Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Z manžela se na stará kolena stal Jehovista. Ničí mne to.

Z manžela se na stará kolena stal Jehovista. Ničí mne to.

Jsem zoufalá, můj pětašedesátiletý manžel se asi úplně zbláznil. Přiznal se, že je už více než rok členem církve Svědkové Jehovovi. Celou dobu to přede mnou tajil, protože ví, jaký mám na takové věci názor.

Teď už to prý ale skrývat nechce, naopak by byl rád, kdybych ho vyslechla a připojila se k jeho víře. Hučí do mě čím dál víc, je tím úplně posedlý. Dokonce chodí ještě s nějakým kolegou a zvoní lidem u dveří a snaží se je nalákat mezi Jehovisty.

Prý by rád žil podle jejich víry, ale nemůže to dodržovat, pokud v tom nejsme my dva zajedno. V žádném případě nemíním do této církve vstoupit, ani do žádné jiné. Na to mám svůj vlastní názor a nemám zapotřebí, aby mi někdo diktoval, jak mám žít a přemýšlet.

Manžel je jak čtvrtodenní zimnice. Neodbytný, ustavičný. Zatímco případným obtěžovatelům můžu zabouchnout dveře před nosem, jemu nic takového udělat nemůžu. Všude se nám povalují ty jejich brožurky, bible a já nevím, co všechno ještě. Muž do mě vytrvale hučí, ať si to aspoň přečtu, že třeba změním názor, ale mně se vůbec nechce. Mohl by si to vysvětlit jako počínající zájem a určitě by ve svém nátlaku přitvrdil.

Je mi z toho na nic. Mám dojem, jakoby se z něj stal někdo úplně jiný. Už si spolu nedokážeme ani normálně popovídat. Od té doby, co si vzal do hlavy, že mě přesvědčí, tak buď mlčí, nebo mele pořád dokola jedno a to samé.

Nevím, co mám dělat. Už jsem i vyhrožovala rozvodem, hádala se s ním, křičela, odcházela z bytu. Nic nepomohlo. Strašně moc bych si přála, aby se vzpamatoval a byl takový jako dřív. V životě by mě nenapadlo, že tomu někdo může podlehnout v tak vysokém věku.

Prosím, nemáte s tím někdo zkušenosti? Je možné, že se někdy své víry zřekne a začne zase uvažovat normálně? Je mi 62, rozvádět se nechci, nemám na to, abych začínala znovu. Svého muže mám ráda, prožili jsme spolu skoro 40 let. Teď mě ale ten vztah doslova ničí.

Marta


6.12.2013   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 153   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Z manžela se na stará kolena stal Jehovista. Ničí mne to.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
naděje
naděje - 7.12.2013 12:07

pro: Ivča+3 - 6.12.2013 22:21 citáty jsem přikládala proto, aby nedošlo k nedorozumění, a abych ukázala, že ta energie, která člověka, převyšuje, Bůh, nechal dopis. Pokud by někdo z dnešních účastníků diskuse chtěl, mohl třeba se do této knihy třeba on-line podívat, a přesvědčit se, že nekecám, že to tam fakt je.... Ano, je Bible těžké čtení. Ale chtěla jsem na ni upozornit.A abych Martě ukázala i jiný úhlel pohledu na manželovu víru. Každý, byť i svědek má svou osobní víru, a trošku jiné názory. Uznávám, že pro někoho to mohlo být nepříjemné. Ještě jsem o tom přemýšlela, a nikdo Martě neporadil, ať mužovi řekne, ať si svou literaturu dá na jedno místo. aby: se..."Všude se nepovalovaly ty jejich brožurky, bible a já nevím, co..." Měl by být rozumný, a na tento požadavek přistoupit. Na shromáždění jsme vedení k tomu, abychom se ke svým parterům chovali slušně, a pokud ji skutečně nestále toto čtení nutí a nechává ty časopisy všude, tak jí to akorát zprotiví. A zároveň jak bylo v některých příspěvcích napsáno, ať Marta muže vklidu vyslechne, snaží se ho pochopit. Přece to, že pochopím proč někdo něco dělá, neznamená, že se stím ztotožním. viz příklad s rybařením od Monik - 6.12.2013 19:02.

 
Jaguška
Jaguška - 7.12.2013 9:43

Jsme v době adventu. Jehovisté neslaví nic. Včera jsem jela v autobusu a přede mnou seděly dvě paní. Jedna říkala, že si dcera vzala jehovistu a protože ti neuznávají Vánoce, chodila dcera s dětma na Štědrý den k ní. Teď se prý odstěhovali daleko a děti budou bez Jéžíška.
No a transfuze krve, kterou zakazují také, zvláště u dětí, je dost zvláštní. Normální lidé by dali za záchranu života cokoliv.

