Na Tvém místě bych přehodnotila, jestli se chci vdát do takové rodiny. Ano, bohužel si se svým přítelem, který nechá svou rodinu aby se k němu chovala jako k hadru na podlahu, bereš i jeho širší rodinu.
Jedinou variantu, kterou vidím, je - oželet 10 tisíc (přijdeš v životě ještě o mnohem víc), odstěhovat se aspoň 200 km od téhle vypráskané rodinky a svatbu si udělat jen se dvěma svědky, ev. s Tvými rodiči a případnými sourozenci.
Příbuzným z partnerovy strany bych pak poslala jen oznámení : X + Y oznamují, že byli oddáni...
Reakce tchýně, tchána...a povedeného švagra, je Ti doufám včasným varováním, že žádné kamarádšofty nebudou. A ten Tvůj "bačkora" taky za moc nestojí, když se Tě nedokáže zastat.

 
Verera
Verera - 15.5.2012 9:47

Úplně jsme si představila, jak švagr nakonec na svatbu přijde a s velkodušným gestem jim dá jako svatební dar těch 10 dlužných tisíc ještě s nějakým pichlavým komentářem.smajlik - 80

 
Verera
Verera - 15.5.2012 9:44

loupák: No to je právě to dítě, které se bojí ozvat i když je v právu, protože by maminka byla smutná. To není jednání dospělého člověka.

 
Linda
Linda - 15.5.2012 9:43

loupák: vítej v klubu smajlik - 54. Sice me od zacátku varoval sesty smysl, ze manzelova rodina bude zázitek, ale nakonec me ukecala moje rodina stylem "hele beres si jeho a ne jeho rodinu"... já vul jim to uverila!!!!

 
PEGG
PEGG - 15.5.2012 9:43

No, netaktní to od tebe asi bylo, ale jednání švagra je taky netaktní a to daleko víc, já bych se omluvila, ale stylem: "Omlouvám se vám, že jsme vám půjčili peníze, víckrát to neuděláme. Zbytečně jsme se kvůli tomu pohádali a to opravdu víckrát nechci" Sice je taková omluva asi neuspokojí, ale to je hlavně jejich problém. Bohužel s některými lidmi se nedá rozumně domluvit. Nevím, za co by ses měla omlouvat a hlavně proč rodičům?
Nesnáším velké svatby, stojí to spoustu peněz a většinou se něco nepříjemného semele. Já zažila svatbu, kde se nejdřív pohádali a poprali tchánové, obě strany se rozhádaly do krve a nakonec se porvali i ženich s nevěstousmajlik - 68 naprostá katastrofa, rodiny spolu několik let nemluvily vůbec a nikdy už se to nesrovnalo úplně.
Svatba má být událost pro ty dva a ne pro široké davy, které vás stejně pomluví a zkritizují kde co. Dnes se alespoň dávají většinou peníze, ale dřív se sešly několikery hodiny,skleničky, nepotřebné kýče a spousta nepotřebného haraburdísmajlik - 76
Přeji hodně smajlik - 45 a pevné nervy, budeš je v té rodině zatraceně moc potřebovatsmajlik - 61

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-119
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77194.
    Archiv anket.