Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Máma mě nechala na holičkách. Je její chování normální?

Máma mě nechala na holičkách. Je její chování normální?

Dostala jsem se do pro mne takřka neřešitelné situace. Je mi šestadvacet, mám roční dvojčata a jsem s nimi sama. Je to teď čerstvé, přítel si našel novou lásku a řekl mi, že se mám i s dětmi odstěhovat. Vůbec tomu nerozumím, když se děti narodily, vypadalo to, že bude ten nejlepší táta pod sluncem a najednou je všechno jinak.

Bohužel, byt, ve kterém bydlíme, je jeho, dostal ho od svých prarodičů ještě v době, kdy jsme se ani neznali. Nemá tudíž na něj žádný nárok. Nezbude mi nic jiného, než se i s dětmi odstěhovat. Doprošovat se ho nechci, i když mě samozřejmě jeho zrada hodně bolí, hlavně kvůli dětem, které se pro něj najednou staly přítěží.

Problém je, kam se mám přestěhovat. Jsem na rodičovské dovolené, pobírám příspěvek 7 600,- korun, on mi nějaké alimenty platit bude muset, počítám, že na dvě děti by to ty čtyři tisíce být mohly. Jenže i s tím bych dala sotva dohromady peníze na nájem, co jsem koukala, nejlevnější nájem za dvougarsonku je 5 000,-, k tomu poplatky za služby pro tři osoby a jsem na nějakých osmi, devíti tisících. Z čeho bychom s dětmi žily?

A teď k jádru věci, protože mě hodně zklamala moje máma. Když jsem se jí svěřila, v jaké jsem se ocitla situaci, vůbec mě nepodržela. Jo, politovala mě i děti, ale to je všechno. Ptala jsem se, jestli bych nemohla aspoň na čas bydlet k ní, ale to dost rezolutně zavrhla. Ona má totiž přítele (s mým tátou je rozvedená) a ten její nový partner nemá zrovna vřelý vztah k dětem. A jelikož už s mámou bydlí, je prý nemyslitelné, abych se tam i s mými dětmi nastěhovala. Prý by to nedělalo dobrotu.

Pro mě je to něco jako zrada. Od vlastní mámy bych něco takového nečekala, tak moc se mě to dotklo, že jsem se na případnou další možnou pomoc (třeba finanční) radši ani neptala a ona mi ji nenabídla. Jsem z toho v šoku, připadám si jako odkopnutý pes. Můj partner a otec našich dětí nás vyměnil za jinou a naléhá na co nejdivější odstěhování a vlastní máma se na mě vykašlala. K tátovi jít nemůžu, ten má novou rodinu a malé děti.

Momentálně hledám nějaké přijatelné bydlení, třeba u starších lidí v domku, za nízký nájem a na oplátku s výpomocí, že bych jim třeba nějak pomáhala. Ale zjišťuju, že to taky není jednoduché, najít lidi, ke kterým bychom se nastěhovali.

Já tady po vás nechci, abyste mi pomáhaly hledat bydlení, jen jsem se potřebovala vypovídat a hlavně se vás zeptat, jestli vám chování mé mámy připadá normální. Taky byste nechaly svou dceru v takovéhle situaci na holičkách? Já to pořád nedokážu pochopit a musím říct, že to mým vztahem k mámě hodně zamávalo.

Tereza


14.1.2015   Rubrika: Čtenářské příběhy   |   Komentářů 160   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Máma mě nechala na holičkách. Je její chování normální?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Anahir
Anahir - 16.1.2015 11:11

Křeček - 16.1.2015 8:21
mam-ča - 16.1.2015 9:42

myslím, že jste to shrnuly výborně

 
mam-ča
mam-ča - 16.1.2015 9:42

Křeček: 16.1.2015 8:21 smajlik - 47 Udeřila jsi hřebík na hlavičku.
Ani jeden z nich není schopen nést odpovědnost za svůj život. Ten prevít, co je otcem dvojčat, bere svou rodinu jako přítěž, kterou může kdykoliv odhodit a Tereza se hodlá pověsit i s dětmi na krk vlastní mámě.

Být to moje dcera, určitě bych jí vzala k sobě, i kdybych bydlela v garsonce, ale Tereza nebojuje za své děti ani za sebe, a to je špatně. Máma za ní výživné a všechno co s tím souvisí, nevyřeší. To musí Tereza sama. Sebrat všechno odhodlání matky-vlčice, co chrání svá mláďata a vyrazit do boje. Né, že to (zřejmě stále milovanému) panáčkovi všechno projde a ona bude brečet doma u mámy, které zkomplikuje život, a ještě má pocit, že se máma vůči ní zachovala nefér.

 
sharon
sharon - 16.1.2015 9:41

Verera: oni jsou tací i muži...mám jednoho v rodině se třicítkou na krku a je tááák naivní.....dál psát nebudu bo mě bere čert...smajlik - 68

 
Verera
Verera - 16.1.2015 9:29

Já se teda divím i té milence, která se patrně chce nastěhovat a stát přítelkyní. Jednak by mi to bylo hodně blbé, když bych viděla, že vyšoupne kvůli mě své malinké děti a ženu, která je na něm finančně závislá, ale hlavně, pokud se dokáže takhle chovat k Tereze, kde bere milenka jistotu, že totéž neudělá za pár let i jí a jejím dětem, které si mezitím pořídí (i kdyby s e vzali, to už je jedno). To je vážně tak zoufalá, že si nemůže najít někoho, kdo se nechová jako hajzl?