 
Milda3
Milda3 - 7.12.2013 9:12

většinou každý i zapřísáhlý ateista se v těžké nemoci či před koncem dovolává pána boha,proč asi a slyšel jsem to mnohokrát

 
Ivča+3
Ivča+3 - 6.12.2013 22:21

Naděje: promin, ale přijde mi, že se chováš jak ten manžel. Cituješ a cituješ něco, co se nedá. Myslíš to taky dobře, v ledasčem máš pravdu, co se např. komercionalizace Vánoc týká, ale způsob, kterým to prezentuješ, ten je dost odrazující. Bible je těžké čtení a není pro všechny. Myslím, že kdo se do ní začte, bud ji odloží a nebo pak jen cituje. Její opravdové pochopení a vyjadřování přečteného je ale asi dost vzácné - si myslím. Mě bible nic neříká, i když k ní mám určitou úctu, ale kdyby to do mě někdo takto hustil, poslala bych ho kamsi.

 
Ivča+3
Ivča+3 - 6.12.2013 21:49

Tady to dnes tedy žije smajlik - 58smajlik - 58smajlik - 58. Vidno, že tohle téma je pořád živé! Nicméně si nemyslím, že je tu řeč o víře, protože i Marta má jistě svoji víru, každý má svoji. Leč manžel to s ní jistě myslí dobře, protože i ONI to s ním myslí dobře a nabízejí mu něco, co mu asi v životě chybělo. Kloním se ale k názoru, že to dělá vemi neštastně a ve finále je z toho jen velké pruzení. A z mého pohledu neslučitelné. Kladla bych si ale otázku, proč jsem si zrovna toto do svého života přitáhla, protože vesmírné energie a zákony fungují stoprocentně, ať už je nazýváme jakkoliv smajlik - 58

 
tornado-lou
tornado-lou - 6.12.2013 20:11

Verera: a muceni hrisniku tim, ze jim ukazujes alba s fotkama z dovolene:-D
Kaliban: jo, ale i z ateismu si muzes udelat ieologiii, jak vidno.

 
Kaliban
Kaliban - 6.12.2013 19:48

Tornado-lou: například já nejsem ateistka, ale považuju víru, do níž jsem se narodila, za čistě svoji věc. Navíc jsme nábožensky promísená rodina. Navzájem se obohacujeme. Letos u nás svítily adventní svíce i chanukije a nikomu to nevadilo. prostě slavíme všechno. O tom totiž víra je. Ne o tom, že ji někomu budu cpát horem dolem. Pak to totiž není víra, ale ideologie.

 
Verera
Verera - 6.12.2013 19:41

břemeny, ne přemeny smajlik - 76

Ještě by mohla Marta místo rozčilování zkusit taktiku jaká se používá na malé ukecané děti. Nechat řeč plynout kolem sebe a sem tam říct Hm ano... Případně pasivní obranu - nechat manžela povídat delší dobu a pak se na něj roztržitě usmát a říct: " Cos to povídal? Já jsem tě neposlouchala." Když to bude dělat dostatečně často, možná to manžel vzdá.

Ale zabezpečení majetku je každopádně na místě

 
Verera
Verera - 6.12.2013 19:38

Pratchett popisuje moc pěkně peklo.

Copak takový Sysifos a jeho valení do kamene do kopce. Tos edá docel aužívat, různé způsoby valení, zkoušet různé chyty.. jakápak muka. Taky jak může mít duše tělesná muka, pouze duševní. A proto musel před každým valením kamene absolvovat několikahodinovou přednášku o bezpečnosti práce s těžkými přemeny. To teprve bylo to pravé peklo.smajlik - 42

 
Monik
Monik - 6.12.2013 19:20

Stanik: 13:18 Me se zase libi: "Peklo neni zadne misto. Jen stav tveho vedomi."

 
tornado-lou
tornado-lou - 6.12.2013 19:13

Tyjo. To se mi libi, jak se tu vykfikuje o nebozenskych fanaticich. Tady vidim spis dost ateistickych fanatiku.

