Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Dětská "práce" aneb Malé zamyšlení od Anahir

Dětská

Ahoj Šťastlivky. Stala se mi asi běžná věc, která mě donutila k zamyšlení. Na parkovištích před obchoďáky jsem už zvyklá na ledacos. Hlavně na žebrající dospělé. Ale tentokrát to bylo jiné.

Chci si jako obvykle uložit nákup do auta a jako obvykle mi ujíždí vozík. Náhle se mi za zády ozval hlásek jak ze skřítčí chaloupky: ,,Dobrý den, paní. Já bych vám vozík podržel a pak odvezl a pak přinesl kolečko." Otočím se překvapeně, protože to bylo i tak nečekaně slušně proneseno.... Stál za mnou skřítek, víc jak do 3. třídy chodit nemohl, s krásnýma očima a v ušmudlaných teplákách. Normálně mě rozněžnil. ,,Tak jo, to bude od Tebe moc hezké, že mi pomůžeš." Skřítek se rozkročil, držel trpělivě vozík a já dumala, že to nebude jen tak. Ale co, taky neschudnu za malou odměnu. Domnívám se, že za práci přece náleží mzda. Tak by to mělo být. Skřítek odpelášil s vozíkem, hbitě byl zpět, přijal nabídnutou desetikorunu a hezky mi řekl:,, Moc Vám děkuju" a odpelášil se schovat ke kamarádovi pod střechu obchoďáku.

A já jsem se najednou musela zamyslet. Bylo to správné? Zachovala jsem se správně? Když vezmu dospělé, co žebrají peníze a ani za to nic nenabídnou a vezmu toho malého skřítka, který se vzhledem ke svému věku a síle jal svou odměnu odpracovat - tak to muselo být správné. Za práci náleží přece mzda. Ale u tak malého hocha?

Nedělám si iluze, že to byl andílek, zcela jistě byl mazaný a chtěl se dostat k penězům. Ale na co? Snad ne na cigarety nebo něco nezákonného, napadá mě. Ale přece si chtěl svou odměnu odpracovat. To ho mám vyhnat, protože děti pracovat nesmí?

Tak vám nevím. Co byste dělali vy, kdybyste se dozvěděli, že si vaše dítko takto opatřuje peníze? Dali byste odměnu neznámému dítěti za odvedenou práci?

Anahir


20.5.2014   Rubrika: Děti. Výchova, škola   |   Komentářů 131   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Dětská "práce" aneb Malé zamyšlení od Anahir

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-131
Křeček
Křeček - 21.5.2014 13:37

Kdyby ten kluk byl spodina, tak zřejmě našel cestu, jak z toho ven.
Pro mě je parazit ten, kdo chodí rovnou pro dávky (které pak prohraje a prochlastá).
Teď si vydělá třeba jen na čokoládu, časem ale na slušnější oblečení, aby mohl jít žádat o slušnější práci - takhle se každý může dostat zespoda až jakkoli vysoko nahoru, pěkně postupně vlastními silami, potom si všeho váží víc než ti, co nejsou "spodina".

 
illča
illča - 21.5.2014 13:32

Anahir - zřejmě bych se zachovala stejně jako ty.Chlapec byl slušný, kdoví, jak těžký má život.

 
Almega
Almega - 21.5.2014 12:54

Pegg: ano!

 
Anahir
Anahir - 21.5.2014 12:41

Anahir: smajlik - 16poupravila svůj názor ne ten vášsmajlik - 68 samozřejmě
Vyznělo to blběsmajlik - 42

 
Anahir
Anahir - 21.5.2014 12:41

Pak vyvstává otázka, zda je lepší aby se naučil, slušně si říct a udělat pidislužbičku
a nebo aby se naučil že kam přijde tam si sprostě všechno vyřve a vynutí, protože jiná cesta není a jinou nezná...
Těžká otázka....smajlik - 26

 
Anahir
Anahir - 21.5.2014 12:32

Verera: rozhodně máš pravdu. Proto, jsem sem napsala, abych znala názor i jiných a případně ho poupravila. to co píšeš, nad tím, jsem tak rychle na tom parkoviště neuvažovala, ale máš pravdu, když se nad tím zamyslím

moje úvaha v 11:02 se týkala zmíněné spodiny. Nemám návod jak spodinu vymazat ze světa, ale říct, nechci s tím mít nic společného, pokud se jedná o děti (dospělí jsou mi fuk)...
Prostě 8miletý či 9ti letý kluk dejme tomu žebrá a pokusil se mě obalamutit (a asi úspěšně) ale copak on ve svých letech může za to že je spodina? Za to ho mám odsoudit? Jsi spodina tak táhni do všech pekel, já s tebou nechci mít nic společného?

 
1234-5
1234-5 - 21.5.2014 12:22

a jak jsem už psala ... co dyška ? s těmi asi souhlasíte, že ?

 
Piafka
Piafka - 21.5.2014 11:53

Jádro problému je u rodičů. Kluka bych slušně odmítla. Mohl a nemusel být ze sociálně slabší rodiny, to je otázka. Ale placená práce dětem do určitého věku nepřísluší a tohle se ani nedá nazvat běžnou prací.Nicméně není vinou toho hocha, že dělá to, co dělá. Není za sebe ještě plně zodpovědný.

