Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Tajná svatba a rozkol v rodině. Opravdu jsem to přehnala?

Tajná svatba a rozkol v rodině. Opravdu jsem to přehnala?

Budu stručná. Zajímal by mě váš názor. Dovolila jsem se totiž vdát, aniž bych to předem komukoli oznámila. Neřekli jsme to ani rodičům a sourozencům, pouze svědkům, za které nám šli kamarádi. Náš sňatek jsme oznámili až když už jsme byli svoji, dodatečným rozesláním oznámení.

Je mi osmadvacet, mému, dnes už manželovi, o tři roky víc. Chodili jsme spolu sedm let, z toho většinu té doby jsme spolu i žili. Normálně jsme se stýkali s našimi rodinami, po těch letech jsme už patřili do rodiny a byli bráni jako stabilní vztah. Svatba u nás byla v podstatě jen formalita, nechtěli jsme nic velkého a okázalého, žádné divadélko kolem.

Domluvili jsme se se svědky, po obřadu zašli do lepší restaurace na oběd a tím bylo všemu učiněno zadost. Neřešili jsme žádné oblečení, oblékli jsme se do normálních společenských šatů, které nosíme do divadla a na koncerty, neřešili jsme ani dary, hosty, organizaci… Nic takového. Jen jsme si zablokovali termín, vyřídili formality a absolvovali obřad. Z našeho pohledu ideální stav.

Bohužel, ani jedny rodiče nám to nemůžou odpustit. Cítí s ukřivděně, že jsme jim nestáli ani za to jim oznámit, že se chceme vzít. Prý se něco takového rodičům nedělá, je to vrchol nevychovanosti.

Asi jsme jiná generace, nebo já nevím. Nepřipadá mi na tom nic špatného, svatba je naše soukromá věc a nemyslím, že bychom byli povinni o ní kohokoli, včetně nejbližších příbuzných, informovat. I když to mám takhle zdůvodněné, přesto mě postoj rodičů mrzí, zvlášť, když ti mí se se mnou od té doby skoro nebaví a jsou ke mně dost odtažití. Nevím, jak jim vysvětlit, že to z naší strany nebylo namířeno proti nim.

Co si myslíte vy? Opravdu jsme se tak strašně prohřešili? Najde se tady někdo, kdo měl svatbu uspořádanou stejně, jako my? A když už to ti naši rodiče nemůžou vydýchat, poradíte nám, jak bychom si je mohli udobřit? Možná tak působím, ale žádná „ranařka“ nejsem a ten současný vztah s našima mě hodně trápí.   

Adéla


9.11.2015   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 147   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Tajná svatba a rozkol v rodině. Opravdu jsem to přehnala?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-139
Piafka
Piafka - 10.11.2015 10:15

sharon: Jo, mít děti je mnohem razantnější změna než vdát se nebo nevdat. Proto je zbytečné dělat kolem svatby takový humbuk. smajlik - 105
U nás svatbu všichni hrozně řešili, ale až přišly děti, nikdo neměl čas smajlik - 89

 
Piafka
Piafka - 10.11.2015 10:09

sharon: Stejně tak ale hlídání dětí prarodiči se svatbou vůbec nesouvisí. Já mám hlídání naprosto minimální, spíše žádné, a to byli na mé svatbě všichni prarodičové. Nemá to opravdu souvislost. Naproti tomu sourozenci - můj i manželům - ani jedni svatbu nedělali a vnoučata prarodičům dávají mnohem častěji a bez zvláštních servítek....

 
sharon
sharon - 10.11.2015 9:27

náhodou svatba jako taková je krásná záležitost ......já byla asi na 6 ti svatbách pokud se nepletu a stále vzpomínám a prohlížím fota........... a na žádné se nikdo tak neopil že by nestál na vlastních .....náladička ano , tančilo se zpívalo.....moc pěkné vzpomínky.....

 
sharon
sharon - 10.11.2015 9:23

PEGG: svatba ...nebo mít děti je podle mě zcela něco odlišného...........smajlik - 26

 
sharon
sharon - 10.11.2015 9:21

PEGG: kdyby , kdyby.............no nevím ......až by to přišlo jestli by tě to nemrzelo aspoň v koutku duše .....nejde o "uražení" se......

každá to vnímáme jinak............myslím že k dětem jsou rodiče nejblíž a naopak...............

 
PEGG
PEGG - 10.11.2015 9:14

Jarča* - 10.11.2015 8:47 tebe jsem na mysli zrovna nemělasmajlik - 93 já s tebou v podstatě souhlasím. smajlik - 54
Jen tady někdo píše, že tam být nemusí, ale uražený bude. Ano, možná to, že Adéla píše, že je to jejích soukromá věc, spoustu lidí nadzvedne. Mně to přijde stejné jako mít děti, taky se snad předem nechodíme ptát rodičů, jestli souhlasí s tím, abychom měli děti a kolik? Přesto nikdo z nás nepředpokládá, že se na nás budou rodiče zlobit a budou odmítat hlídat, když o nich nevěděli předem. Je to přece stejně závažné rozhodnutí, možná ještě závažnější než svatba.smajlik - 26
Já vím, že to je jen diskuze a že si tady můžeme plácat co chceme, že každý si svůj život stejně musí vyřešit sám.smajlik - 61
Ale mnohdy se tou diskuzí poučím, získám názor více lidí a zamyslím se nad správností svého postoje. A někdy svůj názor přehodnotím, za to vám všem diskutujícím díkysmajlik - 105

 
Jarča*
Jarča* - 10.11.2015 8:47

PEGG: smajlik - 75nikdo se nehádá, Adéla si psala, co si myslíme, tak každý odpovídá podle toho, jak to vidí on.

