Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Problémy s rodiči tchán tchyně

Tchyně. Pořád jsem byla ta špatná a teď se o ni mám starat.

Jsem dvanáct let vdaná, manželství nám klape a děti nám dělají radost. Jediné, co naši idylku od začátku kazilo, byla tchýně. Vždycky milovala jenom manželovu sestru a její rodinu. Co udělala Hanička, bylo svaté, co řekla Hanička, byl zákon. Bylo to u nich tak vždycky a manžel to prostě bral a bere jako samozřejmost.

V našich začátcích to vypadalo tak, že jsem při každé příležitosti poslouchala, jak Hanička má krásné vlasy, zatímco já mám zmoklou slámu, Hanička je nadaná, já jsem umělecký analfabet, Haničky dcera je víla, naše dcera je kopyto a náš syn blbeček. Díky tomu jsem bouchla do stolu a přestala se s tchýní stýkat. Osm let jsme se neviděly. Ani vnoučata neviděla. Jezdil k ní pouze manžel.

Nikdo z nás za celé ty roky od tchýně nic nedostal. Svátky, narozeniny, Vánoce, to jako by neexistovalo. Nic jsem nečekala, nic jsem nechtěla, byla jsem vděčná za klid, který jsem měla. Tchýně za ty roky přepsala na Haničku barák, koupila jí auto, dala peníze ze zrestituovaných pozemků, platila jí dovolené. Beru to tak, že je to věc tchýně a mě se to netýká.

Nyní je tchýně po mrtvici na polovinu těla ochrnutá a Hanička se o ni starat nehodlá. Manžel přišel s tím, že vezme matku k nám. Byla z toho pořádná hádka, protože já jsem absolutně proti. Hanička manželovi vysvětlila, že ona není na starost o nemohoucí matku psychicky připravena, a je tudíž povinností syna se o matku postarat. A já, protože pracuji doma, mohu jejich matce zajistit celodenní péči. Když jsem se proti tomu tvrdě ohradila, manžel se urazil a nazval mě sobcem.

Já vůbec nevidím důvod starat se o ženskou, která mi několik let dělala ze života peklo, ponižovala mě i naše děti a nenašla na nás jedinou kladnou věc. Proč bych měla dneska utírat její zadek, když jsem jí nikdy nestála ani za pozdrav? Proč mám kvůli tchýni překopat svůj život a vše jí podřídit?

Tchýně do ústavu nebo LDN nechce, Hanička je také proti a manžel je moula, který jim ustupuje. Dle Haničky je totiž zbytečné vyhazovat takové peníze za pobyt v ústavu, když může být tchýně zadarmo u nás. Poprvé v životě jsem manželovi hodila na hlavu, že barák je můj (zdědila jsem ho po babičce), a o tom, kdo v něm bude, nebo nebude, rozhoduji já.

Doma vládne dusno, manžel spí v obýváku a poprvé za dobu našeho manželství spolu nemluvíme. Ustoupit nehodlám! Přesto by mě zajímal váš názor. Nastěhovali byste si do domu tchýni, o které předem víte, že vám ze života bude dělat peklo? Starali byste se o ženskou, která pro vaše děti neměla jediné milé slovo?

Zuzana


9.10.2009   Rubrika: Život a vztahy   |   Komentářů 226   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Tchyně. Pořád jsem byla ta špatná a teď se o ni mám starat.

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
rychlonožka
rychlonožka - 10.10.2009 10:28

Zase se potvrzuje, že čím více rodiče preferují jedno z dětí, tím snáz se na ně ono zmiňované jednou vykašle. A je to po právu - jak si to rodič zařídí, takové to má. Pořád stejné dokola - a lidi jsou nepoučitelní. Na to dítě, které bralo a pak se nestará, se lidi koukají skrz prsty. Ono bylo ale celý život vedené rodiči k tomu, že oni tu jsou pro něj. Takže když pro ně nikdy nehnulo prstem, neudělá to ani v případě, že oni to teď potřebují. Je to stejné, jako když manželka po muži denně uklízí boty a svršky, které jí rozhazuje po bytě. kde mu co odpadne, tam to nechá. No a najednou si žena vzpomene, že toho už má dosta a řekněme od prvního října to dělat nebude. Jak se zachová asi manžel? Pojede ve stejných kolejích. Nehne to s ním. Ta vaše Hanička bude péči o matku jen odsouvat a hledat si výmluvy. Teď nebo za rok. Nikdy nebyla vedená k odpovědnosti, nikdy nepřiložila ruku k dílu. Rodina Zuzany bude špatná, že si matku nevzala, ano, i hamižná, protože matka už nemá, co by jim dala. Hanička má důvod matku nevzít, Zuzana nemá argument. Je přece doma. Normální schopná ženská přece stihne práci, domácnost, děti a nemohoucího člověka! Nezbývá, než říct - ano, matka k nám půjde, ale role si milý zlatý vyměníme. Já jdu do práce a Ty dělej to, co chceš po mně! Ale všechno: vaření, úklid, děti a jejich úkoly, praní, obstarej matku...jo a taky si vezmi práci domů! Toto je jediný způsob, jak se matky zbavit: dát ji do péče manžela a počkat, až ji on dá tam, kam patří: do léčebny nebo k haničce. Na tu druhou variantu bych ale moc nesázela...!

