Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

„Babička“ seřezala moje dítě. Může si to dovolit?

„Babička“ seřezala moje dítě. Může si to dovolit?

Milé ženy, zajímal by mne váš názor na následující situaci. Já jsem z toho totiž v šoku a patrně nejsem schopná reálně a objektivně uvažovat. Hned v úvodu bych asi měla vysvětlit ty uvozovky u slova babička v nadpisu. Jedná se o druhou manželku mého tchána, oženil se s ní před dvěma lety. A teď k věci.

Máme čtyřletého syna, který je normální kluk. Občas zlobí a lumpačí, občas je roztomilý. Asi jako každé jiné dítě. Žádný extrém. Pravda, někdy dokáže pěkně vytočit, hlavně svou neposedností a touhou neustále něco podnikat a vymýšlet. Musíme být prakticky pořád ve střehu, protože se stává, že ho napadne něco, čím by si mohl ublížit, nebo něco zničit.

Jak jsem psala v úvodu, tchán je podruhé ženatý, první žena mu zemřela před osmi lety. Moje maminka už je taky po smrti, takže náš syn prakticky neměl babičku, což mi bylo líto. Proto jsem velmi uvítala tchánovu novou ženu, která se mi jevila jako velmi příjemná a inteligentní dáma. Jenže teď se stalo něco, co mne docela vykolejilo. Manžela nikoli, ten to bere jinak.

Tento víkend se nám tchán s tchyní nabídli, že vezmou Jiříka (našeho syna) na víkend na chalupu. Udělalo se hezky a oni se chystali tam poprvé po zimě vyrazit. Jejich nabídku jsme uvítali a rozhodli se využít víkend k vymalování dětského pokoje.

V neděli večer nám tchánovci syna přivezli a zastavili se ještě na kafe. Při té příležitosti nám tchyně sdělila, že byla nucena dát synovi vařečkou přes zadek. Málem jsem se zakuckala kafem. Pochopila bych nějaké třepnutí, jestli už moc zlobil, ale použití vařečky už považuji za pořádný výprask a nemůžu si pomoct, podle mne ona na něco takového nemá právo.

Co se prý stalo: Pracovali na zahradě a Jirka jim chtěl pomáhat. Tak ho nechali něco někde okopávat, aby se zabavil a chvíli bylo všechno v pořádku. Jenže pak prý začal Jirka zlobit a provokovat a schválně házel vypletou trávu zpět na záhonky a bavil se, jak se babička rozčiluje. Děda byl v té době zrovna někde v kůlně. Babička tvrdí, že byla trpělivá, ale vadilo jí to, protože Jirka vůbec neposlouchal. Když prý už asi po desáté záhon vyčistila a Jiřík to tam naházel zpátky, dostala vztek, chytla ho za límec, zatáhla do kuchyně a nalískala mu vařečkou, až má modřiny na zadečku. To byl asi i důvod, proč nám o tom řekli, beztak bychom to zjistili.

babičkaHodně důrazně jsem se proti takovému jednání ohradila, protože to považuji za zcela neadekvátní. Ano, Jirka zlobil, nějaký trest si zasloužil, ale seřezat ho kvůli tomu až do modřin, to je na mne moc. Ještě tu neděli jsem se jak s tchyní tak s tchánem pohádala, nakonec i s manželem, který mi řekl, že zbytečně vyšiluju. Podle něj se klukovi prdlajs stalo, aspoň si prý bude pamatovat, že ničit práci někoho jiného se nedělá.

Já vím, že má svým způsobem pravdu, uznávám, že kluk opravdu zlobil a provokoval, sama dobře vím, co dokáže a jak mi někdy doslova tečou nervy. Přesto si myslím, že tchynin zákrok byl neadekvátní a nepřiměřený a že na něco takového neměla právo. Moc by mne zajímaly vaše názory na tuto situaci. Kdyby se jednalo o vaše dítě, považovaly byste to, že vám v podstatě „cizí“ ženská seřeže dítě do modřin, za normální?

