Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Může babička nařezat svému vnukovi?

Může babička nařezat svému vnukovi?

Strašně jsem se naštvala na tchyni, až tak, že jsem manželovi zakázala, aby k ní vodil našeho syna. Podle nich obou (manžela a tchyně) jsem hysterka a měla bych se rychle uklidnit.

Jenže já nemůžu. Ona totiž vztáhla ruku na naše dítě a podle mne je to už opravdu moc. Něco takového si přece nemůže dovolit? Pravda je, že naše vztahy nebyly nijak srdečné nikdy. Ale tak nějak jsme se vzájemně respektovaly. Po narození Davídka se napětí mezi námi stupňovalo. Tchyně je z těch, které všude byly nejméně dvakrát t a od všeho mají klíče. Bydlí nedaleko od nás a vzájemný kontakt byl tedy velmi častý.

Kecala mi do všeho. Jak často krmím, proč mu už nedávám tohle nebo tamto, jak to, že ještě nechodí na nočník. Zpočátku jsem se s ní i hádala, pak jsem se naučila pouštět to jedním uchem dovnitř a druhým hned ven.

Teď jsou Davídkovi čtyři roky a tchyně patrně dospěla k názoru, že naše výchova je nedostatečná, že ho špatně vedeme a začala se snažit působit na něj dle svých vlastních výchovných zásad. Pokud jsme u toho byli i my s manželem, držela se zpátky a omezila se pouze na připomínky. Vyvrcholilo to až minulý víkend.

Byla jsem pozvána za svědka na svatbu své kamarádce, takže jsme syna dali k tchyni na celý víkend (poprvé) a s manželem odjeli. Celý víkend proto, že svatba se konala na druhém konci republiky.

V životě by mě nenapadlo, že tchyně udělá to, co udělala. Hned jak jsme si pro Davídka přijeli, našli jsme je oba v podivném rozpoložení. Malý se tvářil nafouknutě a tchyně byla hodně naštvaná a odměřená. Zeptala jsem se, co se stalo a Davídek mi řekl, že ho babička seřezala vařečkou. Vařečkou! Chápete to? Když jsem se zeptala, proč, řekl mi, že nechtěl jíst oběd.

Pěkně se ve mně uvařila krev a hned jsem se šla zeptat tchyně, zda je pravda, co syn říkal. Naprosto bez jakéhokoli uzardění řekla, že ano, že si to zasloužil. Prý ho několikrát volala ke stolu a když konečně přišel, začal se ošklíbat, že to jíst nebude a plival jídlo zpátky do talíře. Tchyně ho prý několikrát upozornila, ať to nedělá, pohrozila mu vařečkou a když neposlechl, skutečně mu nařezala.

Hodně jsem se na ni naštvala. Samozřejmě, že Davídek z toho byl v šoku, protože my tělesné tresty vůbec nepoužíváme a ona to ví. Vůbec nechápu, jak si mohla něco takového dovolit. Tak když nechtěl jíst, měla ho poslat od stolu a nechat ho vyhládnout až do svačiny. Ale řešit to výpraskem?

No, pohádaly jsme se. Jen my dvě, manžel mlčel a vůbec do tohohle sporu nezasahoval. Tím mě pěkně naštval, jakoby se své mámy bál. Naše hádka neskončila vůbec dobře, kluka jsem sbalila a odjeli jsme s tím, že už ho nikdy neuvidí, když neví, jak se má babička chovat ke svému vnoučeti.

Doma pak následovala hádka s manželem, vyčetla jsem mu, že nebyl schopen zaujmout nějaké stanovisko a zachoval se jako bačkora. A on mi zase řekl, že jsem hysterka, že jsem z komára udělala velblouda a to mé prohlášení, že babička už vnuka nikdy neuvidí, jsem hodně přehnala. Vůbec není schopen pochopit, že první, kdo něco přehnal, byla ona.

Já vím, že tomu kontaktu mezi synem a jeho babičkou ve skutečnosti stejně nezabráním a až to trochu „zapadne“, patrně se zase začneme stýkat. Ale zajímalo by mne, jak se na to díváte vy z pohledu jak maminek, tak babiček. Je podle vás normální, když babička seřeže vnouče vařečkou? A ještě kvůli takové pitomině?

