Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Může babička nařezat svému vnukovi?

Může babička nařezat svému vnukovi?

Strašně jsem se naštvala na tchyni, až tak, že jsem manželovi zakázala, aby k ní vodil našeho syna. Podle nich obou (manžela a tchyně) jsem hysterka a měla bych se rychle uklidnit.

Jenže já nemůžu. Ona totiž vztáhla ruku na naše dítě a podle mne je to už opravdu moc. Něco takového si přece nemůže dovolit? Pravda je, že naše vztahy nebyly nijak srdečné nikdy. Ale tak nějak jsme se vzájemně respektovaly. Po narození Davídka se napětí mezi námi stupňovalo. Tchyně je z těch, které všude byly nejméně dvakrát t a od všeho mají klíče. Bydlí nedaleko od nás a vzájemný kontakt byl tedy velmi častý.

Kecala mi do všeho. Jak často krmím, proč mu už nedávám tohle nebo tamto, jak to, že ještě nechodí na nočník. Zpočátku jsem se s ní i hádala, pak jsem se naučila pouštět to jedním uchem dovnitř a druhým hned ven.

Teď jsou Davídkovi čtyři roky a tchyně patrně dospěla k názoru, že naše výchova je nedostatečná, že ho špatně vedeme a začala se snažit působit na něj dle svých vlastních výchovných zásad. Pokud jsme u toho byli i my s manželem, držela se zpátky a omezila se pouze na připomínky. Vyvrcholilo to až minulý víkend.

Byla jsem pozvána za svědka na svatbu své kamarádce, takže jsme syna dali k tchyni na celý víkend (poprvé) a s manželem odjeli. Celý víkend proto, že svatba se konala na druhém konci republiky.

V životě by mě nenapadlo, že tchyně udělá to, co udělala. Hned jak jsme si pro Davídka přijeli, našli jsme je oba v podivném rozpoložení. Malý se tvářil nafouknutě a tchyně byla hodně naštvaná a odměřená. Zeptala jsem se, co se stalo a Davídek mi řekl, že ho babička seřezala vařečkou. Vařečkou! Chápete to? Když jsem se zeptala, proč, řekl mi, že nechtěl jíst oběd.

Pěkně se ve mně uvařila krev a hned jsem se šla zeptat tchyně, zda je pravda, co syn říkal. Naprosto bez jakéhokoli uzardění řekla, že ano, že si to zasloužil. Prý ho několikrát volala ke stolu a když konečně přišel, začal se ošklíbat, že to jíst nebude a plival jídlo zpátky do talíře. Tchyně ho prý několikrát upozornila, ať to nedělá, pohrozila mu vařečkou a když neposlechl, skutečně mu nařezala.

Hodně jsem se na ni naštvala. Samozřejmě, že Davídek z toho byl v šoku, protože my tělesné tresty vůbec nepoužíváme a ona to ví. Vůbec nechápu, jak si mohla něco takového dovolit. Tak když nechtěl jíst, měla ho poslat od stolu a nechat ho vyhládnout až do svačiny. Ale řešit to výpraskem?

No, pohádaly jsme se. Jen my dvě, manžel mlčel a vůbec do tohohle sporu nezasahoval. Tím mě pěkně naštval, jakoby se své mámy bál. Naše hádka neskončila vůbec dobře, kluka jsem sbalila a odjeli jsme s tím, že už ho nikdy neuvidí, když neví, jak se má babička chovat ke svému vnoučeti.

Doma pak následovala hádka s manželem, vyčetla jsem mu, že nebyl schopen zaujmout nějaké stanovisko a zachoval se jako bačkora. A on mi zase řekl, že jsem hysterka, že jsem z komára udělala velblouda a to mé prohlášení, že babička už vnuka nikdy neuvidí, jsem hodně přehnala. Vůbec není schopen pochopit, že první, kdo něco přehnal, byla ona.

Já vím, že tomu kontaktu mezi synem a jeho babičkou ve skutečnosti stejně nezabráním a až to trochu „zapadne“, patrně se zase začneme stýkat. Ale zajímalo by mne, jak se na to díváte vy z pohledu jak maminek, tak babiček. Je podle vás normální, když babička seřeže vnouče vařečkou? A ještě kvůli takové pitomině?

