Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Mám strach, že mé děti u prarodičů zvlčí

Mám strach, že mé děti u prarodičů zvlčí

Jsem rozvedená, mám dvě děti ve věku 7 a 5 let. Před rokem a půl jsem se seznámila se svým současným přítelem, který je svobodný a bezdětný, ačkoli už je mu pětatřicet let. Na mé děti si však zvykl velmi rychle, i ony na něj a panuje mezi nimi oboustranně pěkný vztah.

I jeho rodiče mé děti přijali velice dobře, myslím, že absencí vnoučat dost trpěli. Dokonce nám letos nabídli, že by si je v létě vzali na čtrnáct dní na chalupu, kde by se o ně část léta postarali. V první chvíli jsem to velice přivítala, pokrýt celé léto je pro mne vždycky docela oříšek a ty dva týdny by mi v tomto ohledu dost pomohly.

Narazila jsem však na zásadní rozpor a teď nevím, jak se správně zachovat, protože na společný pobyt na chalupě se už těší jak rodiče, tak i děti. Problém je v rozdílném přístupu k výchově a ke stravování, ve němž se s rodiči mého přítele neshodnu.

Od malička se snažím vést děti ke zdravému životnímu stylu, dlouho jsem jim nedávala ani žádné sladkosti, až v poslední době občas ustoupím a nějaký pamlsek jim koupím. Přesto pečlivě hlídám, co jedí a pijí. Nemyslím, že jsem v tomto ohledu nějak přehnaně fanatická, i když přísnější než většina ostatních matek asi budu. Stejně je to i s televizí. Nikdy mi nesloužila jako odkladiště dětí, abych měla chvíli klid. Dívají se na Večerníček, Kouzelnou školku a v neděli ráno na pohádky.

Rodiče mého přítele však mají jiný životní styl. Jeho maminka má tendenci dětem hodně podstrojovat, pořád peče nějaké sladké koláče, dělá pudingy, i jejich běžná strava má k té zdravé hodně daleko. Potrpí si na českou klasiku, knedlíky, omáčky apod. jsou u nich na denním pořádku. Navíc televize u nich běží celý den jako kulisa. Nic proti tomu, je to jejich věc.

děti u prarodičů zvlčíJenže jak to vyřešit v souvislosti s mými dětmi, které jsou vedeny zcela odlišně. Mám obavu, aby se mi za ty dva týdny „nezkazily“ a nezačaly pak to, co jim bude dopřáno tam, vyžívat i doma. Zkusila jsem s rodiči promluvit, vysvětlit, jak bych si představovala, že budou mé děti u nich jíst a trávit čas (televizi jsem vyloženě zakázala) a jejich reakce nebyla zrovna příznivá, na jejich stranu se postavil dokonce i můj přítel.

Pokud se prý budou o mé děti starat, musí ony i já respektovat jejich pravidla. Podle nich jsem přehnaně úzkostlivá a děti potřebují více volnosti. Maminka tvrdí, že na svých zvyklostech stran vaření nic měnit nebude, však na to mé děti neumřou. To řekla doslova. Ohledně televize sice slíbili, že budou děti hlídat, aby před ní zbytečně nevysedávaly, ale moc přesvědčivě to neznělo.

A já teď nevím, jak se mám zachovat. Moc si vážím jejich nabídky, že si děti na dva týdny vezmou, mám však obavu, aby mi během těch pár dnů nezbořili všechno, o co se v rámci výchovy svých dětí celé roky snažím. A navíc se nemůžu zbavit dojmu, že by měli respektovat mne jako matku a svou péči přizpůsobit mým odůvodněným požadavkům.

Jaký je váš názor?

Bára


2.7.2010   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 127   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Mám strach, že mé děti u prarodičů zvlčí

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-127
Kadla
Kadla - 2.7.2010 7:48

Nessie: Taky jsem si vzpomněla, jak se v tom článku spousta čtenářek zastávala té fanatičky smajlik - 16. A jakmile se vyskytne něco z druhého pohledu, zase je to jinak smajlik - 16. Pokud jde o mne, mne babička krmila řízkama, buchtama, bonbónama a vždycky to byla ta nejkrásnější doba mého života, na kterou nikdy nezapomenu a na svoji babičku budu vzpomínat jako na anděla (a jsem přesvědčena, že mi teď dělá strážného anděla). Není nad hodné rozmazlovací babičky. Autorka článku asi nebude o své metodě stravy a výchovy moc přesvědčená, když má strach, že se jí během 14 dní naruší. A co až budou děti chodit do školky a do školy? Krindapána...

