Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Dcera chce jít na potrat. Mám šanci jí to rozmluvit?

Dcera chce jít na potrat. Mám šanci jí to rozmluvit?

Řešíme s dcerou velmi těžkou situaci, která je pro nás obě velmi bolestná. Jsem toho plná, nemůžu spát, strašně se trápím. Tím víc, že na konečné rozhodnutí je velmi málo času a já se obávám, že to dopadne špatně.

Jsem rozvedená, jedinou dceru jsem vychovala v podstatě sama, její otec nás opustil když chodila do školky. Já jsem si nikdy žádného stálého partnera ve smyslu že bych ho přivedla domů, nenašla. Občas jsem měla nějakou známost, ale nikdy to nepřerostlo v něco víc.

Dceři je teď třiadvacet let, je moc šikovná, má dobrou práci, která ji baví a dálkově studuje vysokou školu. Mám z ní opravdu radost. Před rokem začala chodit s jedním mladým mužem, hodně se do něj zamilovala a prožívala opravdu krásnou lásku. Přála jsem jí to.

No a teď se stalo něco, co s námi oběma pořádně zacloumalo. Před týdnem se mi dcera svěřila, že je těhotná. Zatím v úplném začátku, u doktora ještě ani nebyla, ale opakovaně si dělala těhotenský test a vždycky jí vyšel jasně pozitivní. Musím přiznat, že v první chvíli mě to zaskočilo, ale hned vzápětí jsem pocítila obrovskou radost. Jenže ta netrvala dlouho.

Pár dní na to přišla dcera domů s pláčem, že se s ní její přítel rozešel, že se prý na dítě ještě necítí a byl by radši, kdyby šla na potrat. A ona o tom začala opravdu uvažovat, i když předtím se na miminko těšila a z těhotenství měla radost. Teď si myslí, že když půjde na interrupci, dají to s přítelem zase dohromady a všechno bude jako dřív. Pořád je do něj moc zamilovaná a rozchod ji hodně zasáhnul.

Dlouho jsme o tom spolu mluvily, říkala jsem jí, že jít na potrat není jen tak, že ji to může psychicky a možná i fyzicky poznamenat, že si myslím, že by jim to pak už stejně neklapalo, dávala by mu za vinu, že ji k tomu donutil. Ptala jsem se jí, co cítí ona při představě potratu a bylo vidět, že jí to jedno není. Ona je teď strašně zmatená, bojí se, jak by sama zvládala dítě, neví, jak s prací, se školou, nejvíc ze všeho ale trpí tím, že ji přítel opustil.

Slíbila jsem jí, že pokud se rozhodne si miminko nechat, budu jí pomáhat jak jen to půjde, že sama s ním nebude a ve mně bude mít vždycky oporu. Ale ona to prý takhle nechce, vždycky chtěla založit rodinu jak se patří, aby mělo její dítě správného tátu.

Já jí rozumím, chápu ji, ale její rozhodnutí dát miminko pryč mi doslova drásá srdce. Je to pro mne něco absolutně nepředstavitelného. Vím, že nutit jí k ničemu nemůžu, je to její život, její rozhodnutí, je dospělá. Ale přesto, jsem její máma, prožila jsem si v životě dost, mám o ni strach. Bojím se, aby svého rozhodnutí nelitovala.

Myslíte, že je nějaká šance že si to ještě rozmyslí? Co bych proto já mohla ještě udělat? Jsem z toho úplně na dně.

Helena


21.6.2018   Rubrika:   |   Komentářů 158   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Dcera chce jít na potrat. Mám šanci jí to rozmluvit?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Almega
Almega - 18.6.2018 13:07

Není v článku zmíněno,jestli měla dcera nějakou antikoncepci,nebo jak byli domluveni v případě,že by "uklouzla" noha.Dnes jsou úplně jiné možnosti,než za mého mlada,kdy nějaký postinor nebyl,gumy koupit chtělo určitou drzost,antikoncepci předepsali ženě až po 2 dětech...Jó,to si člověk dával hodně bacha! A potratové komise,fuj.Dnes se dá toho hodně naplánovat,partneři by si měli popovídat i o budoucích dětech,jestli ano nebo ne,kdy,a né se děsit,jak nastane první problém! Miniinterrupce,je opravdu neškodná,nebolí to,ani žádné následky to nemá,jen se musí co nejrychleji na to jít! Nelíbí se mi,že matka by měla otročit u dceřina dítěte,ale když by jí tedy tak vadil potrat,tak bude mít,co chtěla: no a že příteli se nelíbí představa být otcem,to chápu,ale měl si dávat více pozor a spoléhat se na sebe,zdá se,že si jen užíval a nemyslel dopředu.Já v téhle situaci být,tak šup na mini,a na hocha hodím bobek, a příště si dám větší pozor.Můj názor je: nejdřív svatba,hnízdo a až pak děti!