Kde se pořád berou ty naivní holky, které věří, že chlapa předělají, že ony jsou ty jediné, které on miluje, které uvěří všem těm řečem, že chlapovi žena nerozumí a že spolu vlastně ani nežijí?

 
sharon
sharon - 16.1.2015 9:26

denda04: napíšu to asi takhle....synovec měl se svou přítelkyní svatbu v úmyslu...holka do toho otěhotněla takže peníze co měl na svatbu jsou pro malou a svatba počká......ale neměla nárok na porodné protože se počítal průměr jeho i její i když nejsou manželé.....holka hloupá nemusela přiznat že s někým bydlí....smajlik - 26 takže jestli má větší nárok na něco jako svobodná to fakt nevím.....

 
Křeček
Křeček - 16.1.2015 9:20

Jarča*: já si myslím, že má

 
Křeček
Křeček - 16.1.2015 9:20

Jarča*: já si myslím, že má

 
Verera
Verera - 16.1.2015 9:20

Pokud se s někým rozhodnu žít (samozřejmě po vzájemné dohodě ), případně si i pořídím dítě, je to pro mě závazek úplně stejný jako svatba. Nevidím žádný důvod, potvzovat to nějakému hejhulovi na úřadě, kterého jsem v životě neviděla a už nikdy neuvidím. Jediný důvod ke svatbě je to, že tak jak je vše nastaveno, je to administrativně jednodušší v mnoha případech jednání s úřady. Jinak mi význam tohoto aktu stále uniká. No ale to je věc pohledu.

Pokud se někdo sestěhuje, pořídí si dítě,ale nechce se vzít, aby si to mohl když tak jednoduššeji rozmyslet, to je něco jiného, ale takový člověk se klidně rozvede, takže se tím jen zbytečně utratí peníze, nic to nezachrání.

Vždycky to záleží jen na zodpovědnosti zúčastněných, s tím souhlasím, stejně tak jako že tihle dva jí moc nepobrali.

Vůbec si neumím představit, jak pán říká, že se má Tereza odvézt jejich děti, protože se mu nehodí do života. Já bych snad tohle řešení přehodila na pána - odstěhuju se až svým dětem zajistíš, že nebudou muset do kojeňáku , starej se.

I když mám obavy, že Tereza má trvalé bydliště stále u matky, to je možná ten důvod, proč tam chce jít.

Jak je to u dětí, mají automaticky bydliště matky, pokud se to nepřehlásí?

 
Jarča*
Jarča* - 16.1.2015 8:39

Křeček: jj, ani jsem to sem původně nechtěla psát, ale trochu mi to připomnělo jednu holčinu z našeho příbuzenstva - já jsem si pořídila dítě, a moji rodiče ať se starají. Tím nechci říct, že já bych svojí dceři nepomohla, ale automatické to není, zvlášť, když má Terezy maminka svůj život a tuší, že by to nedělalo dobrotu.
Teď čtu článek ještě jednou, že přítel " naléhá na co nejdřívější odstěhování" - sakra, snad má vůči svým dětem taky nějakou zodpovědnost a měl by pomoci Tereze tu situaci vyřešit hlavně on. A napadlo mě, jestli nemá vyživovací povinnost i vůči ní, když je ona na mateřské, ale nejsem si vůbec jistá, jak to je, když nejsou manželé.

 
Křeček
Křeček - 16.1.2015 8:21

denda04: Já souhlasím s větou "každý ať si dělá co chce", ale musí mít i druhou část - "ať si za to nese odpovědnost"

Ti dva z článku nejsou zodpovědní ani jeden - on se po roce vybodne na rodinu a ona se diví, že se tedy nestará její maminka smajlik - 76

 
Křeček
Křeček - 16.1.2015 8:19

Já jsem taky staromódní.
Vím, že svatba neznamená, že bude všechno klapat až do smrti, ale je to pro mě závazek, že se budu snažit, aby to fungovalo.
Právě ten "svobodný" přístup pak končí tím, že to spoustu lidí za rok přestane bavit a nemají pocit toho závazku, že když si pořídili rodinu, mají se o ni starat.

 
Jarča*
Jarča* - 16.1.2015 8:07

Lizbet: nečetla jsem celou diskusi, jen poslední stránku, a vidím to jako ty. Ať si každý dělá co chce, ale já jsem v tomhle asi taky staromódní, a jsem ráda, že moje děti jsou v tomhle staromódní po měsmajlik - 68

 
denda04
denda04 - 16.1.2015 8:04

Lizbet: smajlik - 47smajlik - 58stejně

ale jako svobodná má asi nárok na víc soc. dávek jinak to nechápusmajlik - 63smajlik - 64 proč?? se nevezmou pokud čekám mimčo (dřív to tak bylo dnes svobodná matka je ASI IN)

je to můj názor nemám nic proti svob. matkám smajlik - 58smajlik - 45smajlik - 45smajlik - 45 každý si dělá co chce tečka

 
Lizbet
Lizbet - 16.1.2015 7:45

Oprava: vdavkáchsmajlik - 82

 
Lizbet
Lizbet - 16.1.2015 7:44

kareta: Já jsem v tomhle strašně staromódní: když slyším: Já, můj přítel/partner a naše dítě - tak se mi ježí vlasy na hlavěsmajlik - 26 A jaká svoboda , Tu můžu mít i v manželství - nebo ne? A nejde jen o ten vdovský důchod - to je snad to poslední, co by mne napadlo, když se mluví o vdyvkách.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77047.
    Archiv anket.