Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Rodina se na mě zlobí, že nechci dělat chůvu

Rodina se na mě zlobí, že nechci dělat chůvu

Moje rodina – rodiče a sestra – mne osočili, že jsem sobecká a neochotná pomoci, když to potřebují. Jediný, kdo stojí na mé straně, je manžel, ale to mi není moc platné, on do vztahů mezi mnou a mou rodinou zasahovat nechce a vlastně ani nemůže. Jde o to, že sestra by chtěla, abych jí poslední tři týdny v srpnu pohlídala její dvě děti – pětileté a osmileté, kluky. A mně se do toho nechce.

Abych popsala celou situaci. Mám desetiměsíční dvojčata, holčičku a chlapečka. Od začátku prázdnin jsem s nimi na chatě rodičů, kde je veškeré pohodlí a ani mně, ani dětem tady nic nechybí. V červenci jsme tu byli většinou v širším složení – rodiče a na dva týdny přijela i sestra se svými syny. To už jsme byli trochu namačkaní, ale dalo se to.

Teď jsem tady s mými dětmi sama, rodičům skončila dovolená, i mému manželovi a sestra odjela s rodinou k moři. Poprosila mě, zda bych jí po jejich návratu nepohlídala tady na chatě její děti do konce prázdnin. Prý je nemá kam dát a když jsem na mateřské a plánuju tady ještě zůstat, bylo by to ideální, kluci by byli na vzduchu a bylo by o ně postaráno.

Na rovinu jsem jí řekla, že si to neumím dost dobře představit, být tady v podstatě sama se čtyřmi dětmi, z toho se dvěma nechodícími, ale lezoucími batolaty. Moje dvojčata mě celodenně naprosto zaměstnávají,  mám s nimi práce dost. Představa, že k nim mám ještě další dvě děti, které sice už nejsou úplně nejmenší, ale pořád potřebují dohled, se mi moc nezamlouvá. Cítím to jako velkou odpovědnost a přiznám se, že z toho mám strach. Co kdyby se něco stalo? Její kluci jsou takoví rarášci, pořád něco vymýšlejí, všude lezou, navíc mě moc neposlouchají.

Jenže ani sestra ani rodiče moje důvody nechápou, berou to jako mou neochotu a nezájem pomoc sestře, která už nemá dovolenou. Respektive má, ale šetři si ji na Vánoce. Prý by šlo vždycky o hlídání od neděle večer do pátku večer, kdy by sem všichni na víkend přijeli. Přivezli by mi nákup, abych nemusela se všemi dětmi jezdit do vesnice, slibují, že by na ten další týden vždycky navařili, abych měla práce co nejméně. Prostě se snaží udělat všechno pro to, abych na jejich požadavek kývla a můj strach z odpovědnosti úplně pomíjejí a berou to, jako že hysterčím.

Manžel mi rozumí, ví, co obnáší péče o naše dvojčata a chápe, že vzít si k nim na plný úvazek ještě další dvě děti by bylo hodně náročné.

S rodinou jsem měla ohledně toho docela vyhrocenou debatu. Máma mě ostře sjela, že se chovám jako primadona, že co si prý myslím, až mi děti povyrostou a já půjdu do práce a ona bude v důchodu, tak si klidně vezme na chatu všechny čtyři vnoučata. A já v tom vidím nepřekonatelný problém. Sestra není vysloveně uražená, ale je poznat, že ji mé odmítnutí zaskočilo, počítala s tím, že tady kluci prostě budou. Jen mě zaráží, že neměla potřebu se o tom se mnou domluvit předem, ale vyrukovala s tím těsně před tím, než odjížděli k tomu moři.

Asi už sama nevím, co by bylo správné, abych udělala. Chtěla bych se vás zeptat, jestli si taky myslíte, že jsem přehnaně odmítavá a hysterická, když jim tu chůvu dělat nechci. Troufly byste si samy ke svým dvojčatům hlídat ještě další dvě děti?