K tem Pratchettovym citatum jeste pridam jeden Cimrmannuv. Jsem takovy ateista, ze se az bojim, ze me panbuh potresta. :-)
Ha. A jeste byly okouzlujici Dorflovy nabozenske nazory:-)

 
Monik
Monik - 6.12.2013 19:02

A myslim si, ze mozna by Marta opravdu mohla manzela v klidu vyslechnout a ne hned kricet a hadat se.
To je potom logicke (z psychologicekho hlediska), ze si ten druhy bude tu vec obhajóvat a uzavre se jakymkoli protiargumentum. Protoze bude citit utok. A je jedno, zda se jedna o nabozenstvi, nebo neco jineho.
Muj muz je napr. vasnivy rybar. A kdyz si predstavim, ze bych mela alergii na rybi tema a zacala hystericky reagovat pokazde, kdy se zmini o rybach, tak je mi uplne jasne, ze by si to obhajoval a snazil by se mi to vysvetlovat z jeho uhlu pohledu. A ne proto, aby ze me udelal rybarku, ale proto, abych ho pochopila.
To same naopak. Taky bych mela potrebu se obhajovat, kdybych citila, ze mne ten druhy nechape. A obzvlast manzel.

Jednou mi nekdo pujcoval ty jejich brozury. A pocit jsem z nich mela takovy, ze spousta veci co tam pisou je hezka, ze takhle by meli lidi zit. Ale ze by se tam nemeli tolik ohanet temi odkazy na ruzne - ten a ten, korintanum nebo komu apod.
To mi tam docela vadilo a nedelalo to moc dobry dojem.

Myslim si, ze kombinace Marty a jejiho muze v tomto je docela nestastna.
On je ted nadsen necim, co ho zaujalo a ona je zrovna na toto tema alergicka, tudiz reaguje neprimerene, on ma zase pocit, ze si to musi obhajit a motaji se oba v bludnem kruhu.
Myslim, ze tolerance a pochopeni z obou stran by byla na miste.

 
Monik
Monik - 6.12.2013 18:49

Milda3: 13:08 A proc bys mel byt zatracen? Ty zijes nejak spatne? Ja mam dojem z tvych prispevku, ze nebudes spatny clovek smajlik - 26

Jinak teda taky verim na "vyssi inteligenci" a to, ze jakou clovek vysila energii, takova se mu vraci, to opravdu funguje.
Se svedky jehovovymi si klidne i popovidam, ostatne jako s kazdym, kdo prijde slusne. Ale to je asi cast moji povahy. Ja treb aneumim odmitnout ani ruzne nabizece po telefonu. Teda ne ze bych si koupila vse co mi kdo nabizi, ale treb asi s nima chvilku popovidam a pak jim slusne vysvetlim, ze si to nekoupim. Proc bych mela na nekoho byt hnusna, kdyz se mnou mluvi slusne smajlik - 26
Ale zase na druhou starnu, pookud se ke me nekdo chova jako haj.l, tak dokazu byt pekna saň smajlik - 68
Takze takove to, ze kdyz ti nekdo ublizi, nastav druhou tvar nejspis nedodrzuju smajlik - 26
Jinak dneska docela souhlasim s lindou.

 
Ala
Ala - 6.12.2013 18:45

Koukám, že to dnes bylo velmi zajímavé. Škoda, že přes den, mohu být na netu málokdy, natož, abych přispívala. Přečetla jsem si celou diskusi, a připojuji se k těm, co říkají, že znali členy tohoto světonázoru, ale že s nimi nebyly žádné problémy. Člověk se mění, a nemohu očekávat, že bude stejný ve 20-ti, 40-ti, nebo na prahu důchodového věku. I názory se mění. pokud se z člověka nestane, gambler, alkoholik, sukničkář, násilník, chorobný lakomec, chorobný žárlivec, atd...tak se s ním dá žít, nebo se to dá naučit s tím žít.

 
Renee
Renee - 6.12.2013 18:37

Tak to by byl konec. Vyrazila bych s ním dveře. Pánbíčkáře jakéhokoliv druhu nesnáším. Ať si každý věří nač chce, ale ať to nikomu necpe a nikoho s tím neotravuje.
Hlavně bych ošéfovala účty a majetek celkově, než mu rupne v bedně definitivně. A jak tady od někoho zaznělo, myslím kawa, pokud byl doposud normální a nikdy nevykazoval známky snadné zmanipulovatelnosti, bála bych se, jestli nenastupuje nějaká nemoc, protože takhle se to občas projevuje smajlik - 65 V takovém případě bych se asi snažila ho ještě před rozvodem nahnat na vyšetření, ale to bude asi marná snaha, jak to tak vypadá smajlik - 26 Už je jejich, je pozdě.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.