Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Rodina se na mě zlobí, že nechci dělat chůvu

Rodina se na mě zlobí, že nechci dělat chůvu

Moje rodina – rodiče a sestra – mne osočili, že jsem sobecká a neochotná pomoci, když to potřebují. Jediný, kdo stojí na mé straně, je manžel, ale to mi není moc platné, on do vztahů mezi mnou a mou rodinou zasahovat nechce a vlastně ani nemůže. Jde o to, že sestra by chtěla, abych jí poslední tři týdny v srpnu pohlídala její dvě děti – pětileté a osmileté, kluky. A mně se do toho nechce.

Abych popsala celou situaci. Mám desetiměsíční dvojčata, holčičku a chlapečka. Od začátku prázdnin jsem s nimi na chatě rodičů, kde je veškeré pohodlí a ani mně, ani dětem tady nic nechybí. V červenci jsme tu byli většinou v širším složení – rodiče a na dva týdny přijela i sestra se svými syny. To už jsme byli trochu namačkaní, ale dalo se to.

Teď jsem tady s mými dětmi sama, rodičům skončila dovolená, i mému manželovi a sestra odjela s rodinou k moři. Poprosila mě, zda bych jí po jejich návratu nepohlídala tady na chatě její děti do konce prázdnin. Prý je nemá kam dát a když jsem na mateřské a plánuju tady ještě zůstat, bylo by to ideální, kluci by byli na vzduchu a bylo by o ně postaráno.

Na rovinu jsem jí řekla, že si to neumím dost dobře představit, být tady v podstatě sama se čtyřmi dětmi, z toho se dvěma nechodícími, ale lezoucími batolaty. Moje dvojčata mě celodenně naprosto zaměstnávají,  mám s nimi práce dost. Představa, že k nim mám ještě další dvě děti, které sice už nejsou úplně nejmenší, ale pořád potřebují dohled, se mi moc nezamlouvá. Cítím to jako velkou odpovědnost a přiznám se, že z toho mám strach. Co kdyby se něco stalo? Její kluci jsou takoví rarášci, pořád něco vymýšlejí, všude lezou, navíc mě moc neposlouchají.

Jenže ani sestra ani rodiče moje důvody nechápou, berou to jako mou neochotu a nezájem pomoc sestře, která už nemá dovolenou. Respektive má, ale šetři si ji na Vánoce. Prý by šlo vždycky o hlídání od neděle večer do pátku večer, kdy by sem všichni na víkend přijeli. Přivezli by mi nákup, abych nemusela se všemi dětmi jezdit do vesnice, slibují, že by na ten další týden vždycky navařili, abych měla práce co nejméně. Prostě se snaží udělat všechno pro to, abych na jejich požadavek kývla a můj strach z odpovědnosti úplně pomíjejí a berou to, jako že hysterčím.

Manžel mi rozumí, ví, co obnáší péče o naše dvojčata a chápe, že vzít si k nim na plný úvazek ještě další dvě děti by bylo hodně náročné.

S rodinou jsem měla ohledně toho docela vyhrocenou debatu. Máma mě ostře sjela, že se chovám jako primadona, že co si prý myslím, až mi děti povyrostou a já půjdu do práce a ona bude v důchodu, tak si klidně vezme na chatu všechny čtyři vnoučata. A já v tom vidím nepřekonatelný problém. Sestra není vysloveně uražená, ale je poznat, že ji mé odmítnutí zaskočilo, počítala s tím, že tady kluci prostě budou. Jen mě zaráží, že neměla potřebu se o tom se mnou domluvit předem, ale vyrukovala s tím těsně před tím, než odjížděli k tomu moři.

Asi už sama nevím, co by bylo správné, abych udělala. Chtěla bych se vás zeptat, jestli si taky myslíte, že jsem přehnaně odmítavá a hysterická, když jim tu chůvu dělat nechci. Troufly byste si samy ke svým dvojčatům hlídat ještě další dvě děti?