 
sevenofnine
sevenofnine - 9.10.2009 22:29

modroočka: no fajn, Hanička podepíše a pak řekne, když tady to tak pěkně funguje, popř. sliby se slibují - blázni se radují.
Neustupovala bych, jakmile ji bude mít jednou v domě už se ji nezbaví, zničí to ji, vezme dětem mámu a časem i tátu a stejně se vděku nedočká. Přijde o rodinu, o vlastní zdraví a zkazí dětem dětství a to všechno kvůli člověku, který nenávidi ji a její děti, to by se opravdu musela nejdřív zbláznit.

 
UVita
UVita - 9.10.2009 21:41

Dobře si udělala. Má dceru, ať matce pomůže sama. A pokud manžel chce matku u sebe, tak mu navrhni, ať zůstane doma on s ní. Myslím, že by brzy vycouval.

 
modroočka
modroočka - 9.10.2009 21:21

Nečetla jsem příspěvky, ale napíšu Ti něco ze svého života.
Dostala jsem se do situace, kdy jedna známá ovdověla a oč byla cizí, považovala za normální, že bude bydlet s námi. Vždyť jsme byli tak prima rodina!
A najednou jsem zjišťovala, že má zvláštní harmonogram dne, je závislá na alkoholu, nerada se myje, nemá ráda děti, nemá potřebu se přizpůsobit chodu rodiny... vždy jsem pracovala doma, tak jsem měla na všechno čas, že jo.
Ta hrůza trvala 12 let! S dětmi jsem nemohla jet na výlety, neboť ona se vždy ztratila, později po mozkové mrtvici, nebyla tak pohyblivá. Manžel si začal užívat života se svými kamarády, jeho milenka se jmenovala whiskey, rozjely se další nemoce jako cukrovka a on zemřel dříve jak ta dobračka. Postupem let jsem byla uštvaná, naštvaná, nezajímající se o nic, stále pracující, bez chuti jít do společnosti... Když jsem musela něco vyřídit, zkusila jsem ji přechodně umístit do ústavu na týden, abych i já si odpočinula, byla s dětmi atd. Po pár hodinách mi volali, aby si ji odvezla, že to je šílené, co ona vyvádí.
Dnes bych byla jiná, hlavně tvrdá.
Pokud stojíš před ustoupením, je třeba sepsat podmínky, plat pro sebe i příspěvky (např. plíny, jídlo, hygienické potřeby atd.), za jakých se budeš o tchýni starat, samozřejmě s časovým omezením a potom vystřídáním se se švagrovou. Dej si třeba jen 3 - 6 měsíců. Za tu dobu se bude švagrová moci připravit psychicky na opatrování své matky. ... A neboj se, když to podepíše, sama se možná nebude chtít starat a ještě rychle bude vyřizovat odpovídající slyžby. smajlik - 45

 
jarla
jarla - 9.10.2009 21:04

drž se,přeji ti hodně síly k tomu aby jsi odolala tomu nátlaku,já bych nechala spát chlapa v obýváku dokud by mu nedošlo co za šílenost po tobě chcesmajlik - 23smajlik - 23smajlik - 23

 
mashanka
mashanka - 9.10.2009 20:11

Já s tebou souhlasím úplně ve všem. I kdyby bývala byla zlatá, není to tvoje matka a nemáš sebemenší povinnost se o ni starat. Obzvlášťě, když má dceru (to kvůli tomu utírání zadku, což by asi bylo nevhodné, aby dělal matce syn)
Trvala bych na svém i za cenu rozvodu

 
bertice
bertice - 9.10.2009 20:07

Děvče nedej se.
Já také s tchýní přiliš nevycházela.|Njehorší byl asi 1,5 roku, co jsme museli u ní bydlet.Schovávala mi nádobí, vědra na úklid.,nadávala mi.Po odstěhování se do svého, to sice bylo lepší,ale nikdy ne vřelé.Před cizími mi neříkala ani jménem, jenom, že je to ta z Dolního konce-panička.Až po čtvrtstoletí, když umírala, byla jsem to právě já, kdo jí odvážel sanitkou do nemocnice.Předtím jsme se s mužem o ní starali, vozili jí jídlo a povídali si.Tenkrát řekla mojí dceři, že tak hodného člověka jako jsem já nikdy v životě nepotkala.Škoda, že na to přišla tak pozdě....Já už jí dávno odpustila .Sama ještě tchýní nejsem a až jednou budu, určitě mám v ní mám odstrašující příklad!

