Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Tajná svatba a rozkol v rodině. Opravdu jsem to přehnala?

Tajná svatba a rozkol v rodině. Opravdu jsem to přehnala?

Budu stručná. Zajímal by mě váš názor. Dovolila jsem se totiž vdát, aniž bych to předem komukoli oznámila. Neřekli jsme to ani rodičům a sourozencům, pouze svědkům, za které nám šli kamarádi. Náš sňatek jsme oznámili až když už jsme byli svoji, dodatečným rozesláním oznámení.

Je mi osmadvacet, mému, dnes už manželovi, o tři roky víc. Chodili jsme spolu sedm let, z toho většinu té doby jsme spolu i žili. Normálně jsme se stýkali s našimi rodinami, po těch letech jsme už patřili do rodiny a byli bráni jako stabilní vztah. Svatba u nás byla v podstatě jen formalita, nechtěli jsme nic velkého a okázalého, žádné divadélko kolem.

Domluvili jsme se se svědky, po obřadu zašli do lepší restaurace na oběd a tím bylo všemu učiněno zadost. Neřešili jsme žádné oblečení, oblékli jsme se do normálních společenských šatů, které nosíme do divadla a na koncerty, neřešili jsme ani dary, hosty, organizaci… Nic takového. Jen jsme si zablokovali termín, vyřídili formality a absolvovali obřad. Z našeho pohledu ideální stav.

Bohužel, ani jedny rodiče nám to nemůžou odpustit. Cítí s ukřivděně, že jsme jim nestáli ani za to jim oznámit, že se chceme vzít. Prý se něco takového rodičům nedělá, je to vrchol nevychovanosti.

Asi jsme jiná generace, nebo já nevím. Nepřipadá mi na tom nic špatného, svatba je naše soukromá věc a nemyslím, že bychom byli povinni o ní kohokoli, včetně nejbližších příbuzných, informovat. I když to mám takhle zdůvodněné, přesto mě postoj rodičů mrzí, zvlášť, když ti mí se se mnou od té doby skoro nebaví a jsou ke mně dost odtažití. Nevím, jak jim vysvětlit, že to z naší strany nebylo namířeno proti nim.

Co si myslíte vy? Opravdu jsme se tak strašně prohřešili? Najde se tady někdo, kdo měl svatbu uspořádanou stejně, jako my? A když už to ti naši rodiče nemůžou vydýchat, poradíte nám, jak bychom si je mohli udobřit? Možná tak působím, ale žádná „ranařka“ nejsem a ten současný vztah s našima mě hodně trápí.   

Adéla


9.11.2015   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 147   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Tajná svatba a rozkol v rodině. Opravdu jsem to přehnala?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-139
Abrasia
Abrasia - 9.11.2015 12:39

Pegg
Na mou duši na psí uši na kočičí svědomí tě ujišťuju, že by mě ani nenapadlo lézt někam, kde je mi výslovně zakázán přístup. Chceš říct, že tebe ano? smajlik - 68smajlik - 68smajlik - 68

 
Linda
Linda - 9.11.2015 12:38

PEGG: ano asi by me zarazilo ,ze me na svatbe nechteji ,ale pokud by mi to vysvetlily jako to pise Adela, tak ano prezila bych to a nepremlouvala je. Nemusim takovou vec vedet mesic dopredu, ale stacilo by mi kdyby mi treba z uradu poslali smsku "mami vis co prave ted delam? My se s pepou berem smajlik - 16". Teda samozrejme za predpokladu, ze vim kdo je Pepa, v opacnem pripade bych asi neresila snatek jako to kdo ze to vlastne je Pepa smajlik - 42. ale ne aby mi mesic po snatku prislo oznameni ,ze jsme se vzali - to by me nasralo. Pro nekoho to je mozna malickost, ale pro me je prave toto = sdilet dulezite okamziky - soucasti zivota s detmi.

 
Verera
Verera - 9.11.2015 12:37

Linda: Jenomže ty jsi asi ta matka, která respektuje to, jak si to děti zařídí. Pokud by si byli Adéla i manžel jistí, že rodiče budou rádi, popřejí jim štěstí a nechají všechno na nich, asi by jim to řekli. A třeba rodiče Adély můžou být rozumní a druzí ne, ona by to řekla, druzí by se to dozvěděli a bylo by taky zle, takže nejjistější je zacházet se všemi stejně.

Ale podle té reakce se mi nezdá, že rodiče jsou rozumní, pokud ano, tak by se nechovali tak, jak se chovají. Řekli by svůj názor, vyjádřili nesouhlas, ale to je tak všechno.

Takže je možná jedno, že rodičům nic neřekli předem, byli by stejně uražení, že je tam nechtějí, takhle si jen ušetřili spoustu bojů s přemlouváním.

 
Bellana
Bellana - 9.11.2015 12:35

PEGG: Můžu. Nešla bych je ani šmírovat. I svatební dárek by dostali. Nemám totiž ani tu nejmenší potřebu cokoliv oslavovat.

 
Jarča*
Jarča* - 9.11.2015 12:28

PEGG: no, teď jsme v rámci teorie, nevím, kdyby to bylo doopravdy, jestli by to na mně nedolehlo, ale pokud by si to mladí takhle vyloženě přáli a hlavně by mi svoje důvody vysvětlili, asi bych byla nakonec ráda, že si nemusím dělat žádné starosti s přípravami, řešit co na sebe atd.smajlik - 68 Ale vážila bych si té důvěry, že to se mnou probrali.

