Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

„Babička“ seřezala moje dítě. Může si to dovolit?

„Babička“ seřezala moje dítě. Může si to dovolit?

Milé ženy, zajímal by mne váš názor na následující situaci. Já jsem z toho totiž v šoku a patrně nejsem schopná reálně a objektivně uvažovat. Hned v úvodu bych asi měla vysvětlit ty uvozovky u slova babička v nadpisu. Jedná se o druhou manželku mého tchána, oženil se s ní před dvěma lety. A teď k věci.

Máme čtyřletého syna, který je normální kluk. Občas zlobí a lumpačí, občas je roztomilý. Asi jako každé jiné dítě. Žádný extrém. Pravda, někdy dokáže pěkně vytočit, hlavně svou neposedností a touhou neustále něco podnikat a vymýšlet. Musíme být prakticky pořád ve střehu, protože se stává, že ho napadne něco, čím by si mohl ublížit, nebo něco zničit.

Jak jsem psala v úvodu, tchán je podruhé ženatý, první žena mu zemřela před osmi lety. Moje maminka už je taky po smrti, takže náš syn prakticky neměl babičku, což mi bylo líto. Proto jsem velmi uvítala tchánovu novou ženu, která se mi jevila jako velmi příjemná a inteligentní dáma. Jenže teď se stalo něco, co mne docela vykolejilo. Manžela nikoli, ten to bere jinak.

Tento víkend se nám tchán s tchyní nabídli, že vezmou Jiříka (našeho syna) na víkend na chalupu. Udělalo se hezky a oni se chystali tam poprvé po zimě vyrazit. Jejich nabídku jsme uvítali a rozhodli se využít víkend k vymalování dětského pokoje.

V neděli večer nám tchánovci syna přivezli a zastavili se ještě na kafe. Při té příležitosti nám tchyně sdělila, že byla nucena dát synovi vařečkou přes zadek. Málem jsem se zakuckala kafem. Pochopila bych nějaké třepnutí, jestli už moc zlobil, ale použití vařečky už považuji za pořádný výprask a nemůžu si pomoct, podle mne ona na něco takového nemá právo.

Co se prý stalo: Pracovali na zahradě a Jirka jim chtěl pomáhat. Tak ho nechali něco někde okopávat, aby se zabavil a chvíli bylo všechno v pořádku. Jenže pak prý začal Jirka zlobit a provokovat a schválně házel vypletou trávu zpět na záhonky a bavil se, jak se babička rozčiluje. Děda byl v té době zrovna někde v kůlně. Babička tvrdí, že byla trpělivá, ale vadilo jí to, protože Jirka vůbec neposlouchal. Když prý už asi po desáté záhon vyčistila a Jiřík to tam naházel zpátky, dostala vztek, chytla ho za límec, zatáhla do kuchyně a nalískala mu vařečkou, až má modřiny na zadečku. To byl asi i důvod, proč nám o tom řekli, beztak bychom to zjistili.

babičkaHodně důrazně jsem se proti takovému jednání ohradila, protože to považuji za zcela neadekvátní. Ano, Jirka zlobil, nějaký trest si zasloužil, ale seřezat ho kvůli tomu až do modřin, to je na mne moc. Ještě tu neděli jsem se jak s tchyní tak s tchánem pohádala, nakonec i s manželem, který mi řekl, že zbytečně vyšiluju. Podle něj se klukovi prdlajs stalo, aspoň si prý bude pamatovat, že ničit práci někoho jiného se nedělá.

Já vím, že má svým způsobem pravdu, uznávám, že kluk opravdu zlobil a provokoval, sama dobře vím, co dokáže a jak mi někdy doslova tečou nervy. Přesto si myslím, že tchynin zákrok byl neadekvátní a nepřiměřený a že na něco takového neměla právo. Moc by mne zajímaly vaše názory na tuto situaci. Kdyby se jednalo o vaše dítě, považovaly byste to, že vám v podstatě „cizí“ ženská seřeže dítě do modřin, za normální?