 
1234-5
1234-5 - 9.10.2009 19:42

Nečetla jsem příspěvky, jsem sama dvojnásobná tchýně (mám syny) ale plně s tebou souhlasím. Já bych si to nedovolila a trvala bych na tom, že budu u dcery, když jsem ji šla celý život na ruku. Co bylo mezi vámi, je už pryč, ale nedej se,

 
kareta
kareta - 9.10.2009 19:40

Hanička je neomalená, fíha...

 
Křeček
Křeček - 9.10.2009 19:16

Ota: hele, nechceš radši zajít na pivo s dalšíma takovýma chytrákama? tam by se ty Tvé příspěvky asi hodily víc

 
Křeček
Křeček - 9.10.2009 19:15

No ty vo** (pardon, ale to nejde jinak), takže Hana počítá s částí důchodu, ale nepočít s péčí o vlastní matku
smajlik - 80smajlik - 80smajlik - 80smajlik - 80smajlik - 80smajlik - 72

 
Arna
Arna - 9.10.2009 18:15

Ještě bych chtěla k dokreslení celé situace dodat, že pokud by tchýně opravdu byla v péči Zuzky, Hanička by jezdila maminku navštěvovat a Zuzka by měla ještě další práci. Maminka by si postěžovala jak špatně se k ní Zuzka chová a ještě by jí jako vděčnost za návštěvu věnovala důchod.

To jsem si nevymyslela, to mají doma známí.

 
Verera
Verera - 9.10.2009 16:34

Manžela bych asi nehnala, on má bohužel ke své matce pořád vztah jako syn, to tak bývá, že čím hůř se rodiče k dětem chovají tím víc děti stojí aspoň o nějak projev náklonosti. A chce být zodpovědný, což není špatné.
Ale nesmí to házet na tebe.

Asi bych s e s ním snažila v klidu sednout, popsat mu jak asi by vypadala vaše domácnost s tchyní, jak by to působilo na tebe, jak na děti a navrhnout schůdné řešení. Třeba tu léčebnu jak píšeš. Prostě mu pomoct vyřešit situaci,aby nemusel mít pocit, že se na maminku vykašlal.

Není sobecké když s e nechceš nechat přivést ke zhroucení a že chráníš děti před věcmi, kterým ještě nemůžou rozumět, ale které by jim ublížily. Není sobecké chtít po tchyni,aby svůj důchod použila na své potřeby a není sobecké připravit Haničku o vedlejší zdroj příjmů.

Naopak hodně sobecké je bát peníze a hodit práci na jiné. Vykašlat se na matku,protože potřebuju její peníze.

Pokud pořád diskutuje manžel se sestrou , měl by přijít s jednoznačným požadavkem, že jestli bude matka u vás, tak bude taky důchod dávat vám, ne že by to přicházelo v úvahu,ale tomu by mohla Hanka rozumět a mohlo by to nasměrovat její uvažování jinam.

 
Ota
Ota - 9.10.2009 16:25

kominice: jestli si myslíš, že jsme nějací fanatici tak......

 
Verera
Verera - 9.10.2009 16:22

zuzula: To jako že vy se o tchyni budete starat, platit jí všechno ze svého a ona bude přispívat Haničce na nevím co? To je myšleno vážně?

Byly tu nějaké zmínky o tom, že tchyně teď asi prozřela co to má v Haničce za oddanou dceru . Řekla bych, že ne, že ji bude pořád omlouvat, že se o ni nemůže starat, že má moc práce, je slabá... co já vím, důvod se vždycky najde.

Už jenom kvůli tomu, jak mluví o dětech to nejde. Předpokládám, že jsou ještě malé a pokud to uslyší, budou to brát vážně a dá hrozně práce aby neměly pocity méněcennosti. Dospělý člověk se dokáže vyrovnat s ledasčím, mít nadhled, ale děti to poznamená na celý život.

Tohle by měl manžel pochopit na dětech mu přece záleží, ne? Divím se, že se okamžitě neohradil, kdy něco takového o dětech matka vypustila z pusy.

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77179.
    Archiv anket.