Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

„Babička“ seřezala moje dítě. Může si to dovolit?

„Babička“ seřezala moje dítě. Může si to dovolit?

Milé ženy, zajímal by mne váš názor na následující situaci. Já jsem z toho totiž v šoku a patrně nejsem schopná reálně a objektivně uvažovat. Hned v úvodu bych asi měla vysvětlit ty uvozovky u slova babička v nadpisu. Jedná se o druhou manželku mého tchána, oženil se s ní před dvěma lety. A teď k věci.

Máme čtyřletého syna, který je normální kluk. Občas zlobí a lumpačí, občas je roztomilý. Asi jako každé jiné dítě. Žádný extrém. Pravda, někdy dokáže pěkně vytočit, hlavně svou neposedností a touhou neustále něco podnikat a vymýšlet. Musíme být prakticky pořád ve střehu, protože se stává, že ho napadne něco, čím by si mohl ublížit, nebo něco zničit.

Jak jsem psala v úvodu, tchán je podruhé ženatý, první žena mu zemřela před osmi lety. Moje maminka už je taky po smrti, takže náš syn prakticky neměl babičku, což mi bylo líto. Proto jsem velmi uvítala tchánovu novou ženu, která se mi jevila jako velmi příjemná a inteligentní dáma. Jenže teď se stalo něco, co mne docela vykolejilo. Manžela nikoli, ten to bere jinak.

Tento víkend se nám tchán s tchyní nabídli, že vezmou Jiříka (našeho syna) na víkend na chalupu. Udělalo se hezky a oni se chystali tam poprvé po zimě vyrazit. Jejich nabídku jsme uvítali a rozhodli se využít víkend k vymalování dětského pokoje.

V neděli večer nám tchánovci syna přivezli a zastavili se ještě na kafe. Při té příležitosti nám tchyně sdělila, že byla nucena dát synovi vařečkou přes zadek. Málem jsem se zakuckala kafem. Pochopila bych nějaké třepnutí, jestli už moc zlobil, ale použití vařečky už považuji za pořádný výprask a nemůžu si pomoct, podle mne ona na něco takového nemá právo.

Co se prý stalo: Pracovali na zahradě a Jirka jim chtěl pomáhat. Tak ho nechali něco někde okopávat, aby se zabavil a chvíli bylo všechno v pořádku. Jenže pak prý začal Jirka zlobit a provokovat a schválně házel vypletou trávu zpět na záhonky a bavil se, jak se babička rozčiluje. Děda byl v té době zrovna někde v kůlně. Babička tvrdí, že byla trpělivá, ale vadilo jí to, protože Jirka vůbec neposlouchal. Když prý už asi po desáté záhon vyčistila a Jiřík to tam naházel zpátky, dostala vztek, chytla ho za límec, zatáhla do kuchyně a nalískala mu vařečkou, až má modřiny na zadečku. To byl asi i důvod, proč nám o tom řekli, beztak bychom to zjistili.

babičkaHodně důrazně jsem se proti takovému jednání ohradila, protože to považuji za zcela neadekvátní. Ano, Jirka zlobil, nějaký trest si zasloužil, ale seřezat ho kvůli tomu až do modřin, to je na mne moc. Ještě tu neděli jsem se jak s tchyní tak s tchánem pohádala, nakonec i s manželem, který mi řekl, že zbytečně vyšiluju. Podle něj se klukovi prdlajs stalo, aspoň si prý bude pamatovat, že ničit práci někoho jiného se nedělá.

Já vím, že má svým způsobem pravdu, uznávám, že kluk opravdu zlobil a provokoval, sama dobře vím, co dokáže a jak mi někdy doslova tečou nervy. Přesto si myslím, že tchynin zákrok byl neadekvátní a nepřiměřený a že na něco takového neměla právo. Moc by mne zajímaly vaše názory na tuto situaci. Kdyby se jednalo o vaše dítě, považovaly byste to, že vám v podstatě „cizí“ ženská seřeže dítě do modřin, za normální?

Klára


27.3.2012   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 125   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,7/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - „Babička“ seřezala moje dítě. Může si to dovolit?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-134
caira
caira - 27.3.2012 8:44

Linda: smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47

 
pozri
pozri - 27.3.2012 8:43

Klárka asi chtěla číst jiné komentáře, než tady jsou, ale kdyby měla čtyřleté dítě vychované svou metodou k tomu, aby znal NE,to už nesmíš, nemusela to udělat ta ,,cizí ženská,,.I když souhlasím s tím, že vařečka být nemusela.Dítě zřejmě nikdy žádnou výchovnou nedostalo, tak by stačilo něco jemnějšího, ale u babičky už bude příště poslouchat a bude víc času na to hezké. A pokud nebude máma před klukem mluvit o babičce jako o té hrozné ženské,tak se možná bude divit, jak ji bude milovat a těšit se na návštěvy k ní a dědovi. A pokud to máma není ochotná skousnout, tak holt si kluka bude hlídat pořád sama a možná mu to ublíží do života víc, než nějaká výchovná na zadek.

