Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Manželovi se nepovedl dárek a máme tichou domácnost

Manželovi se nepovedl dárek a máme tichou domácnost

Jak byste se zachovaly v mé situaci? Máme doma pěkné dusno, protože jsem odmítla manželův dárek, který pořídil k našemu výročí svatby. Slavíme pět let právě v tomto měsíci.

O co jde. Máme dvě děti, čtyřletou holčičku a rok a půl starého syna. Jsem s nimi doma na mateřské. No a manžel mi při naší malé soukromé oslavě obřadně předal dárek: poukaz pro dvě osoby na týdenní dovolenou v Řecku. Teď v srpnu. Nadšeně mi sdělil, že všechno zařídil, děti prý pohlídají rodiče, ti jeho si vezmou dcerku a ti mí syna. A my si vyrazíme na týden sami dva. Prý si to zasloužím a chce mi dopřát alespoň pár dní odpočinku bez neustálé honičky kolem dětí.

Jenže já jsem asi divná, z toho dárku jsem vůbec neměla radost a dala jsem mu to najevo. Nechci nikam jezdit bez dětí, nechci, aby byly ten týden rozdělené každé u jiných prarodičů. Ani jedni je prý oba naráz hlídat nechtějí, bojí se, že by to nezvládli.

Neumím si představit, že si užívám moře a děti jsou tady. Hlavním důvodem je ale syn, který je ještě hodně malý a zatím od nás nikde přes noc nebyl. Dcera ano, tu si občas na víkend jedni nebo druzí rodiče berou. Ale ne pravidelně, spíš výjimečně.

Řekla jsem manželovi, že se mu teda to překvapení moc nepovedlo, protože já z toho radost nemám a nikam se mi od dětí odjíždět nechce. On se strašně urazil, prý je mou reakcí velmi nepříjemně zaskočen, žil v domnění, že budu mít radost, dokonce vybral stejné místo, kde jsme trávili naši první společnou dovolenou ještě než jsme se vzali.

Zatím je to otevřené, konec konců, poukaz je zaplacený, nestálo to zrovna málo peněz, storno poplatky by byly určitě dost vysoké. Manžel tvrdí, že na tu dovolenou tajně šetřil rok a teď si připadá jako blbec. A já jsem prý přehnaně přecitlivělá, že na tom nic není, když si vyjedeme sami dva a děti ten týden naprosto bez problémů přežijí.To já vím, že přežijí, ale jak? Malý bude každý večer plakat, v noci se ještě budí a to chce vždycky jenom mně, ani manžel na něj nezabírá. Dcera u tchýně zvlčí, protože oni jí vše dovolí a navíc moc nedbají na nějaké zásady zdravé výživy, takže už to vidím, jak se celý týden láduje samými čokoládami a sušenkami.

Připadám si strašně. On se teda, jak řekl, cítí jako blbec a jak se mám cítit já, když mě bez předchozí domluvy postavil před hotovou věc? Radši bych byla, kdyby ty peníze investoval do společného víkendu někde tady v ČR pro celou rodinu. To bych si užila mnohem víc.

Momentálně máme doma tichou domácnost a já nevím, co mám dělat. Jet s ním do Řecka, jen aby byl klid a aby se tedy necítil jako blbec, nebo si stát za svým, poukaz nabídnout rodičům nebo někomu jinému, kdo by měl zájem a nechat to plavat? Připadám vám taky zbytečně hysterická a nevděčná? Co byste dělaly vy na mém místě?

Johana


17.7.2013   Rubrika: Partnerské problémy   |   Komentářů 214   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Manželovi se nepovedl dárek a máme tichou domácnost

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
arsiela
arsiela - 17.7.2013 14:25

Monik: jo na to sem se taky ptala,zda někdo z diskutujícíh to fakt udělal,že dítě vrazil k prarodičům rovnou na tejden.Zatím mi nikdo nenapsal,že ano.Ono je totiž pěkné,že prarodiče přislíbí péči,ale pokud nikdy neměli takhle malé děcko samotné jsou si jisti,že to opravdu zvládnou?takže já bych uvažovala i tímhle směrem.Jasně sou prarodiče co to daj s přehledem,jedny takový mají moje děti.Ale nejde to brát jako pravidlo.Prostě je to celé ušité moc horkou jehlou a kapku dost nedomyšlené.I když zas v článku nemusí bejt napsaný všechno,že ano.