Marcela


15.8.2013   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 179   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Může babička nařezat svému vnukovi?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: Předchozí strana 151-165 | 166-180 | 181-181
tornado-lou
tornado-lou - 15.8.2013 8:26

Obecne k tomu co uz tu bylo a jestejiste bude. Koneckoncu je to tu pravidelne pod podobnymi clanky: to ze dite nebiju, neznamena, ze ho nevychovavam, ze ho nechavam abysidelalo co chce a ze z nej bjde grazlik. Znamena to, ze vychovavam jinymi metodami. Neverim, ze biti deti k necemu vede.
Konkretne k clanku: resit takovou prkotinu jako je jidlo narezanim ( nebo placnutim, rikejte si tomu jak chcete) je chyba. Stacilo decko vyhodit od stolu a nedatmu nic jinyho. Takze si myskim, ze vnoucek asi brnkal babicce na nervy dyl a vic. Mozna je chyba v tom, ze na sebe nejsou zvykli, maminka toneodhadla, babicka se precenila.... ono jen malo deti "zlobi" samo od sebe, zvlast takhle malych. Spis je to reakce na okoli.
K marcele: rozumim, ze se vytocila, me nekdo sahnout na dite, taky se vytocim. Ale ztropit scenu, zatahnout do toho manzela a to vsechno pred deckem..... blbe, blbe.

 
Monik
Monik - 15.8.2013 8:24

sallie: 2:21 Souhlasim.
I presto, ze mam tchyni, kterou bych nejradsi nevidala, tak dnes se musim tchyne z clanku zastat a souhlasit, ze tato "nezvladnuta situace" jde za Marcelou smajlik - 26

 
jitka 19
jitka 19 - 15.8.2013 8:17

Za par let se budes divit co za spratka te vyroste.Jak se rika -ohybej me mamko dokud ja jsem Janko,az ja budu Jano neohnes me mamo.
Davidek roste joko drivi v lese.

 
Monik
Monik - 15.8.2013 8:17

Mila Marcelo, dle popisu bych rekla, ze to je snad moje tchyne smajlik - 42
No, situace je u vas, co se tyka vztahu s tchyni asi podobna.
Jsou tam vsak urcite rozdily. Ja osobne bych to nenechala dojit do takhle vyhrocene situace a snazim se udrzovat vztahy v nejake rozumne mire, v ramci slusnosti. I presto, ze tchyne je opravdu prudic a nejradsi bych se s ni nevidala vubec.
Myslim, ze to ted trochu prehanis a ze je mnohem lepsi prevence, aby takove situace nemohly nastat.
Ono totiz je jedno, zda ty mas vychovne metody nejake a tchyne jine. Ale co neni jedno, ze se vase vychovne metody rozchazeji v zasadnich vecech.
A z vlastni zkusenosti vim, ze se ty rozdilne vychovne metody a nazory pri trose dobre vule daji vypozorovat a za ctyri roky obzvlast.
Takze chybu vidim v tomto pripade u tebe, i presto, ze fyzicke tresty jako vychovnou metodu take neschvaluji.
A tu chybu vidim v tom, zes ji dite vubec na ten vikend sverila. To, ze to ma tchyne s fyzickymi tresty jinak nez vy, si musela vypozorovat uz driv.
Pokud mi vadi nejake vychovne metody a vubec jine veci u nekoho do takove miry, ze by to doslo az k takto vyhrocene suítuaci, tak mu teda dite nesveruju vubec. A pokud mu ho sverim, musim se holt smirit s tim, ze nebude ten clovek storpocentne delat veci jako ja smajlik - 26

Mam z tveho popisu pocit, ze jak nemas tchyni rada, tak si to mozna nechala umyslne vyhrotit a tahle situace se ti hodila a mozna doufas, ze se s tchyni nebudes muset ani ty ani syn stykat. Ale to je blbost, kterou si nejspis sama uvedomujes.

Manzela bych neprudila, toto je vec mezi tebou a tchyni. Naopak mam pocit, ze pri tobe stal. Uz jen tim, ze mlcel, i presto, ze s tebou v tu chvili zasadne nesouhlasil smajlik - 26

 
bizuna
bizuna - 15.8.2013 8:15

Davídek z toho byl v šokusmajlik - 98 - no doufám, že tenhle článek je vymyšlený, protože mám dva syny a při představě, že mi dovedou nějakou takovou Marcelku, jako seš tysmajlik - 9

 
Haninka
Haninka - 15.8.2013 8:14

Mě teda zaujala už první věta ...že jsem manželovi zakázala, aby k ní vodil našeho syna... jo, jen tak dál...syn není manželův? Nebo má k synovi menší práva než Marcela??? Ať k Marcela nechodí, když se s ní nemusí, ale tohle? smajlik - 66smajlik - 76

 
Majolka
Majolka - 15.8.2013 8:11

Všechny příspěvky mají pravdu. Tělesné tresty neuznávám, ale někdy je to nevyhnutelné. Myslím si, že David už není malý, aby nevěděl co může a co ne, měl by poznat hranici slušnosti. Nejhorší je, když nedobré děti mají v matkách zastání a dovolují si potom. Když tam matka není, tak jsou hodné a když je, tak drzé a ví, že se jim nic nestane. Znám to z vlastní zkušenosti a ještě se to obrátilo proti mě. Když se syn synové přítelkyně v 11 letech neumí chovat a všem, každý výlet nebo rodinnou akci pokazí.

