Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Jak pozvat na svatbu rozvedené rodiče?

Jak pozvat na svatbu rozvedené rodiče?

Je mi 25 let, čekám miminko a s přítelem se budeme brzy brát. Vše již máme naplánované, zamluvené a na svatbu se těšíme. Řešíme však problém s mými rodiči.

Naši se rozvedli, když mi bylo 15 let. Táta se tehdy zamiloval a odešel od nás. Maminka byla velice zraněná a pamatuji si, že dlouho nemohla překonat smutek a zklamání. Po čase se s tím nějak srovnala, ale nikdy už si nikoho jiného nenašla, i když zájemců bylo dost. Říkala mi, že se bojí dalšího zklamání a že si už na tu svou samotu bez partnera zvykla.

Táta se znovu oženil a založil novou rodinu. Nyní má osmiletého syna a dvouletou dcerku. Jeho žena je o dvacet let mladší než on a myslím, že to právě maminku tehdy ranilo nejvíc. Že ji vyměnil za „mladší model“.

Po jejich rozvodu jsem se mezi nimi docela „binkala“. Byla jsem tehdy v pubertě a sama v sobě neměla moc jasno. Po pár letech se vše zklidnilo a dnes můžu říct, že s oběma mými rodiči vycházím dobře a své malé sourozence přímo miluji. Spřátelila jsem se i s otcovou novou ženou.

Táta je samozřejmě rád, maminka to nese hůř. Pochopitelně. I když se snaží nedávat mi najevo, jak ji to zraňuje, vidím na ní, že můj vřelý vztah k otci a jeho nové rodině nenese lehce. Snažím se proto před ní o nich vůbec nemluvit, abych ji zbytečně netrápila.

Teď však vyvstal problém. Svatba. Samozřejmě, že bych byla ráda, kdyby na ní byli oba mí rodiče. Zkoušela jsem nenápadně vysondovat, jak by se na to tvářili a nedopadlo to nijak slavně.

Otec s účastí na mé svatbě nemá problém, počítá s ní zcela automaticky i s tím, že na ni půjde se svou ženou a dětmi. Maminka rovněž předpokládá, že na mé svatbě samozřejmě nesmí chybět, ovšem za podmínky, že na ní nebude přítomen můj otec – její bývalý manžel. Když jsem jí řekla, že bych je tam měla ráda oba, důrazně se proti tomu ohradila a prohlásila, že pokud tam přijde on, ji tam neuvidím.

Jsem z toho docela nešťastná, protože když jsem to řekla tátovi, označil mámu za hysterku (proto se s ní prý rozvedl) a na své účasti s celou svou rodinou na mé svatbě trvá. Nutí mne, abych sebou nenechala manipulovat a dokázala se matce postavit.

Jenže ono to není tak jednoduché, protože já je mám ráda oba, do jejich sporů a nesnášenlivosti mi v podstatě nic není. Po rozvodu jsme zůstaly samy s mámou, táta byl pryč a celou střední školu o mne moc zájmu neprojevoval. Vztahy se zlepšily až někdy v posledním ročníku. Máma se o všechno starala sama, měla se co ohánět, ale snažila se, abych měla vždycky všechno, co potřebuju.

Jsem jí za to nesmírně vděčná a vážím si jí, vím, že to neměla lehké. Přesto mne její přístup mrzí. Připadám si jako mezi dvěma mlýnskými kameny a nevím, jak z toho ven, abych se nedotkla ani jednoho z mých rodičů.

Má tahle situace nějaké řešení? Jak se mám domluvit se dvěma tvrdohlavými osobami, když ani jedna nechce ze svého ustoupit? Na svatbě je chci oba, ne jenom jednoho.

Iveta


19.5.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 209   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 3/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Jak pozvat na svatbu rozvedené rodiče?

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Kaca
Kaca - 19.5.2009 13:44

Viv :o): jj souhlas..pokud je to tak, že jeden z rodičů partnera má a druhý ne, pozvala bych je samostatně, tj. tátu bez rodiny. prostě aby to bylo na obě strany fiftyfifty smajlik - 47

 
♥Mamina6♥
♥Mamina6♥ - 19.5.2009 13:44

Viv :o): No, ode mě by dostsali pozvánku s tím, že je tam chci oba a když tam nebudou z toho důvodu, že toho druhého nemůžou vystát-jejich věc. Moje povinnost k nim tím končí....smajlik - 26

 
Viv :o)
Viv :o) - 19.5.2009 13:43

vzdyt to rikam porad... oba neco po Ivete chteji... oba jsou mezci a mela bych na Iveti miste na ne vztek na oba...