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 27.3.2012 8:37

Kláro, také by se mě to nelíbilo, je hezké, že má o vnoučka zájem. Taky si někdy říkám škoda rány co padne vedle, žalovat večer rodičům a chtít aby jste syna potrestali, to už neví za co a možná by to už i prarodiče viděli jinak.
Možná kdyby neházel vypletou trávu zpět a našel si jinou zábavu někde v tichosti bez dozoru prarodičů mohlo to dopadnout hůř. Bábrlína musela být pěkně rozčílená, když táhla malého do kuchyně pro vařečku a cestou to nerozchodila.
Taky si říkám, proč si brala malého na hlídáni, když měla na chalupě hodně práce, děti se musí zabavit, mohla ho nechat tu trávu házet do nějaké nádoby a odnášet na kompost. Vysvětlit, jak je ta práce důležitá a až to bude hotová tak bude svačina nebo co by malého motivovalo.

Víte jak musíme vypadat komicky, když stojíme nad prckem, nádáváme, rudnem a možná i prskáme. Ono stojí se zakloněnou hlavou a zírá na na nás zespoda, třeba se mu to líbí a chce ten náš výraz vidět znovu a znovu.

Pokud máte jinak dobré vztahy tak si to vysvětlate, prcek to přežije a zůstane mu babička.

 
Johanka74
Johanka74 - 27.3.2012 8:31

zrovna jsem nedávno s kamarádkou řešila, že dřív byly babičky na rozmazlování a až budeme babičky my, budeme za ty zlý čarodějnice, protože s dnešní výchovou některých maminek bude muset ty malý harantíky usměrňovat aspoń někdo smajlik - 42
To je samý objímání a respektování a domlouvání a vysvětlování, ale kolika dětem to fakt stačí? A kdo má čas něco dítku sáhodlouze vysvětlovat? popřípadě několikrát do omrzení? Nene, do určitého věku, kdy nechápe nebo se tváří že nechápe, bych řekla dvakrát a dost. Plácnutí v pravou chvíli je nejlepší metoda, však kolikrát jde o zdraví nebo o život..anebo o doživotní pocit "děťátka",že si může dovolit vlastně všechno a ještě bude obejmuto. smajlik - 76 Uf. Být touhle babičkou, tak bych Jiříka plácla hned a nechala bych ho to vysbírat. vařečka byla asi dost,ale pro příště - předem byste si měli ujasnit, jak dítě vychovávat,jak ho trestat, jak ho krmit a podobně. Jestli ještě bude nějaké příště..

 
ajjana
ajjana - 27.3.2012 8:30

áno,tchýně se zachovala normálně a snad si to klučina bude pamatovat..

 
sociální.inženýrka.v.důchodu
sociální.inženýrka.v.důchodu - 27.3.2012 8:27

A ještě něco - když tobě jako mladé z něj tečou nervy, tak pro starého člověka je to dvojnásobná zátěž.

 
sociální.inženýrka.v.důchodu
sociální.inženýrka.v.důchodu - 27.3.2012 8:23

Jéžišimarjá, a co podle tebe měla dělat? Pohladit ho po hlavince a říct Tytyty, Jíříčku, tohle se nedělá? Po dobrém to evidentně mockrát zkoušela a nemělo to žádný efekt! Vůbec se jí nedivím, že jí praskly nervy a seřezala ho. Dobře mu tak, aspoň si bude pamatovat, že se to nedělá. Kdo z nás jako malý někdy nedostal páskem nebo vařečkou? Všichni si to pamatujeme a nikomu se nic nestalo, to akorát dneska se z každého plácnutí dělá věda a není divu, že pak vyrůstají z dětí sígři, zloději a vrazismajlik - 76
Jinak mám pocit, že by ses měla spíš zamyslet ty, jestli ti připadá normální, že dítě úmyslně něco ničí, kazí druhým opakovaně práci a má radost z toho, že někomu ublíží. A pak jestě vyšilovat, když ho za to někdo potrestá!smajlik - 59

 
Kawa
Kawa - 27.3.2012 8:21

A teď si představ, že by mezi házením bordela do záhonu a najitím vařečky nebyl ten oddychový čas a zvalila by ho rukou rovnou v tom nasrání na záhoně... tak bych to totiž udělala já... smajlik - 67 já myslím že z toho mladý ještě vyvázl docela dobře... smajlik - 58

 
Eduna
Eduna - 27.3.2012 8:21

Jsem babička čtyř vnoučat, která bezmezně miluji a vzhledem k tomu, že jsem byla často hlídací, tak jsem musela občas i výchovně zasáhnout. Samozřejmě, že nějaké nadměrné bití v žádném případě neschvaluji. Ale jedna na zadek ještě nikomu neublížila. Jednou když zde byla vnučka a to byla asi v tom věku jak popisuje Klára, tak neskutečně zlobila. Jsem trpělivý člověk, ale opravdu nezbylo nic jiného než jí dát jednu na zadek. Velmi jí to překvapilo a od té doby, když dělala něco co nemá, tak stačilo říci, počítám do třech a pak dostaneš na zadek, a byl klid. Dnes je jí 7 a nedávno když zde byla, tak začala šíleně prudit, tak říkám: Majdo, počítám do třech. Začala se smát a já samozřejmě také, protože bylo jasné, že dnes už bych jí na zadek nedala. A potom už byla hodná jak andílek. Ani prarodiče nemohou nechat vnouče, aby jim skákalo po hlavě.