Marcela


15.8.2013   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 179   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Může babička nařezat svému vnukovi?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
loupák
loupák - 15.8.2013 11:31

Katty: smajlik - 47

 
Mirrka
Mirrka - 15.8.2013 11:26

Podľa môjho názoru by Davídkovi prospelo keby k babke chodil aspoň raz do týždňa.

 
Katty
Katty - 15.8.2013 11:25

Domnívám se, že článek je příliš krátký na to, aby si člověk udělal objektivní představu o situaci. V pozadí je více. Myslím, že zmiňovaná situace byla jen rozbuškou dlouhodobě špatných vztahů. Zamyslet by se měly obě.
Nesoudila bych Marcelu tak přísně, jako většina z vás. Dovedu si živě představit situaci, kdy mi dítě kousne do pepře v polévce a jeho automatickou reakcí je plivnout to hořké a pálivé zpět. Tyto detaily v článku chybí. A že nepřišel k jídlu hned? Děti se přece někdy tak zaberou do hry, že prostě neslyší. Zejména kluci mají tuto "schopnost" velmi dobře vyvinutou. Vím o čem mluvím smajlik - 58 Tím nikoho neobhajuji, jen nabízím alternativní pohled.
A babička by se měla zamyslet nad tím, jestli opravdu bylo nutné první společný víkend s vnukem pokazit výpraskem. Ať už byl jakkoli velký. smajlik - 55 Bohužel ani o ní to nedává dobrý obrázek.
Manžel asi udělal v dané chvíli to nejlepší, co mohl. Teď by si spolu měli v klidu promluvit a dohodnout se na pravidlech a společném postupu. Kvůli jednomu incidentu bych babičce vnuka nebrala. Ale to byl asi jen afekt a věřím, že to Marcela přehodnotí smajlik - 47

 
loupák
loupák - 15.8.2013 11:19

Marcelo,na mě to celý působí tak,že si předem věděla,že něco takovýho nastane,pokud se vám už před tím ,,osudovým víkendem,, snažila kecat do výchovy,dalo se to předpokládat....dobrá záminka k tomu,nestýkat se s tchýnísmajlik - 42...

 
Ťapina
Ťapina - 15.8.2013 11:15

Mně to přijde, že synek zkusil na babičku něco, co by si doma nedovolil, a záhy zjistil, že u babičky to neprojde už vůbec. Tím to mohlo skončit a už se nikdy taková věc nemusela opakovat, kdybys ty nevylítla (navíc před dítětem) jako čertík z krabičky. Rodiče se mnohdy diví, co jejich doma vzorné dítě provede, když je bez jejich dozoru, a taková srážka s realitou venkovního světa je v tom případě víc než prospěšná smajlik - 68

 
hrosinka72
hrosinka72 - 15.8.2013 10:21

Souhlasím s Tornado-lou a Annie.
Z dětství si vařečku pamatuji, a proto bych ji v životě nepoužila na své dítě.A rozhodně bych netolerovala, kdyby to udělala babička z jedné nebo druhé strany. Synovi je deset, žádné potíže s ním nejsou a babičky na něj vždy měly svoje "páky" a fígle. Chce to jen trochu nápaditosti.

Se svou tchýní se již tři roky po častých neshodách nestýkám, dochází tam jen můj muž se synem. Ale pravda je, že pokud jsme se střetly, tak jen mimo dosah synových uší....
Přeji Vám, Marcelo, ať celou situaci ve zdraví a již bez zbytečných emocí ustojíte....

