Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Snacha se po narození dítěte asi zbláznila

Snacha se po narození dítěte asi zbláznila

Možná mi pomohou vaše názory ohledně situace v naší rodině. Já asi vidím všechno moc osobně a nemám ten správný nadhled. Jde o vztah mezi mnou a mou snachou, potažmo i synem. Vlastně v tom hraje hlavní roli jejich dcerka a moje vnučka Adélka.

Žiju sama, s manželem jsme se rozvedli, když syn nastupoval na vysokou školu. Teď je mu už třicet let, je ženatý a před dvěma lety se jim narodila krásná holčička, moje první vnučka. Asi ani nemusím popisovat, jaká radost to pro mne byla, jak moc jsem se na maličkou těšila.

Do doby, než se Adélka narodila, byly naše vztahy velmi dobré. Mladým jsem se do ničeho nemontovala, jak to některé matky a tchyně dělají a vycházeli jsme spolu výborně. Snachu jsem brala jakoby to byla moje dcera. Líbilo se mi na ní, že je pracovitá, pečlivá, milá a příjemná.

Po narození Adélky se ale změnila. Zpočátku jsem to přikládala na vrub těhotenským a poporodním hormonům, však jsem si tím taky prošla. Chápala jsem, že je pro ni její dcerka vším, že o ni má strach. Ale jak postupoval čas, uvědomila jsem si, že to, jak se chová, úplně v pořádku asi není.

Tak ráda bych byla někdy s Adélkou sama, třeba dvě hodinky odpoledne, jít s ní na procházku, potěšit se bez dozoru. Ale není mi to dopřáno. Ani když byla ještě miminko a spala v kočárku, jsem s ní nikdy nesměla vyjet na procházku sama. Vždycky šla se mnou a dovolila mi vézt kočárek. Vysvětlovala to tím, že by se necítila dobře, kdyby ji měla ze svého dohledu.

Pak byl Adélce rok a situace zůstala stejná. Jestli chceš malou vidět, tak přijď na návštěvu nebo se zastavíme my. To zas měla snacha strach, že malou nedokážu uhlídat, protože začala chodit a všude vlezla.

Před měsícem oslavila vnučka dvouleté narozeniny, je moc šikovná, krásně mluví, je bystrá a moc hodná. Po dlouhé době jsem se osmělila a zeptala se, zda by se mnou mohla Adélka v sobotu odpoledne do ZOO. A opět stará známá písnička, že můžeme jít do ZOO všichni společně.

Možná se vám to zdá jako prkotina, ale mne to velmi trápí. Připadám si, že si o mě snacha myslí, že jsem snad neschopná. Přitom je mi teprve třiapadesát, jsem v plné síle. Chodím do práce, s klubem turistů na výlety, s kamarádkou několikrát měsíčně do divadla.

Kontakt s vnučkou je pro mne velmi důležitý a myslím, že i pro ni by chvilky, strávené se svou babičkou, byly přínosné. Jenže ani snacha ani syn o tom nechtějí nic slyšet. Adélka je prý jejich dítě a oni jsou od toho, aby stanovili pravidla, kterým se musím přizpůsobit. A je ještě malá, aby byla na celé odpoledne z dosahu alespoň jednoho z rodičů.

Minulý víkend jsme se kvůli tomu se snachou už pohádaly. Jak jsem jim nikdy do ničeho nemluvila, tak teď jsem to už nevydržela a řekla jí, že to přehání, že si připadám jako nesvéprávná, když se smím s vnučkou stýkat pouze pod dozorem a že to moje věčné doprošování je opravdu nedůstojné. Její odpověď mne doslova přimrazila. Prý se s tím musím smířit, nebo riskuju, že bych malou už nemusela nikdy vidět.  A že má svou představu o výchově a výživě dítěte a nebude riskovat, že ji budu někde potají cpát bonbóny apod. Přitom já se důsledně varuju jakýchkoli nevyžádaných rad a názorů a takové tendence opravdu nemám.