 
Grainne
Grainne - 2.7.2010 7:47

Nika1: k tomu respektu - je naprosto nezbytné respektovat druhé a tady někdo nehodlá respektovat jiný životní styl. Být matkou samo o sobě ještě není hodno respektu, povít potomstvo umí kdekdo. Srážka s realitou - on ne každý si kecne na zadnici nadšením z toho, že já mám děti.
Dovolit babičkám pečovat o děti znamená mj. ty babičky (a dědečky, samozřejmě) respektovat a přenechat jim rozhodovací pravomoci a jejich životní styl. Pokud se jedná o ohrožení na zdraví a životě - tam samozřejmě děti nesvěřím do péče, ale ještě jsem neslyšela o zahubení dítěte buchtou, nebo knedlíkem.
Což, jak předpokládám, autorka ví velice dobře i bez nás. Pravděpodobně se jí nechce vzdát pozice té jediné důležité osoby v životě dětí, trocha žárlivosti v tom bude spíš, než obava z domácího knedlíku. Je na čase se nad sebou zamyslet, dříve, nebo později se děti začnou odpoutávat a hledat svou cestu. Poznání jiných cest ten proces může paradoxně trochu zpomalit, nic děti nebude nutit k tajným průzkumům světa a pudit je k nedovoleným věcem - protože nedovolené je skoro všechno.

 
Nessie
Nessie - 2.7.2010 7:38

Citronka: smajlik - 47smajlik - 47 Přesně tak.

 
Citronka
Citronka - 2.7.2010 7:33

Proč by měly přibírat nějaký to kilčo?????Myslim, že budou mít pohybu dost. Babička mě vždycky vykrmovala jako prasátko, ale celej den se lítalo venku, nebo na koupák, do lesa, na kolo a já byla jako proutek. A děti konečně jednou v životě uvidí buchtu nebo knedlík......

 
Nika1
Nika1 - 2.7.2010 7:26

Respektovat by Vás rozhodně měli. Už to, že se přítel staví na jejich stranu, o něčem svědčí. Z vlastní zkušenosti vím, že to není jednoduché a budu s tím bojovat také (manžel vyrostl na Vysočině s párkama a jak je přece "zdravý"). Buď je tam na 14 dní necháte s tím, že přiberou nějaké to kilčo, nejsou to 2 měsíce, tak to nebude tak strašný, a pak zase bude Váš režim (děti dobře vědí co kde smí) nebo je tam prostě nedávejte. Důvod je jasný: protože Vás jako matku nerespektují.

 
Lujza
Lujza - 2.7.2010 7:15

Já bych to zase tak úzkostlivě neřešila. Je léto, bude krásně, děti na chalupě budou stále venku a v pohybu a nějaký ten knedlík jim určitě neublíží a česká kuchyně je ta nejlepší. Já dělám taky stále nějaké buchty, vařím omáčky a českou kuchyni a já i holky jsme štíhlé a nemůžu říct, že by nám ubližovala. Jediné s čím souhlasím je televize, ale podle mě na to opravdu nebudou mít čas a večer padnou po večerníčku. Buď vděčná, že děti zažijí prázdniny na chalupě a budeš mít o ně postaráno a nech to na rodičích přítele. Tvůj přítel v těchto podmínkách vyrostl a psala jsi, že s ním máš pěkný vztah a to ho vychovali stejní rodiče, kteří se teď budou starat o tvé děti. Co by za to dala jiná žena, která by po rozvodu našla hodného muže a babičku s dědou, kteří mají rádi tvé děti, takže se neboj a pošli tam ty děti a neomezuj je zdravou výživou.

 
dadka
dadka - 2.7.2010 7:11

Příspěvky jsem ještě nestihla přečíst, ale myslím si, že to babička vystihla dobře. Za těch 14 dnů tvoje děti z její stravy neumřou.Buď ráda, že tvoje děti přijali a takové věci jako jídlo nebo televize vůbec neřeš. Babičky jsou od toho, aby svoje vnoučata rozmaszlovaly a hýčkaly, rodiče zase od toho, aby děti vychovávali. Která babička svoje vnoučata nerozmazluje! Aspoň budou mít děti na co vzpomínat.

 
Jarča*
Jarča* - 2.7.2010 7:00

Souhlasím s reakcemi ostatních, nemám co dodat. Jen jsem si vzpomněla, jak jsem taky u svojí dcery měla představu, že jí co nejdéle budu držet dál od sladkostí, a naše hodná babička (manželovo maminka) mi to zhatila, protože měla pro malou vždycky něco připraveno - a ještě to obhajovala, že přeci v těch reklamách říkají, jak je to pro děti dobrésmajlik - 68 Malá tak od dvou let vždycky sotva jsme k babi přišli, už věděla, do které skřínky si má jít. A přežila to úplně v pohodě.

 
r1911
r1911 - 2.7.2010 6:58

Na chalupě budou spíš lítat venku a zažijí spoustu dobrodružství, takže na televizi moc času nezbyde. No a ohledně jídla souhlasím s ostatními, prostě zkusí jinou stravu, stejně by se k ní brzy dostaly ve škole. Děti budou mít aspoň prázdninové zážitky. A jestli se bojíš přebytečných kil z knedlíků, tak ony to venku vyběhají, neboj, to k prázdninám taky patří.

