Reklama: Základem každé pracovny jsou kvalitní kancelářské židle . Na Hawaj.cz si vyberete tu pravou přesně podle vašeho stylu.  

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Buritto s Jihočeským žervé, fazolemi, hovězím ragú, avokádem a koriandrem

Mexická klasika s Jihočeským žervé od Madety. V tomto jednoduchém receptu nechybí kvalitní hovězí maso, mexické fazole nebo avokádo. Šmrnc mu dáte kořením Fajitas a koriandrem. Zarolujte si dnešní dokonalý oběd...

pošlete nám recept

Babička je v důchodu, vnoučata ale hlídat nechce

Babička je v důchodu, vnoučata ale hlídat nechce

Zajímal by mne názor žen, které už jsou babičkami. A nejen těch, samozřejmě. Chtěla bych vědět. Jestli mám opravdu velká očekávání a jestli názor, že v rodině si máme pomáhat, je špatný. Jde o mou mámu, která mne jako babička svých vnoučat dost zklamala.

Máme dvě děti, dvouletá dvojčata. Obě jsou holčičky. Když se narodily, byla moje máma naprosto nadšená, několikrát v týdnu jezdila na návštěvu a dost mi s nimi pomáhala, třeba s večerním koupáním a krmením. Vypadalo to, že je tou nejúžasnější babičkou na světě. Jenže teď se to nějak změnilo.

Máma šla před půl rokem do důchodu a já jsem si říkala, že teď si začne vnoučat užívat ještě víc. Bohužel, není to tak. Její frekvence návštěv se poněkud snížila, i když tak dvakrát v týdnu zaskočí, to je pravda. Dcerky ji milují, i ona je, v tomhle ohledu nemůžu říct ani slovo.

Zklamala mne ale její reakce na mou prosbu o pomoc. Manžel přišel o práci a hned si našel jinou, bohužel, o dost méně placenou. Vycházíme jen tak tak a já jsem se rozhodla nastoupit do práce, zatím na zkrácený úvazek šest hodin, zaměstnavatel mi naštěstí vyšel vstříc. Problém je s umístěním dětí do školky. Jesle u nás nejsou, státní školka je beznadějně plná a soukromá, kde by mi holky vzaly, je zase hodně drahá. I jen na jedno dítě je to darda (cca 8 000 měsíčně), natož pro dvě. Prakticky bych vydělávala jen na tu školku a to by pak nemělo cenu ani do té práce chodit.

Zeptala jsem se mámy, jestli by byla ochotná své vnučky hlídat, než se dostanou do státní školky, což by bylo až od září na přes rok. Vysvětlila jsem jí naši situaci a nutnost, abych šla do práce. Přiznám se, že jsem tak nějak automaticky očekávala, že řekne ano. Neřekla. Naopak, prý se na každodenní hlídání dvou takhle malých dětí necítí a ať se nezlobím. Nárazově ano, ale pravidelně denně tímto způsobem suplovat školku nechce a nebude.

Zklamalo mě to moc. Máma je aktivní, zdravá, není to žádná stařenka. Žije sama, je rozvedená, stará se jen sama o sebe, času má hromadu. Nechápu, že je pro ni tak těžké pochopit, že dneska je taková doba a my mladí s dětmi to vůbec nemáme jednoduché. Jsem na ni naštvaná, i manžel má vztek. Jeho máma by nám hlídala ráda, ale chodí ještě do práce, tak nemůže.

Co si o téhle situaci myslíte? Jak byste se zachovaly vy jako babičky? Pomohly byste svým dětem, nebo byste je v tom nechaly plácat? Já to pořád nemůžu nějak rozdýchat.

Adéla


21.4.2015   Rubrika: Problémy s rodiči   |   Komentářů 290   |   Vytisknout

Hodnocení článku: 2,9/5   Oznámkovat (hodnocení jako ve škole): 1   2   3   4   5  

 

Diskuse ke článku - Babička je v důchodu, vnoučata ale hlídat nechce

Tato diskuse je otevřena jen pro přihlášené uživatelky.
Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
sharon
sharon - 23.4.2015 23:03

melda: smajlik - 47

 
Kozoroh18
Kozoroh18 - 23.4.2015 21:23

Křeček - 23.4.2015 10:26 smajlik - 47

 
Verera
Verera - 23.4.2015 20:39

Ony by chtělo, aby Adéla vysvětlila, co myslí tím "vycházíme jen tak tak". Pokud by to znamenalo, že hrozí, že nebudou mít na na hypotéku nebo nájem, že se uskrovnili jak to šlo, ale jakmile by přišel nějaký nečekaný výdaj, nemají na něj, tak je to něco jiného než kdyby jen neměli na svůj obvyklý životní standard.