Připadá mi, že se ta holka narozením dítěte snad zbláznila. Vůbec tomu nerozumím a nechápu to. Promluvila jsem si pak se synem mezi čtyřma očima a on mi řekl, že ho to v podstatě taky trápí, jak se jeho žena změnila, že ten samý problém, jaký řeším já, řeší i její rodiče. I ti se se svou vnučkou mohou stýkat pouze pod jejím dohledem.  

Připadá vám to normální, aby dospělá žena takhle zblbla? Ve svém okolí neznám nikoho, kdo by byl až takhle umanutý. Kolegyně v práci, které jsou už taky babičkami, si vnoučata berou i na celé víkendy a mladí jsou šťastní, že si od dětí odpočinou. A já nesmím jít s vlastní vnučkou ani sama na hřiště za barák. Jsem z toho strašně smutná.

Marcela


13.6.2013   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 152   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,8/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Snacha se po narození dítěte asi zbláznila

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Arna
Arna - 13.6.2013 22:10

Speedy: smajlik - 47Jj, máš pravdu. Nedavno tu zas byl článek jak se mladá štítí všeho u tchýně doma a na chatě.

Marcelo, nic si z toho nedělej, já jsem taky nesvéprávná babička, ale mě mladí s vnučkama ani nenavštěvují.

 
Klarchen
Klarchen - 13.6.2013 20:52

Nepíše to moje tchýně? Já to hodně dlouhou dobu měla taky tak, že jsem do syna nechtěla být oddělená - dlouho jsem plně kojila a syn nebyl kočárkové spací miminko, takže jsem věděla, že kdyby s ním jel někdo beze mě ven, tak do půl hodiny bude řev, který bez kojení není moc zvládnutelný.....tchýně to taky těžce nesla, ale nakonec se obrnila trpělivostí, díky jí za to! Synovi je rok a 3/4 a občas proběhne samostatný pobyt venku na hřišti, ale tak 1-2h, víc zatím ne. Pro mě je potíž v tom, že hlídání od babiček je možný jen v omezený čas (obě pracují), takže ani delší hlídání nepřijde v úvahu, jinak už by asi probíhalo...kdyby třeba jedna z babiček mohla pravidelně hlídat celé odpoledne....teď už bych to uvítala všema deseti. Ale chci se snachy zastat, jestli třeba její reakce není reakcí na vaše neustálé naléhání, kdy už s vnučkou budete sama - mě tohle lezlo na nervy strašně, pořád jsem musela odmítat dokola, přitom, kdyby mi to furt necpali, tak bych s tím třeba sama někdy přišla, ale bylo by to v mé režii, necítila bych se, že jsem k tomu dotlačená....Jo a taky mi vadilo, že v tom prosazování být s vnoučetem sama nebyly zohledňovány potřeby dítěte, ale byla to potřeba jen babičky...

 
rychlonožka
rychlonožka - 13.6.2013 20:47

Marcelo, chápu Vás, jinak se asi v tomto jedná s dcerou a jinak se snachou. I když ve Vašem případě...Na druhou stranu buďte ráda, že Vaše mladá,ať je jaká je, o dítě dbá, má s ním trpělivost, stíhá péči o ně. Věřte mi, že kdyby byla špatná, vzteklá máma, co jí je fuk, zda dítě jedlo, jak dlouho spalo, že je nedostatečně oblečené, věčně na ně křičela nebo je bila, to by Vám bylo krušno. Buďte ráda, že je Vaše snacha pečlivá, čert vem, že Vůči Vám třeba i zaujatá nebo z vašeho pohledu divná. Jde přece hlavně o dítě. Můžete být sebeopatrnější babička, kdyby si dítě i přes vaši starostlivost způsobilo úraz, vyčítala byste si to. Těšte se s vnučkou v přítomnosti maminky, vymyslete třeba program a pozvěte je do ZOO, na Hurvínka, co já vím, až bude mít malá narozeniny, kupte jí dárek, který chce či potřebuje, za doprovodu maminky, užijte si společně strávený čas. Když budete fajn babča, malá k Vám později začne chodit sama. Nebo si myslíte, že bude mít maminka například holčičku v první třídě zamčenou doma celé letní prázdniny? Nevynucujte si nic. Jen zhoršíte vztahy.Ukažte, že jste ta rozumnější. Věřte mi, oni přijdou. Počkejte si. Já mám vnouče velice často u sebe, maminka nestíhá a ráda se ho zbaví, takže fakt mi věřte, všude je něco. Není nad to, když dítě má u rodičů vše, co potřebuje.Nemyslím tím samozřejmě materiální stránku věci. Mé děti si tchyně brávala, jak a kdy a na jak dlouho uznala sama za vhodné, a já to kolikrát obrečela. Prostě jsem byla postavena před hotovou věc. Pouze když nás posílala na dva týdny pryč, že nám to zaplatí, jsem odmítla. Jsme asi Marcelo obě mírné typy, co já vím....