 
Nessie
Nessie - 2.7.2010 6:47

Chachá!!! Nedávno tu byl článek o paní, která fanaticky řeší, čím krmit své batole a kecá do toho i pisatelce článku. Tak tohle je taková matka po několika letech. Už nemá batolata, ale větší děti, ale furt to fanaticdky řeší.
No a to je přesně to , o čem jsem psala - paní chytá hysterický záchvat z toho, že by děti u babičky snědly svíčkovou nebo buchtu s tvarohem smajlik - 76 Prokristapána!!!!!
Jen si vzpomínám, že tady byla spousta příspěvků, které se dotyčné fanatičky zastávaly a nechápaly, čím že to tak může taková výchova škodit. No tak tady je článek z druhé strany. Pořád to nechápete? Chudáci děti.

 
annie
annie - 2.7.2010 6:41

Jéminkote - čtrnáct dní bez zdravé stravy děti přežijou a potom se vrátí k původnímu režimu.
Buď ráda,že děti mají prarodiče, kteří jeví zájem, mají je rády a rozumí si.
Nakonec babičky jsou od rozmazlování - aspoň občas a v něčem. Děti pak budou vzpomínat na prázdniny u nich celý život.

 
mkanka
mkanka - 2.7.2010 6:41

Mám pocit, že dost přeháníš. Já své děti vychovávala a moje rodiče "rozmazlovali". Nikdy tím jejich výchova nijak neutrpěla včetně stravování a televize. Být tebou, tak jsem ráda, že si děti užijou prázdiny jinak než si je užívali dřív. Těmi pár dny výchova nijak výrazně ani utrpět nemůže a do tvého "normálu" je dostaneš dost rychle. Myslím si však, že nějakou změnu v jejich chování za těch pár dnů ani nepostřehneš. Proto ti radím, neřeš to a buď ráda, že rodiče tvého přítele o ně mají vůbec zájem

 
Juana
Juana - 2.7.2010 6:27

Chudáci děti. To asi ani nechodí do školky, ne? Tam je přece taky cpou "nezdravě" a koukají se v televizi na pohádky (na dvd). Nejvyšší čas umožnit jim nějaké vzrušení, nějakou změnu. Však ony to přežijou a budou na to vzpomínat jako na skvělé dobrodružství. Babičky jsou opravdu od toho, aby děti rozmazlovaly, naše to taky dělala. Skorotchýni bych byla vděčná za to, že se chce postarat o cizí mláďata, a ne že bych ji prudila, co má a co nemá dělat. Vždyť se stejně časem tvoje děti s běžnou stravou setkají - a je klidně možné, že jim vnucený stravovací systém časem opustí. Přežijou to, neboj se.

 
Citronka
Citronka - 2.7.2010 6:12

Tak tohle opravdu přeháníš.......K babičce jsem se vždycky nejvíc těšila na dobroty co vařila a vůbec to bylo vždycky o hodně jiný než doma a to právě bylo fajn.......Zdravá strava? Za prvé si myslim, že je to opravdu nějak nepoškodí a pokud jim zdravou stravu vnucuješ, akorát k ní budou mít odpor a ve škole si stejně pak koupí co chtějísmajlik - 96Takže si myslím, že by si měla být ráda, že chtějí děti hlídat a ne řešit úplný krávovinysmajlik - 76A jinak....pamlsek?????? To je jako pro psasmajlik - 26smajlik - 68

 
Ala
Ala - 2.7.2010 5:28

Můj názor je, že to opravdu přeháníš. Můj muž, má v práci kolegu. Má syna jen o 2roky, než je naše dcera. Nyní končil druhý ročník střední školy. Kolikrát jsem slyšela, když byl malý, co všechno musí, co nesmí. Stále zdravá výživa, uklízení, cepování., pokyny, příkazy.... Fakt je že kluka měli samotného, a byli na tu přehnanou péči dva. Nyní se dozvěděli, že kluk dva měsíce nechodil do školy. Nezapadl do kolektivu. Neuměl si prosadit svůj názor. Byl totiž odmalička zvyklý do puntíku plnit přesné směrnice rodičů. Proto si myslím, že Tvým dětem změna neškodí. Dítě není cvičená opička, která panáčkuje dle příkazů rodičů. Trocha volnosti jim prospěje. A TV není vždy jen špatná. Ráda se s dětmi dívám na komedie, a moc rádi se spolu smějeme. :-)

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-127
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.