Katka


5.8.2014   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 128   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Rodina se na mě zlobí, že nechci dělat chůvu

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-128
kubikm
kubikm - 5.8.2014 8:10

já bych řekla, že to zkusím, ale jakmile zjistím, že nezvládám, děti neposlouchají a pod, že si pro ně někdo přijede - aby to i kluci měli jako podmínku, že budou poslouchat...

 
orinka
orinka - 5.8.2014 8:06

nejde jen o to děti pohlídat, nakrmit, držet v čistotě - co když ale některé z nich onemocní? Je potřeba si s nimi taky povídat, zpívat, hrát...já si opravdu nedovedu představit takového lidského robota.smajlik - 66 Je to zneužívání.

 
PEGG
PEGG - 5.8.2014 8:04

Haninka - 5.8.2014 7:51 to máš pravdu, sestra si mohla vzít dovolenou až teď a mohla být na chatě společně s dětmi.

 
Mirrka
Mirrka - 5.8.2014 8:02

Napíšem ti čerstvú skúsenosť lebo ešte teraz mi je z toho zle...Moja švagrina k nám prišla so svojimi 3 deťmi (6,5r 2,5r a 5týždňov). Doma sú aj moje deti 14 a 8 ročné. Moje deti už nepotrebujú klasický dozor ale napr. na zahrade je bazén a keď sa chcú kúpať a my sme v práci tak aby bol prítomný dospelý.
Švagriná sa ponúkla, že príde na 2 týždne, jej deti sa zabavia s mojimi navzájom, plus moja staršia dcéra už s niečím pomôže (varenie, dohliadne na deti). Ja s manželom chodíme do práce, prídeme večer čiže švagriná je s deťmi celý deň sama. Doteraz išlo všetko +/- v pohode ale včera sa jej skoro utopila 2,5r. dcéra. Moja staršia 14 ročná vie že keď sú deti v bazéne (hĺbka 1,20m) tak sa nesmie pohnúť z terasy a dohliadať na nich. Syn 8 a neter 6,5 sú pod vodou ako doma ale aj tak treba dozerať. 2,5r. neter pláva s rukávnikmi plus sú v bazéne nahádzané penové tyče. Včera však dcéra do bazéna nešla a ani nevedela že tam sú mladšie deti. Švagriná s smajlik - 87 na nich dohliadala. Potom išli všetci dnu a o chvíľu utekali deti zase von hádzať si loptu. Potom dnu prišiel syn a staršia neter. Keď švagriná začala zháňať mladšiu nikde jej nebolo. Utekali von a našli ju v bazéne topiť sa. Švagriná totiž zabudla vytiahnuť schodíky a dieťa tam skočilo bez rukávnikov. O minútu dve dlhšie a nechcem si predstaviť čo by sa mohlo stať.

Ak sa na to necítiš nerob to v žiadnom prípade. Čudujem sa že niekto by chcel zveriť deti niekomu kto to z akéhokoľvek dôvodu odmietol. Niekto si trúfa niekto nie. Niekto zabaví aj 5 detí niekto má problém s jedným. Ty sama vieš zhodnotiť na čo máš. Popravde 10 mesačné dvojčatá je zaberačka sama o sebe. Vedela by som si popri nich predstaviť max ráno sestrine deti odviesť do denného tábora a vyzdvihnúť ich poobede okolo 17tej, chvíľku zabaviť, dať večeru, uložiť spať. Ale aj to by už bolo na hranici mojich možností.