 
Speedy
Speedy - 13.6.2013 20:32

Za par dni tu bude clanek "Co mam delat, potrebuju obcas hlidani, ale babicka se cuka a hlidat nechcesmajlik - 42", vzdyt je to porad dokolecka a vsechno je jenom o domluve mezi lidmi. Mimochodem, babicky jsou babicky a delane na nejake to rozmazlovanicko. Tim nerikam cpani deti vsim moznym sajrajtem a zatajovani to pred mnohdy fanatickymi matkami. Ty by zase na oplatku obcas mohly privrit oko nad nejakou tou sladkosti, pokud se to ovsem neprehani ci ze zdravotnich duvodu.

 
kristulda
kristulda - 13.6.2013 20:08

Já nevím ja bych bejt rodičema byla rada že mužu díte vrznout k babičce a jít někam na večeři a nemít za zadkem pořad dítě. to si koleduje o krizi ve vztahu pokud ona i to dítě dva i na první místo před manžela.

myslím že sou i ty děti lepe socializovaný když mají babičky tetičky amohou s nima stravit čas. pokud sou jen s matkou tak to asi moc dobré není. a to nemluvím o tom až ta mala pujde do školky, tak to sem zvědava jak to maminka přežije.

možna počkat až si pořidi druhý a nějak zapomene řešit kraviny :-)))

 
ŽofieLinda
ŽofieLinda - 13.6.2013 18:04

Tak snad je to jejich dítě a mohou si jako rodiče vychovávat. Nevím proč by měla mít babička jakési právo. Můžete přeci trávit čas pohromadě. Nevidím na tom nic nenormálního. Tchýni bych syna 3 roky taky nesvěřila samotného!!

 
monyk
monyk - 13.6.2013 17:41

Monik: Neznas nahodou moji tchyni a nepopisujes tu jeji jednani smajlik - 64smajlik - 68? Jako bych to psala ja.. Take jsem se kdysi od tchyne nechala presvedcit, jak je se mnou zajednou a taky jako pisatelka vyzadovala, aby si mohla ¨budovat babickovsko-vnuckovske vztahy ¨smajlik - 42.
Cca pul roku jsem se mylne domnivala, ze je vse v poradku a ze jsme se domluvili, co a jak. Jenze pak kdyz tchyne dceru hlidala, tak ji oparila celou nohu a to uz jaksi neslo prede mnou ukryt. Dcera byla trochu v soku a tak z ni vsechno lezlo: bonbony, zmrzliny, bramburky a coca-cola co hrdlo raci ( tehdy dceri nebylo ani 2 a pul roku) a dalsi pochutiny, ktere ji babicka dopravala. Pred tim nez sli domu, tak ji babicka radne poucila, ze mamce a tatkovi se to nebude rikat, protoze by ji zakazali ty dobrutky kupovat! Protoze maminka a tatinek ji nemaji tolik radi co jeji ¨mila babicka¨ smajlik - 36 a tak ji to zakazuji.
Pak mi docvaklo, co byly to boleni briska, pokazde kdyz prisla z venku s babickou byla jak z divokych vajec ( no jo, coca-cola smajlik - 66, co jineho) atd. atd. Od te doby dcery nikdy nehlidala, mam moc prima starsi sousedku, ktera je bajecny clovek a kdyz opravdu neni zbyti, holky rada pohlida.
Tchyne si taky vsude stezuje, jak pry jsem precitlivela, ze pry vyvadim kvuli prkotinam smajlik - 42 , jsem hrozna matka atd. Ucit deti lhat, tvrdit, ze rodice je nemaji radi, to prece vubec nic neni smajlik - 9