Katka


5.8.2014   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 128   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Rodina se na mě zlobí, že nechci dělat chůvu

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-128
Hanelorwe
Hanelorwe - 5.8.2014 14:22

Ženy jsou různého naturelu....některá by toto zvládla levou zadní, jiná prostě má s toho obavy.... no budiž Katce ke cti, že si na nic nehraje a narovinu řekla, že by toto nezvládla.

 
Sam+3
Sam+3 - 5.8.2014 14:03

HelenaPa: myslím, že největší rámus kvůli tomu dělali rodiče:-)

 
HelenaPa
HelenaPa - 5.8.2014 13:56

Sam+3: Máš pravdu, záleží na vztazích v rodině. Ale z toho, jak s tím asi automaticky počítaly a když Katka řekla, že se na to necítí a všichni se do ní pustili, jak je špatná, mi tak nějak nevyplývají dobré rodinné vztahy.

 
Sam+3
Sam+3 - 5.8.2014 13:44

Bellana: nevíme, jaké má vztahy se sestrou Katka, takže bych to neaplikovala na příklady typu- jedna kamarádka..apod. Je fakt, že informace, zda si pomáhají i jinak, chybí. Nemusí jít jen o hlídání.
Já jsem zvyklá léta na to, že si s hlídáním střídavě vypomáháme, ale nepočítám, jestli náhodou jsem nehlídala o 2 dny déle, než švagrová hlídala mně.
A vůbec, měla by dát na své vlastní pocity, protože co člověk, to názor.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 5.8.2014 13:44

Piafka - take si myslim, ze rodina moc nepremysli, nevim kde tu chatu maji, jake ma spojeni do mesta a nebo lekar. Mozna cerne myslenky, ale mit na starost ctyri deti. Dve co se jim nechce poslouchat, byt snima 24 hodin pet dni za sebou to je nerozum. Katka si neodpocine ani v noci, bude stale ve strehu co kde vrzne.

Kluci nejsou treba tak zlobivi, potrebuji zamestnat a mit program, aby se nenudili, to vsak nikdo nemuze zadat po Katce, ktera musi ty male krmit u toho sedet a zatim toho vyuziji ti dva rarasci k vymysleni ptakovin. jsou to deti a ty maji blbe napady.
Je jim deset mesicu mohou jim take rust zoubky a dve deti uplakane ve dne v noci.

Nejvice me vadi, ze Katka prizna, ze ma obavu, ze se neciti a ze to nezvladne a tak hlidat nechce a rodina ji nuti.

 
Bellana
Bellana - 5.8.2014 13:21

janas: S tím hlídáním na oplátku máš pravdu. Kamarádka hlídávala děti své starší sestře, ta to považovala za samozřejmost a dost tvrdě to vyžadovala, že tak si přece sestry pomáhají. Co myslíš, pomohla pak na oplátku ona jí s jejím synem? Máš pravdu, ani omylem. Vždyť jí přece pomohla tím, že jí dovolila, aby se naučila starat o dítě na těch svých.

 
Piafka
Piafka - 5.8.2014 13:20

Tak zjevně tady některé zapomněly, jaký akční rádius má desetiměsíční batole!
Teď si to desetiměsíční batole vynásobte dvěma a přidejte dva kluky s už naprosto jinými zájmy a potřebami (byť jsou už samostatní), kteří Katku podle jejích slov moc neposlouchají. Dělat hrdinu je hezká věc, ale to by šlo až bude dvojčatům minimálně rok a půl a i tak by to bylo o hubu. Kdyby byla sestra rozumná, tak nechá kluky Katce třeba jeden den na zkoušku a pokud by to šlo, tak využije takovéto hlídání na pár dní, ne na zbytek prázdnin.
Koho rodina obviní, když se něco stane?
Milá Katko, tvoji příbuzní nemají rozum, je dobře, že ho máš aspoň ty. Tohle řešení by připadalo v úvahu kdybys měla děti starší, přesto ani pak by to nebyla tvoje povinnost, jen dobrá vůle. Prázdniny jsou věc, která je dobře všem známá, každý si s tím musí nějak poradit, je spousta příměstských táborů, rodiče i prarodiče se mohli v dovolené střídat atd. atd. Nebuď blázen, chraň své děti a své nervy.
Ano, jakmile člověk vychoval už alespoň jedno dítě nebo má dítě odrostlejší, tolik se všeho nebojí a je si jistější. Ale Katka je v situaci poprvé a rovnou se dvěma najednou.