 
PEGG
PEGG - 5.8.2014 8:02

Záhul by to byl, ale já bych to pro sestru udělala. Protože vím, že když potřebuji pomoc já, pomůže mi zase ona. smajlik - 25
Prostě by se děti tak často nepřevlékaly, no tak budou mít triko od borůvek, no a co? Zvláště, když budeš mít navařeno. Namazat chleba k večeři zvládnou kluci, pojmi to kreativně, na každý chleba ať vytvoří ze šunky sýra a zeleniny třeba obličeje nebo zvířatka. Prostě se nesmí nudit a čekat co jim ty podstrčíš. Určitě pomůžou i s miminy, pohlídat kočárek venku než dáš do pračky taky zvládnou, musíš jim to podat tak, že je potřebuješ a ne že hlídáš. Píšeš, že tě neposlouchají, ono je rozdíl, jestli na ně pořád někdo ječí, že to nesmí a to nesmí a něco jiného když se jim to podá jako pomoc, kterou někdo potřebuje.
Možná mě někdo odsoudí, ale na děti se musí trošku hrát divadlo. Jednou jsem jich měla na týden pět, dvě svoje, dvě od švagrové, jedno od ségry. Já to dělala tak, že jsme chvíli blbli, třeba se honili nebo hráli s míčem nebo karty a pak jsem řekla, musím udělat to a to, prosím pojďte mi pomoct. Byli to čtyři kluci a holčička mimino. Šli všichni a ještě hádali, který co udělá. smajlik - 105

 
Bellana
Bellana - 5.8.2014 8:01

Alice.: Sama píšeš, že u prvního sis nebyla jistá v kramflecích. Katka má taky své první a hned dvojmo. Je na tom zcela jinak než ty se čtyřmi postupně. Kromě toho jsme různí. Ne každého baví starat se o děti a vymýšlet jim zábavu.

 
Alice.
Alice. - 5.8.2014 8:00

denda04: Já to vidím podobně, taky bych se do toho po hlavě nadšeně nehrnula..ale zvládnout by se to dalo i když snadné by to fakt nebylo.

Další věc je, že Katka má hodně malé děti a není zvyklá se starat o starší. Měla jsem to podobně, když moje děti byly hodně malé, tak jsem nevěděla jak si zjednat poslušnost u těch starších, prostě jsem neměla tu zkušenost. A když jsem tenkrát se staršíma dětma měla něco do činění, tápala jsem a byla nejistá a ony toho využívaly a neposlouchaly, prostě věděly že nevím jak na ně. Teď už vím a zvládám děti různých věků, protože jsem si těma věkama prošla s vlastníma dětma. Takže ještě tenhle úhel musí být pro Katku těžký.

 
Haninka
Haninka - 5.8.2014 7:54

Jo a nejsi hysterka, jsi "jen" zodpovědná, jak už tady holky psaly, co když se něco stane, prostě si myslím, že se svými dětmi máš práce a hlídání až nad hlavu.

 
Bellana
Bellana - 5.8.2014 7:53

Rodiče těch kluků jsou pěkně vykutálení. Prázdniny jsou osm týdnů, možná devět. Oba rodiče mají dohromady osm týdnů dovolené, jedni prarodiče taky osm, druzí dalších osm. A oni si neumějí naplánovat prázdniny tak, aby se prostřídali všichnismajlik - 26. Jak to dělali v letech, kdy Katka nebyla na mateřské? Asi to nějak šlo, tak nevidím důvod, proč by to nemělo jít i letos. Kromě toho je pěkná sprosťárna chtít po někom takovou službu a neprobrat to předem.

 
Haninka
Haninka - 5.8.2014 7:51

ne děvu, ale dědu smajlik - 68smajlik - 76

 
Haninka
Haninka - 5.8.2014 7:51

Když má sestra tak málo dovolené, resp. si ji šetří, tak proč si dovolenou lépe nerozvrhla? Píšeš, že v červenci jste tam byli Ty s dětmi, rodiče, sestra s dětmi - tak proč je tam nenechala s rodiči a nevzala si dovolenou na poslední tři týdny v srpnu? A sestry děti nemají tatínka a babičku a děvu z jeho strany? Tak ať se pošle na tábor, nějaký určitě sežene. Já osobně bych do toho nešla. Jak by sestra řešila hlídání, kdybys na MD nebyla? A hlavně, takováhle věc se neřeší na poslední chvíli, ale slušným dotazem včas a je nutné počítat s odmítnutím. Popravdě řečeno, mě by ani nenapadlo cpát někomu s takhle malými dětmi ještě svoje smajlik - 66