 
Nika1
Nika1 - 13.6.2013 16:15

Já taky nevěřím,že by moje máma nebo tchyně necpala eventuelní vnouče sladkostma. Jsem na to alergická. Oba s manželem máme sklony k obezitě a v dětství se vytváří počet tukových buněk. Nechci aby moje dítě mělo s váhou takové problémy jako mám já.

 
Verera
Verera - 13.6.2013 16:04

Monik: No, já jsem pak klukovi vysvětlila, že ho budu mít ráda, ať zlobí sebevíc, jen se na něj budu v tu chvíli zlobit a to je rozdíl. On mi to odkýval, jako že to přece dávno ví, ale byl rád, že jsem mu to potvrdila. Takové ty rádoby výchovné pokusy tetiček a prastrýčků, co vidí dítě jednou za rok fakt miluju.

Jiná teta zase měla pocit, že dítě týráme, když nemá bonbony, tak mu je pořád nabízela, když jsme se jako nedívali. Kluk si teda vzal, udělal fuj a vyplivl to , pak už ji to přešlo smajlik - 34

Jo, to byly ještě doby, kdy maminka a tatínek věděli všechno nejlíp, a dětičky byly velice loajální - příbuzné si vychovávaly podle toho, co byly zvyklé doma.

Ale ono je to docela pořád. I kdy sem tam o něco vedeme tvrdé diskuze. smajlik - 68

 
tornado-lou
tornado-lou - 13.6.2013 15:55

Verera:14,28 myslím, že tohle je přesně ten důvod.....

 
Monik
Monik - 13.6.2013 15:39

Verera: 14:32 No pokud je to ta moje tchyne, tak ta toho schopna teda byla. Myslim davat detem, kdyz byly male a plne kojene ruzne kraviny, napr. slechackovy dort.
A v podstate vzdycky tak abych to nevidela, jenze to si mysli jen ona, ze to nevim. A to je prave ten problem.
Ona si mysli, ze to nevim, takze se asi divi, ze ji deti nesveruju, protoze by si jim vlastne "oficialne" nedovolila nic dat, ze? smajlik - 76
Proste pretvarka. To je to, co mi asi vadi vic nez to, ze deti neco nezdraveho zdlabou.
A to jsme o tom mluvili s manzelem mockrat. Ptala jsem se ho proc to dela, vysvetlovala mu, ze mi ani tak nevadi, ze snedi neco nezdraveho, ale ze mi vadi to "davani tajne". A on, ze nevi, ze to taky nechape. Nekolikrat ji to i rikal a ptal se ji, ale nikdy mu poradne neodpovedela, spis to zakecala smajlik - 26
A taky tvrdi pred vsema, ze by si nedovolila detem bez dovoleni nic dat.

To jsem se zase rozcilila, jen jsem si vzpomnela na ty boje, kdyz mela dcera ty nejvetsi problemy smajlik - 36

.
Pokud bych ovsem vychazela z toho, ze to co je v clanku, je stoprocentni a jedina pravda, tak bych taky asi napsala neco ve smyslu, ze snacha neni normalni.
Ale myslim si, ze kazda mince ma dve strany a nebudu odsuzovat snachu, kdyz neznam jeji pohled na vec.

