Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Děti.Výchova, škola, kamarádi

Fanaticky řeší, čím krmit batole

Fanaticky řeší, čím krmit batole

Krátce před narozením naší holčičky jsme se s manželem stěhovali do nového bydliště v úplně jiném městě. Nikoho jsem tu neznala a vzhledem k tomu, že jsem byla na mateřské, trvalo poměrně dlouho, než jsem se s pár lidmi spřátelila.

Nevadilo mi to, čas jsem věnovala hlavně své malé Martince, které je právě deset měsíců. V poradně jsem se sblížila s jednou mladou ženou, která má děvčátko ve stejném věku jako já. Začaly jsme spolu chodit na společné procházky a hned to bylo veselejší. Byla jsem ráda, že si mám s kým popovídat. Sice mne trochu zarážel Helenin (tak se má nová kamarádka jmenuje) přístup ke svému dítěti, ale brala jsem to tak, že každý jsme nějaký.

Ona totiž všechno strašně moc prožívá, pořád studuje různé příručky a doporučení, kterými se snaží beze zbytku řídit. Nebylo by na tom nic špatného, ale já mám pocit, že ona to přehání. Navíc v poslední době začala doslova dirigovat i mne, což už přecházet nemůžu.

čím krmit batoleHelena je zaměřená hlavně na správnou stravu svého dítěte, k čemuž přistupuje až fanaticky. Dosud kojí a k tomu přikrmuje. K příkrmům přistupuje jako k vědecké práci, všechno přesně odvažuje, má napsaný seznam, co dítě smí a co nesmí a proč. Podotýkám, že její holčička je naprosto zdravá, není alergická apod.

Můj přístup je odlišný. Řídím se hlavně svým citem a rozhodně si nemyslím, že bych své dceři něčím škodila. Helena to však vidí jinak a má potřebu komentovat v podstatě všechno, co Martince dávám. Bohužel, začaly jsem se už navštěvovat i doma, takže má můj styl přístupu k dítěti přímo naservírovaný.

Nesouhlasí prakticky s ničím. Martinka už není kojená, mléko jsem ztratila kolem šestého měsíce. Už jen kvůli tomu jsem si vyslechla dost řečí, že kdybych se víc snažila, nemuselo to takhle dopadnout, že jsem svou dceru ošidila o to nejdůležitější a nejlepší, co jsem jí mohla dát. Jakmile mne Helena vidí krmit Martinku, neodpustí si doslova přednášky, častokrát doprovázené zděšeným, teatrálním výstupem.

Podle ní dělám všechno špatně. Jogurt, pribiňák, ale i třeba žervé rozmixované s pomerančovou šťávou je prýčím krmit batole špatně a zadělávám tím své dceři na pěkné problémy. Bramborová kaše je podle ní taky nevhodná, zvlášť když je ušlehaná s kravským mlékem. Když Helena vidí, jak si Martinka pochutnává na banánu (který vyloženě miluje), dává si pomalu hadr na hlavu a plácá něco nesrozumitelného o pesticidech. Když nás jednou přišla vyzvednout a přistihla mne, jak honem přihřívám k obědu špenát a brambory, začaly hystericky ječet, že snad jí to ohřívané jídlo nechci dávat, a špenát už vůbec ne, ten se prý v žádném případě ohřívaný jíst nemá.

Bylo by to na dlouho, kdybych měla popsat všechny jednotlivosti. Stejně jako všemožné odborné příručky, které mi Helena vytrvale nosí a podle nichž, jak zjišťuji, by takhle malé dítě nemělo jíst snad vůbec nic z toho, co je v našich končinách považováno za normální. Kdybych se měla podle nich řídit, tak bych Martinku musela krmit jen pohankou, rýží, baklažány apod.

Musím říct, že z tohoto důvodu se snažím kontakt s Helenou postupně omezovat. Nepřipadá mi v tomto ohledu úplně normální. Přesto se neubráním pochybnostem, zda skutečně dělám všechno správně a zda tím své holčičce třeba neubližuji. Snažím se, aby měla všechny potřebné živiny, necpu do ní cokoli bez rozmyslu, ale hlídat každý jogurt, banán, či další, úplně normální a běžná jídla, mi připadá už trochu jako případ pro psychiatra.