 
janas
janas - 5.8.2014 12:35

Do něčeho podobného bych nešla...
1. Kluci raraši - to abys pořád trnula, jestli se jim někde něco nestane, protože by je nebavilo být celý den připoutáni k chatě (zcela logicky v jejich věku chtějí objevovat a prožívat dobrodružství, ne poslouchat křik miminek) a ty zase nemůžeš s tak starými dvojčaty lítat celý dny po okolí a vymýšlet synovcům program. Děti na sebe nejsou zvyklé, takže rozhodně nelze očekávat, že budou mít kluci chuť s dvojčaty jakkkoli pomoci nebo se jim přizpůsobit (to není vyčítání, jen konstatování - v tomhle věku to po nich nikdo nemůže chtít).
Když jsem byla na vejšce, povinně jsem hlídala děti ségře i bráchovi (to si moje mamka vždycky domluvila, že se o děti postará třeba tři týdny vcelku, ale dva týdny z toho chodila do práce, protože to přece zvládnu a brala to jako moji povinnost). Teď mám dvouletého syna a sestra ho hlídá velmi ojediněle a když jsem potřebovala vloni v létě hlídání, měla to neteř placený jako brigádu.
Nečekej, že by Ti někdy sestra děti takhle hlídala... svoje už bude mít velký a rozhodně nebude mít chuť trávit dovolenou hlídáním malých dětí, když ty její už to nepotřebují. Vy si budete hlídání taky muset organizovat jinak. Nechci tím říct, že se vše má dělat jen s vidinou návratu, ale nemá cenu se odrovnat, jen aby ses někomu zavděčila (na to je duševní rovnováha moc cenná).

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 5.8.2014 11:46

Sam+3 - 5.8.2014 11:27

hraci prvky v ohranicenem prostoru je urcite perfektni, kdyz je velky pozemek, ale ti kluci 5 - 8 let by zdrhli a jeji jsou male. Tak ji nezbude nez s dvojcaty na rukou litat po zahrade a nahanet kluky.

Ja bych nehlidala, chtela bych si prvni leto uzit sama a deset mesicu je i velka prilezitost prcky ucit na nocnik.

 
Sam+3
Sam+3 - 5.8.2014 11:32

Kozoroh18: možné to je, Katka nepíše nikde o tom, jak to bylo předtím..

 
Sam+3
Sam+3 - 5.8.2014 11:32

Když to hlídání sečtu, nejde o 3 týdny, ale 15 dní- pokud by na víkendy jezdili za ní.
Samozřejmě- někdo bývá vyčůranej a podá mu člověk prst a schramstne celou ruku...
proč si nechává sestra dovolenou na Vánoce? Jezdí někam na celé svátky s dětmi na hory, například.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 5.8.2014 11:29

mazna Katka hlidala sestre jiz drive a ono se stouto sluzbou stale pocita, nyni ma sama rodinu, ale oni ji nechteji pochopit, je to jeji prvni leto s detma.

 
Sam+3
Sam+3 - 5.8.2014 11:29

HelenaPa: my sis bráchou a švagrovkou takhle vypomáháme už x-let, nějaký týden prázdnin mám její děti, ona zas jindy, je to vždycky max. týden a funguje to. + fungují babičky, bez kterých by celé prázdniny pokrýt nešly.

 
Sam+3
Sam+3 - 5.8.2014 11:27

Kozoroh18: nedělám, nepíšu, aby to udělala, jen jsem si vzpomněla, že to někdo měl- a taky netvrdím strčit do toho děti na půl dne:-)

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 5.8.2014 11:24

Sam+3 - 5.8.2014 11:17
to si delas ksandy, ma si oplotit kus travniku, tam strcit sva dvojcata a venovat se synovcum.
To by je mohla privazat k tyci za ksiry, ktreou by po uvaleni travniku zapichla o kus vedle. Min prace jak s plotem.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-128
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77178.
    Archiv anket.