 
Kaca
Kaca - 19.5.2009 13:43

jukla jsme na první příspěvky a souhlasím hned s 1. od sallie
já řešila něco podobného, pro změnu s babičkou a tetou... ale stála sjem si na svým, nenechali jsme se ani jeden zmanipulovat, babičku jsme pozvali, páč byla pozvaná i babička mého nastávájícího, teta měla peška, ač byla hoodně dotčená...jenže kdyby měl pozvat tetu i přítel, měl by tam tetiček 6 a vybrat jednu nelze, že?? takže rozhodnutí znělo, žádné tetičky a byl klid (no já to měla na talíři ještě 5 let, ale zvládla jsem to a hlavně byl na svatbě KLID smajlik - 42

s rodičema byla u nás podobná situace, ale ne stejná, tj. naši rozvedení, nicméně spolu vycházející...čili byli pozvaní oba i s partnerama a dětma, bez rozdílu. Na hostině seděl každý se svojí rodinou, na radnici jsem je měla zas hezky spolu, seděli sami dva vepředu v první řadě smajlik - 60 a partnery nechali vzadu na lavicích pro běžné hosty. Myslím že to tak bylo perfektní a nedělalo to nikomu problémy....naopak maminy přítel se aspoň skamarádil s tátovo ženou, můj brácha s mojí nevl sestrou se už znali ze školy, chodili na stejný gympl i když o ročník mimo a piklili tam společně něco na tajňačku smajlik - 34smajlik - 34 Nakonec všechno dobře dopadlo, nikdo se neurazil....tedy alespoň ne smrtelně smajlik - 98

maminka Ivety mi přijde fakt jako hysterka, co se staví do role chudinky a oběti....ale to je bohužel její problém. Jejich rozvodem svět neskončil a prostě její ex-manžel má právo na rodinný život...to že ona se ho vzdala, ještě přeci neznamená, že on taky nesmí mít nový vztah a děti smajlik - 36smajlik - 36smajlik - 36 postavila bych natvrdo maminku před fakt, že to prostě bude muset vydržet...a pokud chce maminka dceru citově vydírat, že odejde a svatba bude tedy bez ní, když tam bude otec...obrátila bych to asi proti ní...že když nedostane rozum, holt nezažije svatbu svojí jediné dcery smajlik - 42smajlik - 42smajlik - 42

 
Viv :o)
Viv :o) - 19.5.2009 13:42

Ota: i kdyz s nima dobre vychazi a potomstvo povazuje za sourozence a pani otce za kamaradku, stejne bych uprednostnila variantu, prominte, vy neprijdete, otec prijde sam... matka taky bude muset slevit a tolerovat tatu na svatbe... podle me je dulezite, aby tam Iveta mela sve rodice... aby tam mela kamaradku a skorosourozence, promin, to fakt ne...

 
Barča
Barča - 19.5.2009 13:41

Je to těžké, maminka nechce vůbec, pokud půjde tatínek, ten bez nové rodiny ani ránu...taky by mě zajímalo, jaké pořadí by tomu stanovïla Iveta, že by každý o kousíček ustoupil? právě kvůli dceři (pro Otu! ) protože aby tam byli všichni a v pohodě, to určitě nehrozí

 
Viv :o)
Viv :o) - 19.5.2009 13:40

Mamina6: a tak je to v poradku... maminko, ty se budes muset smirit s tim, ze tam tata bude... a tati, ty to holt pul dne bez sve soucasne rodiny vydrzis... tecka... abych rekla pravdu, i kdybych s otcovou rodinou vychazela kdovi jak dobre a bylo by vse fajn, na svatbe bych je nechtela, pokud by to melo vyvolavat problemy... a jest bych oba upozornila na to, ze nestojim o problemy, takze pokud mi budou delat na svatbe sceny, vyhodim je oba... smajlik - 42

 
Ota
Ota - 19.5.2009 13:39

Viv :o): podrobným čtením soudím, že autorka "potomky otce" považuje za sourozence a tu "paní otce" za kamarádku. Je nějaká rozumná verze událostí jak se vyhnout svým sourozencům na svatbě a rozhodně nepozvat jejich matku ?

Napadá mě jen obřad ve dvou.

Zaslouží si takovou svatbu novomanžel, jeho rodiče, jeho prarodiče a sourozenci ( technologicke minimum)?
Nezaslouží.

Takže jsme v loji.....

 
Grainne
Grainne - 19.5.2009 13:38

Ota: Po rozvodu jsme zůstaly samy s mámou, táta byl pryč a celou střední školu o mne moc zájmu neprojevoval. Vztahy se zlepšily až někdy v posledním ročníku. Máma se o všechno starala sama, měla se co ohánět, ale snažila se, abych měla vždycky všechno, co potřebuju.

Tak tohle mi docela vadí. To je ta smetánka. Udržet, vychovávat a podporovat dítě na střední není žádná legrace ani v harmonickém páru, natož pro samotného rodiče. Přijít, až když je veškeré nebezpečí zažehnáno a lze předpokládat, že je hotovo a vychováno........no nevím, tohle mi vadí.
Netvrdím, že jediná pravda je na straně matky, jenomže život nám dost často dává najevo, že mezilidské vztahy nejsou žádná idylka, musíme volit, kličkovat a umět se orientovat. Tu a tam si můžeme zakvílet, jak je to nespravedlivé a to je všechno. Matka odvedla dřinu, otec se hodlá pochlubit vychovanou, vzdělanou dcerou. Hezký, no.