Klára


27.3.2012   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 125   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,7/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - „Babička“ seřezala moje dítě. Může si to dovolit?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-134
PEGG
PEGG - 27.3.2012 7:10

sallie - 27.3.2012 2:00 smajlik - 47

 
Saturninka
Saturninka - 27.3.2012 7:07

Již v Saturninovi je psáno, že pozadí je část těla, na které nelze způsobit závažnější újmy smajlik - 27.
Myslím si tedy, že ani malej rozjívenec žádnou závažnou újmu neutrpěl a napříště se bude chovat slušně. Ne-li, pak měla babička víc přitlačit smajlik - 42.

 
JanaRad
JanaRad - 27.3.2012 7:06

Je fakt, že syn si na zadeček zasloužil, ale použití vařečky bylo nemístné!!! Když jsem dala dříve takto na zadek své dceři,t ak měl modřiny i bez použití větší síly, druhá dcerka kolikrát dostala více a modřiny nikdy neměla!!!
Babičce fest ujely nervy a stát se toto nemělo. Souhlasím s plesknutím na zadek ale JEN rukou!!! Moji rodiče, tedy tatínek, dal synovi JEDNOU (syn má 6 let) facku - byla sjem u tatínka a byl v právu, syn ubližoval sestrám. Syn se lekl a byl pak naprosto vzorný!!! na vycházce se nepustil dědovy ruky... Moc dobře věděl, že si to zasloužil. Ale na modřiny jsem alergická.....

 
Draco
Draco - 27.3.2012 6:49

Jak to tak popisuješ, Tvůj syn si viditelně trest zasloužil, ale k modřinám by určitě nikdy dojít nemělo. Na druhou stranu si to teď určitě bude pamatovat a u babičky už si zlobit nedovolí. Co se týče vařečky, nevidím na tom nic špatného (pokud nedojde k modřinám!). I u výchovy psů se doporučuje, použít k trestu např. proutek nebo noviny, aby si pes ruku nespojoval s útočným nástrojem a dobře rozlišoval trest. Nás rodiče nebili, jen jednou jsem dostala pohlavek v pubertě a jednou jako malé dítě právě tou vařečkou. Modřiny jsem rozhodně neměla, bylo to prostě výchovné plácnutí a pak už při zlobení vždycky stačilo jen říct "kde je vařečka?" a byl klid smajlik - 64 Všeho s mírou, jak s babiččiným trestem, tak se zlobením Tvého syna. Mimochodem,já bych záhonek rozhodně 10x nečistila, potřetí už bych po synáčkovi skočila smajlik - 42

 
caira
caira - 27.3.2012 6:46

UVita: výchovně proplesknout smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 47smajlik - 68smajlik - 68smajlik - 68 to je přesně ten termínus technikus

 
caira
caira - 27.3.2012 6:45

sallie: naprostý souhlas. První co mne napadlo, bylo to, že bych synka za obdobné chování možná seřezala sama. To, co dělá je nevychovanost první kategorie - lumpárny vypadají jinak.
Já jsem spíš taková, že dopředu říkám tchyni:
A a jak budou zlobit (neposlouchat!) jednu jim natáhni a neztěžujte si mi nikdo! Já nic řešit nehodlám.
Jsme jim vděčná za hlídání a dost chápu, že záškodnictví při práci tolerovat nelze. A občas ujedou nervy každému.
Myslím, že když už jim kluka nedáš a budeš si ho hlídat sama, tak už se to nestanesmajlik - 67 To bude nejjednudušší řešení.
To další je, že ho vychováš, ale to holt dá víc práce smajlik - 26

