Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Lituju, že jsem znovu těhotná. Budeme mít pět dětí.

Lituju, že jsem znovu těhotná. Budeme mít pět dětí.

Možná mne některé z vás odsoudí a řeknou, že se rouhám. A určitě budou mít kus pravdy. Jenže já se potřebuju vypsat a možná v skrytu duše doufám, že mne pochopíte a třeba nějak povzbudíte. Momentálně mám totiž sama v sobě pořádný maglajz.

Jde o to, že jsem těhotná. To těhotenství nebylo z mé strany úplně chtěné, v podstatě jsem se nechala manželem přemluvit. A teď toho lituji. Ale po pořádku.

Je mi pětatřicet, manželovi dvaačtyřicet. Brali jsme se před třinácti lety, hlavním důvodem svatby bylo mé těhotenství. Ale samozřejmě i to, že jsme se měli rádi. Půl roku po svatbě se nám narodila dvojčata, dcerky. Dnes je jim dvanáct let. Myslela jsem si, že nám ty dvě děti budou stačit, nikdy jsem netoužila po příliš velké rodině. I ta dvojčata pro mne tehdy byl docela šok. Ale nakonec jsem se s tím smířila a brala to jako pozitivum, že to budu mít sfouknuté pěkně naráz.

Po sedmi letech se mi manžel svěřil, že by si moc přál syna, prodiskutovali jsme to a rozhodli se pro další dítě. Manžel mne ujišťoval, že samozřejmě, když to bude další holčička, nebude zklamaný. Po nějakém čase jsem otěhotněla… a narodila se Amálka. Já byla šťastná, její miminkovské období jsem si neskutečně užívala. Starší dcery byly ve škole a chodily i do družiny, protože tam měly spoustu zájmových aktivit a já se věnovala nejmladší holčičce. Doslova jsem si užívala ten luxus jednoho miminka. Manžel se sice snažil nedat nic najevo, ale určité zklamání, že se ani napodruhé nepovedl chlapeček, jsem cítila. Ale všechna čest, všem našim dcerám je báječným tatínkem a mně skvělým manželem.

Takže teď máme doma dvě dvanáctileté slečny, jednu čtyřletou a já jsem, na opětovné naléhání manžela, že máme možná poslední možnost vzhledem k věku, opět otěhotněla. Po pravdě, musela jsem se hodně přemáhat.

A teď přišel šok. Doktor mi potvrdil, že čekám opět dvojčata! Málem to se mnou seklo! Vím to už dva dny, zatím jsem to nikomu neřekla, ani manželovi. Snažím se s tím napřed srovnat, ale moc mi to nejde. Pět dětí! Honička s dvojčaty! Mám to už za sebou a vím, co to obnáší, akorát teď to bude o to horší, že už mi není kousek přes dvacet, ale pěknej kus přes třicet a doma mám dvě začínající puberťačky a k nim ještě další, poměrně malou dcerku.

Od včerejška pořád bulím, vůbec nevím, co mám dělat. Zcela vážně uvažuji o interrupci, ovšem je mi jasné, že manžel by s tím nikdy nesouhlasil. To vím bezpečně. S financemi ani s bydlením (máme velký dům) problém není, zajištěni jsme dobře, takže bychom všechny děti určitě dokázali bez problémů uživit a zabezpečit. Ale já mám prostě pocit, že tohle je už moc, to jsem nikdy nechtěla.

Pořád to řeším, promýšlím ze všech stran. Neumím si představit, jak bych to zvládla, protože, co si budeme povídat, i když je manžel opravdu skvělý a pracovitý, péče o miminka leží vždycky v té největší míře na ženě. Nevím, co mám dělat. Pokud bych se rozhodla pro potrat, musela bych to udělat tajně a manželovi zalhat, že jsem potratila spontánně. Ale tahle varianta se mi ani trochu nezamlouvá, lhát mu v takové věci by byla pěkná prasárna. Anebo mu to říct na rovinu a pak mám dvě možnosti: buď si děti nechat, protože on potrat chtít rozhodně nebude, nebo si ho vyvzdorovat a prosadit a tím zasadit do našeho vztahu hodně velký klín. On by to nerozdýchal. Jenže já mám pocit, že zas nedokážu rozdýchat ta dvojčata a celkem pět dětí.