 
Beatrice
Beatrice - 15.8.2013 7:57

Děti by měly vědět, že jsou věci, které se nedělají. Za nějaký rok si uvědomíš, že ty mantinely synek překročil, ale už se to nedá vrátit. Zato on si bude ty hranice pořád posunovat. Nemyslím si, že vařecha je to pravé, ale chlapec už měl vědět, že má babičku poslechnout. Nejprve se zamysli, jestli náhodou není chyba úplně jinde. Jsem babička, mám v tomto plnou moc ale nikdy jsem nepotřebovala použít vařechu. Většinou stačí domluva nebo motivační odměna, ale toto bych jen tak nepřenesla.

 
Majolka
Majolka - 15.8.2013 7:56

denda04: souhlasím

 
adelka1
adelka1 - 15.8.2013 7:45

Marcelo já být na místě tchýně, tak tu vařečku vezmu i na tebe....smajlik - 36

 
Santé
Santé - 15.8.2013 7:39

Tak nevím, ale já když mi hlídala mamka kluky, tak jsem vůbec neřešila, kdyby jim nějakou střihla, protože tohle se řeší hned, ne až přijde maminka. Pokud jim nějakou na zadek někdy dala, tak si to holt zasloužili a já to nijak nekomentovala. Biti od ní ale nebyli, to už muselo být, aby jim šupla na zadek jednu. Myslím, že to přeháníš. smajlik - 20V tu chvíli s ním byla ona, tak šli podle jejích pravidel a myslím, že nijakou újmu mu nezpůsobila, akorát si bude dávat bacha, kde se jak má chovat.

 
denda04
denda04 - 15.8.2013 7:20

už bylo napsáno vše souhlas s Draco: ,

vařečku bych nepoužila ,ale plácnutí ANO plivat do jídla se nesmí tečka

maminka se vyznamenala ,že se hádala s babičkou to si malej mooocccc dobře zapamutuje ,že si může vše dovolit všude ,nebo je tu JEHO maminka ,která se ho zastane( vše špatně )smajlik - 48

 
IVUSKA 56
IVUSKA 56 - 15.8.2013 7:19

Výraz seřezala vařečkou ve mě asociuje, že musela krev stříkat. Myslím, že plácnutí vařečkou mu charakter nepokřiví, spíš naopak, bude vědět, že ne všechno co udělá se mu bude tolerovat. Však jestli Marcela bude s touto výchovou pokračovat, za pár let se dočká "odměny". smajlik - 66

 
Almega
Almega - 15.8.2013 7:13

Marcela je určitě esencí dnešních matek,které "neuznávají" tělesné tresty,ale vychovávat neumí...Co si nepřečte na netu,to neexistuje..Vlastní hlavu nepoužívá.Hoch určitě dostal maximálně 2 plácnutí,spíše symbolicky,ale konečně!!! se přesvědčil,že se nejen vyhrožuje,ale také se sliby plní a to ihned! Já bych takového spratečka nechtěla hlídat,ani kdyby se na kolenou prosilo! Řekla bych,že dokud nebude vychovaný,ať si ho nechají doma! Hystericky pokřikovat před dítětem je pak selhání největší,manžel je doma asi 5 kolo u vozu,neboť Marcela si dítě "vynosila" a nyní jen ona má patent na jeho výchovu! Jen aby se jednou nedivila,až jí větší synek pošle podobným stylem do ****** !!!! Bohužel,je na dnešní mládeži hodně vidět,že nemají z ničeho respekt,nemají k ničemu úctu,ať je to ve škole,na ulici nebo jinde.Jak může být autoritou matka,která nezvládá ani sama sebe...

 
Jagea
Jagea - 15.8.2013 7:10

Souhlasím s těmi, co píšou, že Marcela je hysterka a vychovává z dítěte spratka.

 

Zvolte stranu: Předchozí strana 151-165 | 166-180 | 181-181
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77178.
    Archiv anket.