 
♥Mamina6♥
♥Mamina6♥ - 19.5.2009 13:36

Viv :o): Na svatbě je chci oba, ne jenom jednoho.

 
Viv :o)
Viv :o) - 19.5.2009 13:35

Ota: proste dle meho, problemy delaj oba... prast jako uhod... ani jeden se nepta - a jak by sis svuj svatebni den predstavovala ty, Iveto? Co bys rada? smajlik - 26

 
Viv :o)
Viv :o) - 19.5.2009 13:33

Ota: no mozna nepodminkuje, na druhou stranu zcela automaticky pocita s tim, ze tam pritahne svou soucasnou zenu a potomky a na te ucasti vsech trva... me opravdu prijdou oba stejni... neni divu, ze to manzelstvi nevydrzelo...

 
♥Mamina6♥
♥Mamina6♥ - 19.5.2009 13:31

Ota: smajlik - 47smajlik - 47

 
Ota
Ota - 19.5.2009 13:28

Grainne: jaký lízání smetany máš na mysli prosím ?
Prostě dcera od 15 let žila jen s mámou a v 25 ti letech si chce založit vlastní rodinu.
Není lepší metody jak svojí dceři tento akt okořenit než nechat "lízat smetanu ty ostatní "?
Viv :o): rozdíl je v tom, že tatík "nepodmínkuje"

Stejně to bude jen na ní ale já i jménem autorky doufám, že se jí nepodaří založit nějakou další 10letou tradici typu "strašně si mi ublížila holčičko".

A přestože to autorka nemá lehký tak jí přeju úspěšnou svatbu bez stresu se všemi co má ráda, protože žádná věc není tak horká, ani když se 10 roků přihřívá v přiboudlým kastrolu.

Dokonce bych jí navrhoval ať to vytiskne a matce předá. Myslím že by si početla a třeba by jí to docvaklo ....

TAKŽE VÁŽENÁ MATKO,( POKUD ČTETE TYTO ŘÁDKY) .
VDÁVÁ SE VÁM DCERA, VAŠE JEDINÉ DÍTĚ.
POKUD JSTE SI TOHO NEVŠIMLA, TAK VÁS MÁ RÁDA A MÁ RÁDA I LIDI, KTERÉ VY NEMÁTE RÁDA.
PRO VÁ TO JE SLUŠNÁ NÁPLŇ ŽIVOTA KLIDNĚ I NA DALŠÍCH 20-30 LET.A PRO NÍ VZPOMÍNKA NA CELÝ ŽIVOT.
NECHTĚLA BY JSTE SI ALE DÁT ,TAK ASI NA 120 MINUT ŽIVOTA, OD TOHO POHOV? PROSTĚ PŘIJÍT SVÉ DCEŘI NA OBŘAD. POPŘÁT JI HODNĚ ŠTĚSTÍ A SPOKOJENOSTI, POZVEDNOUT ČÍŠI NA JEJÍ ZDRAVÍ A NA TOHO "........" SE PŘITOM MOC NEDÍVAT?
UVĚDOMUJETE SI, ŽE VAŠE DCERA BUDE MÍT TCHYNI A TCHÁNA A DALŠÍ PŘÍBUZNÉ, KTERÝM JE ŠUMÁK "COSEVÁMSTALOPŘED10LETY" A VIDÍ JEN PANÍ, KTERÁ DĚLÁ PROBLÉMY JEJICH SYNOVI, KTERÝ SI BERE DCERU NĚJAKÝ TAKOVÝ DIVNÝ PANÍ ( MOŽNÁ I OSTŘEJI) A BŮHVÍ CO HO VLASTNĚ ČEKÁ ? MYSLÍTE SI, ŽE NENÍ MOŽNÉ SI DÁT PŘESTÁVKU A NECHAT VLASTNÍ DÍTĚ KLIDNÉ A ŠTASTNÉ AŽ NA VĚKY VĚKŮV ?
JÁ VĚŘÍM, ŽE TO JEŠTĚ ZVÁŽÍTE.
S ÚCTOU SYN ROZVEDENÝCH RODIČŮ A PŘIDRUŽENÝCH PROBLÉMŮ OTA

 
♥Mamina6♥
♥Mamina6♥ - 19.5.2009 13:21

ivetama: Tuto frázi používám k bývalému i proto, že jsem byla ublížená já a mé dcery....on nechodil do práce, nebyl ani na ÚP, jen vysedával doma....já na MD. Tak, aby byly 2 příjmy, jsme ho nechala na MD a sama šla vydělávat. Skončila jsem tento vztah po 7mi letech našeho soužití s tím, že kdybych to nenechala tak daleko dojít, mohlo by být vše jinak a holky by neměly trauma....
Proto říkám, že na vině JSOU OBA RODIČE!!!!
A to, že odešel za mladší?? Proč asi?? Že by ho prudila tím, jak se jí nelíbí na sobě to a to a tamto??? Mohlo to mít 100 důvodů, proč odešel za maldší!!!
Každopádně netvrdím, že oba rodiče mají stejnou váhu na vině-někdo jí má vyšší, někdo z nich menší...ale nesou ji oba!!

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77050.
    Archiv anket.