Tak jsem se trochu vypovídala, ale líp mi nějak není. Řekněte mi, co byste dělaly na mém místě?  

Lída


23.1.2013   Rubrika: Pro maminky   |   Komentářů 164   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Lituju, že jsem znovu těhotná. Budeme mít pět dětí.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: Předchozí strana 151-165 | 166-176
lippia
lippia - 23.1.2013 10:10

Lidko, myslím, že s tebou celou mají hormony a vzpomínky na ty složitější chvíle s malými dvojčaty. Neblázni, potrat jen proto, že místo jednoho budou dvě? To je hloupost a ty o víš! I já se přikláním kvariantě výpomoci, jestli cítíš, že to sama nezvládneš i když si myslím, že ano. S manželem bych si promluvila okamžitě, jestli je pracovitý jak píšeš, umí vás zajistit, jistě tě pochopí a zaplatit nějakou výpomoc se nebude zdráhat. Ty se těš na miminka, ať se narodí chtěná a milovaná a ony ti o oblastí tím, že budou nenáročná a hodná smajlik - 61
Vím, lehce se to radí, když člověk nestojí na tvém místě, pokusila jsem se si představit tvoji situaci jak jen to šlo a podle toho odpovídám. Mám děti 3 s manželovými( které jsou u nás každou chvíli, a asi brzy nastěhují) je jich 5, žádné další děti neplánujeme i když vím, že mého muže by to nesmírně těšilo. Kdybych otěhotněla, což se klidně může stát, tak budeme mít miminko a rozhodně bych neřešila kolik jich najednou bude i když bych nejspíš byla vykolejená, počet by mě nepřivádět k myšlence na potrat. A už mi není ani těch tvých 35:-))
Určitě to nebude lehká, ale jak dlouho, prvních pár týdnů, měsíců? Uteče to tak rychle, že na to budeš brzy jen vzpomínat a kolem tebe budou běhat spokojení zdraví prckové a jestli to budou kluci.....tatínek jim snese i modré z nebe. Hlavu vzhůru, hodně štěstí a zdraví a ber to jako dar, manželova setřenka má za sebou nespočet umělých oplodnění a mnoho samovolných potratů, věř mi, cítí se hůř než ty.

 
orinka
orinka - 23.1.2013 9:50

To hlavní máte: bydlení i peníze. A za peníze jde dnes všecko - klidně i pomoc v domácnosti. Navíc jsou tu už dvě "chůvy". Jednou možná budeš ráda, že máš velkou rodinu. A co když to vážně bude kluk? To by sis asi do smrti vyčítala. Jdi do toho, manžel je fajn a pomáhá, jsi zdravá a ještě mladá, to zvládnešsmajlik - 47

 
Verera
Verera - 23.1.2013 9:28

Pokud bys neplánovaně otěhotněla a rovnou s dvojčaty a už předtím nestíhala 3 děti, tak možná, ale když jsi byla srozuměna se 4 dětmi a bude jich 5? To je opravdu tak zásadní rozdíl? Dvojčata nemám, ale pokud nejsou problém finance, tak jde o pár let a potom už to bude zase stejné, jako teď, budeš ,mít 3 menší děti a dvě slečny, které už nebudou o péči stát, případně je bude možné plnohodnotně zapojit do chodu domácnosti, třeba i půjdo studovat do jiného města, ty zůstaneš s mladší dcerou a litovala bys, protože budeš vědět, že bys ještě dvě menší děti hravě zvládla.

Jestli ty nejseš ten typ matky, který se snaží všechno strhat sám, ale pokud se budeš věnovat jen tomu důležitému a zapojíš ostatní nebo tu placenou výpomoc, věřím, že to půjde.

A bav se s manželem. O všem, o tom, jak to zařídit, čeho se bojíš, jaké on vidí řešení. On chtěl dítě, on se musí starat.