 
Bellana
Bellana - 18.6.2018 12:39

A h ten tablet, dvakrát jsem to poslat nechtělasmajlik - 11

 
Bellana
Bellana - 18.6.2018 12:38

mam-ča: Dcera vyrostla bez otce, a tak nechce, aby tak vyrostlo i její dítě. Chápu ji. Maminka mě měla za svobodná a já se rozhodla, že nebudu mít dítě za svobodna, ani se nebudu "muset" vdávat.
Rozhodnutí je na dceři. Miniinterrupce není zas tak riskantní, jako byly potraty před třiceti a více lety. Je to hlavně o tom, jaký typ člověka ta žena je. Jestli dokáže zapomenout nebo jestli se tím bude vnitřně užírat do konce života.
A co na tuto situaci říkají rodiče toho muže. Taky to berou jen jako zbytečnou komplikaci, které je třeba se zbavit?

 
Bellana
Bellana - 18.6.2018 12:38

mam-ča: Dcera vyrostla bez otce, a tak nechce, aby tak vyrostlo i její dítě. Chápu ji. Maminka mě měla za svobodná a já se rozhodla, že nebudu mít dítě za svobodna, ani se nebudu "muset" vdávat.
Rozhodnutí je na dceři. Miniinterrupce není zas tak riskantní, jako byly potraty před třiceti a více lety. Je to hlavně o tom, jaký typ člověka ta žena je. Jestli dokáže zapomenout nebo jestli se tím bude vnitřně užírat do konce života.
A co na tuto situaci říkají rodiče toho muže. Taky to berou jen jako zbytečnou komplikaci, které je třeba se zbavit?

 
mam-ča
mam-ča - 18.6.2018 11:17

Dala bych tomu chvilku času. Ten potencionální otec se mohl cítit zaskočen informací o neplánovaném dítěti, takže reagoval zkratkovitě. Možná, že když mu dcera řekne, že se rozhodla si dítě nechat, že se chlapec vzpamatuje a pokusí se vztah urovnat a převzít zodpovědnost. Vždyť dříve byli kluci „po vojně“ dospělí a běžně se ženili a starali o rodinu.
Pokud se ovšem chlapec necítí být dospělý, a „necítí se na dítě“, tak nechat dceru, ať rozhodne sama. O cizím těle a cizím životě se totiž pánovi rozhoduje snadno.
Ten kluk se s ní pravděpodobně rozešel, ať už se rozhodne pro dítě, nebo potrat. S takovým hajzlíkem bych já osobně dítě mít nechtěla. Pokud si dcera dítě přes nesouhlas (bývalého) partnera nechá, čeká jí řada potíží, ať už otce do Rodného listu uvede, či nikoli. Pokud ho neuvede, budou jí chybět peníze a sociální pracovnice se budou snažit všemi prostředky z ní to jméno dostat.
O životním uplatnění svobodné matky si nedělám iluze. Ostatně, dcera vyrostla bez otce, tak tuší, do čeho jde.

 
krasaka
krasaka - 18.6.2018 11:14

smajlik - 61Taky jsem stála před podobným rozhodnutím,sice už coby 35-letá vdova se dvěma dcerkami,jenže myšlenka na přerušení těhotenství mne zasáhla jen kratince i když moje Dr už vyplnila všechny papíry před komisi ze zdrav.důvodů. Nejsem nijak věřící, ale ta myšlenka, že do konce života budu brečet,pokud potkám maminku s kočárkem a že to je vlastně "vražda" /totiž kvůli různým problémům jsem nosila mimčo už čtvrtý měsíc a brzy začalo kopat/! Nabízeli vyvolat umělý porod-sedly jsme si s dcerkami /tehdy 14 a 8let/-řekly,že mi pomohou a ať do toho jdu,tudíž jsem před komisi ani nešlasmajlik - 66Narodil se zdravý kluk-benjamínek a jak jsem nyní na stáří ráda, že ho mám - máme mnohem lepší a častější vztah nežli s dcerami,mohu se na něj vždy obrátit o radu či o pomoc a ty tehdejší případné problémy byly vlastně prkotinysmajlik - 68. Příjmení má moje a ten "otec" přeci jen po rozsudku soudu něco platil,ale nezvyšovali jsme to,odešla jsem z kanceláře do provozu za vyšším platem a nic nám nechybělosmajlik - 47

