Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Svatba bez rodičů. Je to přestupek proti dobrým mravům?

Svatba bez rodičů. Je to přestupek proti dobrým mravům?

S přítelem spolu žijeme již pět let a rozhodli jsme se, že se vezmeme. Dospěli jsme k tomu tak nějak přirozeně. Plánujeme dítě, chceme si vzít hypotéku a pořídit vlastní bydlení. Svatba je pro nás důležitý krok, kterým svůj vztah zlegalizujeme.

Jediné, co nechceme a o co nestojíme, je okázalá svatební veselice, na kterou se sezve příbuzenstvo z široka daleka. Naše představa je úplně jiná. Svatba jen ve čtyřech – my dva a svědci a následně rozeslaná oznámení ve stylu „oznamují, že byli oddáni…“

Když jsme to řekli našim, celkem bez problémů to pochopili a ani jsem z nich necítila nějakou hořkost. Možná ji jen šikovně skrývali. Prostě to berou tak, že naše svatba patří jen nám a je tedy na nás, jakou ji budeme mít.

U přítelových rodičů jsme však tak dobře nepochodili. Oba jeho rodiče vyjádřili hrubou nespokojenost nad naším rozhodnutím, mít svatbu bez přítomnosti rodičů. Něco takového je podle nich absolutně nevhodné a na nejvyšší míru neslušné. Za všechno, co rodiče pro své děti udělali, si prý přítomnost v tak důležité chvíli svého potomka zaslouží.

Zatím je to stále otevřené. A nepříjemné. Přítel (a i já samozřejmě) chce mít se svými rodiči i nadále pěkné vztahy a má obavu, aby je naše tvrdohlavost, kdybychom neustoupili, neohrozila.

Dumáme o tom ze všech stran. Chvíli se přikláníme k tomu, že tedy slevíme a oboje rodiče na svatbu pozveme, pak se hned ujistíme v tom, že si přece nemůžeme nechat diktovat v něčem, co je výsostně naše věc.

Zajímaly by mne názory čtenářek. Myslíte si, že rodiče mají nezadatelné právo být přítomni na svatbě svých dětí, nebo ne? Měl někdo z vás svatbu bez rodičů? Anebo naopak – nebyli jste na svatbu svých dětí pozváni? Jaký je váš názor?

Hanka


18.3.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 202   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Svatba bez rodičů. Je to přestupek proti dobrým mravům?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Ota
Ota - 18.3.2009 14:20

elephant: to je pravda, proto je škoda, že zrovna Hanka nediskutuje ...
Možná by nebylo od věci, kdyby se to "přispěvatelo/tazatelům" trochu vnucovalo ... případně druhý den nějak doplnilo..

 
Salik
Salik - 18.3.2009 14:16

IVUSKA 56: Já myslím, že to, jestli se ke mě budou moje děti jednou chovat odtažitě nemá absolutně co dělat s tím, jestli jsem na svatbu povala nebo nepozvala rodiče...ergo kladívko, to, že je na svatbu pozvu, není žádnou zárukou toho, že poté s mýma dětma budeme mít hezký vztah. O tom to prostě není...

 
elephant
elephant - 18.3.2009 14:11

Ota: No právě protože je neuvádí, si netroufám říct, že dělá chybu, když je tam nechce smajlik - 58 Jak ty sám často uvádíš u jiných článků - nemáme všechny info.

 
Jenika
Jenika - 18.3.2009 14:05

Myslím, jak už bylo řečeno, že jaký rozhodnutí uděláš, tak to rodina musí tolerovat, no rozhodně bych se neurazila s tím, že tě už nechci vidět,co by řekli ostatní atd. ale.. No a o tom to právě je. Taky se mi vdává dcera. A musím říct, že kdyby mě dcera napozvala na její velký den, byla bych z toho dost smutná, ale určitě bych nic nepodnikala. Doteďka jsem byla u všeho, ať veselého, nebo smutného , co se jí v životě stalo a nyní, když je den s velkým D, tak mámo táto , nezlobte se. No doufám, že budeš mít děti, se kterýma budeš taková kamárádka, že by jim bylo líto, aby tě , jako mámu, nezvali na jejich vyjimečné dny. Teď si uvědomuji jaké mám štěstí , že mám dceru, která mě řekla, mami všechno mám zařízené, ty máš jen na starosti jaké si vezmeš šaty.

 
Ota
Ota - 18.3.2009 14:02

elephant: Hanka v podstatě žádné důvody neuvádí krom " nechceme"

 
Ota
Ota - 18.3.2009 14:00

chytrájakrádio:
babička se mnou samozřejmě částečně mluvila, hlavně o tom, že jsem tehdá nepozval toho a toho a tu a tu a jak to ona musí poslouchat a že nemůže ani mezi d´oučata na kafe protože se za mě stydí a tak .... lidově řečeno jsem jí dal munice na mnoho let .
No a předloni jsme jí celá rodina odnesli do hrobu, v kostel s rakví u vchodu poklekli, nesli jí přes celé město ,hrst země hodili a pak se společně celá rodina "obveselili" ..... a taky jsem se to mohli nechat na hrobníkovi a nadávat že někdo na náhrobek dal a někdo nedal atd ...
Ne prostě jsem se tam sešli a můj názor je "sešli jako rodina" a zavzpomínali i na ty svatby .... a dodnes z toho "utracení peněz" mám pěkný pocit...
Mnohem lepší než z "potencionálně ušetřených"

 
IVUSKA 56
IVUSKA 56 - 18.3.2009 13:53

Stejně souhlasím s Otou. Mladší si to zřejmě tak neuvědomují. Dneska je trochu jiná doba, ale až budou mít velké děti a budou se k nim chovat odtažitě, nevím nevím, jestli se jim to bude líbyt, ale každý to má asi nastavené jinak. proto jsme asi každý jiný, aby nebyla nuda.