 
jasmine
jasmine - 27.3.2012 6:36

tohle normální není smajlik - 76už bych jí dítě nedala

 
annie
annie - 27.3.2012 6:22

Ne,za normální nepovažuju, aby mi cizí člověk ztřískal dítě do modřin, nepovažuju to normální ani od rodiny...
Jak už jsem tu četla - řekla bych, že si nepřeju, aby fyzicky trestali moje dítě.
Může se ale stát, že "babička" může říct, že si nepřeje hlídat "cizí" dítě...
No, kde je snaha, tam se dá popasovat se vším.
Sestřina tchýně taky kdysi udělala v podstatě to samé, jen ségra měla jít druhý den na preventivku s malým, tak to odřekla, ať si doktorka nemyslí,že jej týrají.
A od té doby to tchýně nezopakovala -a je to už snad osm let.

 
orinka
orinka - 27.3.2012 5:18

No - ruply jí nervy a tolik ho ztřískat neměla. Určitě to nezopakuje. Klukovi to jistě neuškodilo a bude si to pamatovat. Otázka je, jak jste tu babiččinu lekci rozebírali před ním. Jestli jsem mu babičku vykreslili jako Herodesa s tím, že on přece může všecko, zadělali jste si na budoucí problémy. I tolerance rodičů má mít své hranice.

 
YXH
YXH - 27.3.2012 3:28

sallie: Plne souhlasim. Neni co dodat.smajlik - 47

 
sallie
sallie - 27.3.2012 2:00

nepovažuju za normální, že kdokoliv řeže dítě do modřin, to jestli je to "cizí" člověk nebo vlastní rodič už je mi v podstatě fuk.
Nicméně - aby čtyřleté dítě bylo takhle zpovykaný fracek, který schválně škodí a ničí, přes opakovné upozornění dělá věc, která není obyčejná klukovina nebo něco, co dítě udělá "z hlouposti" - to mi taky přijde dost přes míru.
Dýchala bych zhluboka, tchýni řekla, že oceňuji, že vnoučka bere za vlastního a že je ochotná se o něj starat, ale že si nepřeji, aby ho fyzicky trestala. Nikdy, nijak.
A synka bych se snažila hezky rychle trošku vychovat - sama píšeš, že ti tečou nervy, takže asi u vás něco nebude v pořádku - čtyřleté dítě má "nárok" na klukoviny, ale ne na promyšlené provokace a zlomyslnosti.

 
isida
isida - 27.3.2012 1:16

Klaro, vadilo by mi to hodne, nejen u vlastnich deti, ale i u cizich. Neuznavam tyhle druhy trestu, ty ruzne varecky a remeny atd. Muj otec me velmi casto bil, a na to ponizeni nikdy nezapomenu. Svoje deti nebiju. Vzdycky existuje zpusob, jak detem danou vec vysvetlit, a nebo je nejak jinak zabavit, jenze to da vic prace. Kdybych byla na Vasem miste, uz bych tchyni nedovolila Jirku hlidat. Taky jsem nemela nikoho, kdo by mi s detmi pomohl, a prezila jsem to.

 
modroočka
modroočka - 27.3.2012 1:03

modřiny svědčí o tom, že nevl. babička měla opravdu toho dost. Trest považuji za neúměrný. Ale ... pokud malý opakovaně neposlouchá, domluva je k ničemu.
Vždy se říká, že každý to máme takové, jak druhým lidem dovolíme. Prarodiče jsou starší lidé a pokud by měli občas pohlídat vnouče, zcela určitě nebudou toužit po tom, aby jim skákal po hlavě. Bude-li nějaké příští hlídání, jsem přesvědčená o tom, že malý bude skvělý a hodný. Takový nářez určitě nezapomene.
Být na Tvém místě, zkusila bych další hlídání ... smajlik - 62

 
UVita
UVita - 27.3.2012 0:09

Tak modřiny by mi vadily i od vlastní babičky, zde bych neřešila, vztah. Myslím si, že seřezat děcko, aby mělo modřiny, není správné od nikoho ani od vlastních rodičů. Ale jinak výchovně proplesknout by mi nevadilo.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-134
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77194.
    Archiv anket.