Zuzka


15.6.2010   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 203   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Fanaticky řeší, čím krmit batole

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Dickie
Dickie - 15.6.2010 20:26

Nessie: kdyby v genech nebyla alergická dispozice, alergii nevypěstuješ. za rozmach alergií opravdu může hlavně ta mizivá novorozenecká, kojenecká a dětská úmrtnost.

už jsem to tu psala. moderní medicína umí ledacos. před nějakými dvěma sty lety by se manžel nedožil dospělosti vůbec, já tak s 50% pravděpodobností. takže to alergické dítě, které jsme spolu zplodili, by tehdy ani nemohlo vzniknout.

díky pokrokům v medicíně jsme si slušně zaneřádili genofond. a podle toho to dopadá.

 
pavluška
pavluška - 15.6.2010 20:25

Bellana: Kareta teda byla rychlejší a vyčerpávající (má načteno, nebo je z oboru, hm?) ve své odpovědi, jen tedy doplním,co jsem chtěla napsat a ci je již jasné: že v umělém mléce je obsah mléčné bílkoviny a kromě jiného i minerálů, snížen. No já za sebe musim říct, že mi doktorka už v necelém roce doporučila jogurty pro děti a další věc: sýry - hlavně taveňáky nejsou ideální pro děti hlavně kvuli soli, která v nich je..

 
Nessie
Nessie - 15.6.2010 20:20

mashanka: smajlik - 47smajlik - 47
Dickie: univerzální pravda to asi není, nicméně, jak potom vysvětlit, že dle studií prý nejméně trpí alergiemi děti farmářů, které vyrůstají od malička mezi zvířaty , hrají si v seníku, strkají do pusy leccos nechutného atd.? Jasné je, že někdo se opravdu s alergií narodí, jako tvůj chlapeček, ale souhlasím s Mashankou, že drtivá většina alergií je"vypěstovaná" úzkostnou čistotou a sterilním prostředím, prostým všech bakterií.

 
kareta
kareta - 15.6.2010 20:12

Bellana: Mléko
Děti jsou velmi citlivé na bílkovinu kravského mléka, proto částečně kojeným dětem nahrazujeme mléčné příkrmy rýžovými odvary.
Děti, které jsou kojeny, nepotřebují mléčný příkrm!!!
Plné kravské mléko nemůžeme zařadit do jídelníčku do 3 let, tzn. že do 1 roku nepodáváme jogurt, sýry nebo tvarohové v výrobky, jogurt bílý přidáváme jen po 1- 2 lžičkách do kaší nebo krémů, pokud ale kojíme není to potřeba plné kravské mléko je třeba ředit v poměru 1 díl mléka a 2 díly vody, plné kravské mléko obsahuje velké množství bílkovin, které malé děti příliš zatěžují.

 
Dickie
Dickie - 15.6.2010 19:34

mashanka: nemáš univerzální pravdu. chlapeček se narodil s polyvalentní potravinovou alergií, takže kdybych ho krmila jako "normálního", budu mu po jídle místo moučníku volat rychlou. a přežít by to nutně taky nemusel.

a alergie neznali do značné míry proto, že kdo alergickou dispozici měl, zpravidla se nedožil dospělosti, takže ty geny nedával dál.

 
mashanka
mashanka - 15.6.2010 19:29

Ale pravda je, že alergie prakticky neznali. Je to jedno s druhým. Kelímková dieta, k tomu přípravky na desinfikování všeho, s čím přijde dítě do styku, živější dítě se hned žene k psychologovi pro doklad, že může zlobit, protože má mozkovou disfunkci........... .... chudáci děti.