 
dadka
dadka - 18.6.2018 11:11

No tak to se přítel projevil...je to obyčejný hajzl. Dcera má ideální věk na to, aby se stala maminkou. Ty ji můžeš akorát podpořit, jednat a rozhodovat se musí ona sama. Přítele jí to nevrátí a když, tak jen na chvíli. Jenom nechápu, že inteligentní holka nepoužívá nějakou antikoncepci.

 
denkas
denkas - 18.6.2018 10:45

sallie: 1:20, moc hezky si to napsala, plně s tebou souhlasim!

 
Linda
Linda - 18.6.2018 10:13

kubikm: máša h.: Jarča*: opet je to neco za neco smajlik - 26. Bud bude mit klid a bude si sama rozhodovat o svem a potomkovo zivote, ale bude na tom bita financne. A nebo bude mit o trochu vic penez ,ale bude muset zkousnout event tatikuv zajem-nezajem, ktery ji bude dost strpcovat zivot. Ale uprimne kde je psano ,ze pritel bude kazdy mesic solit predepsanou castku???? Aby nakonec nemela ditko, ke kterymu ji bude kecat do zivota i pribuizenstvo, ktere nikdy nevidela a pritom neuvidi ani korunu smajlik - 26..... ja se svoji naturou bych to neriskovala. Za ten klid mi nejakych par stovek mozna jednou za cas nestoji (nikde neni zminka co dotycny mlady muz dela, jestli taky studuje a pod tak vyzivny bude vice nez symbolicky, aspon pro zacatek urcite a pak se s nim tahat po soudech k vuli zvyseni, ktere stejne platit muze a nemusi ????)

 
kubikm
kubikm - 18.6.2018 10:08

máša h.: Jarča*: dovedete si představit, jak by ji stále kazil život právě proto, že jeho maminka by ráda vnouče...a papíry všude musí podepisovat OBA rodiče a pod....tábor, výlet a pod....přihláška na školu....smajlik - 66smajlik - 66

takhle bude mít nárok na delší mateřskou a vyšší dávky...slevy na daních...

 
orinka
orinka - 18.6.2018 10:05

A to si ta slečna myslí, že po potratu jí to s jejím přítelem bude klapat? Není záruka, že pak nebude mít ani dítě, ani toho chlapa. Vždyť přece kdy ji opustil i s tím jeho ještě nenarozeným dítětem, je to pěkný hajzl. A k takovému se chce vracet?? Dnes není žádné stigma být svobodnou matkou. Je plnoletá - kdyby se jí to stalo coby šestnáctileté, dalo by se to pochopit. Mít takové zázemí ve vlastní mámě, já bych teda neváhala a dítě donosila. Pozdě pak litovat a až do smrti se užírat představou, jaké mohla mít dítě, o které se dala připravit.

 
máša h.
máša h. - 18.6.2018 9:40

kubikm: otce neuvádět? To by měl fakt lehkýsmajlik - 11

 
Jarča*
Jarča* - 18.6.2018 9:24

kubikm: no jo, ale to by se mu zase ulehčilo ohledně alimentů, tak snadno bych mu to taky nedarovalasmajlik - 26

 
kubikm
kubikm - 18.6.2018 9:19

ještě je tam další riziko - třeba po tom potratu už nebude moci mít dítě....to bych raději neriskovala
brala bych to tak, že z poloviny je to moje dítě a to přeci nemohu vyhodit do koše a dál žít s nezodpovědným chlapem...
jo panáček se ještě na dítě necítí?, tak ho nebude mít...dítěti bych dala svoje přijmení a otce neuvedla...tím na dítě nebude mít žádný nárok...

 
máša h.
máša h. - 18.6.2018 8:55

Linda: jó, kdybych já si tenkrát vzala (či nevzala) pištu hufnáglasmajlik - 75... jako přes kopírák, jen jsem se nestěhovala do ciziny a manželství nevydrželo...

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77046.
    Archiv anket.