Klára


27.3.2012   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 125   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,7/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - „Babička“ seřezala moje dítě. Může si to dovolit?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-134
skvelakariera
skvelakariera - 25.4.2012 21:07

Ahoj, chceš si zarobiť žuvaním žuvačiek zo 200€? Tak si jedny objednaj aj ty. Všetko nájdeš na www.dream-core.com. Pri registrácií nezabudni uviesť moje ID: 2540. Čauky, Boris. PS: Jedná sa o najjednoduchší 5 úrovňový MLM!!!

 
radkaester
radkaester - 31.3.2012 18:13

myslím že když jí své dítko dáš na starost neměla bys říkat cizí dítě,ze zodpovědností musí jít i adekvátní prostředkysmajlik - 26 ,a nevěřím že pár na zadek byť vařechou( taky nelupu rukou bolí to víc mě jak smrádě)smajlik - 90někomu tak ublížilo ,možná mínˇ než různé psychoanalýzy o kterých za pět minutek neví smajlik - 76moje bábi vždycky říkala že se dřív říkalo ohýbaj ma mamko dokud jsem já Janko,neohneš mňa mamo až ja budem Jano tak klídek jen tak testni jestli pokušitel smajlik - 99ještě ví zaco ta exekuce smajlik - 36 jinak opravdu neměla smyslsmajlik - 13

 
hrosinka72
hrosinka72 - 30.3.2012 11:43

monarcha1: Bylo to a je vždy "brečení"(proto uvozovky už v prvním příspěvku) vždy jen naoko a z legrace, tak to chápe i syn a letí babičce s úsměvem do náruče., Takže žádné vydírání, ale odvedení pozornosti....

 
rychlonožka
rychlonožka - 29.3.2012 16:53

Jako vlastní babička když už plácnu, to musí být pádnější důvod /vlítnutí do silnice, opakované neuklizení hraček, schválnosti/. Děti zlobit umějí, to je tedy bez debat. Plácnu rukou a každé plácnutí mě bolí víc než toho 3,5 letého. Na cizí nepříbuzné dítě bych nesáhla. Zavolala bych dědu, aby šel pracovat s námi, nechala bych práce být a při vrácení dítěte rodičům bych jim řekla, že příště si ho nevezmu, protože se s ním nic nestihlo a zamyslela bych se nad tím, zda bylo nutné si ho brát právě teď, kdy bylo dost práce. Obávám se, že dospělí řešili věc za přítomnosti dítěte - a to je ta největší chyba, která se stala. Kluk má zastání v mamince proti všem - a to bude třeba zneužívat. A maminka už asi nenajde v příbuzenstvu vhodnou oběť na hlídání. A ono to ohlídání občas je potřeba...stejně jako nějaký ten výchovný manévr....

 
Teoretik
Teoretik - 29.3.2012 13:09

Shayla: A ,ůžeš mi vysvětlit, proč tam více nelezla? Kromě to byla součást prostorné haly. A ještě navíc si myslím, že v roce a půl děti není uzpůsobené samo bezpečně schody zvládnout..

 
PEGG
PEGG - 29.3.2012 13:06

monacha1 - 29.3.2012 10:21 smajlik - 47 přesně, citové vydírání je snad ještě horší než nějaká ta na zadek. Mám takovou tetu, tu co si pamatuju, tak pořád brečela, věčně ublížená od manžela, od dětí, od tchánovců, byl to děs, nerada jsem k nim chodilasmajlik - 76

 
monacha1
monacha1 - 29.3.2012 10:21

hrosinka72: No, potěš... a to je dítě od babičky zvyklé pouze na citové vydírání nebo máte i jiné formy trestu? To už mi přijde lepší ta vařečka.

 
hrosinka72
hrosinka72 - 29.3.2012 9:12

Souhlasím naprosto s těmi, kdo toto jednání odsoudili. Pokud tchánovci hlídání nabídli, měli se chlapci věnovat. Odvést pozornost dítěte tohoto věku od lumpárny jinam je při troše fantazie dost jednoduché. Babička zde evidentně nevyčerpala všechny jiné možnosti.Nejsem proti ráznějšímu plesknutí, ale zmydlit mi babička dítě vařečkou, uvidí ho už pouze v mé nebo manželově přítomnosti.Jiné by to snad mohlo být, kdyby dítě muselo po babičkách být často třeba vzhledem k pracovní vytíženosti rodičů - pak by ale bylo nutno stanovit pravidla dopředu. I tak si myslím, že vařečka by tam patřit neměla....
Moje máma to s mým synem řešila vždy tak, že když začal lumpačit, začala "brečet", funguje to dodnes a to je mu už osm.
Pěkný den všem.