Pak je třeba hledat řešení, ale řešení není zaměstnat svoji matku na plný úvazek a to zcela zdarma. Tomu se neříká pomoc.

 
melda
melda - 23.4.2015 19:38

nechapu... takze hlidani vnoucat je automaticka povinnost? po celozivotni drine asi nechce clovek dalsi celodenni sichtu... a nekdy horsi nez je ta prace... jisteze babicky a dedecci radi pohlidaji... ale delat jim z toho v duchodu dalsi pracovni proces... potrebuji uz taky svuj klid... si ho zaslouzi

 
mariena
mariena - 23.4.2015 15:34

Koukám,že mi nějak nevyšlo počítání.Kam patří roky 1969,1971 a 1972? Asi do přelomu šedesátých a sedmdesátých let.Ono už je to strašně dávnosmajlik - 68

 
mariena
mariena - 23.4.2015 15:24

Já měla děti v šedesátých letech a když mi marodily,tak jsem potom do práce pomalu chodila kanálama,náš dispečer mi dokonce několikrát vykládal,jak jeho žena šla od půlročního dítěte do práce a její maminka za ní vozila děcko na saních,na kojení.Na Kaučuku v Kralupech tenkrát brali mladé holky jen na brigádu,aby jim nezůstaly na mateřské.Já rodiče neměla,jen babičku a ta byla ochotna přijet a hlídat jen když jsme chtěli jít někam na zábavu.Dneska už to chápu,už prostě neměla tolik sil a nervů.
Když jsme byli malí,tak naši strčili k babičce mě i mé dva mladší bráchy na celé prázdniny.Babička chodila do práce a my byli celé dny na ulici a to teklo pod domem Labe.Jenže aut bylo málo,všude posedávaly nějaké babky a nějaké oči nás vždycky sledovaly.Byly to nádherné prázdniny.Já jsem si to u svých dětí už nedovolila.Teď bych se bála pustit malé děti ven bez dozoru i na té vesnici.

 
Ala
Ala - 23.4.2015 14:21

vidím, že to „nevzalo“ ty zlomky, takže oprava:
Jsem s bratrem od sebe jeden a půl roku; roku. Máti šla po základní mateřské než se bratr narodil do práce. Protože jsem z vesnice a jesle zde nebyly. Takže mě asi půl roku, jako babička hlídala babička. Tátova máma. Byla to prostá venkovská žena, té době jí bylo 58 roků, a špatně viděla, měla si 10 dioptrií ale brýle nikdy neviděla. Když bratr povyrostl a bylo mu asi půl roku, máma opět hup do práce. Takže než jsem dorostla do školkového věku já, tak nás babička hlídala celý den oba, denně půl roku :prostě batolata….

 
Moniiik
Moniiik - 23.4.2015 14:20

Procetla jsme diskuzi a musim rict, ze asi kazda doba ma neco.
I souhlasim s tim, ze to ted opravdu neni jednoduche s praci ani financne. A ne jen kvuli tomu, ze by se mladi neumeli uskromnit.
Souhlasim s tim, co psala Piafka a Nika ohledne dojizdeni do prace a ruznych zakladnich potreb.
Sama jsem v situci matky s malymi detmi bez prace.
Jsem clovek, kteremu zivotopis vzdy vsude otevrel dvere a ziskala jsem kazdou praci, o kterou jsem stala.
Ted, s malymi detmi si pri pohovorech pripadam jak prasiva a pripada mi to opravdu nespravedlive a diskriminacni.

Nicmene si myslim, ze co se tyka clanku, slo o neco jineho.
Nechci nijak zlehcovat situaci Adely, chapu, ze to je tezke.
Ale Adelina maminka nemuze za to, jaka je ted plosna situace a Adela podle meho po ni nemuze chtit, aby naprosto obetovala veskery svuj cas, veskerou svoji energii na tak dlouhou dobu.
Neco jineho by bylo, kdyby Adela napsala, ze maminka odmitla na toto pristoupit a zadala tady o rady a napady, jak to vyresit jinak.
Jenze Adela maminku pomalu zavrhla za to, ze v podstate odmitla prevzit na sva bedra veskerou zodpovednost za dve male deti po tak dlouhou dobu a jeste je na ni nastvana.
Z nejlepsi babicky na svete je najednou ta spatna. A proc? Ze by najednou mela vnucky mene rada?
A to je podle me to, co je na tom spatne.
Adely pristup k mamince, ktera za to, jaka je situace na pracovnim trhu pro mlade matky, nemuze.