 
Florencie
Florencie - 27.3.2012 8:15

No comment. Hlavně že když byla babička na pohlídání bylo to fajn a jak mu dala na zadek, je to cizí paní. Chjo. Pak si ty děcka nemaj k dospělejm všechno dovolit, když mají takovýhle mámy.. Už vidím, jak se tenhle kluk chová ve škole, kdy absolutně nerespektuje jakoukoliv autoritu.

 
tetička
tetička - 27.3.2012 8:06

Ano, měla na to právo, měla ho na hlídání, neposlouchal, dostal výchovnou, také bych ho seřezala. Nemá vůbec žádný respekt z dospělého, výchovnou si rozhodně zasloužil.

 
Linda
Linda - 27.3.2012 7:54

Holka pockej, má tam jednu modrinu, protoze tchynce ujela ruka a prastila moc, a nebo je modry cely dokola? To je rozdil.
Podle me, a u nás to s detma vzdycky tak fungovalo, urcuje pravidla hry dospelák ktery je momentálne za dite zodpovedny. Jestli dotycny má jiná pravidla / jinou mez trpelivosti nez rodice, tak holt rodice drzi usta, protoze sice je to jejich dite, ale chteji hlidat a tak respektuji pravidla hlidajiciho. Taky jsem skripala zuby, kdyz mi deti prozvraceli celou noc, protoze babicka jim dala co ji prislo pod ruku, ale jednou za rok to prezily deti i já. Jediná vyjimka je alergii ditete nebo nejaké jiné zdravotni omezeni, to musi respektovat vsichni, ostatni je na hlidajicim.
Já sama reknu 3x NE a pokud dite nepochopi a dál delá naschvál tak jednu schytne, nejsem otrok. A pokud se to rodicum nelibi, tak at si potomka hlidaji sami. Ano babicka mela hlidat a ne vychovávat, ale v tom pripade mela kluka mit na pár hodin na procházce a ne na krku cely vikend. A pokud 4 lety chlapecek nepochopi NE tak holt se mu to musi vysvetlit jinak. Osobne si myslim, ze tchynka z toho vyprasku má vetsi nervy a vycitky svedomi nez hosik.
Byt Tebou sedla bych si s "babickou" a vysvetlila pravidla hry. Ty potrebujes babicku (obcasny hlidani je prima, co si budeme povidat), synovi babicka jenom prospeje, a naopak "babicka" je evidentne hlidajici a má rada deti tak proc toho nevyuzit. Pokud nemá nervy z ocele tak misto celého vikendu at spolu vyrazi jednou za cas jenom na odpoledne na vylet. Vysvetlila bych ji, ze proti plácnuti pres ruku / zadek nic nemás a chápes ze dite potrebuje obcas usmernit jinak nez slovy, na druhou stranu varecka a podobné nácini je pro tebe nepripustné ....a proste si holky upravte pravidla hry. Mozná má babicka taky svoje pravidla a tak muzete najit nekde kompromis kam az Jiri muzu a odkud uz neni návratu. I kdyz si myslim, ze varecku si bude pamatovat a bude u babicky svaty a otravovat bude u tebe doma smajlik - 42.

 
Kadla
Kadla - 27.3.2012 7:46

Aja: Souhlasím.

 
Aja
Aja - 27.3.2012 7:42

Moc to prožíváš. Babičku chápu a Jiřík si konečně spojí NE s případným trestem. Jak bys tu situaci řešila ty? Sáhodlouhým vysvětlováním? Myslím si, že i to tvoje popisování nezřízeného seřezání vařečkou je přehnané.
A vlastně buď ráda. Teď stačí říct nekomromisní NE a ukázat vařečkusmajlik - 34

 
Jarča*
Jarča* - 27.3.2012 7:27

modroočka: sallie: smajlik - 47
Když se tak nad tím zamyslím, nejsem si jistá, jestli bych na místě té babičky sama udržela nervy na uzdě. Na druhou stranu, protože už taky mám malá vnoučata, vím, že pokud bych si je vzala na hlídání, počítala bych s tím, že se jim budu věnovat a vymýšlet jim zábavu, a ne, že si při nich udělám bůhví kolik práce. Kdo si hraje, nezlobí. Řekla bych, že pravda je někde mezi, ale babičku bych rozhodně kvůli jedné takové historce nezatracovala, jen jí řekla, že to poněkud přehnala. Ale rozhodně by bylo škoda vnoučka o častější pobyt s prarodiči ochuzovat. Myslím,že si to budou pro příště pamatovat oba - vnouček i babičkasmajlik - 58

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-134
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.