 
Jenika
Jenika - 29.3.2012 8:01

Nedělala bych z toho vědu. Hlavně to neřešila před klukem, ten se pak cítí jako vítěz. Nevím , jestli vařečkou, ale jednu výchovnou bych mu taky dala.

 
batum
batum - 29.3.2012 0:59

Člověk s léty zmoudří a chyby ve výchově dětí se vám všem vrátí jak bumerank,jablko nepadá daleko od stromu.Výchova, nebo jak se dneska mluví..jen domluva...je vidět v dopravních prostředcích,před školou, jak se děti chovají.
Dneska jsem byla svědkem, jak jeden chlapec(asi 8let) před školou se pral s druhým,maminka je odtrhla a s tím druhým jen zaklepala.Přicházivší druhá maminka začala ječet...co si to dovoluje,že ho mlátí a když jí to vysvětlovala pí napadená, nevěřila,obrátila se na syna a ten vše zatloukl,nic nedělal a pí ho napadla...........bylo mi té pí líto,nemohla jsem vydržet a přišla blíže,abych učinila svědectví......paní řvala i na mě,hodila hlavou a vzala svého ulhaného syna a odcházela...no a my dvě koukali,ubrečené.........tak jsem jen podotkla,až jí její syn zmlátí,tak ať mu ještě poděkuje.

Po přečtení příspěvků, jsem moc šťasná, že mám tak hodnou nevěstu, která mi říká.....mami budeli zlobit....je tu u tebe, já nic řešit nebudu.
Snažím se vše řešit domluvou,ale přiznám se,že jednou mě tak vytočil, že bylo u nás posvícení s vařečkou.
Měl uklidit pastelky,dát do hrnečku a on tak koukal a sledoval co budu dělat,když to neudělá,mohu říci... 3x jsem opakovala prosbu a on s klidem..pastelky rozházel a ještě ten hrneček hodil na zem .....nešlo to vydejchat............druhý den, když jsme si malovali, tak povídá.....babi už to nikdy neudělám,mám tě rád............já jsem odešla do chodby a brečela jsem.......bylo mi to líto,ale zase k něčemu to určitě bylo.
Je to můj 6letý mazel.

Klárko ......ta ""cizí žena"", má vnoučka ráda...jí na něm záleží a ty modřiny nezveličujte...........některé děti, ale i my dospělí je máme hned, při každém i slabším dotyku.

 
isida
isida - 28.3.2012 18:13

Shayla: souhlasim uplne se vsim, a blahopreji Vasim detem k rozumne matce (bez ironie). Po zime bylo na chate prace jak na kostele, a kdyz si s sebou vezmu ctyrleteho "ziveho" kluka, musim pocitat s tim, ze se mu budu venovat. Jirikovo zlobeni asi byla posledni moznost, jak na sebe upoutat pozornost. Serezat dite je ovsem rychlejsi, a da min prace, nez vymyslet program adekvatni jeho veku. Ctyrlete dite opravdu nema vek na to, aby se cely pracovni vikend zabavilo samo. Jak uz jsem psala na zacatku, svoje deti nebiju, ale jsem velmi prisna matka, protoze deti potrebuji urcity rad a vytycene mantinely. To, ze moje deti nejsou rezane vareckou, jeste neznamena, ze jsou to rozmazleni, urvani fracci. V autobuse nervou, na navsteve nelezou po sedacce a nenici praci druhych (v kostce reakce na drivejsi prispevky). Opravdu nepocitam s tim, ze cely svet padne na zadek z toho, ze mam deti. Samotne mi rozmazleni urvanci velmi vadi, a s chuti bych narezala jejich rodicum. Tchanovci si mohli Jirku vzit na chatu az po tomhle pracovnim vikendu, a mohlo to byt lepsi pro vsechny. Nemyslim si, ze si takovy trest zaslouzil, a taky si nemyslim, ze Klara je naprosto neschopna matka, ktera si ze vseho nejdriv potrebuje udelat poradek ve svych vychovnych metodach. Ale to je jen muj nazor.