 
Monik
Monik - 13.6.2013 15:22

Verera: 14:28 No a to je dalsi vec. Moudra tohoto typu. Jenze nejhorsi na tom je, ze nektery lidi si vubec neuvedomuji, ze to co rikaji muze tem detem ublizit a mysli si jak jsou hodne babicky a dedeckove.
A clovek kdyz pak zacne diteti vysvetlovat, ze to tak neni, tak je jeste drzy smajlik - 36

 
Monik
Monik - 13.6.2013 15:16

Jarča*: 14:23 To by ses divila, jsou i takove. Asi jsem schytala tu mensinu smajlik - 68
Jeden cas jsem se u ni na navsteve nemohla pomalu dojit vycurat. Sotva jsem se otocila, uz mely deti neco v puse.
Priklad, dcera-zdrav. problemy, mela zakazane nektere potraviny. Prijela tchyne, privezla ty potraviny. Mala stala na chodbe a ona, ze ji to da. Ja ji rikam, nedavej ji to, alespon ne ted pred obedem, kdyztak ji zkusime dat kouske po obede, ale jenom maly, minule ji to neudelalo dobre. Otocim se, otocim se zpatky a vidim jak natahuje ruku s tou potravinou male do pusy. Jak videla, ze na ni koukam, ruku stahla zpatky a schovala ji za zada (mala chudak uz pusu otevrenou smajlik - 76) a ja se ji ptam, proc ji to davas? A ona normalne do oci mi povida, ze ji nic nedava.
Tak jako takvemu cloveku, ktery je schopny mi lhat do oci a delat ze me blbce, proste ani pri dobre vuli verit nemuzu.
A ze jsem se snazila mockrat.
Ale sama sebe prezentuje podobne jako v clanku. Nerikam, ze Marcela z clanku musi byt ten pripad, ale zajimal by me i pohled snachy.
V podstate kdyby popsala moje tchyne me sem, tak me tady vestsina odsoudi, protoze bych taky z toho vysla jako nejaky blazen.

 
Haninka
Haninka - 13.6.2013 15:09

mam-ča: to máš pravdu, napsala jsem ... moc fungovat nebude ... ono 20 dní dovolené zase není tak moc i v případě, že by ji chtěla pracují babička celou věnovat hlídání vnučky v případě nemoci smajlik - 66

 
Monik
Monik - 13.6.2013 15:08

Verera: 14:20 Naprosty, ale naprosty souhlas smajlik - 47
Prvne jsme si myslela, ze to pise moje tchyne, ale nesedi tam nektere detaily.
Ta totiz sama sebe prezentuje v podobnem svetle jako tahle. Taky o sobe tvrdi (hlavne pred lidma) jak ona by detem bez meho svoleni nic nedala a jeste se me vzdycky okazale pta, jestli jim muze to nebo ono dat (a pritom se pta u veci, u kterych presne vi, ze muze) a taky o sobe tvrdi jak je empaticka, jak mysli na druhe a jejich blaho apod.
A v realu zajde za roh s detma a hned jim neco soupne a kdyz ji pristihnu, tak jeste rekne, ze ji deti hrabaly v batohu a jeste jim prede mnou rekne neco ve smyslu vidis, kvuli tobe jsme ted dostala vynadano apod. A pritom vynadano nedostala a deti ji nikde nehrabaly.
Uz se ji to i parkrat vymstilo, kdyz si schovavala dobroty ruzne do kapes a do kapucy a pak na to zapomnela a ono se ji to tam rozblemcalo smajlik - 68.
A dcera pak u moji mamky loudi neco dobryho se slovy:" das mi nejakou susenku a nebudeme to rikat mamince, ona by se zlobila". Pritom mamka kupuje zdravy susenky a nedala by ji nic co by mi nejak extra vadilo a normalne sladkosti u ni i doma dostava. Takze ji pak vysvetlovala, ze maminka by se nezlobila smajlik - 76
Uz jenom kvuli tomu navadeni deti ke lhani bych ji deti nesverila. a to jsou fakt jen zlomky vseho.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77195.
    Archiv anket.