 
PEGG
PEGG - 10.11.2015 8:18

Já se s vámi nechci hádat, co člověk, to jiný názor. Vy máte jiný, já mám jiný. Svoje děti miluju, máme velice dobré vztahy a to v celé rodině, velmi na sobě lpíme, velmi si pomáháme. Přesto bych se ani nezlobila a ani by mi nebylo líto, kdybych nešla na svatbu svých dětí. A kdyby mladí přišli, že se vzali, taky bych se na ně nezlobila. Pro mě to je prostě jen podepsání něčeho, co už stejně je. Pro mě se tím nic nezmění. smajlik - 105

 
Jarča*
Jarča* - 10.11.2015 8:07

PEGG: já nepsala, že bych byla uražená, já psala, že by mi to bylo líto. A takových je nás tu většina. Myslím, že kdyby to mladí podali tak, jak to píše Linda, bylo by to o něčem jiném, než když řeknou nebo naznačí, že do toho jejich rodičům prakticky nic není.

 
Abrasia
Abrasia - 10.11.2015 8:02

Pegg
Ano, přesně tak. Co prosím tě furt nechápeš na faktu, že přestože se člověk musí smířit s tím, či oním, ledacos se ho nemile dotkne? Napadá mě celá řada věcí, kterou bych mohla udělat, aniž by mi do toho moje děti měly šanci mluvit a tudíž by jim nezbývalo, než to respektovat, ale velmi by je to mrzelo. Takže pokud bych něco z toho hodlala zrealizovat, musela bych se smířit s tím, že se jim to nebude líbit a svůj názor mi řeknou. Případně se podle mého rozhodnutí zařídí. Život není dětská školka a nemůžem čekat, že za každý náš počin nás pančelka pohladí dobrotivě po hlavičce a dá nám bonbón.

 
Linda
Linda - 10.11.2015 7:58

PEGG: asi jsem naivni, ale ono nejde zajit za vlastnimi rodici a rici jim neco ve smyslu - jsme spolu uz dost dlouho a asi by nebylo od cesty mit na to papir, my zajdeme na urad sami. Nechceme nic oficialniho / velkyho / stejnou silenost jako mela sestrenice nebo jiny odstrasujici pripad z rodiny ...chceme jenom 5 minutovy obrad bez lidi. Vime ze vas to asi zamrzi, neni to namireno proti vam osobne a nebo proti nekomu jinemu ,ale proste nevidime ve svatbe zadnou dulezitost a NECHCEME ji. Radi to s vami oslavime nekdy jindy treba slavnostnim obedem.
PS. pokud skutecne nekdo ma tak hruznou rodinu ,ze ji na svatbe nechce, tak proc teda nerekne my se vezmeme a udelame to na nasi "svatebni ceste" a muzou se vzit v podstate kdekoliv ve svete , papiru k tomu potrebuji min nez v cr smajlik - 42 a je problem vyresen.

 
PEGG
PEGG - 10.11.2015 7:47

Jarča* - 10.11.2015 6:39 jistě máte pravdu v tom, že si jsou dneska lidi nějak vzdálenější a to i v rodinách.
Ale nějak si neumím představit, že půjdu za rodiči a řeknu, my se vezmeme a vy tam nemůžete! Takže řeknu, budeme se brát a položím zdvořilostní otázku, jestli by se chtěli taky zúčastnit. A oni řeknou ano a je problém. Původně zamýšlený krátký, tichý obřad se změní v normální svatbu. Protože když půjdou rodiče, musí přece taky babičky a dědečkové a co sourozenci?
Víte, kdyby to byli lidi, kteří spolu chodí, snad by to vyznělo opravdu divně, že to neřekli ani rodičům. Ale tohle už byli prakticky manželé dlouhou dobu, jen bez papíru. Nic se v té rodině nezměnilo, kromě uražených rodičů. Spousta tady tvrdí, že na svatbě být nemusí, ale uražení byste bylismajlik - 26 Tak jak to teda je? Jste ochotní akceptovat rozhodnutí dětí a nebo budete uražení tak jako tak?
Oni to neřekli = uražení rodiče, kdyby to řekli a vzali se bez nich = uražení rodičesmajlik - 26

 
sharon
sharon - 10.11.2015 7:28

nemusí být svatba honosná se spoustou lidí a horami jídla ale já si myslím že rodiče na svatbu svých dětí prostě patří........mrzelo by mě to celý život , mě jako matku......a já sama jsem se dvakrát vdávala a první ze zvaných byli na řadě rodiče.....smajlik - 100.....a kamarádi až pak......smajlik - 26

 
sharon
sharon - 10.11.2015 7:24

Jarča*: smajlik - 47....a taky možná přijdou děti a hlídaci prarodiče jsou k nezaplacení....jenže to si mladí neuvědomí.....smajlik - 26

 
Jarča*
Jarča* - 10.11.2015 6:39

isida - 9.11.2015 21:43: souhlasím s tebou, že jsou v životě mezníky, které bychom měli sdílet se svými nejbližšími. A jestli vykřikujeme, že je to naše soukromá věc, tak hlavně, jestli bude naše soukromá věc, až budeme od těch nejbližších potřebovat s něčím pomoci. Nejsem pro honosné oslavy se spoustou lidí, ale když jsem se nad tím zamyslela, připadá mi to trochu škoda, že v dnešní době čím dál víc každý žije ve své bublině - svatby bez hostů, pohřby bez obřadu... Jestli to nemělo něco do sebe, když se lidi víc scházeli. To by nám mohla napsat TULI, jak u nich na Sicílii se všechno slavísmajlik - 16

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-139
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.