 
denda04
denda04 - 5.8.2014 7:32

Alice.: pokud má někdo 4 děti svoje je něco jiného než mít 4 děti každé z jiného hnízda (2+2) a pak Katka piše , že ji neposlouchají prostě já bych do toho nešla snad víkend ,ale tohle né ,ale to je můj názor smajlik - 58

 
HelenaPa
HelenaPa - 5.8.2014 7:11

Přesně tak, souhlasím s předešlými příspěvky. Nenech se zblbnout. Sestra je dost zpovykaný sobec, jak to tak čtu.
Máme tu teď něco podobného. Syn 8, dcera 2 a v přízemí u babičky synovec s neteří (6,4). Švagrovci si vzali 10 dní dovolenou k moři s dětma, jinak zbytek prázdnin jsou děcka tady. Sice 2 týdny je otevřená jejich školka, ale švagrová "má strach, aby tam něco nechytili", tak je tam nedá. Tchánovci jsou oba v důchodu, ale už mají své zdravotní problémy. A nedokážou své dceři říct ne. Takže mají na krku dva předškoláky, kteří si občas dělají, co chtěji, někdy na přímý pokyn udělají pravý opak - větu "Stůj, počkej na mě, nemůžeš utíkat ze zahrady!" si vyloží jako "uteč co nejdál" a pod. Tchýni jsem řekla, že ji obdivuju, že do toho jde, protože já bych se je hlídat bála, když prostě neposlechnou, i když jde o bezpečnost. Občas si říkám, proč si švagrová vůbec děti pořizovala, když je pro ni problém se o ně starat a hodí je na krk svým starším nemocným rodičům.

 
caira
caira - 5.8.2014 7:07

Jo a ještě dovětek. Moje sestra má holky stejně věkově od sebe, jako já kluky - tedy pod dva roky od sebe. Klukům je 9 a 11, holkám rok a tři. Ségra by ráda kluky aspoň na den, dva na noc domů... ale kluci jsou chůvičky, holky milují, a fakt se o ně na oplocené zahradě dokáží postarat. Přesto tam ještě nebyli... a troufám si říct, že pokud tam pojedou tak od jednoho večera do druhého.. ale týden??? Tři neděle??? Ségra není otrok, a já sama si dobře pamatuju, jaký to byl záhul , mít skorodvojky.

 
Alice.
Alice. - 5.8.2014 7:05

No, já myslím, že zvládnout by se to dalo, zase taková hrůza čtyři děti nejsou. Jsou matky které čtyři děti mají a prostě to nějak udělají. Jen by to nebyla dovolená odpočinková, byla by to práce a to dost těžká práce a stresu by tam bylo taky dost. Ale s velkou pravděpodobností byste to všichni přežili i když ty bys asi pak potřebovala dovolenou sama.

Popřemýšlela bych nad tím nakolik ty chceš v budoucnu aby ti ségra občas pohlídala děti...když teď odmítneš, možná nebude v budoucnu chtít být moc nápomocná.
Chápu že to na tebe vybafli a že se cítíš trochu podvedená, ale já za sebe bych to zkusila, s tím že bych stanovila pravidla - kluci budou pomáhat, poslouchat, bude program včetně poledního klidu. Klidně bych kluky posadila před televizi na pár hodin denně, prostě nebudou mít ideální prázdniny, ale tobě to pomůže. A pomůžeš ségře.

Ale já mluvím z pozice matky tří dětí která se na rodinné chatě taky častokrát starala o dalších x batolících se bratranců a sestřenic. Když jsem ale měla dítě první a jediné, tak jsem se moc pevná v kramflecích necítila.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-128
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.