 
Petruša
Petruša - 23.1.2013 9:23

koukám co jsem ti napsala... smajlik - 36 oaj...ani nevím co to už mělo být smajlik - 68

 
Petruša
Petruša - 23.1.2013 9:22

Arna: oaj bude Lídu ukecávat na dalšího prcka smajlik - 68

jak tu napsaly ostatní, určitě si s manželem promluvit, hlavně o tvých pocitech a možžnosti nějaké té pomocnice.
Hodně štěstí a zdravá miminka

 
Arna
Arna - 23.1.2013 9:17

Souhlasím s Křečkem. Ještě bych dodala, že výpomoc v domácnosti je dobrá, ale nikdo nevypomůže v noci. A to není jen běžné noční buzení dvou miminek, ale k tomu se ještě mohou připojit nemoci jak velkých děvčat, tak té menší a máma se nevyspí.

Ostatně, co když to budou opět holčičky? Co pak manžel? Třeba to zklamání už nebude tak skrývat.

 
annie
annie - 23.1.2013 8:56

Jo, házet starost o nejmladší na starší sourozence je dost blbé...
Neřeknu vyjímečně, ale manžela obstarávala jeho o pět let starší sestra - ráno ho vodila do školky, letěla do školy, pak ho vyzvedávala, chystala svačinu, doma uklízela, myla nádobí. Když chtěla ven s kamarádkami, tak musela mladšího bráchu tahat s sebou...
Rodiče stavěla barák - a teď s odstupem zhruba 25 let jim ho byl čert dlužen... smajlik - 36
Vztahy v zadeli, ale hlavně, že máme postavený barák.

 
Nika1
Nika1 - 23.1.2013 8:50

Ale zvládneš to. Dřív zvládli hafo dětí v horších podmínkách. Jestli jste na tom finančně dobře, tak si můžeš zaplatit hospodyni nebo chůvu. Třeba pomůžou příbuzní.

 
Křeček
Křeček - 23.1.2013 8:50

Padla jen jedna stručná věta, že je manžel pracovitý, ale umí taky vzít na víkendové odpoledne kočárek a vypadnout s prckama ven, aby ses vyspala?

Asi bych mu o těch pocitech řekla, a když nebude souhlasit s interrupcí, tak spolu budete muset vymyslet možnost výpomoci, klidně hlídací agenturu, to můžu vřele doporučit z vlastní zkušenosti.

 
Křeček
Křeček - 23.1.2013 8:47

Lído, když tě manžel přemlouval na dítě, probírali jste taky to, jak to budeš zvládat?
A jak to probíhalo po předchozích porodech?

 
PEGG
PEGG - 23.1.2013 8:40

sanbibi - 23.1.2013 5:50 - trochu taktu by neškodilo. Děti pomáhat mohou, ale nemohou suplovat rodiče.
Máme v rodině: mají tři děti a ten nejstarší je chudák. Pořád musí být on ten rozumný, ten co ustupuje, pomáhá a hlídá. Ale on není rodič, proč má být odstrkován, jen proto, že si rodiče pořídili tři děti a teď nestíhají. A to jsou finančně zajištěni dost dobře, paní na hlídaní by nebyl problém, ale mladá paní chce ukázat, jak všechno zvládá. Měla jsem se co držet, aby ji to neřekla, fakt mi bylo toho kluka líto.smajlik - 66

 
Monik
Monik - 23.1.2013 8:39

loupák: 8:30 Koukam, podobna myslenka co se tyka zkusenosti s prvnimi dvojcaty smajlik - 105
A veselo urcite bude, to mas pravdu. Nas bylo 12 vnoucat a vzpominam na detstvi u babicky jako nejhezci obdobi. Jak my si vyhrali a vyblbli se.
Mama jak jich bylo 5, tak byly 4 holky a jeden kluk. No ten si vytrpel, delaly mu co nejhorsiho mury jedny smajlik - 42

