Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Otec na mateřské. Jsme exoti?

Otec na mateřské. Jsme exoti?

Zanedlouho se nám narodí první dítě. S manželem jsme se dohodli, že hned po šestinedělí převezme starost o miminko a domácnost on a já se vrátím do práce. Můj příjem je totiž dvakrát vyšší než jeho a není jisté, že bych se na svou pozici mohla vrátit i za delší dobu.

Ačkoli to celé považuji za naši věc a myslím si, že do našeho uspořádání nikomu nic není, reakce okolí a hlavně širší rodiny mě uzemnila. Podle nich jsem krkavčí matka, která myslí víc na kariéru než na dítě. Mají plnou pusu řečí, že malé mimino potřebuje především mámu, dělají si starosti, jak budu kojit.

Nechápu, proč jsou u nás stále zažité tyhle starosvětské modely, kdy je matka a manželka povinna všeho se vzdát a obětovat se pro blaho svých dětí. Děti mají přece oba rodiče. Když se může starat matka, měl by být téhož schopen i otec, aniž by to na dítěti zanechalo jakékoli následky. Ani v kojení nevidím žádný zádrhel. Myslím, že když budu své dítě plně kojit šest týdnů a pak bude dostávat mateřské mléko ráno a večer, až budu doma, nic tak hrozného se mu nestane. Sama jsem měla umělou výživu od narození a jsem zdravá.

Co si o tom myslíte? Dosud jsem se nesetkala s jedním jediným kladným ohlasem. Komukoli sdělím naše plány s rodičovskou dovolenou, každý je z toho vedle a začne na mě pohlížet jako na kariéristickou, vypočítavou potvoru. To ale není pravda, na miminko se moc těším, všechno už mám připravené. Co je špatného na tom, že si chceme zachovat slušnou životní úroveň? Přece to nedělám jen pro sebe, ale i pro to dítě.

Nemá někdo z vás osobní zkušenosti s otcem na rodičovské dovolené?

Mirka


12.11.2013   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 117   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Otec na mateřské. Jsme exoti?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Stanik
Stanik - 12.11.2013 9:51

Bellana: smajlik - 47
bud v klidu ja pravou vuittonku poznam, ale v zivote bych si ji nekoupila, nesnasim snobarny a tohle je jedna z tak proflaklych.

tak si rikam, jeslti to nemely jednodussi nase mamy... proste cela ta zenska emancipace se ponekud vymkla z rukou. Nici tradicni vztahy, deti nemaji vzory... matky mazou do prace po sestinedeli, otec bud chybi, nebo je za mamu... a kdyz je sebemensi problem, tak se honem rozvdeme a deticko bude mit kazdy mesic jineho stredu. smajlik - 63

 
loupák
loupák - 12.11.2013 9:47

oprava: to se těžko vysvětluje někomu,kdo to dítě ještě nemá(pisatelka)smajlik - 58

 
Bellana
Bellana - 12.11.2013 9:46

Ještě bych reagovala na větu: " Přece to nedělám jen pro sebe, ale i pro to dítě." Dítěti je úplně šumafuk, jestli má patery značkové dupačky (nebo co dnes děti nosí) nebo jedny značkové a ostatní ze sekáče. Jestli je vozeno v kočárku za dvacet tisíc nebo za pět. Je mu jedno, jestli jeho hračka stála tisícovku nebo stovku. Stejně si pak s největší radostí bude hrát s vařečkou a pokličkou. To až později chce mít drahé krámy. Zvlášť když ho rodiče naučí, že jeho společenský status závisí na tom, co vlastní. Že je důležitější mít krámy než si umět užívat života. Ale to je jen takové plané moralizování člověka, který nepozná pravou vuitonku od fejkové a je mu to putna.

 
loupák
loupák - 12.11.2013 9:46

Sam+3: myslím,že měla pisatelka napsat až po narození dítěte,to by pak všechno i ona viděla jinýma očima,ono se opravdu neříká jen tak,že dítě ti obrátí život vzhůru nohama,ale to se těžko vysvětluje,když to dítě zatím nemášsmajlik - 26

 
Sam+3
Sam+3 - 12.11.2013 9:43

Já odhaduju, že otec bere tak 18-20, matka ke čtyřiceti:-) Takže asi manažerka nějaké firmy.
Já nikoho neodsuzuji (když se to netýká týrání), je to každého věc, zakladatelka si to stejně udělá podle svého, jen možná čekala vyšší podporu tady..

 
loupák
loupák - 12.11.2013 9:40

Stanik: smajlik - 47

 
Stanik
Stanik - 12.11.2013 9:37

Křeček: a vis co? bud chci naplno pracovat... nebo delat tisisc jinych veci.. a pak si dite neporizuju.
POkud si ho poridim, mela bych se mu venovat na fulltime apson prvni rok. Budes se dobrovolne bezdetnych rikat, ze jsou sobci, co jsou na prachy... ale myslim, ze uskromnit se na rok, pokud chci decko snad neni takova obet.
A s tim dvojnasobny´m prijmem to tak ymuze byt tak, ze pani je trochu nenazrana.. treba bere on a 60 apritom by jim bohate otcovych tricet a sedmicka rodicaku stacila.