 
Ala
Ala - 23.4.2015 14:08

je pravda, že jsem zde včera psala, že za mě hlídání dvojčat neé. Ale to jsem neuvedla, že já sama jako malinká jsem byla babičkou hlídána. Jsem s bratrem od sebe 1 a ½ roku. Máti šla po základní mateřské než se bratr narodil do práce. Protože jsem z vesnice a jesle zde nebyly. Takže mě asi ½ roku, když jako mimino hlídala babička hlídala babička. Tátova máma. Byla to prostá venkovská žena, té době jí bylo 58 roků, a špatně viděla, měla si 10 dioptrií ale brýle nikdy neviděla. Když bratr povyrostl a bylo mu asi ½ roku, mám opet hup do práce. Takže než jsem dorostla do školkového věku, já, tak nás babička hlídala celý den asi ½ roku oba dva. Pak další rok hlídala bratra a pak nás asi 5 let chodila každé ráno vypravovat do školk později do šoly. Do školy nás nevodila, ta byla v sousední vesnici, a jako i prvňáci jsme jezdili busem sami s polu s ostatními dětmi. Takže zpětně babičku obdivuji. A vlétě jsme k ní automaticky chodili na obědy…. Ale pozor!!! Já jsem s mužem takový „servis“ hlídací neměla… když byly děti malé, chodila mama ještě do práce. vyrostla, jsem, bratr je vysokoškolsky vzdělaný, a mé děti také vyrostly když musely vstávat 5:50 do školky abych stihla bus 6:40 … tak asi tak.

 
PEGG
PEGG - 23.4.2015 13:32

Jarča* - 23.4.2015 12:08 naši taky měli auto až když mi bylo asi dvanáct, bydleli jsme daleko za městem, od první třídy jsem každý den chodila do školy pěšky cca 3 km tam a 3 zpátky. Copak v létě to byla brnkačka, ale v zimě nic moc. A pro nákupy se jezdilo s vozíkem. Ani za socíku tam autobus nejezdil. smajlik - 68

 
Jarča*
Jarča* - 23.4.2015 12:10

Nika1 - 12:07: to je bohužel taky fakt.

 
Jarča*
Jarča* - 23.4.2015 12:08

Nika1: to bylo teď ještě k tvému příspěvku v 11.50.

 
Jarča*
Jarča* - 23.4.2015 12:08

Nika1: no vidíš, naši auto nikdy neměli, a to jezdili na chatu, kam se chodilo půl hodiny od vlaku pěšky, a všechno tam odnosili v ruce v taškách.. Ale to už se dostáváme někam jinamsmajlik - 16 Pořád souhlasím s tím, že i když se žilo skromněji, základní jistoty byly. Ale dobře to napsala Křeček - jaké si to kdo udělá, takové to má.

 
Nika1
Nika1 - 23.4.2015 12:07

Jarča: Mě to taky přišlo moc 5 dní v týdnu 6 hodin dvojčata. Chce to prostě kompromis. Jde o to, zda jí zaměstnavatel umožní zkrátit úvazek. Všeobecně mě ale štve, že tu není možnost finančně odpovídající péče o děti zhruba od 2 let a už vidím, že kdybych já šla na 1/2 úvazek tak dostanu 1/2 plat, ale práce mě neubyde, daleké dojíždění si zaplatím ať jezdím na 4 nebo 8,5 hodiny. To je další české specifikum. Proč třeba nejde odečíst od základu daně odečitatelnou položku na dopravu do práce jako to jde třeba v Německu. "Celý" středočeský kraj dojíždí do Prahy, v okolí práci neseženu (rodinné klany) a ta je ještě dost blbě ohodnocená.

 
Anakolut
Anakolut - 23.4.2015 12:04

PEGG: JJ, venku je krásně, už abych byla zdravá a mohla vyrazit vensmajlik - 2

 

Zvolte stranu: 1-15 | 16-30 | 31-45 | 46-60 | 61-75 | 76-90 | 91-105 | 106-120 | 121-135 | 136-150 | Další strana
Sponzori

Prohledej


Výherci v soutěžích

Soutěže na Soutez.cz

    Anketa

    Covid

    Prodělali/y jste v uplynulém roce Covid?

    Celkem hlasovalo 77048.
    Archiv anket.