 
Dandenka
Dandenka - 18.3.2009 13:52

r1911: právě, nevíme jaké vztahy mezi nimy jsou a proč chtějí mít svatbu takovou, jakou chtějí. Já se vdávala mladá a myslela jsem si, že je mojí povinností zvát širokosáhlé příbuzenstvo, které jsem viděla jednou - možná vůbec v životě. Rodiče možná ano, ale jinak má snad každý právo pozvat si koho chce, nebo nepozvat nikoho. Stejně tak jako mě zve ten, kdo chce a kdo ne tak to taky budu respektovat.
Tyhle vžité zásady by mě dožraly.

 
elephant
elephant - 18.3.2009 13:51

sharon: To ano, ale dospělý člověk by měl umět nést následky svých rozhodnutí. Nikdo nezná budoucnost, takže v současnosti se akorát můžeme rozhodovat podle svého nejlepšího vědomí a svědomí. A Hance to třeba teď připadá jako nejlepší, brát se jen se svědky, co my víme z jakých důvodů smajlik - 26

 
Ota
Ota - 18.3.2009 13:50

Salík: to je právě to, že jsem byl mladý a blbý ..... a dnes jsem starší a možný o něco ménbě blbý. Mě to tenkrát přišlo důležitý spíš vyhovět rodině manželky než své a dne mě to trochu mrzí.

chytrájakrádio: ale jo docela jsme soudržný ale dal jsem tomu tenkrát docela ránu ....protože nerad někomu něco dlužím.....
a to jsem měl tu výhodů, že jsem ze všech sourozenců, bratranců a sestřenic daleko nejstarší a tak jsem byl první ( a náš prvorozený posléze první pravnuk).
Takže dnes možný volím vzletná slova atd a klidně si mě zase označ za Paroubka ....

Jen tím říkám, že dnešní pohled na svět je jiný než ten před dvaceti a za dvacet let .....

petraher: hm tak to slyším prvně že má někdo naplánované jakou bude mít svatbu za pár let smajlik - 34

Cinderella: kde reju do Staníka ?

 
Ploduska
Ploduska - 18.3.2009 13:49

uplne souhlasím se sarmyn 12.07 smajlik - 55, ale když už jste to řekli, tak byste na tom meli, podle mne, trvat. Pět let spolu žijete, takže nejde o nejaké vypouštení mládátek z hnízda, chcete jen zlegalizovat to, co dávno děláte a i to chcete udelat po svém. tak proč ne? a bacha na "nejbližší rodinu" - začne to u rodiču, pak nastoupí sourozenci a jejich parneři, tetičky, prarodiče - je z toho svatba jak řemen a protože se budete snažit donekonečna počet redukovat, tak se stejne najde nekoho, koho nepozvete a meli jste smajlik - 63

 
sharon
sharon - 18.3.2009 13:42

souhlasím s Otou, dnes se věci jeví jinak než za pár let,stejně tak se mění i názory na věc.....

 
sharon
sharon - 18.3.2009 13:39

všichni jsme tady chytří......Hanko , jaký si to uděláš,takový to máááááš........smajlik - 105

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 18.3.2009 13:35

pardon v uvozovkách mělo být "provinile", ne "příbuzných"

 
chytrájakrádio
chytrájakrádio - 18.3.2009 13:33

Ota: investice do rodiny, chvilka času, která nikomu nic neudělá, buďme soudržní - to jsou vzletná slova. Bohužel, jsou přesně na tý hraně, kdy se z nich můžou stát jen prázdný fráze.
Že ses dvace let nesrovnal s tím, jakou jsi měl svatbu a dodnes se cítíš vůči ostatním "příbuzným" provinile myslím hezky vypovídá o tom, jak skutečná soudržná a skvělá rodina jste. Zřejmě to zase tak upřímný nebude, když i po dvaceti (!) letech máš tyhle neodbytný pocity. Kdyby vztahy byly v pořádku, žádná menší/větší svatba je nenaruší. A tím se zase pěkným oslím můstkem dostávám k nevěstě z článku: nebýt na svatbě není nic, co by rodiče deklasovalo na úrovni čarodějů II. kategorie. Myslím, že je to jinde.
A pokud s tebou tvoje babička pět let nemluvila kvůli tomu, že jsi nepozval na svojí svatbu bratrance, tak je to, ehm, velice nemoudrá žena

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77194.
    Archiv anket.