 
PEGG
PEGG - 21.5.2014 11:52

magatao - 21.5.2014 9:46smajlik - 47
Anahir - 21.5.2014 11:01smajlik - 47
Taky jsem nepoučitelný optimista a spíš věřím, že v každém je něco dobrého a nelze všechny lidi házet do jednoho pytle a nelze někoho posuzovat podle oblečení. Já vím, že většinou z dětí vyroste obraz jejich rodičů, některé budou pilné a ctižádostivé,něčeho v životě dosáhnou, některé budou průměrné, budou chodit do práce, ale nějaké vyšší cíle jim jsou šumák a některé se budou vyhýbat práci a žít s nataženou rukou. Každého ovlivní prostředí, ve kterém vyrůstá, ale hlavně proto, že neví, že je něco jiného, lepšího.
Mně nepřijde deset korun zas tak závratná částka, kterou bych nemohla postrádat.

 
Verera
Verera - 21.5.2014 11:18

Anahir: No jo, ale tím, že mu dáš peníze v podstatě za nic mu pomůžeš nebo spíš uškodíš? Nenaučí se takhle, že je lepší v podstatě žebrat než se opravdu snažit, že když vyvolá lítost, je to snazší než když bude pracovat na něče, kde odezva není tak rychlá a vyžaduje to úsilí? A pokud peníze odevzdává, lže, že chce koupit jídlo, starší ho posílají s komentářem, že lidi jsou blbí, když se na ně usměje, tak mu peníze dají, tak se akorát učí využívat ostatní nebo se neumí bránit využívání sebe, možná bude tenhle model opakovat na mladších, až trochu povyroste.

Fakt si nemyslím, že tímhle se dá dítěti ukázat co je správné a co ne. Neříkám ho nějak ošklivě odehnat, ale slušné odmítnutí mu možná prospěje víc než peníze.

 
Verera
Verera - 21.5.2014 11:03

magatao: Ale to by musel vydělávat opravdu pro sebe, ne že ty peníze odevzdá.

 
Anahir
Anahir - 21.5.2014 11:02

Zavřeme cestu malým dětem jak spodinou do které se bez možnosti výběru narodily, nebýt.

Uteklo mi slovo.

 
Anahir
Anahir - 21.5.2014 11:01

Spodina....

Ano, ve společnosti se vyskytuje spodina.
bohužel jsou v ní i malé děti.
Zavřeme oči, odvoláme se na daně a stát a budeme se tvářit že spodina neexistuje.
Nechceme s tím mít nic společného. Zavřeme cestu malým dětem jak spodinou do které se bez možnosti výběru narodily.
A děláme si alibi ve státu a v daních.

Viděla jsem dokument Slzy, pot a naděje. Mimo jiných tam byl boxer, který vytáhl děti které byly jak zde zaznělo spodina a dal jim sport. vím že box je agresivní sport, ale je lepší, než fetování, kradení, podvody, vraždy.
A pokud je i v tomto sportu učí co je to fér, pokud jim dá okusit že nemusí být spodinou, když přijmou pomoc - považuji to za správné
a pak jsou lidé, kteří řeknou je to spodina, nechci s tím nic mít, tady máte daně a starejte se.
Dospělý mě nezajímají, ti se těžko změní, ale děti odkopnout jen proto že se mi hnusí spodina a já jsem asi něco lepšího....no nevím...

Přijde mi to jako hrozný obraz společnosti.

 
magatao
magatao - 21.5.2014 9:46

Pentlička: nechci to teď zevšeobecňovat, záleží na situaci. Nestálo by ale za to právě té "spodině" ukázat, že tou "spodinou" být nemusí? Navíc u dětí. Jestli žijí v prostředí, kde jen slyší že nic nemá cenu, že jim stejně nikdo nepomůže, nikdy nedostanou práci, každý je jen odstrčí, nemá smysl se snažit... tak si tenhle model zakódují a vyroste z nich to samé. Třeba by jim právě takováhle drobnost ukázala, že to tak být nemusí. Že se najdou i lidi, který je neodsoudí předem jen kvůli upatlaný bundě. Třeba že když na ně kašlou rodiče, tak může pomoci někdo jiný a nezatvrdí se už předem. Já vím, že pytlík bonbónů nikoho nespasí, ale ten přístup může leckdy něco změnit.smajlik - 2

Ještě k tén výnosné brigádě - kdyby to byla desetikoruna za vozík, tak to bych to šla dělat i já, a vydělala bych si víc smajlik - 68. Ale já myslím, že každý mu i opravdu nedá. někdo jo, někdo třeba jen korunu, dvě, a většina lidí nedá nic. Aspoň si myslím. Takže s tím výdělkem to zas nebude tak horké. A i kdyby bylo, tak pro prcka je to lepší motivační start, než kdyby rovnou nastoupil někam do hrubě tržního prostředí. To by to zabalil po prvním dnu snažení a radši by využíval mamahotelu až do pozdního stáří smajlik - 42

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 21.5.2014 9:42

tajtrlika

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-131
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.