 
Monik
Monik - 17.7.2013 14:22

a....: 10:27 v podstate druhy nazor v diskuzi, se kterym souhlasim smajlik - 47

 
Haninka
Haninka - 17.7.2013 14:19

arsiela: ptala jsi se, jestli někdo odjel od takhle malého dítěte... smajlik - 26 Možná, že je chyba, že rok a půl staré dítě není zvyklé na nikoho jiného než na matku, příp.otce. Všechny tři děti byly zvyklé, samozřejmě ti mlaší to měly jednodušší, protože u babi s dědou byly vždycky se starším bráchou, dodnes na to vzpomínají a mají s nimi úplně jiný vztah než s druhými, u kterých se konaly a dodnes konají jen zdvořilostní návštěvy.

 
sharon
sharon - 17.7.2013 14:16

to asi když dám děcko k rodičům na týden tak myslím jako co ?.....jako kopřiva ?......to už nejsem matka ?...nebo jsem krkavčí.....moje mamka by děcku určitě nedala najíst a nechala ho řvát celou noc.....aby nakonec ty děti nebyly u prarodičů raději než doma....
Johano, pošli kontakt na manžela já s ním pojedu , už mám sbaleno...smajlik - 68

 
Kawa
Kawa - 17.7.2013 14:14

evropka: podle mě má pravdu - paní si sakra zadělává na průser...a třeba je to fakt tak, že se jí to manžel snaží zoufale překazit páč třeba slovní upozornění bylo přehlédnuto...osobně ani nevím jak se takovým úzkostlivým mamam říká slušně: "přeháníš to s péčí o děti" aby se neurazily..podle mě skoro nemožno... smajlik - 76

 
emchira
emchira - 17.7.2013 14:14

evropka, arsiela: Holky, já bych jim to jen přála, aby tomu tak nebylo, ale mám za léta odpozorované určité typy matek, a tam tomu tak bohužel je.

 
Monik
Monik - 17.7.2013 14:14

mam-ča: 8:51 smajlik - 68 zavet smajlik - 68

tornado-lou: 9:12 Nejsi jedina kdo v tom vidi problem. Taky jsem "divna" smajlik - 58smajlik - 68
Vidim problem hlavne v tom, ze maly na to neni zvykly a je docela malo casu ho zvykat postupne. Ani ne tak ve veku. Jasne, ze spousta zen tady napise jak davaly deti k babickam jeste mladsi. Ale zajimalo by me, zda na poprve hned na cely tyden smajlik - 26
A dalsi problem vidim v tom, ze manzel to proste neodhadl smajlik - 26 a Johana se neumi pretvarovat.
Kazdy to ma jinak. Me by treba potesilo naopak to predplatne do fitka jak tu nekdo zminoval nebo kolo nez dovolena v zahranici a presto nebudu rikat, ze dotycna, kterou ne, je hystericka, nevdecna nebo co tu vsechno padlo smajlik - 26
Johana pripada vetsine asi divna prave proto, ze vetsina by na tu dovolenou jela sama rada. Ale Johana vubec nemusi po necem takovem touzit.

Me manzel vybral v 99% procentech vzdy darek, ktery mi udelal opravdu radost a nemusela to byt dovolena. A prave proto treba povazuju sveho manzela za pozorneho a myslim si, na zaklade toho a jinych veci, ze me ma rad.
Protoze dokaze vypozorovat a pak tu radost opravdu udelat tim, ze se trefi smajlik - 60

 
Klarchen
Klarchen - 17.7.2013 14:09

emchira: podle mě to tak vůbec být nemusí...třeba to má podobně jako já, že malým dětem prostě chce svou blízkost poskytnout v maximálně možné míře, když vidí, že to potřebují, ale jakmile trochu odrostou, do světa je vypustí ..... a pro někoho je prostě představa, že si jeho 1,5 leté dítě pobrečí první večer (nebo třeba každý večer hodinku) prostě těžko stravitelná (třeba pro mě)....ale mě je hodně blízké tzv. kontaktní rodičovství (a naštěstí mému muži taky).....ale podle mě nejde o to zhodnotit, zda je Johana moc úzkostná nebo není (to je přece volba každého rodiče, jaký přístup zvolí a dělá to s ohledem na své konkrétní děti a jejich potřeby) - podle mě by si měli s mužem sednout a pořádně probrat, jak to mezi nimi je - jestli je muž už zoufalý z toho, že prostě samy vůbec nejsou a jak by mu v tom Johana mohla vyjít vstříc - prostě se navzájem vyslechnout, po čem kdo z nich touží, čeho se bojí a pak hledat společně nějakou cestu....

 
arsiela
arsiela - 17.7.2013 14:05

emchira: tak větší pitomost sem dlouho nečetla.Bavíme se o rok a půl starém batoleti.

 
evropka
evropka - 17.7.2013 14:01

emchira: blbost

 
Kassy
Kassy - 17.7.2013 14:00

Klarchen: smajlik - 47 Souhlasím naprosto.