 
Lizbet
Lizbet - 9.11.2015 12:26

Bellana: Linda: Souhlasím - je to i můj názorsmajlik - 47

 
Almega
Almega - 9.11.2015 12:24

Dnes je svatba pomalu přežitkem,kdekdo žije s někým jen tak na "hromádce"...Kdyby moje děti přišly najednou,že už mají po svatbě,a já ani nevěděla,že s někým chodí,tak to by mě trochu zamrzelo.Ale já sama nechtěla žádnou extra svatbu,platila jsem si to sama a byla tam nejbližší rodina.Zatím nám to vydrželo 32 let...Musí se to asi vzít s nadhledem,někoho urazí ty "tajnosti",někomu je to hodně líto,že nestál ani za řeč...

 
PEGG
PEGG - 9.11.2015 12:23

A můžete všechny, kterým to přijde sobecké odpřísáhnout, že byste se vy nebo druhá strana nechtěli svatby zúčastnit, kdybyste to věděli dopředu?

 
Pentlička
Pentlička - 9.11.2015 12:12

Naprosto respektuji přání mých dětí žít si život, jaký samy chtějí, dělat si, co a jak je jim libo. Přesto bych byla ráda, kdyby mi věci důležité aspoň oznámili. Věděla bych, že jim na mě aspoň trochu záleží. Já také svým dětem důležité věci ze svého života říkám.

 
Jarča*
Jarča* - 9.11.2015 11:47

Bellana: smajlik - 47
Ono asi záleží, jak to kdo bere. Já mám, aspoň doufám, se svými dětmi dobré vztahy, důležité věci si říkáme, a fakt by mi bylo líto, že přede mnou chodily a dělaly jako že nic, i když nějakou dobu to určitě plánovat musely. Asi bych přemýšlela, kde je chyba, jestli jsem jim za to nestála nebo jestli mě považujou za tak příšernou matku, která by jejich rozhodnutí nebyla schopná pochopit. Bohužel si dovedu představit i to, že by po tomhle naše vztahy poněkud ochladly, aspoň na čas, zrovna jak to píše Adéla o svých rodičích.
Myslím, že by Adéla s manželem měli udělat smířlivé gesto, vzít oboje rodiče na oběd nebo večeři, že tu svatbu dodatečně oslaví, když už ne kvůli sobě, tak aspoň kvůli těm rodičům, aby se trochu pročistil vzduch.

 
sharon
sharon - 9.11.2015 11:38

je to sice vaše věc ale já jsem šťastná za své děti.....tohle by nám bylo moc líto !
Jednou budeš také rodič a možná budeš vidět věci jinýma očima..........hodně štěstísmajlik - 45

 
Bellana
Bellana - 9.11.2015 11:19

Linda: Souhlasím s tebou.
Piafka: No, pokud ti nezáleží na mínění a citech tvých rodičů, je to tvé plné právo. Opravdu to nelze vynucovat. Ale taky nelze rodiče nutit, aby se s tím smířili a chovali se, jako by se jich to nedotklo. Rodiče nejsou povinni dětem tolerovat úplně všechno a podlézat jim, aby na stará kolena nebyli sami. S takovými lhostejnými dětmi nakonec stejně sami budou.

 
Bellana
Bellana - 9.11.2015 11:15

Syn i dcera měli malou svatbu, my s tím neměli žádné starosti, zařizovali si všechno sami, my byli pověřeni jen několika drobnými úkoly. Kdyby měli svatbu jen se svědky, nevadilo by mi to, ale dotklo by se mě, kdyby mi předem neřekli, že se hodlají vzít. A kdyby ještě měli řeči, že je to jen jejich věc, že mi do toho nic není, tak bych se podle toho zařídila a přestala se zajímat o to, co dělají.
I když je svatba jen formalita, je to důležitá formalita a jako matka jsem ráda, když mi děti řeknou, co důležitého se v jejich životě děje. Raději víc než míň. Jistě, s tím, že si koupili pračku se mi svěřovat nemusejí, ale když si pořídí psa, to už by mi říci mohli. Zvlášť kdyby ho chtěli přivést na návštěvu nebo dokonce občas hodit na krk.

 
Ala
Ala - 9.11.2015 11:12

můj sen... naco vyhazovat peníze. nemeli jsme takovou svatbu, bylo nas 11 ale i to bylo moc. skoro dospelym potomku, rikam, ze jestli nekdu uzavrou snatek, a budou to chtit jen se svedky, kvůli me se "krvit" nemusi. horsi co na to ta potencialni druha strana. vidim ty velke svatby jako šou vynucene opakovanym reklamnim a filmovym tlakem. a ja sama bych se na mega svatbe, (coz na me pomery i 50 lidi by bylo moc) tak by se dobře necitila, ta představa, jak si me protistrana jako tchyni prohlizi… br….

 
Kahomar
Kahomar - 9.11.2015 11:02

Tak jak se stalo na tom nevidím nic hrozného. Mrzelo by mne, kdybych jako rodič nebyla pozvána na svatbu, pokud by nějakou dělali. Ale jestli se vzali ve dvou + svědci, byla bych ráda, že jsou novomanželé šťastni spolu a že my, jako rodiče neměli kolem svatby žádné starosti. Osobně jsem se vdávala 2x, poprvé nás bylo na svatbě asi 18 a podruhé jen já, manžel, dva svědci a naše děti. O svatbě dopředu věděli jen moji rodiče, jinak nikdo další. A ti byli velmi rádi, že na žádnou svatbu nemusí.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-139
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.