Když to tady tak čtu, napadají mě některé hlášky z dětství :

Dobrý prase všechno spase, prdel si to přebere, bordel v bytě, šťastné dítě.
Je to sice nadsázka, ale něco pravdy na tom je. Zdravá imunita není vrozená, ta se získá, když se ovšem má kde získat. Ve sterilním prostředí a se 100%ní bio potravou fakt nemá kde

Samozřejmě, že by asi žádná rozumná matka nedala ročnímu dítěti párek neznámé kvality s hořčičí, ale když ochutná v rozumném množství od všeho, určitě to přežije

 
Bellana
Bellana - 15.6.2010 19:24

Řekněte mi, prosím pěkně, proč jedenapůlroční dítě nesmí kravské mléko, ale Sunar vyrobený z kravského mléka ano? To proto, aby mu pak více chutnalo krabicové trvanlivé? Nerozumím tomu, jsem asi momentálně zaostalásmajlik - 42

 
Juana
Juana - 15.6.2010 18:49

mirka108: vyrostli - pokud přežili první dva roky života, měli větší šanci, že se dožijí dospělosti. Můjj prapradědeček, dosti bohatý muž čili na doktora peníze měli), měl 12 dětí a jen 3 z nich se dožili dospělosti. Ono prostě argumentovat tím, co jedli naši předkové a srovnávat to s dnešní dobou prostě nejde. Ano, jedli z našeho pohledu možná nezdravá jídla - ale dítka byla dlouho kojená, ovoce a zelenina byla sezonní a vyrostla většinou kousek od domu, maso bylo jen občas, a hlavně se mnohem víc manuálně pracovalo a byl větší energetický výdej. Potraviny byly vlastně bio, ale současně byly určitě mnohdy plné plísní, hub a chorob rostlin. Prostě srovnáváme nesrovnatelné, navíc si tu dobu kvůli časovému odstupu hodně idealizujeme.

 
lippia
lippia - 15.6.2010 18:24

pavluška: smajlik - 68smajlik - 75díky, už jdu smajlik - 31

 
radkaester
radkaester - 15.6.2010 18:15

nechci se mýlit,ale desítky generací vyrostli na kravském mléce upraveném pouhým převařením na domácím ovoci kompotech a zelenine,bez umělých barviv a vitamínů smajlik - 36a pod a dřívější nepoučené maminky vše zvládly v klidu i při více dětech,smajlik - 56
Přijde mi že dnešní ze všech stran reklamou a časopisy masírované maminky neví čím by se měly řídit dřív jen obyčejný selský rozum jim nic neříká a přitom nikdy nebylo více eksémů,alergií ,neuróz smajlik - 76a jiných současných problémů,řiďte se svým citem a kamarádce zavčas vytkněte hranice jinak sama aťsi dělá co chcesmajlik - 81

 
Libushe+3
Libushe+3 - 15.6.2010 18:00

....ono to Helenu prestane bavit, az na to zkoumani a sepisovani a vyvarovani nebude mit cas....

 
pavluška
pavluška - 15.6.2010 17:31

lippia : upozornila si na stav výživy a tím to pro tebe končí. Nestrkej rypák do cizích věcí, ať tě tu nepopotahujou jak Helenu. smajlik - 4

 
mashanka
mashanka - 15.6.2010 17:22

Ne, neděláš nic špatne. Spíš paní Helena. Řekni jí, že co dítěti škodí úplně ze všeho nejvíc, je úzkostná matka v neustálém stresu.

S tebou naopak souhlasím. Sama jsem se řídila také především instinktem a můj syn (22) nikdy nebyl nemocný, když nemluvím o rýmě.
Bylo to tím, že jsme žili v pohodě, v poklidu, a nedělali ze všeho zbytečné ciráty.

 
lippia
lippia - 15.6.2010 17:20

kareta: pavluška: i já si to myslím, ale jsem označena za fanatičku v oblasti výživy a mám" přestat strkat rypák" do věcí po kterých mi nic není a starat se o své smrady smajlik - 68. prostě dítě s porodní váhou 4kg mající ve 12letech tento vzrůst mě přivádí k šílenství, ale všichni jsou hluší a slepí, prý je normální a náš kluk vyžraný smajlik - 48

 
kareta
kareta - 15.6.2010 17:14

lippia: no tak s takovým jídelníčkem má latentní podvýživu jako hrom!

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.