 
Bellana
Bellana - 15.8.2013 9:44

Snacha jako ty je mojí noční můrou. Hysterka, která jediná má pravdu a vynucuje si ji řvaním. Dobře to napsala Sallie. Ničím se od své tchyně nelišíš, pokud se týká jednání s lidmi. Lišíš se ale v jedné velmi podstatné věci: ona vychovala slušného člověka, ty vychováváš spratka, který ti jednou všechno vrátí. Nic na tom nemění fakt, že bych pravděpodobně svému vnukovi nenařezala. To ale nezjistím. Nemám vnuka a moje dcera by chování, které ty považuješ za pitominu, u svého dítěte netolerovala. Čtyřleté dítě už se musí umět chovat společensky vhodně. Se snachou jsem o výchově ještě nemluvila, ale nemám dojem, že by neuměla stanovit, co je důležité a co ne. Kdyby ale řekla, že jejího syna a svého vnuka neuvidím, mohla by si ho dát za rámeček. Vnouče je moje jen tehdy, když ho vidím vyrůstat a mám s ním kontakt. Jinak je to jen dítě jako kterékoliv jiné, hlas krve nefunguje na sto procent. Kromě toho otec je vždy nejistý, dítě snachy nemusí být moje vnouče.smajlik - 42

 
annie
annie - 15.8.2013 9:41

Tornado-lou smajlik - 47

 
annie
annie - 15.8.2013 9:38

No, ono jsou to dohady o slovíčka - jestli ho fakt seřezala nebo ho jen plácla... Ano, choval se malý rozcapeně...
Ale mám zážitek se sestřinou tchýní...
Sestřin malý nemá od mala rád jahody. Když byl u babičky na víkend, dala mu k obědu jahodový kompot. Babička je žena od rány, je z těch tvrdých žen... Když malý řekl, že jahody nemá rád, řekla, že jíst se bude všechno, že je rozmazlený atd. Když pořád nejedl, tak vzala vařečku a tak ho zlinkovala, že měl modřiny na zadku.
Výsledek byl, že ségra byla naštvaná, malému musela odložit plánovanou preventivku u doktorky, jahody skončily vyblité a nesnáší je dodnes...

Sama sem tam dítě plácnu - přes ruku, přes zadek, ale jestliže byl u nás kluk od sousedů nebo děcka od ségry, vařečku jsem nepoužila. Přece nebudu vychovávat "cizí" děti. Od toho jsou rodiče. Já ty háďata umím usměrnit jinak. Jasně - už čtu, jak babička není cizí, ale z popisu jsem pochopila, že měla malého na víkend prvně, tak se mohla víc hodit do klidu a kluka potrestat jinak.

 
Eduna
Eduna - 15.8.2013 9:28

Nestačím se divit. Babička dala vnukovi pár na zadek, navíc si to zasloužil. Ošklíbát se a plivat do jídla, to se nedělá. U mě by šel okamžitě od stolu, nedostal by nic a na cestu by na zadek dostal také.
Mám to povolené jak od snachy, tak od dcery. Když děti hlídám, tak se musí chovat slušně. Doma také a proto nemusím většinou žádné kázeňské problémy takto řešit. V případě, že přece jen k nějakým nekalostem dojde, tak je řeším okamžitě a ne až příjde maminka. A běda, kdyby si snad některé vnouče před rodiči stěžovalo, rodiče by mu to náležitě vysvětlili. A neshody mezi dospěláky se neřeší před potomky.
V tomto případě dle mého je na vině Marcela a zbytečně vše hrotí. Chudák manžel.

 
Monik
Monik - 15.8.2013 9:19

Linda: 9:05 Tak pod tohle bych se s dovolenim podepsala smajlik - 47
Vidim to doslova a do pismene stejne.