 
NinaLila
NinaLila - 28.3.2012 17:25

Teoretik: Výchovný účinek by byl splněn, kdybyste ji na ty schody naučila lézt. Je naprosto normální, že rok a půl staré dítě leze na schody, je to jeho vývojový úkol.

 
NinaLila
NinaLila - 28.3.2012 17:24

Ne nemůže. Nemůže si to dovolit ani když jste dopředu nebyly domluveny na způsobu usměrnění dítěte. Tchánovci se sami nabídli, že si ho na víkend vezmou, já bych tedy jako matka předpokládala, že se mu budou věnovat. To, že házel nějaký bordel na záhony je podle mě jednoznačně volání po pozornosti, jinými slovy byl příliš dlouho ponechán nějaké aktivitě, neadekvátně svému věku. Snažil se tím "nepřístojným" chováním něco říci. Já bych prarodičům, kteří mi zmlátí dítě vařečkou domodra, už dítě nesvěřila.

 
Kassy
Kassy - 28.3.2012 17:14

No, příště si přípustné a nepřípustné výchovné metody ujasněte s tím, komu dítě svěřujete, předem a vybavte ho/je radami a návody, jak dítě vhodným způsobem usměrnit. pokud jste to neudělali, nemůžete se divit a stěžovat si, že babička použila postup, na který je třeba zvyklá a který ona pokládá za správný a přiměřený. To za prvé. Za druhé, od tchánovců asi nebyl nejlepší nápad brát s sebou čtyřleté dítě na první cestu na chatu po zimě, kdy tam zřejmě měli práce nad hlavu, aby chatu a zahradu uklidili a připravili na novou sezónu. Kluk jim nejspíš při práci spíš překážel, sám neměl co dělat, oni neměli čas se mu věnovat, tak zlobil, aby na sebe upozornil. Já bych po takové nabídce čekala, že ho babička s dědou chtějí vzít s sebou, aby s ním strávili čas a věnovali se mu, ne aby ho posadili do záhonku a nařídili nezlobit. Tolik k chybám, kterých se obě strany dopustili předem a kterých kdyby nebylo, nemuselo k žádnému výprasku dojít.
A k řešení vzniklé situace: Tchánovcům bych se omluvila, že mi ujely nervy a že jsem na ně neměla křičet, nicméně že bych byla ráda, kdyby napříště respektovali tvůj způsob výchovy a vysvětlila jim, které výchovné metody považuješ za zapřípustné a co už nikoliv. Co je v jejich kompetenci a co mají předat k řešení tobě nebo synovi. Ať se pak rozhoudnou, jestli jsou za daných podmínek schopni a ochotni kluka hlídat a případně jak dlouho.
A synkovi bych vysvětlila, že u babičky platí babiččina pravidla a on je bude dodržovat, nebo nebude nikam jezdit.

 
Teoretik
Teoretik - 28.3.2012 14:06

Také jsem svoji vnučku jednou "zmydlila". mladí byli na návštěvě , klidně seděli a holka neustále vylézala na schody /bylo jí rok a půl/. Když to udělala asi po desáte a já se bála, aby si nenabila ústa, vystřelila jsem jako torpédo a dostala pěkně na zadek /přes pleny/. Synovi se to nelíbilo, nevěsta mlčela. Je pravda, že jsem syna nikdy nebila, ale vymodlená holčička byla něco jiného. Výsledek byl následující. Již nikdy do oněch schodů nelezla a když se k nimi přiblížila, vždy se na mě otočila... Dodnes si myslím, že výchovný účinek byl splněn.. Dodnes nelituji. Raději zdravou vnučku

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-134
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77180.
    Archiv anket.