 
PEGG
PEGG - 23.1.2013 8:33

sallie - 23.1.2013 0:45 smajlik - 47
Ano trvala bych na výpomoci, klidně nějakou paní do domácnosti na celý den a nebo i s bydlením u vás, aby byla po ruce. Někomu tím možná pomůžeš sehnat solidní práci a tobě se uleví od všech těch povinností.
Potrat není jen tak, to si hodně rozmysli, abys za pár let nebrečela nad dvěma zmařenými životy.
Hodně štěstí a silsmajlik - 45smajlik - 45smajlik - 45

 
Monik
Monik - 23.1.2013 8:32

annie: smajlik - 68 chlap delal holcicku, to je hezky smajlik - 68


Lido, to vubec neni spatny napad, co psaly holky nize s tou vypomoci. Pokud si to budete moct dovolit, tak bych do toho sla.
Sama jsem nedavno premyslela o pani na uklid, ale musela bych hodne skudlit tak jsem od toho upustila.
Ale pokud byste to zvladli financne, tak je to velka pomoc a neni to zase tak drahy. Vetsinou uklidove pani jsou cca 100,- na hodinu, zalezi kde bylite. Spis nez potrat bych si u manzela vydupala uz predem tuto pomoc. Ale urcite bych mu sverila svoje pocity.
Navic bych rekla, ze vyhodu mas v tom, ze dvojcata uz si mela a tudiz uz nebudes tapat co se tyka organizace a budes to mozna zvladat lip nez poprvy smajlik - 56

 
Tygřík
Tygřík - 23.1.2013 8:31

Lído, máš jednu neuvěřitelnou výhodu, kterou spousta žen nemá - a to manžela, ve kterém nejen že máš oporu, ale dokáže celou početnou rodinu zabezpečit! Vím, že dvojčat se bojíš, zvláště, když už sis tím jednou prošla, ale měj na paměti, že na první dvojčata jsi byla sice mladá a třeba i víc ve formě, ale nezkušená... Byly to tvoje první zkušenosti s miminky, s kojením, péčí, posléze výchovou... U mladší dcery sis to užívala, jak sama píšeš - a teď to můžeš mít znovu. Starší holky už jsou velké dost, mladší můžete dát do školky a v klidu se věnovat dvojčatům. Aspoň jednou dvakrát za týden k miminkům zapřáhnout tatínka (pokud to časově jde) nebo chůvu a věnovat se zbylým třem dcerám. Do kina, na nákupy, klidně i jen do cukrárny smajlik - 52 Ty si odpočineš od miminek a užiješ si dcer, které uvidí, že se vše opravdu kolem miminek netočí a ty jsi schopná a ochotná udělat si čas jen a jen na ně, být s nimi, poslouchat a vnímat... Pro rodinné vazby je to podle mě moc důležité smajlik - 24 Asi bych samozřejmě volila jiné odpoledne pro starší dcery a jiné pro tu čtyřletou, přeci jen v rámci věku by každá chtěla trávit odpoledne s mamčou jinak smajlik - 77

Určitě souhlasím se sallie: najmout pomoc. Ať už na prádlo, to odpolední hlídání, vaření, ježdění po nákupech a rozvoz zbylých dětí, kam je třeba, a pak jejich následný přívoz... Lidi už se dnes dají najmout na cokoliv a za tvoje duševní zdraví a spokojenost to stojí! protože když je spokojená a pozitivní mamča, mají to tak i její děti - všechny. O manželovi ani nemluvě smajlik - 75

A přidávám se i k HelenaPa - neházej žádné z mladších dětí, ať už sestru nebo následná dvojčata - na nejstarší holky, pokud samy nebudou chtít a neprojeví ochotu se o sourozence třeba na odpoledne starat. Jako rodič bys to třeba tolik neviděla, ale hrozně, hrozně moc to často pošramotí vztahy mezi nimi, a ti si to pak nesou v sobě po celý život... Nejsou to jejich děti, ale tvoje.

 

Zvolte stranu: Předchozí strana 151-165 | 166-176
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77048.
    Archiv anket.