 
Sam+3
Sam+3 - 12.11.2013 9:37

Co jsem pochopila, tak nemají fin. nouzi.
Také si chci přivydělávat při RD, ale až bude malému tak rok- pár dní v měsíci. Do práce na plný po dvou letech, hlídat bude babička (doufám). Ale tohle je brzy i na mě, ať se zakladatelka nezlobí.
Ono to může být všechno jinak, hormony po porodu jsou sfiňasmajlik - 68

 
Nessie
Nessie - 12.11.2013 9:36

Stanik: Dneska s tebou NAPROSTO souhlasím. Taky nechápu proč si někdo pořizuje dítě, když se mu pak nemá čas nebo chuť věnovat - aspoň prvního půl roku, rok, proboha. Pak se dá třeba začít pozvolna chodit do práce, na nějaký zkrácený úvazek třeba. I když já bych to neudělala ani zanic - jak tu někdo psal, tak vývoj dítěte do jeho dvou, tří let je natolik překotný, úžasný a zajímavý, že si nedovedu ani ve snu představit práci, která by mě zaujala tak, jako každodenní sledování vývoje svého dítěte.
A ji nka k článku - moc mě ty naivní představy o tom, jak to bude pěkně šlapat podle plánu pisatelky pobavily. Třeba já jsem měla dítě poměrně hodný a v noci pěkně spící, ale setsra si první půlrok skutečně užila - v noci nespala déle jak 2 hodiny a přes den se potácela jak mátoha....chtěla bych vidět, kdyby musela každý den po takové noci jít do práce.smajlik - 68 A nevěřím tomu, že nějaká matka by dokázala v noci slastně prospat 8 hodin, když ve vedlejší místnosti co hodinu brečí dítě - i kdyby k němu tedy vstával tatínek na MD.

 
Stanik
Stanik - 12.11.2013 9:34

Křeček: no nevim, za sebe vim, ze bych to takhle nechtela. Vidim ty baby , co jsou nepostradatelne a zenou se do prace.. u nas jich je dost.. a jsou to opravdu bez vyjimky babay, co se boji, ze s epirjde na to, ze to jde i bez nich a mozna jeste lepe.

po sestinedeli jde fak to dprace jenom krkvaci mama, po pul roce u nas bezne holky delaji z domova.. to chapu... od roka chodi jednou tydne, zbytek pul uvazku z domova.. To jsem schopna pochopit.
Ale proc se nekdo zene do prace od maleho miminka, ktere tak hrozne moc chtel? Napada me, ze by ho mit nemel. To je za me. A to nejsem , zadna domaci pipka.

V tomhel jsem pro tradicni model rodiny... ale co bych chtela ve spolecnosti, kde si zensky porizujou dite solo, bez tatinka, nebo zenou po sestinedeli do prace.

Chaval Bohu, ze nasi takovi nebyli.

 
marukralova
marukralova - 12.11.2013 9:33

a čo je na tom divné, prípadne odúdeniahodné? nechápem

 
HelenaPa
HelenaPa - 12.11.2013 9:27

Ala: spát s děckem doma do deváté? Dobrej fór - buď a) ještě děti nemáš nebo b) jsi zapomněla nebo c) jsi měla nesmírný štěstí na spavce. Já na RD vstávám dřív než jsem musela do práce

 
Křeček
Křeček - 12.11.2013 9:27

Stanik - 12.11.2013 8:52 hele, většina dětí taky neutíká s pláčem od cizího pána ( = tatínka) k matce smajlik - 26

 
Milda3
Milda3 - 12.11.2013 9:24

Stanik - 12.11.2013 8:36 - vytesat do kamene

alespoň do půl roku by měla být s malým doma.pak ať klidně nastoupí otec,jít do práce po šestinedělí ? to má širší rodina i známí pravdu

 
caira
caira - 12.11.2013 9:21

Stanik: 12.11.2013 8:22 - proč si ženské pořizují miminečka, když úpak chvátají do práce?
Kamarádka šla po 5ti měsících... Když byli malému 3m, dostal její chlap padáka - práci sehnat nemohl, a tohle jaksi taksi vyřeilo situaci.
Já jsem šla v 8mi měsících na 30% úvazek : abych neztratila "kontakt s oborem", abych vypadla mezi lidi... těšila sem se domů, těšila sem se do práce.
Ale upřímně: nedokážu si představit, ak odejdu od 6ti týdenního mimča na 10hodin denně! V tom s Tebou souhlasím.
Někdy Tě donutí situace, ale pokud to jde jinak - není co řešitsmajlik - 76

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77178.
    Archiv anket.