 
magatao
magatao - 15.8.2013 9:12

Za mých dětských let jsme dostávali vařečkou poměrně často a to i za daleko menší přestupky, a nic se nám nestalo. Tehdy byly tělesný tresty považovaný za běžnou a prospěšnou věc a na nějaký vybavování a diskutování neměl nikdo čas ani náladu.
Neříkám, že s tím souhlasím, s tělesnejma trestama a priori nesouhlasím, ale když už se někdy stane, tak z toho žádnou kovbojku nedělám. Však oni si z toho holoubátka taky vezmou nějaký ponaučení.
Souhlasím se vším, co tady bylo napsáno. Kdybych v té situaci byla já, asi bych se potom někde v klidu pokusila stanovit nějaký pravidla pro všechny - bude se poslouchat babička, nebude se plivat do talíře, když dítě neposlechne, bude bez oběda, televize a podobně, ale nebudeme ho mlátit. A taky bych se snažila zjistit, co každýho vedlo k tomu, aby se takhle choval. Třeba to jídlo bylo přesolený nebo pálivý a babička na to nereagovala a nutila ho to sníst (pak bych za to dítě až tak moc nevinila a vysvětlila bych mu, že argumenty musí říct nějak jasněji, než se v tom rýpat a nejíst), a možná že to byl nějaký vzdor vyplývající z matčina chování, protože děti přebírají to, co vidí a slyší doma, a pak by to bylo na změnu chování u všech a v tom případě bych se té babi ani moc nedivila.
Ale dělat scénu přede všema? Tím jsi malému opravdu akorát ukázala, že babičku poslouchat nemusí a může si dělat co chce, protože když se ho pokusí nějak zkrotit, přiběhne maminka a dá jí co proto. Pak dá co proto i tatínkovi, když nebude po vůli, a nakonec malej zjistí, že s váma může úžasně manipulovat a dovolit si všechno. Nakonec i k tobě smajlik - 67

 
Jenika
Jenika - 15.8.2013 9:05

Děláš z toho kovbojku. Seřezala - babička mu možná jednu švihla na prdel. Neberu fyzické tresty, ale dovedu si představit situaci a možná bych mu taky dala na prdel, prostě tak symbolicky. Když mi kamarádka vykládá o takových to matkách, které za ní lítají do školy, tak bych možná naplácala i těm matkám. (řekla bych to i sprotěji) .Je mi líto tvého muže, že musí řešit takové kraviny. Pokud si ti to nelíbí, řeknu babi, to příště nedělejte, ale ty kvůli tomu rozpoutáš těžkou válku a to je velká sviňárna. Tebe za snachu, tak mě jebne!!!!!

 
Linda
Linda - 15.8.2013 9:05

Jeste se vratim.... co je serezat dite vareckou???? Dostal na holou a ma jelita a nebo to bylo simbolicky placnuti pres kalhoty o kterym za 2minuty nevedel? Ne ze by v tom byl az takovy rozdil, osobne telesny trest povazuji za moji prohru. Ovsem pokud vim ze babicka zastava nazor skoda kazde rany, ktera padne mimo, tak holt bud s ni predem promluvim na toto tema a nebo ji dite nedavam. Nemuzu si pomoci, pokud je babicka takovy kat a Marcela tak supr matka, tak mela vzit syna s sebou na svatbu, urcite by se dokazal chovat par hodin slusnesmajlik - 42. Ona svedcila, ale manzel byl obycejny host (jak jsem pochopila) a tudiz mohl syn sedet s nim. A holt by se vyparili z oslavy drive. Ovsem jasne babicka je pohodlnejsi reseni. Ovsem v tom pripade se nemuzu pak divit nasledkum, to je jedna vec.
Druhá vec - pokud resim dospelacke problemy tak vzdy bez ditete. Servat babicku muzes i jindy. Byt tvou tchyni tak na tebe kaslu z vysoka i kdybys ses plazila po 4. Ano sahla na dite ,ale mely jste si to vyrikat mezi 4 ocima. Marcelo uprimne, pokud nekdo sahne na moje dite vidim rude. Ovsem to neznamena ze ze sebe udelam hysterickyho magora! Podle me jsi to prohrala na vsech frontach. Ne k vuli svym zasadam, ale k vuli tomu jak je prosazujes.

 
Czepeřička
Czepeřička - 15.8.2013 8:51

No já nevim, pro mě je tělesný trest jako selhání "vychovatele" Z pozice koho jsem oprávněna na kohokoli vztáhnout ruku? Tohle mi hlava nebere...

Podotýkám, že děti mám, dvě. Dcera 18 (dnessmajlik - 64) a syn 8. Oba jsou opravdu hodní, neubližují, uznávají autority i zařízeních, nemají nač si vzpomenou, mantinely ve výchově mají.

Prostě mám pocit, že ty hranice se dají vytyčit jinak než fyzickým trestem. Podle mě je důležitější DŮSLEDNOST.

Kdyby je někdo ve 4 letech seřezal vřečkou, asi bych taky byla hodně nepříjemná....

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.