Johana mohla být rozhodně o mnoho taktnější a diplomatičtější, přijmout a ocenit, že muž chce strávit nějaký čas jen s ní a aspoň pouvažovat nějakém kompromisu, o tom žádná. A jak jsem už napsala níž, já bych jela hned. ALE i tak mi přijde, že pan manžel koupil dárek spíš sobě a dětinsky se urazil, že jeho žena má na věc jiný pohled. Já bych asi na Johanině místě nezkousla, že takovou věc, navíc poměrně drahou, udělal bez domluvy. Je sice hezké, že domluvil hlídání, ale že dítě si na spaní mimo domov musí postupně zvyknout a nejde ho jen tak z fleku fláknout k babičce a zmizet někam, odkud se nelze jednoduše a rychle vrátit, to už mu nedošlo... Týden v cizině, když dítě nebylo ještě NIKDY bez rodičů ani JEDNU noc, to prostě JE MOC. A Johana je tu teď za slepici, že tyhle komplikace vidí? Nejste dám krapet moc přísné? Johana je možná příliš upnutá na děti a zapomíná, že je i manželka, ale její muž to taky zkaňhal. Přinejmenším měl nenápadně zařídit i zvykání syna na hlídání a manželku na myšlenku společného času bez dětí zvykat postupně. Začít večeří, pak víkend, pak teprve vyrukovat s dovolenou, až by viděla, že to jde, že to dětem nezpůsobuje újmu a přestala se stresovat. Jestli čekal, že jen tak mávnutím ruky hodí jeho žena všechny obavy za hlavu, tak ji asi absolutně nezná. Fakt vám připadá normální a v pořádku postavit partnera před hotovou věc stylem - vybral jsem dovolenou, jedeš tam se mnou, nezajímá mě tvůj názor? Mně by to nepřišlo v pořádku ani kdyby ve hře nebyly děti. Ale že je to dárek k výročí, tak se to musí respektovat a skákat radostí do stropu? Dámy, vy které Johanu odsuzujete, zkuste si představit, že by vám váš muž věnoval k výročí společný výstup na Anapurnu nebo týdenní cyklovandr po Rumunských horách nebo jakoukoliv jinou dovolenou, která by se naprosto rozcházela s vašimi představami. S nadšením byste odjely a s úsměvem to s ním absolvovaly, přestože po horách lézt neumíte a na kole neudržíte rovnováhu?

 
emchira
emchira - 17.7.2013 13:55

Paní má zaděláno do budoucna, že bude na dětech závislá imrvére. Pravděpodobně bude mít sklony je "dusit" svou láskou celý život. Na to je potřeba si dát bacha.Děti zas tak male nejsou, klukovi je rok a půl.
Pobrečí si maximálně první večer,počítám.

 
evropka
evropka - 17.7.2013 13:53

Pammy: čoveče já tak miluju slovenš´tinu a zjišťuju jak špatně se čte..

 
Monik
Monik - 17.7.2013 13:53

Pomalu procitam prispevky a zatim nejvic souhlasim s timto:
tornado-lou: 7:42
Pamatuju si tady na clanek jak koupil manzel kolo nebo co.
Tak ja jsem treba ten tip, ze kolo minuly rok mi udelalo obrovskou radost a letos jsme ho na dovce skvele vyuzili i s detma.
Ale dovolena v Recku by me asi nepotesila smajlik - 26
Jo, holt manzel vi jak na me smajlik - 60
A tech chvil pro sebe jsme meli na te spolecne s detmi vic nez dost smajlik - 60
Staci to umet zaridit a zorganizovat.

 
evropka
evropka - 17.7.2013 13:52

Pammy: víš jak to je s tím internetem,s mužem si určo nepokvákáš víc než tady... třeba je malej na matku fixovanej a kdyby to měl prořvatsmajlik - 76

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77188.
    Archiv anket.